• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan geeft Datsun nieuw leven met de Go

Auteur: CasperH, gepost 15 juli 2013 om 10:41 – 22 Reacties

Afbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de GoAfbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de GoAfbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de GoAfbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de GoAfbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de GoAfbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de GoAfbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de GoAfbeelding Nissan geeft Datsun nieuw leven met de Go

Datsun Go
De Datsun Go is vanmorgen geïntroduceerd. Daarmee komt het merk Datsun -dat sinds 1986 niet meer gebruikt werd- terug op de markt en dat allemaal dankzij Nissan.6

Nissan brengt daarmee een legendarisch merk terug, helaas is de auto die ze brengen niet meteen hetgeen waar de liefhebber op gehoopt zal hebben, het nieuwe Datsun is dan ook een budgetmerk van Nissan. De Go is een vijfdeurs hatchback die in eerste instantie in India op de markt komt om daar te concurreren met auto’s als de Hyundai i10. De Datsun Go krijgt een 1.2 liter benzinemotor met handgeschakelde vijfbak. De verwachting is dat Nissan het merk Datsun vooralsnog alleen in India, Indonesië, Rusland en Zuid Afrika gaat voeren.

“This is an historic day for Nissan Motor Company and for our customers and partners in some of the world’s fastest-growing markets. It’s also an exciting moment for many women and men here in India who – today – come one step closer to realizing the dream of purchasing a car” aldus Carlos Ghosn, Nissan Eindbaas DeLuxe tijdens de onthulling.

Grappige feature is de bank voorin de auto, waardoor de Go geen ruimte heeft voor vijf maar voor zes personen in het interieur. De auto moet omgerekend minder dan €5100 euro (400.000 Roepie) gaan kosten. Meer Datsun modellen zijn inmiddels in ontwikkeling.

Ook interessant!

  • Deze Nissan Juke had eigenlijk een 400Z moeten zijn
  • Lewis Hamilton en SkySports
    Lewis Hamilton geeft teken van leven
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Nissan Patrol Nismo
    De meest belachelijke Nismo is in het nieuw gestoken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos-Ghosn, datsun, India, Nissan, rusland

Vorig bericht: « Autoblog Uitzending Gemist: Top Gear S20E03
Volgend bericht: Al Thani’s Lamborghini Aventador op Nederlandse bodem »

Lees Interacties

Reacties

  1. G-Ammo zegt

    15 juli 2013 om 10:44

    Zouden ze de ”Z” ook nieuw leven in willen blazen? :D

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      15 juli 2013 om 10:50

      @G-Ammo: Nee, zoals ik vernomen heb wordt Datsun het budgetmerk van Nissan.

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        15 juli 2013 om 11:29

        @bsxc2:
        Simpele, goedkope sportwagentjes als “Z” zouden prima in de plaatje kunnen passen! Coole budget dus eigenlijk. Mini eat your heart out!

        Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    15 juli 2013 om 10:45

    Herinner me nog de Datsin Cherry :-(

    Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    15 juli 2013 om 10:49

    Die ‘bank’ ziet er meer uit als twee losse stoelen met daartussen een wegklapbare middensteun. Ook twee gordels ipv drie.

    Login om te reageren
    • Ferry_76 zegt

      15 juli 2013 om 11:34

      @rotarypowah: Het ziet er idd. niet echt comfortabel uit voor een derde persoon, met twee gordelhouders in je kont en een pook tussen je benen! ;-)

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        16 juli 2013 om 20:48

        @Ferry_76: 3 op de ‘voorbank’ past ook alleen naar Indiase maatstaven, niet te groot, dubbelgevouwen en de helft van de ledematen buiten de deur …

        Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 juli 2013 om 11:13

    Back to basics… Dat gaat het helemaal worden de komende jaren!

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      15 juli 2013 om 17:04

      @Svenska_Aeroplan_AB: denk dat er in Nederland meer S-klasses verkocht gaan worden dan van dit gedrocht.

      Login om te reageren
  5. phaeton zegt

    15 juli 2013 om 11:14

    En profil is dit gewoon de oude Clio.

    Login om te reageren
  6. Nico94 zegt

    15 juli 2013 om 11:32

    Wel een geinig wagentje!

    Login om te reageren
  7. nielsvanderweiden zegt

    15 juli 2013 om 11:41

    Die telefoonhouder-van-een-tientje is echt fantastisch. Idem voor wat waarschijnlijk de radio moet voorstellen: paar knoppen en een USB-poort, that’s it.

    Login om te reageren
  8. MilleMiglia zegt

    15 juli 2013 om 11:43

    Ik snal waarom ze deze niet in europa verkopen. Is niet lelijker (ook niet mooier) als een micra, maar wel beterkoop. De micra zou hier dan geen bestaansrecht niet meer hebben.

    Login om te reageren
    • MilleMiglia zegt

      15 juli 2013 om 11:44

      @MilleMiglia: snap

      Login om te reageren
  9. MilleMiglia zegt

    15 juli 2013 om 11:43

    *snap

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    15 juli 2013 om 11:52

    Simpel :

    Nissan – Renault

    Datsun – Dacia.

    Mijnheer Ghosn,

    Kunt u aub die afschuwelijk lelijke RWD starreachteras- voorzien van Austin-cloon Japans naaimachien-motortje 120 Y weer uitbrengen?
    Want dat is echt de aller aller beste auto geweest die ik ooit heb gehad.
    Datsun liet destijds zien dat hun -op de Austin A40 gebaseerde motor- wel altijd startte, niet warm liep, geen olie gebruikte en altijd liep.
    D for Datsun, D for Dirk

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      15 juli 2013 om 17:06

      @desjonnies: Amen. Ik ben er mee opgegroeid. Mijn hele jeugd is Datsun Datsun Datsun. Mijn vader heeft er mijn denk ik wel 15 versleten. Een cherry een sunny een 180 sedan, 140j, 160j, etc. Versleten is eigenlijk verkeerd.. ze waren perfect, nooit stuk. Net als jij zei.

      Ze roesten alleen weg. Ze kwamen steeds niet meer door de keuring i.v.m. (te ver) verrot. Kan me herinneren als tiener dat ik de auto aan het wassen was en drukte met de spons een gat in het plaatwerk achter het achterwiel. En zo ging het steeds.

      En als hij ze niet (moest) inruilde i.v.m. verrot dan reed ie ze in elkaar. Vele zijn er vervangen vanwege total loss. Mijn pa kon niet zo goed rijden denk ik, maar daar had ik als kind nog geen verstand van. Ik weet alleen nog dat hij ons op de slee de wijk rond trok (aan de trekhaak) als het sneeuwde. Moet je nu eens doen..

      Daarna ging hij over op Nissan, de Stanza, Primera, Almera, etc. Ik weet nog wel dat ik het toen ook HEEL jammer vond dat Datsun Nissan werd. Maar zoals Mout zegt.. ik had ook begrepen dat ze overal in de wereld Nissan heetten behalve hier of zo. Daarom moest dat op de schop.

      Ik hoop dat ze weer naar Nederland komen. Datsun.. wat een gave herinnering.

      Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    15 juli 2013 om 11:55

    Over een geheel andere boeg :

    Ik heb nooit begrepen waarom de naam Nissan ingevoerd moest worden, want juist Datsun had een ijzersterke reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en value for money.
    Het introduceren van de Nissan naam (als echte naam van het concern dat Datsun’s aan de man bracht) heeft ze alleen maar miljarden gekost, het log bleef gelijk, de auto’s werden niet gelijk spectaculair beter of anders, alleen het naampje veranderder, iets waar de mensheid weer aan moest wennen.

    En Datsun bekt veel lekkerder dan Nissan.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      15 juli 2013 om 13:16

      @desjonnies: Dat heb ik me ook altijd afgevraagd. Ik gok erop, dat ook toen al op andere markten verkocht werd onder de naam Nissan, en dat het dus een rondje globalisering was. Zoals Raider opeens Twix, en Jif opeens Cif moest gaan heten.
      Daar is het ook allemaal niet meer van gaan verkopen…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 juli 2013 om 19:27

      @desjonnies: naamsveranderingen zijn maar zelden ergens goed voor. Alleen voor de adviesbureau’s en wat minder kundige manager die zo toch vrij eenvoudig een grote maar niet structurele verandering kan doorvoeren (net zoiets als werkplekken opnieuw indelen, eigenlijk altijd een signaal voor een manager met geldingsdrang maar zonder werkelijke visie).

      Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    15 juli 2013 om 12:24

    Cool. En ideaal voor de Indiase markt. Heel logische zet.

    En dat er geen gordel is midden vooraan, wat maakt dat? ’t Is niet alsof de Indiërs daar achter kijken. Hier passen twaalf man in…

    Login om te reageren
  13. bisazza zegt

    15 juli 2013 om 19:24

    Eat this BMW

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North