• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schropp S6 Avant klinkt véél beter dan een nieuwe S6

Auteur: willeme, gepost 30 mei 2020 om 11:01 – 5 Reacties

Schropp S6

De Schropp S6 heeft namelijk nog ‘de dikke’ motor in het vooronder.

De huidige S6 is een gave auto, maar het is meer een A6 TDI Competition-opvolger dan een ware S6. Een echte S6 ziet er nogal saai uit, maar heeft een iets te dikke motor. Tegenwoordig ziet een RS6 eruit alsof ‘ie aan de start moet verschijnen bij een DTM-race, maar eigenlijk moet je dat niet willen. Dus zou de S6 een goed alternatief moeten zijn en dat is het niet helemaal.

Schropp S6

Daar komt deze Schropp S6 om de hoek kijken. Ja, het is een oudje. De basis is, zoals je kunt zien, een zogenaamde C6-generatie. Dat is nog versie met de ‘Lamborghini’-motor. Helemaal waar is dat niet, in feite had de Lamborghini Gallardo een Audi-motor. Maar ja: het moment dat je moet muggenziften over wáár de V10 vandaan komt, mis je waar het om gaat. Er zit een atmosferische V10 in deze Audi S6!

Schropp S6

Minder opvallend

De Schropp S6 is wat minder onopvallend dan de standaard S6 Avant. Dat komt bijvoorbeeld door de enorme velgen van Barracuda. De velgen zijn 9″ breed en meten 20″ in diameter. Daaromheen zitten flinke banden: 275/30 ZR30. De banden in kwestie zijn de populaire Michelin Pilot Sport 4S.

Barracuda velgen

KW Variant 3

Voor een betere stance is er een schroefset gemonteerd. Uiteraard van Duitse topkwaliteit, namelijk een KW Variant 3 schroefset. De ‘stance’ van de S6 is nu een stukje beter. Om de meer dan 2 ton zware stationwagon weer een beetje tot stilstand te kunnen brengn, is er een Mov’it-remsysteem aan te pas gekomen. De remschijven meten 396 mm en de klauwen beschikken over zes zuigers.

Voorzijde

Performance upgrades

Er zijn nog twee performance-upgrades voor de Schropp S6. Ten eerste een Schropp Stage 1 upgrade. Aangezien de V10 atmosferisch is, hoef je niet al te grote wijzigingen te verwachten. Een pk’tje of 15 tot 20 lijkt wel het maximum te zijn. Het maakt ook niet uit, want het is een atmosferische V10. Daarom is er een uitlaat gemonteerd om de V10 net even wat lekkerder te laten klinken.

Schropp S6

Psychedelische wrap

Dat de Schropp S6 nu getoond wordt is niet echt heel erg vreemd. De prijzen voor een S6 (C6) zijn op dit moment zéér aantrekkelijk. Voor 20-25 mille heb je al een redelijk exemplaar. Met deze paar modificaties wordt de S6 een veel betere auto, waarschijnlijk. Standaard moest Audi zich inhouden: de RS6 moest immers ook verkocht worden. Alleen die psychedelische wrap tart wel heel erg de goede smaak. Voor de rest mag ‘ie zo voor de deur. Een ding is zeker: de Schropp S6 klinkt in elk geval beter dan de huidige S6.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
    Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
  • Blauwe Audi S6
    Blauwe Audi S6 is de ultieme stijlvolle incognito sportsloep
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, c6, quattro, s6, station, tuning, V10, velgen, verlaagd, wrap

Vorig bericht: « Sunrise Edition BMW’s zijn voor sportieve mensen
Volgend bericht: Nissan Navara-R met 1.000 pk onderweg »

Lees Interacties

Reacties

  1. Henk_he zegt

    30 mei 2020 om 11:33

    En ik maar scrollen naar ’t filmpje met geluid…

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    30 mei 2020 om 11:41

    2002 tuning bro!

    Login om te reageren
  3. jeroenm83 zegt

    30 mei 2020 om 13:07

    Ik heb ook zo’n S6 gehad. Fijne wagen, luxe, snel zat. Natuurlijk meer een autobahn- dan bergwegrammer. Maar die V10 huil was echt gaaf, zeker naast muurtjes en door tunnels. Ja, blablablabla, klein kind. Het zal wel. Atmosferisch is eigenlijk gewoon ‘de bom’. De RS6 V10T was echt onnoemelijk veel sneller en had ook een apart bijzonder geluid.

    Ik was oorspronkelijk wel voornemens om die uitlaat te upgraden naar iets dat een stuk race-er klonk, maar uiteindelijk ruilde ik m in voor de RS. Om een idee te geven van een S6 tune-uitlaat: https://www.youtube.com/watch?v=sPBIcvsyQJE

    Login om te reageren
    • bbfix zegt

      30 mei 2020 om 17:02

      @jeroenm83: oehhhh Nice. Thanks

      Login om te reageren
    • ozzytrk zegt

      31 mei 2020 om 01:28

      @jeroenm83: Niet iedereen durft zo’n auto in bezit te hebben. Wel vette ervaring je hebt het gehad leuke herinneringen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North