• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Citroën 2CV: de Evoqué concept

Auteur: autoblogger, gepost 30 juni 2005 om 11:58 – 17 Reacties

Citroen 2CV retro stylee

Onder de naam Citroën Evoqué is een paar maanden geleden de Canadese World Automotive Design Competition gewonnen. Het concept ziet er goed uit, en met al die Mini’s en Beetle’s op de weg is het nog geeneens een slecht idee om de populaire 2CV weer nieuw leven in te blazen. Op basis van een C4-chassis mogen we wel hopen dat een nieuwe versie meer dan 2pk heeft.

Onderbuur Djivy irriteert zich aan de al aanwezige trend voor retro-marketing; “iedere zogenaamd ‘trendy’ stad verzuipt in de Mini’s, in alle geuren en kleuren”. Helemaal mee eens. Misschien heeft Citroën een originele werkwijze en blijft het bij een concept, ik denk echter dat we hier nog meer van zullen horen… de lelijke eend is back!

Ook interessant!

  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Nieuwe Citroen C3
    Nieuwe Citroën C3 is weer compleet, eh, nieuw?
  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

2cv, Citroen, Retro

Vorig bericht: « Peugeot Avenue: concept cars
Volgend bericht: Vogels kieskeurig bij schijten op auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. mongoose zegt

    10 juli 2005 om 22:21

    voer voor de 2cv club, opgefokte eendjes zijn hot deze zomer http://www.2cvkitcarclub.nl
    whats’ next? de snoek die een remake krijgt?

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    20 juli 2006 om 17:02

    Ze hadden geen 2pk. De eerste versies hadden ‘al’ 13pk. Het 2pk staat voor het aantal fiscale pk’s voor Frankrijk. Ik ben een voorstander van deze auto, het verrijkt het straatbeeld zeker.

    Login om te reageren
  3. Pieter zegt

    1 oktober 2006 om 09:14

    Ik zou hem zo willen kopen ga zo door!!!!

    Login om te reageren
  4. Desiree zegt

    28 november 2006 om 21:29

    Waar kan ik mijn bestelling doorgeven?

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    28 november 2006 om 21:50

    Roept u maar! Ik heb alleen geen kroketten meer……… ;)

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    27 maart 2007 om 22:48

    Ik vond net een site met allemaal ontwerpen van Russen voor een nieuwe 2cv, mss leuk om te bekijken (lezen lukt niet :P ): http://citroens.citroen1.info/Russia/2cv.htm

    Login om te reageren
  7. E Vonkeman zegt

    4 mei 2007 om 11:16

    De eerste versie had 9 (negen) pk , het gaat dan over 1949 ! Dus geen 13 , dat was veel later pas. De laatste versie had 29 pk (21 kw) , dan hebben we het over 1990.

    Login om te reageren
  8. Ella zegt

    22 mei 2007 om 16:22

    Waar zijn de eerste te koop? Hebbe! :D

    Login om te reageren
  9. jochen zegt

    5 juni 2007 om 21:54

    even ter verduidelijking ik heb een oltimergeitje van 81 en deze 2cv6 special heeft al ongeveer 49PK dus uw stelling klopt ook weer niet.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      23 juni 2010 om 12:29

      @jochen: Ik weet niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen maar dat is in ieder geval niet standaard. De laatste modellen hadden rond de 30 pk, dat was het maximum wat de 2CV gehad heeft.

      Login om te reageren
  10. Jeroen Boudens zegt

    12 januari 2008 om 00:23

    Prachtig ontwerp, ik begrijp de kritiek niet !!!!

    Login om te reageren
  11. Wilja zegt

    12 januari 2008 om 00:37

    Is maar een reactie mogelijk: HEBBEN.

    Login om te reageren
  12. Leo Bolt zegt

    24 februari 2008 om 11:36

    Wat een heerlijk modelletje. Goede styling en een mooi formaatje; past goed in het stadsbeeld.
    Alleen zul je wel weer schrikken van het prijsje wat er aan hangt!!!!!!!

    Login om te reageren
  13. Mark Asse zegt

    2 maart 2008 om 07:27

    Waar en wanneer is deze te koop? Heel mooi concept! Oef, eindelijk terug een 2CV hopelijk!!! Proficiat Citroën. Hopelijk is het een prijskaartje zoals de 2CV van vroeger!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  14. Hans zegt

    13 april 2008 om 16:26

    Laat maar komen, deze auto. Als de prijs enigszins acceptabel is, pakweg rond de 10.000 euro, wordt dit een gigantisch verkoopsucces en kunnen de concurrenten in deze prijsklasse de borst nat maken. Vraag is alleen of Citroën in dat geval zichzelf niet beconcurreert t.o.v. de C1. Of nemen ze die dan uit de markt?

    Login om te reageren
  15. rob zegt

    2 maart 2009 om 23:05

    Als het gewicht (houderschapsbelasting en verbruik), kosten van onderhoud en aanschaf zijn conform de eisen van 1949 dan hebben zij een kaskraker van jewelste, want daar zijn volkswagen en mini zwaar mee de mist ingegaan. Want dààrom waren ze toendertijd populaire auto’s, iedereen kon zo’n auto er op na houden, zelfs als een tweede auto. Maar met de moderne toelatingseisen van de staat met abs , kreukelzônes, airbags enz. weegt de mini al gauw 600 kg meer als het eerste model. Dan koop ik nog liever het origineel. Het gaat tenslotte niet om het succes van toen, maar om het concept.

    Login om te reageren
  16. fedal zegt

    18 december 2021 om 05:36

    Nee, ik ben dus absoluut geen liefhebber van zoiets, net zoals ik ook geen bewonderaar was van de nieuwe kever en de mini…tegenwoordig trouwens ook alweer bijna “oldtimers”. Ik vind het diep triest als men oude iconen van de weg in een nieuw jasje steken. Als ze nu een nieuwe “2cv” willen uitbrengen, laat hem dan van binben en buiten precies zo uitzien als de oude eend maar dan moderner…veiliger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North