• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceauto

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 april 2019 om 08:32 – 35 Reacties

Afbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceautoAfbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceautoAfbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceautoAfbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceautoAfbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceautoAfbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceautoAfbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceautoAfbeelding Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceauto

Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceauto
Hier kunnen we best van genieten.

Nissan bouwt de GT-R inmiddels alweer zo lang dat je zou denken dat alle laatste druppels er inmiddels wel uit zijn gewrongen. Niets is minder waar, want met de nieuwe Nismo-versie laat het merk zien dat er nog altijd kleine beetjes te winnen vallen.

Op de New York Auto Show heeft Nissan vannacht een aantal recente modellen tentoongesteld, maar het huzarenstuk is overduidelijk de nieuwe Nismo GT-R. Zoals wel vaker het geval is, heeft het merk de motor niet verder opgevoerd, maar met zijn 600 pk en 652 Nm komt hij absoluut niets tekort. Wel heeft het merk de turbo’s van de GT-R GT3-raceauto op de wagen geschroefd. Daarnaast behoort een nieuw titanium uitlaatsysteem en een verbeterde versnellingsbak tot de aanpassingen.

Waar deze Nismo GT-R ten opzichte van zijn voorgangers vooruitgang boekt, is op het gebied van gewicht. De automaker heeft praktisch de volledige buitenzijde van koolstofvezel gemaakt. Rekenen we dat bij de overige besparingen die Nissan heeft gedaan, dan is de auto ineens meer dan 30 kg lichter dan eerst.

Nissan houdt het daar natuurlijk niet bij. Nee, het merk heeft diep in zijn kennisbank gedoken en allerlei stukken van de GT3-auto op het straatmodel geplakt. Zo herkennen we bijvoorbeeld de neus, met zijn herkenbare luchtinlaten, van de Nismo GT-R van de zeer snelle raceauto. Tenslotte zien we dat de Japanners voor en achter grotere schijven van Brembo hebben geplaatst, evenals de ophanging verder hebben verbeterd. Nissan noemt het zelf de ultieme auto voor op de straat en het circuit.

Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Helaas, de leukste Nissan kun je niet meer kopen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, GT3, new-york-2019, nismo, Nissan

Vorig bericht: « Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisser
Volgend bericht: Dit fraaie machientje komt de binnensteden opleuken »

Lees Interacties

Reacties

  1. galgootje zegt

    17 april 2019 om 08:37

    Wat een heerlijk apparaat!

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    17 april 2019 om 08:44

    Dit blijft gewoon een heerlijke wagen! Jammer genoeg kiezen (te) veel mensen voor een GT3 i.p.v. deze Nismo, en zie je deze bijna nooit. Zonde.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      17 april 2019 om 09:25

      @ghost: Zeker erg jammer, maar ja als je tegen iemand zegt “ik rijd een Porsche” dan klinkt en is dat interessanter dan te zeggen “ik rijd een Nissan”.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        17 april 2019 om 09:39

        @venividivici: Net wat je zoekt, neen? Als ze mij vragen welke bedrijfswagen ik rijd, dan zeg ik: een rode. De gezichten die ze trekken als ze dan een MX-5 zien, zijn goud waard. Niet dat een MX-5 duur is, maar het is niet meteen je typische leaseslet. Dus doe mij maar de GT-R ipv de Porsche. Ik rij liever met auto’s dan met handtasjes voor mannen.

        Login om te reageren
        • minicoopers zegt

          17 april 2019 om 10:55

          @BaRa:
          Nou ik weet niet hoe je erbij komt dat een Porsche een handtas voor mannen is…..
          Ik denk dat je er zelf nooit 1 gehad hebt en/of in gereden hebt.
          Ik zou zelf ook nooit een GTR kopen.

          Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        17 april 2019 om 09:42

        @venividivici: kan het ook zijn dat sommigen een Porsche gewoon mooier vinden? Of meer gevoel bij het merk hebben? Als we de koppen gaan tellen wie er vroeger een poster van een Porsche of een Nissan boven hun bed hadden dan denk ik dat de Porsche wint. Zoals dit artikel stelt, een perfecte auto voor straat en circuit, maar om naar te kijken kies ik wel wat anders!

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 april 2019 om 10:26

        @venividivici: als ik ergens een tyfushekel aan heb dan is het wel mensen die continue bezig zijn met hun image en hoe zij zichzelf aan het profileren. Ik ken legio voorbeelden van van die types die de hele dag zichzelf profileren met hun zuurverdiende Rolex, hun 12 jaar oude Italiaan, en te vaak gaan eten bij de HavenClub om dan vervolgens aan de wereld te laten zien, ik heb het gemaakt.

        Ik rij liever in die Nismo, die ik oprecht gaaf vind. Als mensen mij zouden vragen; “Welk merk auto rijd je?” Zou ik antwoorden met; “Och een Nissan”. Mensen moeten je immers leuk vinden als persoon, niet om de wagen die je rijdt. De mensen die dat wel doen, zijn niet je vrienden. Maar goed, dat is mijn mening.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          17 april 2019 om 13:33

          @ghost: Mijn comment was algemeen en niet mijn levensbeschouwing. Ik zou persoonlijk ook liever de Nismo kopen. Alleen al om aparter te zijn dan al die figuren met hun platgeslagen VW kever. En inderdaad… afgunst is een ziekte!

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            17 april 2019 om 14:07

            @venividivici: thanks! Wij begrijpen elkaar!?✌?

            Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      17 april 2019 om 09:36

      @ghost:
      Stel je hebt je tot je 50e helemaal kapot gewerkt, de midlife staat voor de deur. Dan ga je toch geen Nissan met een plastic puber interieur kopen. Je vrienden lachen je uit. Het blijft een lelijk ding. Ontzettend gaaf en bruut, maar erg lelijk.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        17 april 2019 om 09:40

        @janjansen: ja, dat lijkt me je grootste bezorgdheid in het leven: dat je vrienden je uitlachen…

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          17 april 2019 om 09:43

          @BaRa: zou wel fijn zijn :)

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 april 2019 om 10:20

        @janjansen: mwah nee ben ik het niet mee eens.

        Login om te reageren
      • ottosk zegt

        17 april 2019 om 10:33

        @janjansen: Inderdaad, ik geef je helemaal gelijk ik zou ook nooit zo’n fast and furious wannabe bak kopen met mijn zuurverdiende centen. Is misschien leuk als je hard het mid-life crisissen bent en de BMW/Mercedes tuningscene kids onder de indruk wilt krijgen met je stage XX en carbon asbak.

        Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        17 april 2019 om 13:38

        @janjansen: Zet je vrienden in de bijrijdersstoel van de Nismo en trek maar een flink op. Ik denk dat het uitlachen ze snel vergaan is :-)

        Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        17 april 2019 om 23:08

        @janjansen: Nou, ik zie mezelf op mijn 50e zeker wel een (weliswaar gebruikte, maar God weet kun je er tegen die tijd nog steeds eentje nieuw kopen) GT-R kopen. Gewoon, omdat ik van techniek en van autorijden houd, en in die twee liefdes worden perfect door zo’n ding voorzien. Wat mijn ‘vrienden’ daar dan van vinden zal me jeuken.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 april 2019 om 10:54

      @ghost: Destijds was het voor 80k een steengoede aanbieding, nu 10 jaar later is de auto gewoon veel en veel te duur. Jammer maar helaas. Wellicht zorgt de opvolger voor uitkomst.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 april 2019 om 11:24

        @dutchdriftking: Heeft dat ding ooit 80k gekost? Wat een prijs. Dan had ik er nu gelijk 3 besteld.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          17 april 2019 om 13:36

          @berlinetta: Ik meen dat de 480pk variant destijds voor iets meer dan 80 euro’s (in Nederland!!) verkocht werd. Dat was ook de humor. Voor de helft van het geld een 911 Turbo het leven zuur maken. Geen idee wat de auto tegenwoordig in Duitsland kost, maar tegenwoordig is een beetje Audi TT al duurder.

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            17 april 2019 om 13:45

            @dutchdriftking: En dan met wat extra geld er een Switser P800 tunings upgrade opzetten en dan kun je er ook een Bugatti Veyron het leven zuur mee maken ?

            Login om te reageren
    • bassx zegt

      17 april 2019 om 14:44

      @ghost: De GT3 is gewoon de beste in deze klasse wat je van zo’n auto mag verwachten. Zelfs een AMG GT-R is aantrekkelijker om te kopen.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        17 april 2019 om 14:47

        @bassx: allemaal leuk, maar de beste in zijn klasse. Misschien toch nog een keer die aflevering kijken waarin JC zijn nek verdraaid in de GTR.

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          17 april 2019 om 16:52

          @ghost: Dat was zo’n 10 jaar geleden, inmiddels is er veel veranderd. De laatste GT3 met de nieuwe 4.0 atmosferische motor die 9.000 toeren draait uit een cupcar doet niet alleen JC verbazen hoe verschrikkelijk goed deze Porsche is. Ook Catchpole en Harris zijn laaiend enthousiast over de motor alleen al. En alle drie heren zijn nog meer verbaasd over de hoeveelheid grip en hoe goed te weglegging is van de GT3 vergeleken met auto’s in dezelfde klasse.

          Login om te reageren
  3. racerx zegt

    17 april 2019 om 08:47

    Heel gaaf! Kan iemand me vertellen wat de nieuwe turbo’s precies doen, aangezien vermogen niet toe is genomen?

    Login om te reageren
    • RaceTrackAddict zegt

      17 april 2019 om 09:19

      @racerx: Gelezen op caranddriver: maken de motor meer efficiënt en betere respons in lage toeren

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        17 april 2019 om 09:59

        @racetrackaddict: thx!

        Login om te reageren
  4. thomthamofo zegt

    17 april 2019 om 08:49

    Gaaf ding maar ik zou altijd een 911 GT3 verkiezen boven deze.
    Ja je hebt wel een machtig apparaat maar hij is vanwege de 4wd aan de forse kant en de belangrijkste reden is eigenlijk wel het interieur. Ik heb het gevoel dat dat kwalitatief toch onderdoet t.o.v. Porsche bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • thomthamofo zegt

      17 april 2019 om 08:51

      @thomthamofo: overigens hadden ze die A-stijl wit moeten maken. Ik vind het niet om aan te zien.

      Login om te reageren
      • suzikubelona zegt

        17 april 2019 om 09:34

        @thomthamofo: of het dak wit moeten spuiten. Sowieso één van die twee.

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      17 april 2019 om 10:00

      @thomthamofo: Ik denk dat ik juist voor deze Nissan zou gaan, ben er enorm van gecharmeerd en sinds 2017 is het interieur ook beter te pruimen.

      Login om te reageren
  5. deora zegt

    17 april 2019 om 08:51

    Naast de vernieuwde Nismo hebben ze vannacht ook de 50th anniversary onthuld. Deze is ook te bestellen in de kleur Bayside Blue.

    Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    17 april 2019 om 09:13

    Ondanks wellicht een geweldige auto doet me dit een beetje denken aan oudjes die doping pakken om met de jongere fietstoeristen mee te kunnen…

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    17 april 2019 om 10:09

    Niet echt mijn favoriete supercar, maar wat een stuk techniek is dit. Sowieso dat deze de geschiedenisboeken in gaat.

    Login om te reageren
  8. rikv99 zegt

    17 april 2019 om 10:18

    blijft toch een vet apparaat hoor! typisch geval van; “als ik morgen de staatsloterij win…”

    Login om te reageren
  9. willy01 zegt

    17 april 2019 om 21:49

    Doe mij toch maar de nismo.
    Porche blijven topwagens maar je ziet ze in belgie meer rijden dan een golf.
    Dit is eens wat ander leuk speelgoed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North