• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vlammen in een Alfa Romeo klassieker van 4 miljoen

Auteur: Alwood, gepost 4 oktober 2012 om 23:00 – 48 Reacties

Helmloos de klassieker dwarsplanken FTW!


Gymkhana of het meer Engelse ‘precision driving’, dat bestaat bijna zo lang als auto’s. Vroeger was het alleen leuker. De auto’s klonken bruter, de grip was minder en het spektakel…

Hoe ouder de Alfa Romeo, hoe duurder. Deze pik je bij een veiling op voor 4 à 5 miljoen euro. Een merk ouder dan Ferrari, dat aan de wieg stond van datzelfde merk. Het is een wonder hoe er no nog zo weinig over is van zo veel geschiedenis.

Begin jaren ’30 terroriseert dit monster de racerij. De Alfa Romeo 8C (straatversie). Geen strak gelijnde coupé maar een opgepompte skelter. Voorin ligt een monsterlijk brullende 8 cilinder lijnmotor. Door de jaren heen varieert de inhoud van eerste generatie van deze blokken van 2 tot 2,6 liter. In 1933 is deze zelfs voorzien van een supercharger.

Het exemplaar uit de video lijkt een vroege Monza. De naam kreeg deze na het winnen van de Italiaanse GP op datzelfde circuit. Kijkend naar deze bruut in de modder kan ik alleen maar denken dat V6 turbo in de F1 binnenkort heel logisch is. De huidige V8’jes klinken ook als stofzuigers naast deze 8C. VIDEO.

Ook interessant!

  • Heerlijke Alfa Romeo 8C van bekende Nederlander te koop
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Dít is de duurste (en geelste!) Alfa Romeo van Marktplaats
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

8c, Alfa Romeo, driften, Klassiekers, Video

Vorig bericht: « Nieuwe Porsche GT3 komt maart 2013
Volgend bericht: Moet Bentley ’n 700 pk lichtgewicht Continental maken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    4 oktober 2012 om 23:09

    Fuck ESP, Airbags en ABS.Dit is autorijden en die kerel is een eindbaas. Jeeha.

    Login om te reageren
    • massarati zegt

      4 oktober 2012 om 23:40

      @norge: Amen!

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      4 oktober 2012 om 23:49

      @norge: En man, wat klinkt dat ding achterlijk bruut!

      Login om te reageren
    • mightymike zegt

      5 oktober 2012 om 13:14

      @norge: hou toch op met je eindbaas! Mario die had een eindbaas!

      Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      5 oktober 2012 om 14:33

      @norge: Een echte Alfa en een echte Alfist; iemand met smaak, kunde en geen bal interesse voor wat de rest er van denkt.

      Login om te reageren
  2. rrgs01 zegt

    4 oktober 2012 om 23:10

    Ik kan dit heel erg waarderen… Toch weet ik niet of ik zo om zou gaan met een prachtige klassieker van een paar miljoen.. Hij hoeft niet stil te staan, maar dit is misschien het ander uiterste?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      5 oktober 2012 om 00:54

      @rrgs01: Hoe bedoel je? Je betaalt een vermogen voor een auto, en dan mag je er niet mee rijden? Dat is pas erg ;)

      Login om te reageren
  3. hdla zegt

    4 oktober 2012 om 23:14

    Prachtige wagens. Geef mij dan maar de 8c2800 Le Mans. Ik heb nog ergens een LP liggen met geluidopnames van al deze juweeltjes. Toch maar weer eens mijn platenspeler aansluiten.

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    4 oktober 2012 om 23:14

    Het is mij een raadsel waarom zo’n zeepkist 4 miljoen moet kosten. Voor dat geld kun je ook een fabriek beginnen die zulke afschuwelijke wagens bouwt met moderne techniek.

    Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      4 oktober 2012 om 23:21

      @alcantara: deze autos hebben geschiedenis, dat is niet te koop..

      Login om te reageren
    • dheep zegt

      4 oktober 2012 om 23:23

      @alcantara: -1

      Login om te reageren
    • norge zegt

      4 oktober 2012 om 23:24

      @alcantara: Alcantrolla?

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        4 oktober 2012 om 23:42

        @norge: Heeft niets met trollen te maken, ik heb gewoon niets met verouderde meuk, stoommachines of wagens met ‘emotie’. Ik ben een moderne automobilist. Hyundai, stond dat ook niet voor modern?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          5 oktober 2012 om 09:23

          @alcantara:
          Dus jij rijd zo’n zaadloos VAG product?
          Dan begrijp ik je reactie….

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            6 oktober 2012 om 09:04

            @jrk68: Nee ik rij een 3er met nette naaimachine 6-cilinder. Misschien te netjes en modern maar het rijdt wel beter.

            Login om te reageren
      • alcantara zegt

        4 oktober 2012 om 23:44

        @norge: Maar je mag me best uitleggen waarom deze auto elke euro waard is en waar deze kosten hem dan inzitten behalve de gebakken lucht en geschiedenis eromheen.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          4 oktober 2012 om 23:58

          @alcantara: Iets met marktwaarde en technische waarde ?

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            5 oktober 2012 om 12:30

            @norge: Meer vraag en aanbod is het.

            Login om te reageren
        • necatux zegt

          5 oktober 2012 om 02:45

          @alcantara: zonder deze oude meuk bestond jouw moderne auto niet eens…

          Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          5 oktober 2012 om 11:34

          @alcantara: datzelfde kan gezegd worden van elke vorm van kunst, design en smaak… Maar als jij alleen loopt in afritsbroeken van de makro met 30 zakken zodat ze ze makkelijk praktisch zijn dan mag je klagen. Ik weet alleen bijna zeker dat dat niet zo is, jij zal ook dingen kopen waar je meer betaald voor het design of omdat je wat mooi vind. Als je dat snapt, dan kan je ook zonder moeite begrijpen waarom dit zoveel waard is, niet jezelf expres van de domme houden om maar een reactie uit te lokken

          Login om te reageren
          • alcantara zegt

            6 oktober 2012 om 09:06

            @darkpluisje: Ik begrijp best dat mensen meer uit willen geven voor iets moois, maar 4 miljoen is toch een compleet absurd bedrag voor wat het is?

            Login om te reageren
            • Scorso zegt

              6 oktober 2012 om 11:59

              @alcantara: Van de 8C 2300 Monza zijn er om te beginnen al niet veel exemplaren gemaakt (exact aantal weet ik niet). De auto dateert van 1931 en dus zijn er al héél wat dergelijke auto’s op de schroothoop beland. Een auto die dus 100% origineel is én in perfecte staat is, is dus extreem zeldzaam. Ik weet niet of er zo 20 in de wereld zijn. De laatste 10 jaren zijn er slechts twee exemplaren verkocht (één voor 6,7 miljoen $ en één voor 900 duizend $). Dus voor de iets rijkere medemens/autoverzamelaar waar geld geen belang speelt om zo’n prachtmachine in perfecte en originele staat te kopen kun je dan al eens op een extreem bedrag uitkomen. Of denk je dat de sjeik van Brunei (om maar iemand te noemen) zich zal laten doen tegen een andere rijkaard? In principe heeft het dus ook meer met prestige te maken dan met de auto. Tel daar nog s bij dat je een auto van 80 jaar oud niet zomaar elke dag kunt kopen. Hetzelfde verhaal gaat eigenlijk op met mensen als sjeik Mansour (Manchester City) en Roman Abramovich (Chelsea). Die mannen kopen ook gewoon maar een voetbalclub om prestige-redenen. En dan is de meest prestigieuze natuurlijk diegene die de beste/duurste speler kan kopen. Of denk je dat een ‘normaal’ voetbalclub-bestuur 90 miljoen euro zou betalen voor Cristiano Ronaldo?
              Is dit een antwoord op uw opmerking?

              Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      5 oktober 2012 om 00:53

      @alcantara: Heb je wel eens van vraag en aanbod gehoord? Ook wel eens bedacht dat er wereld bestaat buiten je eigen leefomgeving?

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      5 oktober 2012 om 09:19

      @alcantara: Snel naar je Marketingles jij! Boef!

      Login om te reageren
    • Hubert zegt

      5 oktober 2012 om 10:10

      @alcantara:
      Je hebt ook voetballers die 100 miljoen kosten.
      Die zijn slechts ca. 3jaar houdbaar.

      Dan toch liever een auto van 4miljoen die zijn waarde zal blijven houden.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      5 oktober 2012 om 12:31

      @alcantara: -1 !!!!!!

      Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      5 oktober 2012 om 14:34

      @alcantara: Voor dat alleen al verdien je een levenslang verbod om iets anders te rijden dan een i30, Polo Bluemotion of Renault Twizy.

      Login om te reageren
    • 850t5r zegt

      5 oktober 2012 om 15:52

      @alcantara: Donkervoort…

      Login om te reageren
  5. 964rs zegt

    4 oktober 2012 om 23:43

    Wat een sound. Dit is pas beleving!
    In vergelijking met dit is de donder van een corvette ook maar een lullig regenbuitje

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 oktober 2012 om 23:46

      @964rs: Als je dat gebulder mooi vindt moet je eens op de trekkertrek bij ons in het dorp komen.

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        4 oktober 2012 om 23:48

        @alcantara: dat is in mijn oren toch anders.

        Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        5 oktober 2012 om 00:55

        @alcantara: niet dus… laat maar…

        Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    5 oktober 2012 om 00:02

    Aan alle “Indy’s” die er mogelijk mogen rondlopen, dit is waar een alfa thuis hoort, niet in een museum!

    Login om te reageren
  7. f1l1p zegt

    5 oktober 2012 om 01:19

    VET!! Zo reed men er vroeger waarschijnlijk ook mee, dus die man doet zijn Alfa alle eer aan :) Brullen moet dat doen!! ^^

    Login om te reageren
  8. MrSkyline zegt

    5 oktober 2012 om 02:00

    Voor iedereen die dit ook wil maar geen 4 miljoen op zijn rekening heeft staan:

    http://www.pursangweb.com/

    Deze lui bouwen zo’n bak voor je tot in detail na, ze maken alle onderdelen zelf, en de auto’s zijn exact zoals ze vroeger de fabriek uit kwamen.
    Het kost je een tonnetje of 3, maargoed dat is beter dan 4 miljoen, en je kan ze misbruiken alsof het een nieuwe auto is zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets sloopt. (ok 3 ton om een boom vouwen is ook zonde, maar minder erg dan een echt exemplaar slopen)

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      5 oktober 2012 om 09:00

      @MrSkyline:
      Goed nieuws! Dat is nog te betalen ;)

      Login om te reageren
  9. Ilquadrifoglio zegt

    5 oktober 2012 om 09:12

    Hoe ouder de Alfa Romeo, hoe duurder gaat niet helemaal op. Het gaat er voornamelijk om hoeveel exemplaren er nog zijn, welke personen de auto hebben bestuurd en vooral welke races ermee zijn gewonnen. De laatste Monza is voor $6,710,000 verkocht.

    Login om te reageren
  10. Volvo_440_turbo zegt

    5 oktober 2012 om 09:13

    Moet je met die auto’s niet dubbel ontkoppelen?
    Heeft me ooit iemand uitgelegd hoe het moet, ik zou er nerveus van worden… maar wie het kan, respect alvast…

    Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      5 oktober 2012 om 11:30

      @Volvo_440_turbo: als je in 69er kever rijdt, en je hebt het geld niet om de bak te doen.
      Dan leer je het hartstikke snel.
      Zelfs dubbel geclusted door amsterdam.

      Login om te reageren
  11. sicko zegt

    5 oktober 2012 om 09:42

    Respect!

    Login om te reageren
  12. Alfarobert zegt

    5 oktober 2012 om 09:44

    6,7 miljoen voor een Alfa valt nog wel mee.De Alfa’s die de Mille miglia hebben gereden zijn nog vele miljoenen meer waard.Jaren geleden was er toch een Alfa gevonden in een schuur bij Londen in de buurt?Die heeft 20 miljoen(gulden nog)opgebracht terwijl hij nog onder het stro en kippenstront zat.Iemand daar ooit nog iets van gehoord?

    Login om te reageren
  13. ferrari94tr zegt

    5 oktober 2012 om 10:01

    Dat waren nog eensch tijden!

    Login om te reageren
  14. Poll zegt

    5 oktober 2012 om 12:51

    Goh, een Alfa die het doet.

    Login om te reageren
    • nostravinniedus zegt

      5 oktober 2012 om 14:10

      @Poll: humor! En nog waar ook

      Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      5 oktober 2012 om 14:29

      @Poll: Vier keer langer en harder dan jij leeft, kan je nagaan.

      Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    5 oktober 2012 om 23:31

    Meer 8C Porn http://www.youtube.com/watch?v=XtfkETcw-XY
    En http://www.youtube.com/watch?v=aK9MGKV2V0Y

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    5 oktober 2012 om 23:43

    En nog één
    http://www.youtube.com/watch?v=QWbe7RpGAo8&hd=1

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    5 oktober 2012 om 23:49

    AAAH
    http://www.youtube.com/watch?v=qMVZW9q-U2o

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North