• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisser

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 april 2019 om 07:53 – 12 Reacties

Afbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisserAfbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisserAfbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisserAfbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisserAfbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisserAfbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisserAfbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisserAfbeelding Mercedes geeft de GLC 63 AMG een opfrisser

Mercedes-AMG GLC63 S Coupé 4-Matic+ '19
Ze nemen de Coupé meteen even mee.

De Mercedes-AMG GLC 63 bevindt zich ondertussen nog maar twee jaar onder de mensen, vandaag komt het merk alweer met een update voor de auto. Het is nu eenmaal zo. Hoewel Mercedes relatief veel aspecten aan het model onder handen heeft genomen, is het de belangrijkste schijnbaar vergeten.

Het mag dan een facelift betreffen, stiekem hadden wij gehoopt dat Mercedes de vierliter biturbo V8 nog een ongegeneerde boost zou geven. Aangezien dit niet het geval is, leveren de beide versies van de achtcilinder nog altijd 476 pk en 510 pk. Als standaard GLC 63 beschikt de auto over 476 pk en 650 Nm, de S-versie krijgt 510 pk en 700 Nm om mee te spelen. Volgens Mercedes maakt het niet uit welke carrosserievorm (SUV of Coupé) het betreft, als GLC 63 snelt hij in 4 seconden naar de 100 km/u. De krachtigere S-versie snoept hier twee tienden vanaf. De auto schakelt met een negentrapsautomaat en heeft, als hij niet begrensd wordt op 250 km/u, een topsnelheid van 280 km/u.

Uiteraard zijn er wel degelijk een aantal ingrijpende aanpassingen die de facelift rechtvaardigen. Mercedes heeft het oude infotainmentsysteem bijvoorbeeld vervangen door de MBUX-layout die het in de tussentijd heeft onthuld. Daarnaast is de verlichting aan de voor- en achterkant vernieuwd en zijn ook de bumpers anders dan eerst. Nieuwe 21″ velgen en stoerderen uitlaten moeten het geheel dat extra beetje aantrekkelijker maken. Onderhuids heeft Mercedes-AMG nog een elektronisch geregeld sperdifferentieel op de achteras geplaatst en zijn de verschillende rijmodi, waar voortaan ook ‘Slippery’ te vinden is, bijgespijkerd. Tenslotte wordt het S-model voortaan standaard geleverd met het AMG Driver’s Package.

Vooralsnog is het niet duidelijk hoeveel de GLC 63 (S) zal kosten. In een later stadium moeten we de prijzen van de modellen te horen krijgen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Leuke Kia’s op benzine uitgestorven: “vanwege CO2-regels”
  • Nederlanders blijven maar campers en caravans kopen
    Trekauto van het jaar-award gaat naar oude bekende
  • Volkswagen viert 50 jaar Polo op een tegenvallende manier
  • De mooiste F40 ter wereld gaat onder de hamer
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, facelift, glc, glc63, glc63s, Mercedes, new-york-2019, SUV, V8

Vorig bericht: « Audi onthult de S5 TDI Coupé en Sportback
Volgend bericht: Nissan GT-R Nismo: steeds meer een raceauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    17 april 2019 om 08:16

    ?

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    17 april 2019 om 08:20

    We hebben het wel de hele tijd over de gril van BMW en hoe groot ze wel niet worden maar eh…Mercedes kan er ook wel wat van.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      17 april 2019 om 08:27

      @Rick-dos: dat klopt wel, maar het gaat over de verhouding bij BMW zijn t 2 enorme neusgaten. Bij Mercedes een grote muil. Zie liever een mooie brede glimlach bij een mooie dame dan dat ik de harde neusklontjes zie bengelen onder 2 neusvleugels.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 april 2019 om 09:35

        @jpoers:

        Ach ja, als jij dit mooi vindt. ;)

        https://s.hswstatic.com/gif/big-teeth-shaving-1.jpg

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          17 april 2019 om 16:10

          @Rick-dos: Haha touché, maar zei volgens mij mooie dame: https://i.pinimg.com/originals/61/07/b2/6107b2ed035de864cb1641d406a0428b.jpg. deze heeft wel een lieve lach, toch? Of ging ze te snel voorbij? In iedergeval een stuk beter dan: https://pics.me.me/?neusgaten-goals-?-ikvindhemgeweldig-2593990.png P.s. hoe doe je enters in de app?

          Login om te reageren
  3. s62b50 zegt

    17 april 2019 om 09:03

    Deze of n X4? Zelfs als diehard BMW man vind ik de glc mooier.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 april 2019 om 10:03

      @s62b50: Ik zou ze allebei laten staan en voor een normale GLC of X3 gaan. Waarom meer betalen voor minder ruimte en in mijn ogen een lelijker uiterlijk? De enige redelijk geslaagde SUV coupe is in mijn ogen de eerste X6, omdat dat gewoon een rijdende middelvinger was. Alles wat daarna kwam, is het gewoon niet vind ik.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 april 2019 om 10:51

        @berlinetta: de eerste X6 heeft inderdaad de “proud to be a drugsdealer” uitstraling. Die is daarna nooit meer geëvenaard. Op zich kan zo’n coupe mooier zijn dan de vaak wat saaie opgehoogde stationwagen SUV’s, maar de fabrikanten krijgen het design eigenlijk nooit goed.

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        17 april 2019 om 11:26

        @berlinetta: juist, altijd gaan voor een x3 of GLC als je toch in deze categorie gaat shoppen

        Login om te reageren
  4. kurtb zegt

    17 april 2019 om 10:18

    Welke coupe?

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    17 april 2019 om 10:57

    Een SUV begrenzen op 280km/h, het blijft idioot.

    Login om te reageren
  6. bloemhof010 zegt

    17 april 2019 om 11:05

    Wel mooier van geworden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North