• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan Land Glider Concept in Tokyo

Auteur: Dennis, gepost 8 oktober 2009 om 08:56 – 32 Reacties

Afbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in TokyoAfbeelding Nissan Land Glider Concept in Tokyo

Nissan Land Glider Concept
Eind deze maand start de Tokyo Motor Show en Nissan presenteert daar uiteraard ook een elektrisch concept. We mogen alvast kennismaken met de elektrische tweezitter die luistert naar de naam Land Glider.

Het concept is bedoeld als een schoon vervoersmiddel in drukke steden. De Land Glider moet een alternatief bieden voor zowel de auto, als de motor. De gemakken van een motor als het gaat om zijn compacte maten en het comfort van een auto bijvoorbeeld wanneer het regent. Het “autootje” staat op vier wielen en is 3,10 meter lang, 1,1 meter breed, 1,42 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,18 meter. Achter de bestuurder is ruimte voor een passagier.

De Land Glider is uitgerust met twee motoren die de achterwielen aandrijven. Lithium-ion accu’s verzorgen de stroomvoorziening. De besturing wordt gecontroleerd door een steering-by-wire systeem en voor het scherpe bochtenwerk kan het voertuig tot 17 graden naar links of naar rechts hellen. De benodigde hellingshoek wordt automatische berekend en toegepast. Tot slot heeft de tweezitter een systeem om botsingen te voorkomen. Sensoren detecteren obstakels en zullen deze actief ontwijken.

Specificaties ten aanzien van de prestaties houdt men nog even voor zich. Volgens Nissan is dit niet zomaar een willekeurige design-studie, maar geeft het concept een beeld van een nieuw tijdperk in mobiliteit, zoals de Japanse autobouwer deze voor ogen heeft.

Ook interessant!

  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, Nissan, tokyo-2009

Vorig bericht: « Automobilisten, deze is voor jullie!
Volgend bericht: Tweede filevrije dag uiteraard weer niet filevrij »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bob zegt

    8 oktober 2009 om 08:58

    Weer zo’n mooi exemplaar van … leuk .. maar uhm .. hou hem maar in Japan hoor.

    Login om te reageren
  2. SeeQ zegt

    8 oktober 2009 om 09:08

    Echt handig: Of alleen rijden, met mogelijk een heel klein beetje bagage op de achterstoel, of met z’n tweeën (mits je partner een mini japanner is) waardoor je helemaal niks meer kan mee nemen.

    Wel handig: Actieradius hoeft niet groot te zijn. Passagier zit waarschijnlijk constant in een onplezierige turnhouding en wil er dus zo snel mogelijk uit.

    Een brommeraccu lijkt mij groot genoeg.

    Login om te reageren
  3. Merry zegt

    8 oktober 2009 om 09:09

    Zou deze ook de tijden van de Porsche 911 GT2 op de ring kunnen aanvallen?

    Login om te reageren
  4. super zegt

    8 oktober 2009 om 09:16

    lijkt een beetje hier op:
    http://www.3wheelers.com/carver.html

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      8 oktober 2009 om 09:32

      @super: http://www.autoblog.nl/archive/tag/carver

      Login om te reageren
  5. ddr zegt

    8 oktober 2009 om 09:25

    sommige constructeurs beginnen de boodschap te begrijpen :)

    Login om te reageren
  6. Jan Rap zegt

    8 oktober 2009 om 09:35

    Ik vind het wel een cool ding.
    Heb je dat interieur gezien? Meestal zit er in zo’n apparaat iets met heel veel lelijk plastic enzo. Als het goedkoop in gebruik is en met een actieradius van een km of 200 wil ik er wel een.

    Login om te reageren
  7. Marten zegt

    8 oktober 2009 om 09:38

    Mooi alternatief voor mijn Burgman 650! Perfect voor 15 woon werk km’s :)

    Login om te reageren
  8. Bart zegt

    8 oktober 2009 om 09:40

    Van de voorkant lijkt het wel een heel blij gezichtje wat je aankijkt :P
    Grappig dingetje, een beetje de japanse versie van een motorscooter zoals je ze veel in Parijs ziet. Handig voor stadsverkeer, aangezien je dan toch vaak in je eentje in de auto zit (meestal trouwens, kijk maar in de spits).

    Login om te reageren
  9. Hubert zegt

    8 oktober 2009 om 09:51

    Ziet er een stuk volwassener uit dan de Carver.
    Dus laat maar komen.
    Ik rij toch mijn meeste kilometers alleen in de auto.

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    8 oktober 2009 om 10:10

    Kleiner, lichter, wendbaarder, niets mis mee. Behalve waarschijnlijk prijs, levensduur accu, actieradius, en dat je niet tussen de auto’s door kunt rijden.

    OT: comeback van hele kleine cylindertjes, om het ICE torretje toch nog lekker rustig te laten lopen?

    Login om te reageren
  11. Patrick_Createmedia zegt

    8 oktober 2009 om 10:13

    Heeft deze auto relatief meer grip door het leunen in de bocht?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      8 oktober 2009 om 11:51

      @Patrick_Createmedia: Meer grip niet, maar hij kan wel harder door de bocht doordat het zwaartepunt meeleunt. Hij zal minder snel omvallen, wat wel handig is bij dit autootje, dat hoger is dan dat hij breed is…

      Login om te reageren
  12. Bimmerfahrer zegt

    8 oktober 2009 om 10:24

    Het is gewoon een lelijke eend, maar dan de verkeerde kant op hellend.

    Login om te reageren
  13. klfalkf zegt

    8 oktober 2009 om 10:38

    doet me een beetje aan een teek denken qua vorm, bah!

    Login om te reageren
  14. MattCurlew zegt

    8 oktober 2009 om 10:43

    Ach zolang de mens zo conservatief blijft zoals de meeste reacties hier dan zal dit nooit wat worden. Als men af kan stappen van het gebruiktelijke autoverkeer dan kan dit een hit worden. Net als al die andere tig concept cars van de laatste jaren waar het vooral gaat om efficiënt vervoer.

    Maar nee we staan liever elk dag in de file zodat we er daarna weer over kunnen zeuren..

    Login om te reageren
  15. floryn zegt

    8 oktober 2009 om 10:47

    gaaf hoor!

    Login om te reageren
  16. Brum zegt

    8 oktober 2009 om 11:01

    Doe mij er maar een voor woon werk verkeer, neemt ook minder ruimte in op de oprit.

    Login om te reageren
  17. rikkon zegt

    8 oktober 2009 om 11:19

    @ marten Voor de 15 km hebben ze toch de fiets uitgevonden?
    Scheelt weer op de squash/tennis/spinning/aquajog uren.

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      8 oktober 2009 om 11:23

      @rikkon: 15km is anders nogal een tijdje fietsen.. ik vind van A’dam Rivierenbuurt naar A’dam Bos & Lommer al ver genoeg (zeker als het regent. Gelukkig vandaag niet dus kan zo lekker onderweg zijn)

      Login om te reageren
  18. RobTWo zegt

    8 oktober 2009 om 12:10

    Het voordeel van de motor? Je mag hier in ieder geval niet mee tussen de file door. Koop dan een Piaggio MP3 als je alleen een autorijbewijs hebt en toch de voordelen van de motorfiets wilt.

    Login om te reageren
  19. Patrick_Createmedia zegt

    8 oktober 2009 om 12:34

    @ Citrofiel: Ja idd nu je het zegt zal het met het zwaartepunt te maken hebben. Bij het karten me namelijk geleerd om gewoon naar buiten te leunen.

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    8 oktober 2009 om 13:06

    leuk ding.

    Login om te reageren
  21. Harie zegt

    8 oktober 2009 om 14:34

    @citrofiel
    … hij heeft wel degelijk meer grip door het leunen in de bochten. Door een wiel te kantelen kun je ervoor zorgen dat het wiel in een bocht het loopvlak vlak op het wegdek heeft liggen. Je creeert dus tijdelijk negative camber. In de autosport wordt veel gebruik gemaakt van het verbeteren van bochtsnelheden m.b.v. camber.

    Login om te reageren
  22. Harie zegt

    8 oktober 2009 om 14:54

    Alhoewel ik nu zie dat het wiel ronde loopvlakken heeft… dus dan gaat het hele verhaal van de negative camber de prullenbak in….

    Login om te reageren
  23. MRStephan zegt

    8 oktober 2009 om 17:30

    Alle forenzen in zo’n wagentje en er kunnen 2x zoveel voertuigen op de snelweg, ideaal want zoals eerder is opgemerkt zie je in de spits dat in 99% van de auto’s maar 1 persoon zit.

    Login om te reageren
  24. GTR zegt

    8 oktober 2009 om 17:35

    ik herken wat lijnen van de allmachtige GTR!

    Login om te reageren
  25. Vanquish zegt

    8 oktober 2009 om 20:17

    Hé, een carver achtig ding! Ik vind ‘m helemaal niet zo gek.

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    8 oktober 2009 om 21:13

    Een schoon model? Maar hij ziet er uit als een vuilcontainer op wielen? Mislukt dus;)

    Login om te reageren
  27. M3_lover zegt

    8 oktober 2009 om 23:10

    Ziet er ni uit! Afvoeren! Of laat ze er maar mee rondrijden op de Maan!

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    9 oktober 2009 om 09:12

    Filmpje: http://www.autojunk.nl/2009/10/nissan-land-glider-concept-car

    Login om te reageren
  29. Kuifje zegt

    29 januari 2010 om 21:13

    tlijk me een leuke ervaring om te doen, maar lelijk!! pfoe. doe dan maar een carver ofzo, das nog iets beter

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North