• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan Navara-R met 1.000 pk onderweg

Auteur: willeme, gepost 30 mei 2020 om 12:57 – 6 Reacties

Nissan Navara-R

Mocht je denken dat je het met 190 pk niet gaat redden, is er eindelijk hulp onderweg in de vorm van de Nissan Navara-R.

De Nissan Navarra is de ‘kleine’ en (onder andere) Europese pick-up. Nu valt het kleine gedeelte wel mee: de Double cab is meer dan 5,30 meter lang en 1,85 meter breed. Maar in vergelijking met de Amerikaanse Nissan Titan, valt het allemaal heel erg mee.

Pick-up

De Nissan Titan verkoopt in de VS niet al te best, ondanks dat de Titan (volgens Nissan) de beste pick-up in zijn klasse is. Daarom heeft de Titan standaard een 400 pk sterke 5.6 liter V8. Ook de basisuitvoering. Voor 36.190 dollar heb je zo’n apparaat. In Nederland betaal je 33.083 euro voor de goedkoopste Navara met de dikste motor, een 190 pk sterke diesel.

Gewone model

Navara-R

Maar er komt een véél sterkere Navara aan, de Nissan Navara-R. Het gerenommeerde SB Motorsport uit Southend (Essex, Verenigd Koninkrijk) heeft dat aangekondigd. Ze willen de beste pick-up aller tijden gaan maken. De Nissan specialisten hadden nog een V6’je liggen en wat aandrijfassen en een transmissie. Deze waren afkomstig uit een speciale (getunede) Nissan GT-R. Van deze onderdelen wordt een Nissan Navara-R gecreëerd. dus dat belooft veel vuurwerk op te leveren net zoals de Juke R destijds.

Standaard

1.000 pk

Het blok in de Nissan Navara-R namelijk goed voor zo’n 1.000 pk. Nu zijn we bekend met de term tunerslatijn (visserslatijn voor tuners, je begrijpt het wel), maar de VQ38 is een blok dat met de juiste modificaties prima dergelijke waarden op de rollenbank produceert en relatief betrouwbaar blijft.

Nissan Navara-R

ATESSA ET-S

Omdat ze van de Nissan GT-R een driftauto hebben gebouwd, is niet alleen de motor beschikbaar, maar ook het vierwielaandrijvingssysteem. Je wil natuurlijk geen driftauto met een hyper-effectief vierwielaandrijvingsysteem. Dus wordt het ATESSA ET-S systeem gebruik in samenwerking met het VDC systeem. Hierdoor kan de Navarra-R ook overweg met de 810 pk méér dan standaard.

Nissan Navara-R

Straatlegaal

Het is de bedoeling dat de conversie zo dicht mogelijk staat bij hetgeen wat de fabriek bedacht heeft. Dus geen Ken Block achtige Hoonigan, maar een zo perfect mogelijk afgewerkt interieur en exterieur. Alhoewel de schetsen iets anders doen vermoeden. Ook moeten alle opties en extra an de Nissan Navara-R gewoon werken. Daarnaast is het uiteraard de bedoeling dat de Nissan Navara-R helemaal straatlegaal is.

Nissan Navara-R

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, navara, Nissan, pickup, tuning

Vorig bericht: « Schropp S6 Avant klinkt véél beter dan een nieuwe S6
Volgend bericht: Autoblog advies: comfortabele auto met grote motor (3K) »

Lees Interacties

Reacties

  1. t1mothys zegt

    30 mei 2020 om 13:45

    Dit vind ik stiekem best vet.

    Login om te reageren
  2. bartteeuwen zegt

    30 mei 2020 om 15:39

    https://g.denik.cz/115/0b/9-nissan-navara-problem-2017_denik-320-16×[email protected]

    Login om te reageren
  3. rammillius zegt

    30 mei 2020 om 20:11

    Hoe kan hij een bocht om? De wielkassen liggen lager dan de wielen ?

    Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      31 mei 2020 om 13:26

      @rammillius: gewoon door te sturen. Past gewoon, kijk ook maar naar drift auto’s

      Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    30 mei 2020 om 22:55

    Leuk project

    Login om te reageren
  5. Mas zegt

    31 mei 2020 om 18:07

    Geweldig blok, niet kapot te krijgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North