• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R LM Edition: 600 Porsche-vretende pk’s

Auteur: RubenBaeten, gepost 10 november 2008 om 20:02 – 76 Reacties

Nissan GT-R LM Edition?

Zitten we allemaal als kleine kindertjes te wachten op de V-Spec, blijkt ineens dat Nissan met een nog veel heftigere versie van de GT-R gaat komen. De GT-R LM Edition wordt een straatlegale versie van de competitieauto die Nissan voor Le Mans in ontwikkeling heeft. Hij zal in zeer beperkte aantallen gebouwd worden en rond de 600 pk krijgen.

Het Japanse Best Car Magazine maakte deze impressie nadat ze het heuglijke nieuws vernamen van een bron binnen Nissan. Het lag misschien ook wel een beetje in de lijn der verwachting, aangezien er van vorige Skylines, zoals de R33 eind jaren ’90, ook Le Mans-versies verschenen zijn. De GT-R LM Edition haalt zijn paardjes uit dezelfde 3,8 liter biturbo V6 als de standaard auto en zal verder voorzien zijn van grotere remmen, lichtere wielen en verschillende aanpassingen aan onderstel en transmissie. Nieuwe bodykit zorgt voor een betere aerodynamica.

Kom maar op met de speculaties: wat wordt de Ringtijd voor dit monster? En wat gaat Porsche deze keer als excuus aandragen? (via carscoop)

Nissan GT-R LM Edition?

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, le-mans, Nissan

Vorig bericht: « Video: oolala crash compilatie
Volgend bericht: Saleen Automotive gaat in de verkoop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jimmie zegt

    10 november 2008 om 20:03

    Hebben ze het uitbesteed aan Autostyle?

    Login om te reageren
  2. shivan zegt

    10 november 2008 om 20:04

    dit is de dikste gtr ooit

    Login om te reageren
  3. shivan zegt

    10 november 2008 om 20:05

    Dit is de R33 LM trouwens :D Er was volgens mij geen R34 LM

    Login om te reageren
  4. Volvo_440_turbo zegt

    10 november 2008 om 20:05

    De Ringtijd zal wel met die setup gereden geweest zijn… pasop, ik heb niets tegen die GT-R, hij staat op mijn verlanglijstje, naast een EVO 10

    Login om te reageren
  5. Markus zegt

    10 november 2008 om 20:06

    Haha, Porsches for breakfeast.

    Login om te reageren
  6. geert zegt

    10 november 2008 om 20:06

    ze zijn porsche hier serieus aan ’t kl……

    Login om te reageren
  7. Bassie zegt

    10 november 2008 om 20:07

    Heeft TVR aandelen in deze GTR-ugly
    Het was al een lelijke japanse silicon-car, er kon dus nog een schep bovenop!
    Doe mij maar een Carrera4 met 2wiel aandrijving…

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    10 november 2008 om 20:14

    Ik heb een voorstel voor een nickname: Dinky Toy.

    Login om te reageren
  9. Joris zegt

    10 november 2008 om 20:14

    bahbahbah is wel heel erg japans!

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    10 november 2008 om 20:15

    Een Nissan met 600pk, porsche’s antwoord daarop is trouwens al enkele jaren oud.

    Login om te reageren
  11. RobT4 zegt

    10 november 2008 om 20:16

    @ Bassie Carrera4 met 2 wiel aandrijving bestaat die wel????
    Volgens mij staat 4 voor 4wiel aandrijving.

    Login om te reageren
  12. Emile_Benz zegt

    10 november 2008 om 20:16

    Nou deze zal geen ringtijd (of enige andere rondetijd) kunnen neerzetten, want bij de eerste bocht vliegt hij eruit. Desnoods wordt ie eruit geramd.

    Login om te reageren
  13. z1p zegt

    10 november 2008 om 20:18

    @ dekster:

    De achterkant lijkt op een carrera gt, precies die kont en de rest er zo omheen geplakt haha

    Login om te reageren
  14. shivan zegt

    10 november 2008 om 20:19

    @ dekster

    dat was geen antwoord van porsche

    deze was er toen al een tijdje de nissan r390

    Login om te reageren
  15. tibor zegt

    10 november 2008 om 20:22

    @ emile benz

    verklaar dat eens?
    een rondetijd van 7.15 op de ring moet mogelijk zijn denk ik.

    Login om te reageren
  16. rubin zegt

    10 november 2008 om 20:24

    @Robt4

    Ja, de 4 verwijst ook naar vierwielaandrijving. Maar dat is juist waarom dat pdk ook wat te bieden heeft.

    Login om te reageren
  17. Emile_Benz zegt

    10 november 2008 om 20:26

    @ tibor: Niet als hij de bocht uitgedrukt wordt…

    Login om te reageren
  18. Ary zegt

    10 november 2008 om 20:28

    hahahah een nieuw battle tussen dekster en shivan is van start gegaan….

    live op autoblog.nl te volgen

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    10 november 2008 om 20:33

    @shivan
    De eerste GT1 werd gebouwd in 1996, die van jou in 1998.
    Ohja, de GT1 is sowieso sneller.

    Login om te reageren
  20. Waxweazel zegt

    10 november 2008 om 20:34

    een post van de nissan GTR en onmiddellijk komen de porche (en de gehele duitse auto) fans hier wat bashen en hun jaloezie ten toon spreiden.
    schitterend gewoon ! enkel hier op autoblog ! ;)

    Login om te reageren
  21. harry zegt

    10 november 2008 om 20:34

    @ shivan

    dat is geen antwoord! want porsche had toen al de schuppan 962cr en de dauer le mans 926 duss…….
    verder vind ik die gtr heel bruut maar ook weer een beetje kitserig

    Login om te reageren
  22. Oly zegt

    10 november 2008 om 20:37

    @shivan voor alle duidelijkheid er was wel een 34 GTR van Nismo.

    http://www.netcarshow.com/nismo/2005-nissan_skyline_r34_gtr_z_tune/

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    10 november 2008 om 20:39

    Dat is nog eens downtuning! Dit wordt echt een alles-killer… (oke, Veyron uitgezonderd)

    Login om te reageren
  24. royboy zegt

    10 november 2008 om 20:49

    Ja Porsche, ga maar eens heel goed je huiswerk doen because this one is gone eat you all.!

    Login om te reageren
  25. shivan zegt

    10 november 2008 om 21:06

    @ dekster

    Porsche GT-1 (1998) Evo
    Engine = Flat 6
    Aspiration = Twin Turbo
    Weight = 2756 lbs
    Power = 544 bhp @7000
    Torque = 442.5 ft/lbs @ 4250
    0-60 = 3.6
    0-100 = N/A
    ¼ = N/A
    Top Speed = 192.6mph

    Nissan R390 GT-1 (1998)
    Engine = v8
    Aspiration = Twin Turbo
    Weight = 2420 lbs
    Power = 549 bhp @ 6800
    Torque = 470 ft/lbs @4400
    0-60 = 3.9 sec
    0-100 = N/A
    ¼ = 11.9
    Top Speed = 205 mph

    sneller is die niet….

    Login om te reageren
  26. STJ zegt

    10 november 2008 om 21:07

    @Oly schrijft

    Dat is een Nismo versie maar er was geen R34 LM

    @harry

    Nissan had de R89c en R90 in die tijd.

    En ook leuk op te weten nissan heeft vandaag de Super GT kampioenschap gewonnen en alle records verbroken. Ze hebben de GT300 en GT500 gewonnen en de R35 heeft 7 overwinningen gehad dit seizoen dat is ook een record.

    Login om te reageren
  27. Lampuhkap zegt

    10 november 2008 om 21:15

    vet ding :D

    Login om te reageren
  28. Racekees zegt

    10 november 2008 om 21:16

    gasten, niks zeggen over hoe die eruit ziet, autostyle gepruts enz… het is ng maar een impressie gemaakt door een Japans magazine

    Login om te reageren
  29. Vinny_93 zegt

    10 november 2008 om 21:16

    Porsche heeft al een Nissankiller…
    De Carrera GT

    Login om te reageren
  30. N!SS@N zegt

    10 november 2008 om 21:18

    3 Monsters, 3 Porsche Killers :P

    Let the bashing begin!

    Login om te reageren
  31. N!SS@N zegt

    10 november 2008 om 21:25

    @ Vinny_93

    Kijk hier maar eens: http://www.supercars.net/Comp?sourceList=1391&CompList=1391-2387

    Niet echt dus. Plus is de R390 GT1 ruim 5 jaar OUDER!

    Login om te reageren
  32. ruben zegt

    10 november 2008 om 21:26

    het mooiste is dat zo’n “simpel” merk zulke wagens uit de mouw schud

    Login om te reageren
  33. Een betere ontwerper zegt

    10 november 2008 om 21:36

    Hm, vergeleken met shivan’s foto van de R33 lijkt het mee te vallen met de rice.

    Ziet er aardig uit, ik zou alleen de velgen iig veranderen.

    Login om te reageren
  34. J. zegt

    10 november 2008 om 21:42

    Hij wordt er niet mooier op. Des te vaker ik naar deze auto kijk, des te lelijker heel die GT-R eigenlijk wordt.

    In het zwart en zonder spoiler vind ik m nog steeds het mooist.

    Login om te reageren
  35. N!SS@N zegt

    10 november 2008 om 21:46

    wat beter foto’s

    Login om te reageren
  36. N!SS@N zegt

    10 november 2008 om 22:00

    @ shivan
    Da’s geen R33 LM volgens mij. (Althans niet orgineel)

    (Laatste wel niet geheel orgineel (o.a. Carbon motorkap en zonneschermen e.d.))

    Volgens mij waren ze alleen leverbaar in LM-Blue…

    Login om te reageren
  37. STJ zegt

    10 november 2008 om 22:29

    @N!SS@N

    Er zijn twee R33 LM’s die blauwe is een normale V-spec LM edition zijn er 98 van gemaakt.

    Die zilvere is de straat verie van de Le mans GTR zijn maar een paar van gemaakt.

    Login om te reageren
  38. N!SS@N zegt

    10 november 2008 om 22:34

    @ STJ

    Ah ja, ff ge-googled en nu zie ik het. Dacht eerst dat die zilvere wel een Nismo LM uitvoering zou zijn. Maar is de GTR (Dus is ook deels Nismo :P). Zijn er inderdaad maar 2 van gebouwd.

    me ish stupid :S

    Login om te reageren
  39. Wouter zegt

    10 november 2008 om 22:37

    Nissan was beter dan Porsche, Nissan is beter dan Porsche, en Nissan zal altijd beter zijn dan Porsche.

    Waarom? Wel: €77.799 puur Porschevretend metaal en €1 voor de badge
    VS €88.000 motor, plastiek, show, luxe EN €100.000 voor een badge…

    Een naam wint niet, een wagen wel. Vind de GT-R ook veel bruter en cooler dan de 911.

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    10 november 2008 om 22:53

    @Shivan

    Street-legal version
    Regulations for the GT1 category stipulated that to be eligible, a total of 25 cars must be built for road use. Porsche developed a fully road-legal version, dubbed “911 GT1 Strassenversion,” and delivered one in early 1996 to the German government for compliance testing, which it passed. The engine had to be slightly de-tuned to meet European emissions laws, although its 700&bhp;PS (400 kW) and dry weight of 1100 kg (2425 lb) proved to be more than adequate; the vehicle could accelerate to 100 km/h (62 mph) from a standstill in 3.3 seconds on its way to a top speed of 378 km/h (235 mph).

    bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_GT1

    Login om te reageren
  41. wg zegt

    10 november 2008 om 23:58

    wow….

    wat fokking lelijk….

    Login om te reageren
  42. Raveen zegt

    10 november 2008 om 23:59

    @dekster

    Only 2 R390 road cars were ever built, and one is stored at Nissan’s Zama warehouse. The street-legal road car is capable of running 0-60 mph in 3.3 seconds, And 0-100 mph in just 6.8 seconds. the 1/4 mile is accomplished in just 11.1 at 134 mph (216 km/h). And on to a top speed of 220 mph (350 km/h).

    bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_R390_GT1

    Voor dezelfde 0-100 km/h en kwart mijl doet de Nissan het met maar slechts 549 pk waar de Porsche 700 pk nodig heeft.

    Login om te reageren
  43. STJ zegt

    11 november 2008 om 00:05

    @wow….

    wat fokking lelijk….

    Wow…

    Jij bent zeker blind!

    Login om te reageren
  44. Laurens C zegt

    11 november 2008 om 00:22

    Jongens jongens, dit is nog niet eens het topje van de ijsberg. De GT-r is er in verhouding pas net, de échte tuners moeten nog los gaan ;)

    Login om te reageren
  45. Patrick zegt

    11 november 2008 om 00:50

    @Wouter

    Of je hebt dat eigenwijze van huis uit of je hebt iets tegen Porsche. Kijk hier even naar en dan praten we verder. In de tijd dat de Porsche 911 GT1 het tegen de Nissan R390 GT1 opnam in competitie werd de Nissan ELKE KEER verslagen door de 911 GT1

    Link : http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_R390_GT1
    Onder het kopje Racing results

    Login om te reageren
  46. Patrick zegt

    11 november 2008 om 00:50

    Ontopic: schitterende wagen!!!

    Login om te reageren
  47. Mies zegt

    11 november 2008 om 08:39

    Heel erg gaaf ding! En wat zitten we toch allemaal oude koeien uit de sloot te halen!? Het gaat erom wat er nog aan zit te komen en hoe goed die auto is. Het enige dat Nissen heeft fout gedaan is gezegd dat ze een auto sneller dan de 997TT wouden maken. Nu zijn alle fans meteen in het harnas gejaagd. Van de andere kant wel een leuke stukje entertainment/ leedvermaak!

    Login om te reageren
  48. tss68nl zegt

    11 november 2008 om 09:31

    Echt ik lach me kapot hier ;)

    Als er GT-R in de titel staat kan je op voorhand zeggen dat 75% van de berichten van jaloerse Porsche fanboys zijn.

    Maak je toch eens niet zo druk. Ik vind een porsche mooi…en die GT-R ook. Als er een LM komt, dan ben ik benieuwd naar de rondetijd, en er zal ooit vast wel weer een antwoord van Porsche komen. Feit blijft dat de gemiddelde bezoeker beide auto’s nooit zal rijden, en de hele speculatie dus compleet nutteloos is.

    Maar vermakelijk blijft het wel ;)

    Login om te reageren
  49. Laurens zegt

    11 november 2008 om 09:49

    Eindelijk, eindelijk een serieuze aanval op de LeMans hegemonie van Porsche.

    Hebben de privateers een keuze, en zal het meedoen misschien iets goedkoper worden. Nog een beetje sparen en LeMans, here I come!

    Login om te reageren
  50. Bart zegt

    11 november 2008 om 10:45

    @Laurens

    Pardon? De F430 is *de* wagen in LMGT2 op dit moment. Daarnaast stappen Corvette en Aston in per dit seizoen.

    Login om te reageren
  51. Laurens zegt

    11 november 2008 om 11:00

    @Bart

    Pardon ook hier! In mijn enthousiasme om de marktleider aan te vallen (doe ik graag, wordt ik voor behandeld) realiseerde ik me na het posten ook dat ik een paar auto’s (met name de Corvette) over het hoofd gezien had.

    Toch heb ik een zwak voor Nissan, ik ben een aantal jaren geleden 2 keer door hen gesponsord naar LeMans geweest om hun toenmalige auto (R390) niet te zien winnen. Wel geweldige weekends, midden in de nacht boven de pitstraat uit het raam hangen om een woedende Ricardo Patrese zijn auto in elkaar te zien trappen omdat de versnellingsbak weer in elkaar gelopen was.

    Reglementair behoorden de auto’s toen een soort van kofferruimte te hebben. Nissan had deze voor de race weggelaten, werd weggeprotesteerd, en had daarna koelingsproblemen met de bak, die ze nooit meer teboven gekomen zijn. Ze waren dacht ik wel de snelste op de baan. Maar “to finish first, first you have to finish”.

    Login om te reageren
  52. Bart zegt

    11 november 2008 om 11:11

    @Laurens

    Helemaal mee eens. Nissan, Toyota, Mazda – die horen gewoon op Le Mans! Mazda kijkt de kat uit de boom en gaat iig de AER motoren gebruiken in de RML Lola. Vor Toyota is het ook de plek met een hybride te racen. Ik heb de Peugeot Hy al zien rijden (horen doe je ‘m niet) en was zwaar on de indruk!

    Ik ben nu al aan het aftellen voor juni.

    Login om te reageren
  53. Laurens zegt

    11 november 2008 om 11:21

    @Bart

    Hybride en je hoort hem niet? Dat laatste zal eerder de turbo op de verbrandingsmotor en misschien een fatsoenlijk uitlaatsysteem zijn. Maar het hybride concept leent zich waarschijnlijk wel goed voor een LeMans auto, veel remmen en optrekken.

    Voor dagelijks gebruik zie ik het nut van die dingen nog steeds niet.

    Een interessante quote van deze site over electrische auto’s http://www.olino.org/articles/2007/12/13/overzicht-elektrische-personen-autos : “Fanatici beoordelen accu’s op rendement en capaciteit. Waar kennelijk niet zo bij wordt stilgestaan is dat de prijs van stroom uit een accu hoofdzakelijk wordt bepaald door de afschrijving van de accu. Deze prijs ligt namelijk meestal ver boven de prijs van de stroom die er in kan worden opgeladen.”

    Ik zou wel eens een test willen zien van een 1e type Toyota Hybride (dat zo mogelijk nog lelijkere sedan model) met zo’n 200.000 km op de teller en een jaar of 8 oud, en dan kijken wat het verbruik dan is. Mijn vermoeden is dat de hybride accu dan ter ziele is, en de auto de rest van zijn levensduur die accu en bijbehorende apparatuur als ballast en brandstofgebruikverhoger met zich meesleept.

    Login om te reageren
  54. Bart zegt

    11 november 2008 om 11:42

    @ Laurens

    Je hoort normaal eigenlijk alleen al de transmissie van die diesels. Peugeot oefende een pitstop op silverstone voor onze neus met die nieuwe 908 Hy en dat ding kwam voorbij op de elektromotoren. Ik neem aan dat de een KERS aan boord hebben en slechts heel kleine accu’s.

    Leuk voor de mensen die in de pit werken. Van een Corvette wordt je doof en die Peugeot hoor je niet eens meer aankomen.

    Login om te reageren
  55. edgar zegt

    11 november 2008 om 13:39

    @ wouter: Porsche heeft een geschiedenis, Nissan oftewel Datsun niet…
    en Porsche bouwt mooie auto’s…ook weer iets dat nissan niet kan!

    Login om te reageren
  56. edgar zegt

    11 november 2008 om 13:40

    Oh ja, en als je een autovreemde persoon vraagt een sportwagenmerk op te noemen zullen ze als eerste ferrari of porsche zeggen! hoor je ze al zeggen: eh….Nissan?… HAHAHA :-D

    Login om te reageren
  57. Trevor zegt

    11 november 2008 om 13:53

    Als het mensen nou nog niet duidelijk is dat Porsche die Nissan met een “911”model nooit zal gaan verslaan… Porsche borduurt op een model voort uit eind jaren 60 met de motor achterin.. Iets wat de wegligging nooit tengoede komt(Natuurlijk proces..) Als ze echt die Nissan willen verslaan zullen ze in mijn ogen een middenmotor moeten gaan maken… Dan verder de boel perfectioneren (a la porsche, want dat kunnen ze wel) en dan hebben ze echt een kans… Nu ?? Nee dat geloof ik niet. Of ze geld willen gaan uittrekken voor een middenmotor model?? Nu met die krediet crisis zeker niet… Ik hoop ook voor ze dat ze niet te vroeg VW hebben gekocht… A la Fortis de ABN; zeg maar… Als dat zo is.. tja of er dan ooit een Porsche zal komen die die Nissan zal verslaan betwijfel ik… NB Nissan heeft ook veel meer geld(voor ontwikkeling) beschikbaar dan Porsche… Zelfde zie je in F-1 hoe meer geld je daar in stopt hoe hoger/verder/sneller je vooruit gaat… Al jaren lang financieel in F-1 Ferrari, Toyota, Mercedes, Renault… Ook als constructeurs… Zelfde bij “gewone”autobouwers… hoe meer geld je daarin investeerd, hoe sneller je auto…

    Login om te reageren
  58. tss68nl zegt

    11 november 2008 om 14:00

    @Edgar

    Knul ;) En nadat je aardig wat centjes hebt geinvesteerd in je ‘ferrari of porsche’ wordt je zonder pardon voorbijgereden door een Datsun. ;)

    ps. Meelopen met de menigte is veilig he…knus…val je niet op…ook geen commentaar op je tere zieltje ;)

    Login om te reageren
  59. harry zegt

    11 november 2008 om 15:09

    @ N!ss@n

    ooit al gehoord van de schuppan en de dauer lm…….. zijn allebij van porsche dusss…… concurentie is er zekr :)

    Login om te reageren
  60. harry zegt

    11 november 2008 om 15:12

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Schuppan_962CR.jpg

    hier kan een nissan niet tegen op……… een schuppan….. het is van porsche duss….

    Login om te reageren
  61. NLBUURMAN zegt

    11 november 2008 om 15:28

    ontopic: prachtige wagen, ik mag de nissan GT-R sowieso graag, maar dit slaat echt alles!

    offtopic: dit is het antwoord van Nissan op:

    Login om te reageren
  62. Mies zegt

    11 november 2008 om 16:01

    @harry
    Ja zo ken ik er meer een Schuppan wordt zo niet door Porsche zelf gemaakt. Het zijn (ex) race-auto’s die door andere dusdanig worden aangepast dat ze roadlegal zijn. Ooit van dat appels en peren verhaal bij de groenteboer gehoord?

    Login om te reageren
  63. wg zegt

    11 november 2008 om 16:45

    @nlbuurman

    jij durft een nissan te vergelijken met een 959?????????? de eerste echte supercar???

    let me get one thing straight… een van de kenmerken van een 911 is zn robuste kwaliteit… geen goedkoop plastic.. hoe langer je erin rijdt, hoe meer je dat gaat waarderen… daar hoor je autonerds nooit over want ze zien alleen tv-programma’s en kijken naar cijfers… en het verschil op dat gebied tussen een nissan en een porsche is gigantisch…

    en dan het uiterlijk… wat je ook roept.. deze gt-r blijft gewoon een opgeleukte supra…. op en top een plastic model, met de uitstraling van een opgetunde middenklasser in almere en de smaak van een afhaalchinees…

    Login om te reageren
  64. bozewolf zegt

    11 november 2008 om 17:44

    En het uiterlijk, wat je ook roept, is een van de weinige dingen bij een auto dat toch subjectief blijft.

    Wat dat betreft zijn de 911 (“platgeslagen Kever”) en een GT-R (“wtf is dat voor raar ding?”) allebei lelijk.

    Verder vind ik die LM zoals die hier wordt voorgesteld mooier dan de standaard auto. Die dikke intvlek in het midden van de voorkant is weg en hij ziet er meer agre uit. Best ok. Snel zal die ongetwijfeld ook zijn, oei oei.

    Login om te reageren
  65. ruud zegt

    11 november 2008 om 20:50

    pfff, wat een gelul hier allemaal zeg.
    wanneer gaan we een porsche vergelijken met een niksaan.
    hou op zeg.
    over de GTr heb ik maar een ding te zeggen LELIJK.

    Login om te reageren
  66. Gtr zegt

    11 november 2008 om 22:42

    jah, maar die niksaan maakt ook gehakt van jouw porsche hahaha

    Login om te reageren
  67. Wouter zegt

    11 november 2008 om 22:52

    Edgar; wat zeg jij als ik Skyline zeg? Of ga je dan met je vingers in je oren ‘NANANANANANA’ roepen?

    Google eerst eventjes vooraleer je iets zegt. Als je sportwagen zegt kan je eerder Nissan skyline zeggen, die blokken kunnen standaard opgefokt worden tot 1000+ PK

    Als je Luxesportwagen zegt zeg ik ook Ferrarie of Porsche.

    Login om te reageren
  68. Blitz zegt

    12 november 2008 om 14:57

    @Edgar

    Nissan geen geschiedenis??? Jij weet dus absoluut niks over Japanse autos of Japanse racerij…. Dus ik begrijp ook niet waarom je zulke nutteloze opmerkingen maakt…. zeker weer een fanboy… and dat Porsche mooie autos maakt en Nissan niet is alleen jou persoonlijke mening… geen feit… En we moeten nog een aantal jaar wachten tot dat de tuners die GTR door hebben… dan zullen er extreme exemplaren op de markt komen… Zoals Amuse and Mines… and misschien Top Secret.. :) JUN kan er natuulijk ook wat van, maar dit zegt jou zeker toch niks.. LOL Dan is er natuurlijk ook NISMO, de Vspec en nu deze!! YAY!!! veel om naar uit te kijken… waar zal Porsche meekomen? :)

    Login om te reageren
  69. mc959 zegt

    13 november 2008 om 15:27

    @ Wouter & Blitz

    Als jullie met getunede bakken komen, dan is er deze van 9ff GT9R met 1120 pk op basis van Porsche en deze heeft een middenmotor; dit wil ook niet alles zeggen, maar ’t zou leuk zijn hiervan de laptime op de ring te kennen en btw beste laptime ooit op de ring 6:11.13 Porsche 956 Gr. C Stefan Bellof 28 May 1983 en dit is 25 jaar geleden!!!!

    Login om te reageren
  70. frarissimo zegt

    13 november 2008 om 16:13

    Nissan en in iets mindere mate ook Honda vertegenwoordigen de passie en beleving van de Japanners.
    Fantastiche wagens je moet alleen wel de typisch Japanse styling houden.
    En Porsche, tja fantasielozer kun je auto’s niet kopen.

    Login om te reageren
  71. Stef zegt

    26 november 2008 om 14:53

    Een feit is dat iedereen zijn eigen mening heeft en mag hebben over het uiterlijk van beide wagens. Dus wat jij mooi vindt is niet wet !

    Wel een feit is, dat de styling van Porsche toch al jaaaaaaaren hetzelfde is, begin die auto’s echt kotsbeu te worden.

    Ohja, zoek maar eens wat de oude Skyline’s nog presteren tegenover de modernere Porsches. Zo een oude R33 GT-R V-Spec, rijdt toch wel dezelfde tijd als een Porsche 997 Carrera S van 2004. Die Niksaan is wel zo een 7 jaar ouder, heeft een dikke 50pk minder dan de Kever, en ja over de prijs zullen we maar zwijgen zeker, want voor de prijs van die Kever heb je waarschijnlijk al een nieuwe GTR.

    Maar ja denk wat je wil, geef mij die GTR maar, of een goeie ouwe Skyline is ook goed !!

    Login om te reageren
  72. Frank zegt

    16 december 2008 om 22:38

    Reuze nieuwsgierig wat de tuningscene gaat doen, aangezien de japanse wagens uitermate geschikt extreem te tunen zijn. Deze oude skyline kan er ook wat van (0-306km/h in 7.57 sec.): http://www.intertet.org/index.php?post_id=226958

    Nissan had er trouwens meer leuke wagens. De 300ZX twinturbo (zoals ik zelf heb) kan ook aardig rap zijn (420km/h met het standaard blok): http://www.junauto.co.jp/democar/jb-z32/index.html?en

    Niets mis met japanse auto’s. Echte autokenners zullen het beamen (al zouden ze er zelf geen kopen), die ze afkraken hebben een zware gebrek aan kennis of gewoon afgunst.
    Heb ook niets op Porsche tegen (hebben ook een goede race-historie), maar ze zijn soms wat overrated en te duur.

    Login om te reageren
  73. Philie zegt

    22 december 2008 om 13:18

    Iemand ooit Jeremy Clarkson’s Motorworld aflevering gezien toen hij was in Japan om met de Skyline R32 GT-R te rijden.

    Amai toen was hij vol lof over de Porsche 959… (sarcastisch bedoeld)

    Weet het niet hoor maar ik denk niet dat er ooit een confrontatie is geweest tussen toen de R32 GT-R en de 959, maar die 959 kreeg toch wel een pak slaag hoor van die Nissan !!

    Niks kon op tegen de R32 GT-R !!

    Tijdens de 24 uren Francorchamps 1991, zei Porsche dat Nissan het niet zou halen met hun R32 GT-R omdat die 4×4 was… Ze hebben toch mooi alles wat daar rond reed vernederd, inclusief een heleboel Kevers, ooh bedoel 911’s ;-)

    Als ze binnekort tegoei uitpakken in LeMans, denk ik dat ze een mooi resultaat gaan behalen hoor !!

    Ik vind het gewoon gedurfd van Nissan dat ze tegen een merk zoals Porsche het opnemen, en zaag niet over Nissan heeft geen ervaring in racerij of sportwagens want dan heb je het dik mis !!

    Login om te reageren
  74. mc959 zegt

    23 december 2008 om 09:06

    @ Philie

    Wow, 1 keer de 24 uren van spa gewonnen! dat is zeker te vergelijken met de 16 titels dat Porsche in Le Mans gewonnen heeft…..

    En als je met iets anders afkomt, zal ik ik je altijd verslaan met betere resultaten bij Porsche….

    Login om te reageren
  75. wouter zegt

    23 december 2008 om 16:21

    euh waarom een gtr met een porsche vergelijken,ik bedoel nissan 4zetels porsche 2.Een gtr weegt een pak meer dan de porsche’s en de prijs is een pak goeikoper dan de porsche’s.Als je een gtr vergelijkt doe het dan met iets waardat je ook voor de zelvde prijsklasse met een vierzit ofzo er aftrekt zoals mss clk 65 amg black serries

    Login om te reageren
  76. Fernand Gaemers zegt

    21 oktober 2010 om 12:01

    We hebben een Porsche 993 2s tiptronic S, en we rijden met een oudere Porsche nog 997’s naar de buitenkant en laatst hadden we de GT3 op de bumper maar die was toch wat TE snel haha. Maar ik ben Porsche-liefhebber, maar ik moet zeggen: ”Als ik een Japanse auto/sportauto moest kopen was het de Toyota Supra of de Nissan Skyline R34.

    F”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North