• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe auto veel te duur

Auteur: Wouter, gepost 5 februari 2006 om 12:26 – 15 Reacties

" align=

Met de komst van de euro lijkt alles veel duurder geworden te zijn, zo ik begin zelf net te genezen van het omrekenvirus. De gemiddelde autokoper in Nederland ziet het echter niet meer zitten. Bijna de helft van de automobilisten die nu in een nieuw aangeschafte auto rijdt, koopt de volgende keer een tweedehandsje. Nog eens 20% wil voorlopig al helemaal geen andere auto gaan kopen.

Nieuwe auto’s zijn in Nederland de afgelopen jaren veel duurder geworden. Zoals bekend betalen we ons blauw aan belastingen (BPM en BTW) en voorheen werden deze nog enigszins gecompenseerd door relatief lage nettoprijzen. De nettoprijzen zijn echter gelijk getrokken in heel Europa, zodat de auto’s in Nederland fors in prijs stegen. De gemiddelde aanschafprijs van een nieuwe auto is de afgelopen vier jaar met 22 procent gestegen.

Grappig genoeg doen de “goedkope” merken als Hyundai en Kia het wel goed, maar ook merken die traditioneel veel zakelijke rijders hebben zoals Audi en BMW verkopen nog stevig (bron: AD.nl).

Ook interessant!

  • Video: Kia ramt andere auto's tijdens politieachtervolging
    Video: Kia ramt andere auto's tijdens politieachtervolging
  • Kia EV6: eerste EV van nieuwe generatie
  • Apple auto niet langer via Hyundai of Kia
  • De nieuwe Kia Sportage pakt een belangrijke primeur

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Kia

Vorig bericht: « Gespot: Ford S-Max
Volgend bericht: 2008 Audi A4 geruchten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mark zegt

    5 februari 2006 om 14:48

    Beetje inconsequent 1 Europa maken. Wel de prijzen gelijk maar niet de taxen. Ja dan krijg je weer die ongelijkheid daarin.

    Login om te reageren
  2. Superkoerier! zegt

    5 februari 2006 om 15:59

    De overheid is natuurlijk weer de laatstlachende hierin.

    Login om te reageren
  3. Ferocius zegt

    5 februari 2006 om 17:58

    In Nederland is de auto zeer zeker te duur, als je het vergelijkt met andere EU-landen moeten we hier in plaats van 1, anderhalf auto betalen. Knettergek die BPM

    Login om te reageren
  4. heidekonijn zegt

    5 februari 2006 om 19:16

    Vergelijk niet met de andere EU landen, ga maar eens naar Ford.com
    Even werken met de car configurator (build your ford) leert dat een Focus 2liter basisversie 11495 USD (9500 EUR)kost, terwijl bij Ford.nl deze 24500 EUR moet kosten. Dat is 2000 Euro meer dan een 4,6L V8 Mustang in de states kost nl. 27040 USD of 22485 EUR.

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    5 februari 2006 om 19:54

    @ Heidekonijn en qua benzine ben je hier nog duurder uit met je focus dan in de US met je mustang 4.6.

    Login om te reageren
  6. Wouter zegt

    6 februari 2006 om 08:32

    Tis balachelijk. In belgie zijn de auto’s gemiddelt 5000 eu goedkoper, daar kun je veel mee!

    Login om te reageren
  7. wouter- zegt

    6 februari 2006 om 11:24

    In belgië heb je zo iets als BIV (belastig op in verkeersstelling) Deze belasting wordt berekend op de fiscale PK ( cc ) of het vermogen.

    Stel:

    BMW 530D -> BIV : 4957 EUR -> Jaarlijkse rijtaks 1093,01 EUR

    Mercedes E 320 CDI (de vorige 3,2l motor) -> BIV : 4957 EUR -> Jaarlijkse rijktaks 1431,79 EUR

    Telkens een auto wordt herverkocht moet voor deze wagen opnieuw de BIV betaald worden. Deze daalt met de ouderdom van de wagen.

    stel :

    Mercedes E 320 CDI wil ik occasie na 3 jaar kopen en inschrijven betaal ik nog steeds 3965,60 EUR BIV en een jaarlijkse rijtaks van 1431,79 EUR.

    Ik vraag me af of de nederlanders dan nog steeds duurder af zijn ;-)

    Login om te reageren
  8. Alex zegt

    12 februari 2006 om 22:32

    Wij zijn het helemaal eens met de schrijver van het hierboven geplaatste artikel. In Nederland zijn de auto’s veel te duur. Dit is dan ook de reden om de duurdere merken waaronder Audi, goedkoper aan te bieden op de Nederlandse markt. German Select B.V. heeft de mogelijkheid om de dienstauto’s van de Audi fabriek tegen aantrekkelijke prijzen in te kopen. Op deze auto’s wordt een hoger percentage afgeschreven dan in Nederland gebruikelijk is waardoor deze auto’s in Nederland goedkoper kunnen worden verkocht. Deze gebruikte Audi modellen worden geleverd met tenminste 12 maanden fabrieksgarantie, waarmee u zowel voor garantie als onderhoudswerkzaamheden bij uw plaatselijke dealer terecht kunt. German Select levert de auto volledig rijklaar en voorzien van een Nederlands kenteken aan u af.Uw voordeel kan oplopen tot 20% in vergelijking tot een gelijkwaardige auto bij uw plaatselijke Audi-dealer. German Select biedt tevens de mogelijkheid de Audi van uw keuze in een operationele of financiële lease onder te brengen.

    Login om te reageren
  9. Carl zegt

    17 februari 2006 om 17:08

    Er zijn mogelijkheden om jullie probleem op te lossen: http://www.bpmvrij.com

    Login om te reageren
  10. Geoffrey zegt

    12 april 2006 om 23:37

    Maar je kan natuurlijk ook bij deze http://www.carimportservice.nl/

    Login om te reageren
  11. German Select zegt

    13 april 2006 om 10:03

    Er zijn inderdaad meerdere partijen welke een auto voor je kunnen invoeren. Je praat dan over de Jahreswagens welke worden aangeboden in Duitsland. De staat van onderhoud van deze auto’s dien je dus zelf na te kijken. Wanneer zo’n auto naar Nederland haalt moet je wel opletten dat je garantie hebt. Garantie welke door een Duitse dealer wordt gegeven is niet van toepassing in Nederland. Denk je hier anders over vraag dit dan na bij de importeur.

    German Select importeert uitsluitend de dienstauto’s van de fabriek, deze vallen nog onder de fabrieksgarantie en zijn zondermeer schadeloos en de volledige historie van de auto is aanwezig. De kracht van ons bedrijf is daarom dat een klant de auto niet zelf hoeft voor te financieren, wij weten dat het product wat wij leveren, exact voldoet aan de specificaties die zijn aangegeven. Indien de auto niet voldoet zoals is omschreven neemt de fabriek de auto per omgaande van ons terug.

    Login om te reageren
  12. ricardo zegt

    8 mei 2006 om 19:51

    @germanselect. leuk verhaal maar slaat nergens op. Jahreswagens? hoe kom je er bij. er staat duidelijk op de websites dat elke auto kan worden geimporteerd.
    Wel vreemd dat een bedrijf als German Select zijn concurentie zwart maakt met dit soort berichten.

    German select doet alleen Audi. Eerder een tekort koming dan een aanwoord op de markt. en fabrieks garantie is in heel europa geldig dus…helaas inkoppertje.

    Login om te reageren
  13. leonvroom zegt

    8 mei 2006 om 19:55

    @ german-select. kunnen jullie niet geld uitgeven aan echte internet reclame, in plaats van deze Log te vervuilen met jullie verkoop verhalen!!!

    Login om te reageren
  14. German Select zegt

    8 mei 2006 om 20:41

    inderdaad kan elke auto geimporteerd worden. Alleen heeft German Select B.V. een exclusief contract met de audi fabriek om de dienstauto’s te kopen. Er zijn maar twee bedrijven in Nederland die dit kunnen.

    De keuze om alleen audi te importeren heeft te maken met de kennis van dit merk. Een van de eigenaren van German Select is namelijk een voormalige bedrijfsleider van een grote Audi dealer geweest.

    Wij weten dat er mogelijkheden zijn om ook BMW en Mercedes te importeren en dat daar vraag naar is. Alleen houden wij het bij Audi.

    Login om te reageren
  15. leonvroom zegt

    30 mei 2006 om 19:09

    het ruikt hier naar RECLAME!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North