• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R-coureur (308 km/u) niet vervolgd

Auteur: ricardo, gepost 19 april 2012 om 19:56 – 97 Reacties

Nissan-racer

De 20-jarige Pieter K. komt er mee weg. Medio 2011 gooide hij een geleende Nissan GT-R richting de 162 km/u in hartje Heemstede en stuwde de ragbak op de N205 naar een whopping 308 km/u. Alles werd netjes gefilmd, op internet gedumpt en breeduit behandeld door bijna het complete medialandschap. Maar het OM laat vandaag -10 maanden later- weten dat ze geen zaak hebben.

Zowel Pieter als de de 53-jarige eigenaar van de witte & licht gekietelde Nissan, Ronald B. uit Haarlem, hoeven niet te vrezen voor een veroordeling. En ja, dat lag in lijn der verwachting. Al rij je nog zo debiel over de Nederlandse wegen met een kilometerteller vol in beeld terwijl de camera draait, justitie kan maar weinig rechten ontlenen aan dergelijke video’s. Zo ook in deze zaak, waar de politie niet heeft kunnen vaststellen of de beelden al dan niet gemanipuleerd zijn.

De twee hebben verklaard dat de 20-jarige wel heel hard heeft gereden, maar ze wisten niet meer hoe hard precies (geheugenverlies, kan de beste overkomen). En daar kan het Openbaar Ministerie blijkbaar niet al te veel me, dus de zaak wordt ‘weggelegd’.

Nederlander doet 308 km/u in een Nissan GT-R

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, gt-r, maximumsnelheid, Nissan, politie

Vorig bericht: « Dartz Dictator is groot en chroom
Volgend bericht: Lamborghini’s SUV: een eerste teaser & meer info »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bwlian zegt

    19 april 2012 om 19:58

    Jammer hoor.
    In België kan dit gelukkig wel.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      19 april 2012 om 19:58

      @Bwlian: “gelukkig” ??

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        19 april 2012 om 20:03

        @bigcar: Geef me één reden waarom jij dit (blijkbaar) vind kunnen, 308km/u rijden op de openbare weg? Eentje maar….

        Login om te reageren
        • robinio zegt

          19 april 2012 om 20:06

          @Rob: Ik vind dat het wel moet kunnen, op een 5 baans snelweg diep in de nacht zonder andere auto’s op de weg. Alhoewel ik me afvraag hoeveel lol je kunt halen uit rechtdoor rijden, geef mij maar wat bochtjes…

          Login om te reageren
        • CBR600rr zegt

          19 april 2012 om 20:08

          @Rob: Omdat hij in het bewuste filmpje nietsvermoedende mensen inhaalt met een verschil van 200km/u. Michael Schumacher, Ayrton Senna of Kimi Raikkonen kunnen zoiets op ’t circuit nog niet eens verwachten, laat staan Jan Lul in z’n Ford Escort.

          Login om te reageren
          • CBR600rr zegt

            19 april 2012 om 20:10

            @CBR600rr: Excuus: in het filmpje zijn het een C30 en een Fabia… ;-)

            Login om te reageren
            • Anoniem zegt

              20 april 2012 om 08:11

              @CBR600rr: C30 +1, Fabia -1

              Login om te reageren
          • bigcar zegt

            19 april 2012 om 20:19

            @CBR600rr: kijk dat met 200 mensen inhalen vind ik niet kunnen. als je op de snelweg, de a2 diep in de n8 plak gas geeft heb je 100% gelijk, maar op zo’n weg vind ik dat niet kunnnen> als die man iets harder reed dan normaal niks mis mee, maar dit gaat mij te boven.

            @rob: het bovenstaande + ik bedoelde niet dat ik dit een fidele actie vind maar ik doelde meer op het feit dat er in BE wel mensen gepakt kunnen worden en dat bwylan dat goed vind. stel ik zou netjes gas geven op de a2 om en nabij de 160 o.i.d. en een vriend / een kind anyone else zou dat filmen, dan zou ik wel van me rijbewijs ontdaan zijn, dat vind ik niet kunnen, daar doelde ik op ;)

            Login om te reageren
        • kickass zegt

          19 april 2012 om 20:11

          @Rob: Als het in Duitsland mag, waarom dan niet in Nederland? Zoveel verschillen die snelwegen niet, toch?

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            19 april 2012 om 20:21

            @kickass: de mooie oude hoofden te denhaag hebben het helaas voor ’t zeggen :(

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              20 april 2012 om 08:28

              @bigcar: Overigens ga je dit nog wel beseffen als je wel auto hebt gereden. Don’t get me wrong, ik rijd ook 240 in Duitsland, maar niet op een ‘offensieve’ manier. Ik houd me in wanneer ik ander verkeer zie.

              Login om te reageren
              • bigcar zegt

                22 april 2012 om 22:14

                @jzaero: juist idd, inhouden wanneer er veel verkeer is, klopt.

                ik reed zelf een tijdje gelden auto, weliswaar lesauto maar toch. kwart jaar terug was dat, inmiddels gestopt met rijlessen omdat dat geldverspilling is vanwege het feit dat ik het al kan, alleen nog moet wachten tot ik 17 jaar ben.
                ik heb al aardig wat uren / km gereden en ik kan toch echt wel vermelden dat ik aan de ene kant als een malloot rijd, maar aan de andere kant weer beschaafd. ik let wel op de regels en het overige verkeer / mede-weggebruikers maar op ’t moment dat ik bijvoorbeeld savonds (in die rijlesauto) tegen 9 uur savonds op een vrij lege a2 rijd dan erger ik me echt helemaal suf aan die snelheid van 100. de snelheid die ik aanhield zonder op de teller te kijken was rond de 140. tuurlijk besef ik dat het niet overal verantwoord is om zo hard te rijden, maar er zijn echt situaties waarvan ik denk dat het best wel te doen is.

                overdag rustig rijden / heel veel rekening houden met overig verkeerd, maar savonds als het leeg is mag je wat mij betreft wel een beetje harder rijden, de wagens zijn immers veel veiliger dan voorheen, laatst ook weer een M5 rijder die met 300 km/h is gecrasht en het na kon vertellen,. en dan heb je ook nog de mensen die over de remweg zeiken, maar die nooit nadenken over het feit dat je niet af hoeft te remmen naar 0 km/h. het enige dat je hoeft is afremmen tot een behaaglijke snelheid en dan is er niets aan de hand.

                … don’t get me wrong, ik vind het gwn kut dat veel azijnpissers die levenloos zijn en niet van autorijden houden nietsgunners zijn. vele mensen die gebruik maken van de a2 zijn forenzen, mensen die voor hun werk op en neer gaan. en als mensen savonds klaar zijn en soms een beetje snel naar huis willen dan is die 100 km/h regeling echt funest, mensen gaan dan vervelen onderweg / kloten achter het stuur of massaal in slaap vallen…

                heel even on-topic; 308 km/h is belachelijk, hard rijden niks mis mee, maar dan wel op verantwoorde wijzen, net als die duitsers het mooi regelen: ze hebben wel onbeperkte snelheid, maar als je boven de adviessnelheid van 130 gaat ben je niet verzekerd dus mensen die harder willen rijden niet zo hard als het niet handig is ;)

              • jzaero zegt

                22 april 2012 om 23:54

                @bigcar: 100 is een klotesnelheid op die weg, ben ik met je eens. ik rijd zelf soms ook 130-140, maar dat terzijde. Remweg ben ik niet met je eens, die is gewoon exponentieel groter en bij hoge snelheid dus ook al stukken langer. Je hoeft niet af te remmen naar 0, maar heel fijn is het niet als je flink in de ankers moet.

          • Rob zegt

            19 april 2012 om 20:23

            @kickass:
            Sinds wanneer mag je 160 in de bebouwde kom in Duitsland? En volgens mij mag je in Duitsland alleen op de snelweg de malloot uithangen, waar zie jij deze jongen op de snelweg rijden?

            Login om te reageren
            • kickass zegt

              19 april 2012 om 21:52

              @Rob: Sorry, was denk in de war met die vent in de DBS.

              Login om te reageren
          • the-budel-guy zegt

            19 april 2012 om 20:53

            @kickass: die verschillen enorm. In/uit ritten soort afvalt en de breedte van de rij strook

            Login om te reageren
            • CapsLock zegt

              19 april 2012 om 23:27

              @the-budel-guy: Vergeet je de belangrijkste factor nog: de verkanting.
              Nederlandse wegen (alle dus) zijn gewoon niet gebouwd op dit soort snelheden. Gewoon nooit. Bedenk daarbij ook even dat je enorme tunnelvisie krijgt en dat je ’s nachts bij lange na niet ver genoeg vooruit kúnt kijken omdat mensen slecht nachtzicht hebben en het lijkt mij wel duidelijk wat het punt is dat ik wil maken :P

              Login om te reageren
          • jzaero zegt

            20 april 2012 om 08:25

            @kickass: @bigcar: Het verschil tussen Nederland en Duitsland heeft vooral te maken met de dichtheid van het verkeer en de kans dat je verkeer tegenkomt in de nacht. De breedte van de snelwegen in Duitsland is overigens ook een stuk gunstiger dan in Nederland. Drie strooks snelweg hier staat daar nagenoeg gelijk aan twee strooks. Om het even kort door de bocht te nemen. Hier verwacht men overigens ook niet dat je met 300 aan komt kakken. Als ik in Duitsland (en dan JUIST vooral ‘snachts) lichten in mijn spiegel zie, laat ik er nog een aantal seconden overheen gaan om in te schatten wat de snelheid is. Als er in Nederland dezelfde snelheid (120-130) gereden wordt, is de ruimte die nodig is om er tussen te komen veel kleiner. Ik heb weleens gehad dat iemand rond de 180 aan kwam rijden en dat ik dat verkeerd inschatte vanwege de toegestane verwachte maximum snelheid in Nederland. Ik zit per week zo’n 600km op de weg, dus ervaring zal het niet zijn. In Nederland zit die mentaliteit er niet ingebrand dat men weleens met 200 verschil aan kan komen rijden..

            Login om te reageren
        • temptation zegt

          19 april 2012 om 22:51

          @Rob: er is wel een verschil tussen een autosnelweg en in het centrum van een dorp. In het eerste geval is “omdat het lekker snel is” wel een goeie reden me dunkt, maar in het 2e voorkomende geval zou zoiets achterlijks nooit onbestraft mogen blijven!!! :-)

          Login om te reageren
        • F612S zegt

          20 april 2012 om 04:05

          Rob [ reply ]
          19-04-2012 om 20:03
          @bigcar: Geef me één reden waarom jij dit (blijkbaar) vind kunnen, 308km/u rijden op de openbare weg? Eentje maar….

          Eentje maar? Makkie! Voor de fun natuurlijk!

          Login om te reageren
      • robinio zegt

        19 april 2012 om 20:03

        @bigcar: Nou ja, het stuk door de woonwijk is wel redelijk asociaal. Als je dan een stoer filmpje wil maken of de regels wil overtreden, doe dat dan ergens waar dat ook kan en de regels eigenlijk onzin zijn (in het bos, weiland of op een lege snelweg).

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        19 april 2012 om 20:03

        @bigcar: Ja, gelukkig. Zo’n gasten moeten ze opsluiten. In plaats van een camera had hij beter een toegangskaartje voor een circuit gekocht…

        Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        19 april 2012 om 20:06

        @bigcar: Ik denk dat de beste man bedoelt te zeggen: in Belgie kan je aangeklaagd worden met videobewijs.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          19 april 2012 om 20:20

          @CBR600rr: juist,, en dat vind ik dus kut, stel ik zou op de a2 diep in de nacht planken, en iemand zou dat op video vast leggen, dan word mij de nek omgedraaid.. vandaar ;)
          @Esprit_de_Flandre:

          Login om te reageren
          • robinio zegt

            19 april 2012 om 20:51

            @bigcar: Wat dacht je van Wouter op de (lege) maasvlakte? Die zou dan ook niet meer in NL kunnen filmen, dus er valt wel wat voor te zeggen… Neemt niet weg dat dat een vrijbrief is om met 150km/u door een woonwijk te knallen.

            Login om te reageren
            • robinio zegt

              19 april 2012 om 20:51

              @robinio: een=geen

              Login om te reageren
          • jzaero zegt

            20 april 2012 om 08:31

            @bigcar: De A2 is een geval apart, meestal kom je er niet zo makkelijk vanaf om 200 te cruisen in Nederland. Nog steeds heb je mensen die op de vierde of vijfde rijstrook blijven rijden in de nacht. Kom jij aan met je 300.

            Login om te reageren
        • Endlezz zegt

          19 april 2012 om 20:21

          @CBR600rr:

          Behalve als het gaat om inbraak, vandalisme, diefstal, aanranding, overvallen, … dan geldt de wet op de privacy en zijn de beelden ongeldig in België.

          Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        20 april 2012 om 00:06

        @bigcar: aan iedereen hieronder die dit goedpraat: reken die 162 km/ h eens om naar m/s en loop dat eens. Heb ik eens gedaan met 200 km/h. Is een enorme afstand die je letterlijk in een seconde aflegt. Je hebt letterlijk het bloed op je voorruit zitten voor je doorhebt dat je een kind hebt aangereden.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          20 april 2012 om 03:12

          @Benjamin1: sinds wanneer steken kinderen diep in de nacht de a2 over?

          Login om te reageren
          • audicoupe84 zegt

            20 april 2012 om 11:19

            @bigcar: kean vasquez 8jaar gegrepen op een snelweg, had daar niets te zoeken. even nadenken voor je iets schrijft.

            Login om te reageren
        • jzaero zegt

          20 april 2012 om 08:33

          @Benjamin1: 54 meter per seconde, in andere woorden, de afstand die je moet houden bij 100km/u om veilig te kunnen stoppen. Bij 100 km/u wordt er dus een afstand aangeraden van 54m om veilig te kunnen remmen, inclusief de reactietijd. Bij 200 zal dit kwadratisch toenemen, dus reken op 150-200 meter om goed te kunnen stoppen.

          Login om te reageren
  2. HDM zegt

    19 april 2012 om 19:59

    Laat hem maar lekker, gaat vanzelf wel fout en dan leert ie het gelijk af, goedschiks of kwaadschiks.

    Login om te reageren
    • screamer zegt

      19 april 2012 om 20:06

      @HDM: hopelijk gaat het dan wel met hem alleen mis, en niet met anderen.
      Balen voor het OM ook. Beetje hard rijden op zijn tijd en plaats moet best kunnen. Maar zijn ritje was geen van beiden en moet eigenlijk gestraft worden, en niet er voor zorgen dat meer idioten dit na durven doen

      Login om te reageren
    • robinio zegt

      19 april 2012 om 20:07

      @HDM: In die woonwijk had hij best iemand kunnen doodrijden, just saying…

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        19 april 2012 om 20:27

        @robinio: ja en als het aan mij lag kreeg hij voor in ieder geval 20 jaar z’n rijbewijs niet meer terug, maar desnoods levenslang niet. Maar ja, dat kan ik helaas niet regelen. Het wordt maar hopen dat er verder niemand bij betrokken raakt, maar je weet het: dit is Nederland. Hier moeten eerst tien dooie vallen voor iemand het vermoeden krijgt dat er iets niet 100% soepel verloopt.

        Login om te reageren
        • Benz65 zegt

          19 april 2012 om 20:44

          @HDM: Huh? Volgens mij zit je nog in de GS-mode.

          Login om te reageren
  3. jordy14 zegt

    19 april 2012 om 20:02

    Die heeft geluk.

    Login om te reageren
  4. kickass zegt

    19 april 2012 om 20:10

    Mooi, ga ik ook ff blazen.

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    19 april 2012 om 20:10

    Ik snap de ophef niet, laat deze jongens lekker plezier hebben zeg.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      19 april 2012 om 20:13

      @alcantara: Ze merken het zelf wel als ze een lantaarnpaaltje meenemen of een boom knuffelen… :P

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      19 april 2012 om 20:27

      @alcantara: Zo is het, er is niks fout gegaan dus waarover die ophef hierzo.

      Login om te reageren
    • 240sx zegt

      19 april 2012 om 22:34

      @alcantara: couldn’t agree more.

      Login om te reageren
  6. norge zegt

    19 april 2012 om 20:12

    Dus als je een filmpje maakt waarin je iemand met een pistool beschiet wordt je ook niet bestraft? Rare jongens die ollanders.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      19 april 2012 om 20:14

      @norge: Lijkt me wel. Als hij iemand had doodgereden in het filmpje had ie nu vastgezeten. ;)

      Login om te reageren
    • norge zegt

      19 april 2012 om 20:16

      @norge: Ik zei beschiet niet doodschiet. :)

      Login om te reageren
  7. robinio zegt

    19 april 2012 om 20:15

    Overigens even een ander ding:
    “Lease de Nissan gt-r vanaf € 203.45” zie ik hier in de banner staan, waar kan ik dat vinden op de site van justlease?

    Login om te reageren
    • robinio zegt

      19 april 2012 om 20:18

      @robinio:

      Login om te reageren
      • jeroenn zegt

        19 april 2012 om 20:31

        @robinio: Niet, laatst bij een artikel over de Lexus LF-A stond er ook zoiets. Lease nu voor 370 euro een LF-A o.i.d.

        Login om te reageren
        • robinio zegt

          19 april 2012 om 20:48

          @jeroenn: Bij de Phonehouse was er laatst een rechtzaak wegens het vals adverteren en vervolgens niet leveren, dan gaat dit dus aan m’n neus voorbij, helaas…

          Want laten we even eerlijk wezen: Ik ben wel jaloers op die GT-R, en wie weet verander je door die auto gewoon in een maniak.

          Login om te reageren
  8. The360box zegt

    19 april 2012 om 20:26

    Lekker olie op het vuur gooien Autoblog, doe maar… 308 is heel fout maar achteraf konden we de conclusie trekken dat er niks gebeurd is, er zijn geen kinderen of paarden aangereden, en er zijn geen medeweggebruikers mishandeld.

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      19 april 2012 om 20:35

      @The360box: Het gaat om potentieel gevaar, niet om daadwerkelijk iemand doodrijden. Als dat was gebeurd dan was hij natuurlijk allang opgepakt en kaalgeplukt. ‘Normale’ mensen worden toch ook gewoon geflitst uit voorzorg (althans dat doen ze ons geloven) en het rijbewijs ingenomen als je te lomp rijdt.

      Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      19 april 2012 om 20:43

      @The360box: dus dan mag het? Asociaal hard = asociaal hard. Of er nou slachtoffers vallen of niet, beide gevallen moeten worden bestraft.

      OT: erg jammer dat dit wangedrag geen consequenties heeft. Dit was een mooie kans om een precedent te scheppen.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      20 april 2012 om 09:07

      @The360box: Als het fout gaat drukt Autoblog je ook op de feiten. Kijk maar eens naar dat M5 artikel.

      Login om te reageren
  9. amg77 zegt

    19 april 2012 om 20:30

    Je hebt een land hiernaast dat geen snelheidslimiet heeft, wat wil je nog meer? Waarom dan toch dit doen in NL?? Toch zou ik geen 308km/h rijden in Duitsland. Ik wil blijven leven…

    Login om te reageren
    • birger zegt

      19 april 2012 om 20:58

      @amg77: Alsof 308 km/h een dodelijke snelheid is…
      Ongeval aan 120 kan ook dodelijk zijn, of 50…

      Het risico verhoogt gewoon met de snelheid.
      En verlaagt met de veiligheid van de auto.

      Liever ongeluk in een nieuwe auto dat 120 km/h rijdt dan oude auto dat 60 km/h rijdt.

      Login om te reageren
      • jolig zegt

        19 april 2012 om 21:25

        @birger: Ja, maar als iemand anders je twee kinderen met 200+ kilometer verschil uit je kofferbak rijdt. Dan denk ik dat het je niet veel uitmaakt hoe veilig zijn auto wel niet is.

        Login om te reageren
        • birger zegt

          19 april 2012 om 21:35

          @jolig: dat zeg ik ook niet.
          Ik zeg alleen maar dat hoge snelheid niet noodzakelijk levensgevaarlijk is.

          Ik keur dit geval ook zeker niet goed, dit is gewoon gevaarlijk… En ik vind het spijtig dat deze chauffeur niet kan vervolgd worden, want in dit geval is het gewoon terecht!

          Het is mensen als dit dat “sportieve” chauffeurs een slechte naam geven.
          We gaan gewoon naar een maatschappij waar 140 km/h gewoon niet meer getolereerd wordt.
          Meer zelfs, we krijgen een maatschappij waarbij andere chauffeurs politieagent willen spelen en daarbij gevaarlijke situaties creëren. Net omdat dit soort dingen verkeerd in de media komen, en de massa moeilijkheden heeft om te relativeren…

          Login om te reageren
          • jolig zegt

            19 april 2012 om 21:56

            @birger: Dat ben ik wel met je eens. En ik vind het ook leuk om een beetje over een landweggetje te scheuren af en toe. Maar het gaat hier niet om een hypothetisch geval. Dit is gewoon echt zo gebeurd en dan kun je alleen maar zeggen dat hij maar beter nog een jaartje op z’n fietsje kan nadenken over wat hij nou fout deed.

            Login om te reageren
      • jzaero zegt

        20 april 2012 om 09:04

        @birger: Dodelijk niet meteen, maar helaas (ironisch genoeg niet veel later) is dit artikel verschenen over een M5 die 300 reed en crashte. De staat van het wrak drukt je op de feiten. Het feit dat ze geluk hebben (zwaargewond) is iets terzijde.

        http://www.autoblog.nl/ouch-bmw-m5-f10-crasht-met-300-kmu

        Login om te reageren
  10. albers zegt

    19 april 2012 om 20:33

    zo moet dat gas geven met dat hok en niet zeuren over dit kan echt niet gaat ja niks fout en kijk hoe druk het is bijna geen auto’s

    Login om te reageren
  11. gwynne-chris_boderk zegt

    19 april 2012 om 20:43

    justitie kan toch sneheid “meten” aan de hand van de lijnen op de middenstreep? doet oom agent wel bij “wegmisbruikers”

    Login om te reageren
  12. the-budel-guy zegt

    19 april 2012 om 21:00

    Hard rijden en optrekken is leuk. Laatst met rijles mocht ik volgas van 0-100 in een citroen c3 1.6 Ehdi.

    Maar om met 308 op dit type weg te rijden is totaal onverantwoord. Ga dan met je gtr naar Duitsland daar verwacht men nog enigszins dat je met een flinke snelheid aan komt blazen.

    Login om te reageren
  13. hjhj zegt

    19 april 2012 om 21:13

    nou komen hier dagelijks de dikste bakken voorbij, met ik-weet-niet-hoeveel pk’s onder de kap..allemaal oh’s en ah’s..
    is er een keer iemand die zulk vermogen gebruikt..
    is het weer niet goed..
    moraalridders…

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      19 april 2012 om 21:20

      @hjhj: kijk is goed WAAR hij het gebruikt?

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      20 april 2012 om 01:57

      @hjhj: +1 jij snapt het dus ook niet wat er hier gebeurt… op deze site… ben dus gelukkig niet de enige…

      Login om te reageren
  14. hjhj zegt

    19 april 2012 om 21:16

    ..alhoewel 160 in de bebouwde kom nou niet echt stoer is…

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    19 april 2012 om 21:25

    @rechercheur trololololo

    Login om te reageren
  16. Flamingo zegt

    19 april 2012 om 21:25

    oke gaan we allemaal filmpjes maken van hard rijden en op YT zetten!!!!!!

    Login om te reageren
  17. raphael zegt

    19 april 2012 om 21:26

    Pieter Kiveron, tsjah probeer nu maar eens aan het werk te komen. Een beetje degelijke werkgever googled je naam tegenwoordig. Dat gaat pijnlijk worden denk ik zo.

    Login om te reageren
  18. T16 zegt

    19 april 2012 om 21:29

    Die kneus reedt dus 162 km/u op de weg die mijn nichtjes regelmatig op de fiets oversteken. Je mag daar maximaal 50 km/u. Daar zat hij 112 km/u overheen wat op 31 meter per seconde sneller dan normaal toegestaan neer komt. Asociaal dekt de lading hier niet meer, het lijkt eerder op een poging tot moord met een wapen van 1820 kg. In 3,3 seconde is deze snotneus honderd meter verder dan je verwacht. Een normaal rijdende auto legt dan 45 meter af, hij doet eventjes 148 en een halve meter. Dat verwacht geen enkele andere volwassen verkeersdeelnemer, laat staan een kind.

    Onverantwoord is het in mijn ogen om deze jongeman nog te laten autorijden en voldoende reden voor een straf van 3 jaar rijontzegging en 3 maanden werken in een revalidatie centrum waar verkeersslachtoffers weer proberen te herstellen van hun verwondingen. Daarnaast mag hij drie weken in rolstoel rondrijden, verplicht op straffe van hoge geldsommen als hij verzaakt. Je moet zien en voelen wat de consequenties van je rijgedrag kunnen zijn.

    Het is een klein wonder dat dit niet fout is gegaan. Dit soort gedrag kan je niet hard genoeg aanpakken, zeker als je het ook nog eens op internet etaleert. Mensen dood rijden is niet stoer nog gaaf. Kinderen zijn zo uitermate kwetsbaar en onervaren in het verkeer, dat er echt geen enkele ruimte voor dit soort idioten over blijft.

    Ook zijn 53 jarige bijrijder gaat in mijn ogen niet vrijuit. Die had wat meer verstandelijke vermogens mogen tonen en dit gedrag direct moeten ontmoedigen in plaats van aanmoedigen en gelegenheid geven.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      20 april 2012 om 01:55

      @T16: ben jij die andre van der toorn ofzo van dat ene klotige tv progamma?

      Login om te reageren
      • T16 zegt

        20 april 2012 om 02:32

        @spykerboy: Je piept wel anders als je een kind of familielid verliest door het verkeer of als ze door jouw woonwijk komen scheuren met 160 plus. Dit is spelen met andermans leven en dit gedrag hoort op het circuit thuis en nergens anders.
        Dit doe je niet in de bebouwde kom en ook niet elders op de openbare weg! Ga lekker naar Duitsland. Ik ben klaar met die gasten en met jou ook.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          20 april 2012 om 08:55

          @T16: Niet druk om maken. Zijn vader koopt gewoon een nieuw kind als deze dood is. Geld en auto’s zat die lui……..

          Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          20 april 2012 om 12:53

          @T16: lol ik ben zo een neef verloren? heel jammer maar het hoort er eenmaal bij…. als ik aan de kant word gezet voor te hard rijden en ze vragen wrom antwoord ik altijd met: omdat het kan, of met: had er zin in…. en ja ook zulke snelheden door woonwijken…

          Login om te reageren
  19. spylegion zegt

    19 april 2012 om 21:37

    Niet erg sjiek…
    (Al gaat 0-160-0 in dit ding sneller dan 0-100 in een, noem ’s wat, prius…)

    Login om te reageren
  20. phantom95 zegt

    19 april 2012 om 21:49

    Voor te hard rijden in de bebouwde kom mogen ze hem wel pakken vind ik, maar die 308 vond ik wel een mooie actie :)

    Login om te reageren
  21. norge zegt

    19 april 2012 om 21:55

    Dus dan mag dit ook.
    http://www.youtube.com/watch?v=0aOeHq6aAa0&feature=player_detailpage

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      20 april 2012 om 00:09

      @norge: 10:03 dat ging op een haar na net goed. Pwahh

      Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      20 april 2012 om 13:53

      @norge: Natuurlijk is het niet ‘veilig’.
      Dit is slechts stevig doorrijden. Waar overigens niks mis mee is.

      Login om te reageren
  22. bmwpowerm5 zegt

    19 april 2012 om 22:00

    te hard rijden in de bebouwde kom daar is wat van te zeggen deed het vroeger op die leeftijd ook maar dan niet zo hard als hem
    308 op een bijna verlaten weg daar heb ik totaal geen probleem mee
    denk dat iedereen het zou doen op die leeftijd als je z’n wagen tot je beschikking hebt

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      20 april 2012 om 09:07

      @bmwpowerm5: Op de autobahn wel, ik ben zelf 20 maar ik zal me toch enigszins inhouden. 160-180 zou ik nog wel doen.

      Login om te reageren
  23. kaasboerin zegt

    19 april 2012 om 22:27

    Mooi.. *600hp Camaro footage coming online soon* :D

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      20 april 2012 om 09:07

      @kaasboerin: In co-operation with.. ;)

      Login om te reageren
  24. spykerboy zegt

    20 april 2012 om 01:53

    wat een boel bla bla gezeik weer in de reacties dat het gevaarlijk is, tunnelvisie, wegen er niet op gemaakt etc… bullshit…. tunnelvisie krijg je helemaal niet als je dat denkt kijk je zwz tevaak the fast and the furious… ik rij regelmatig rond de 300 of sneller (1x 407 gereden in een getunede GTR op openbare weg) en zelfs dan krijg je het nog niet… mensen ga eens proberen en kom dan is praten :)

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      20 april 2012 om 04:04

      @spykerboy: Iemand die kijkt of er iets aankomt en daar de weg oversteekt heeft daar ruim 3 seconde voor nodig. Als deze kneus er komt aangeknalt met zijn geleende GT-R en jij denkt 100 meter, dat is ruim voldoende afstand om veilig over te steken, dan ben je dus hardstikke plat. Zo’n vol idioot verwacht je daar niet. Zijn snelheid is moeilijk in te schatten, zeker als hij de poot vol op het gas heeft staan. Dit praat je niet goed en iemand dood rijden is hardstikke veel gezeik. Daar vragen ze hier wel om ja, en ook nog internet plaatsen. Lutsers.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      20 april 2012 om 09:05

      @spykerboy: Stoer hoor, maar jij woont in een zandbak waar de wegen 20x breder zijn en waar mensen witte jurken omver driften.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        20 april 2012 om 09:16

        @jzaero: LOL +1

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 april 2012 om 09:19

        @jzaero: Ja en zijn vader, die koopt zo een paar nieuwe jurken hoor…….

        Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        20 april 2012 om 12:55

        @jzaero: breder? gewoon maximaal 3 baans wegen hoor… nederlands wegen net is kwa kwaliteit veel beter dan hier… het mooie is dat je hier gewoon de popo kan omkopen, als je hier iemand dood rijdt moet je alleen ff 30,000 KD betalen (omgerekend ongeveer 80,000 euro) wat door de verzekering gebeurt (alleen een kuwaiti, raak je een niet kuwaiti geen probleem, geen betaling) verder wordt je ook niet vervolgt zoals in nederland…

        Login om te reageren
        • BmwMPower zegt

          20 april 2012 om 13:55

          @spykerboy: Ik had even getwijfeld, maar ben tot een besluit gekomen.
          Ik vind je stoer, ruig en enorm mannelijk.
          Mag ik nu eindelijk je handtekening?

          Login om te reageren
        • jzaero zegt

          20 april 2012 om 13:57

          @spykerboy: Zegt al genoeg, het is dus normaal om maar even klein beetje geld neer te kwakken voor als je iemand dood hebt gereden? Ik ben allesbehalve jaloers, ik heb genoeg kansen om in leuke auto’s te rijden, maar jouw reactie is toch wel puur onzin en het is ook niet te vergelijken met Nederland. Tunnelvisie of niet, een mens heeft tijd nodig om bepaalde dingen te waarnemen. Als je normaal door je straat heen kijkt, zie je nagenoeg alles wat je wilt zien. Zodra je op de fiets stapt, wordt dit zicht al minder. Detail neemt af. Zodra je met je GTR 407 gaat rijden, zie je echt niet alle details die je stilstaand in je straat ook zag. Alles wat aan de zijkant voorbij flitst zie je nagenoeg niet en je focust je op wat er voor je is. Dat is tunnelvisie. Ja, stilstaand zie je een GTR met 407 aan komt rijden, tot je dood bent, want hij zag jou natuurlijk niet met zijn Fast&Furious snelheid.

          Login om te reageren
  25. zoran zegt

    20 april 2012 om 09:35

    Zuur als je voor 3km te hard een boete krijgt en vergat je teller te filmen. :-)

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    20 april 2012 om 11:21

    Tsja, gozer kan beter z’n naam laten veranderen…z’n imago is voor de komende 10 jaar fucked.

    Ook ernstig typisch dat de posters die het allemaal wel tof vinden de 18 nog niet zijn gepasseerd. Mssn spykermannetje maar die is al hartstikke wereldvreemd met papa’s Shelldollars in de zandbak.

    Login om te reageren
  27. corvettez06 zegt

    20 april 2012 om 12:14

    mensen hier moeten niet zo zeiken over gevaar , er is niets gebeurd , pas huilen als je geslagen word zieltjes.

    Login om te reageren
    • 2SLOW4ME zegt

      20 april 2012 om 13:11

      @corvettez06: Als iedereen pas gaat zeuren over gevaar tot dat er daadwerkelijk wat gebeurt, weet je hoe de wereld er dan uit zou zien?
      Niet zo best durf ik je te zeggen…
      Ik durf te wedden dat de helft van de mensen hier die zeggen dat het “wel moet kunnen” neit eens een rbw heeft.

      Login om te reageren
  28. corvettez06 zegt

    20 april 2012 om 22:20

    @2slow4me Daar gaat het niet om, we weten allemaal dat het niet mag.als er wat gebeurt is er tijd voor ingrijpen, zien ze het gebeuren, moeten ze het aanpakken.Als je zoiets flikt en je word gepakt moet je ook niet gaan janken , snap je.Dus geld voor bijde kanten van het verhaal . Achteraf iemand veroordelen laten we aan de rechter over niet door ons simpel . Hij is niet gepakt petje af, heeft hij geluk deze keer. Ik vind het wel vet om te zien , de meeste hier zeker weten ook .VERBETER DE WERELD BEGIN BIJ JE ZELF .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North