• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog een Lagonda concept, anyone?

Auteur: autoblogger, gepost 12 maart 2009 om 22:52 – 36 Reacties

Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?Afbeelding Nog een Lagonda concept, anyone?

Lagonda concept
Een van de grote verrassingen in Genève was de Lagonda Concept, een SUV op basis van de Mercedes GL. Binnen een paar maanden wil men echter nog een conceptcar tonen…

Het Franse Leblogauto mocht in het Hotel du Castellet even kort praten met David Richards, bestuurslid van Aston Martin. Met een kleine glimlach kon hij melden dat de Lagonda concept een soort test was, alleen gemaakt om te zien welke reacties het zou uitlokken. Een echte “conceptcar” dus, in tegenstelling tot de bijna-productiemodellen waar de beurs tegenwoordig vol mee staat. Richards liet weten dat er begin mei een nieuwe conceptcar van Lagonda zal worden onthuld, volledig het tegenovergestelde van hetgeen we in Genève hebben gezien…

Dusss, wat wordt het? Een tractor? Een shooting break? Een kleine stadsauto? Een enorme cabrio? Een vierdeurs coupe op basis van de Rapide? You name it!

Ook interessant!

  • 'Aston Martin' occasion van een miljoen is een buitenkans
  • Een van Lagonda's laatste sedans staat nu te koop
  • Koop de Aston Martin Lagonda van Saddam Hussein
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, concept, lagonda

Vorig bericht: « MINI Cooper Clubman met Airstream camper
Volgend bericht: Lief he? – Loder1899 Ford Fiesta »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benjamin1 zegt

    12 maart 2009 om 22:55

    @ titel No thanks!

    vierdeurs shooting break? Hell Yeah!

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    12 maart 2009 om 23:01

    Wat een opluchting… Die olifant komt er in ieder geval niet. Ik denk ook niet dat Lagonda met een (semi-)sportieve auto gaat komen, omdat dat het terrein is van Aston Martin. Dus… Ik ben benieuwd. Hopelijk hebben ze geleerd van de negatieve reacties op dit concept.

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    12 maart 2009 om 23:03

    @ Benjamin; Een vierdeurs shooting brake? Een stationcar dus… Een shooting brake is namelijk een soort stationcar met twee deuren minder. ;)

    Login om te reageren
  4. AutoInformatief zegt

    12 maart 2009 om 23:08

    Een shooting break zal natuurlijk super zijn!

    Ik denk echter dat het een veredelde Rapide zal gaan worden. Maarja de tijd zal het leren…

    Login om te reageren
  5. Een betere ontwerper zegt

    12 maart 2009 om 23:23

    So far the samenwerking tussen MB en AM, dit ding is wel echt afzichtelijk zeg. Dan maar liever de SsangYong met dakkapel in.

    Login om te reageren
  6. FFFBBB zegt

    12 maart 2009 om 23:27

    @citrofiel
    Precies wat ik wilde zeggen haha.
    Tjhaa ben toch wel blij dat deze het niet word dan. Maar lijkt me nog een beetje geld verspilling.. zo nutteloze concept bouwe maar goed..

    Login om te reageren
  7. stefan zegt

    12 maart 2009 om 23:28

    Laten we hopen op t mooie zusje van deze concept :S

    Login om te reageren
  8. Headhunterz zegt

    12 maart 2009 om 23:40

    en als ze nog niet genoeg negatieve reacties hebben gekregen dan heb ik er nog wel een voor hun :P

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    12 maart 2009 om 23:57

    YES!! Pak van m’n hart!! :D

    Login om te reageren
  10. haerum zegt

    13 maart 2009 om 00:31

    damn!! ugly…….. kruising tussen een cayenne met te veel plastic en een opgerekte alfa romeo!

    Login om te reageren
  11. erik zegt

    13 maart 2009 om 02:12

    iemand in mijn wijk heeft regelmatig zijn prachtig gerestaureerde lagonda-cabriolet (British racing green) buiten staan… een ongeëvenaarde klasse!

    Login om te reageren
  12. Papa zegt

    13 maart 2009 om 05:06

    op zich leuk, alleen moeten ze er wel andere velgen onder zetten. Deze zien eruit alsof ze rechtstreeks van de kwikfit komen.

    Login om te reageren
  13. Bob zegt

    13 maart 2009 om 07:28

    ff een zakje pakken .. moet even overgeven.

    Login om te reageren
  14. Guan zegt

    13 maart 2009 om 07:42

    Leg eens uit, hoe test AM reacties door zulk een auto te tonen.

    Is het niet zo dat iedereen die er zn bedenkingen bij heeft, dit nooit persoonlijk tegen een medewerker op de beurs zal zeggen? Die gasten hebben zo’n concept in elkaar geknutseld, zeg je dan ‘leuk geprobeerd maar hij ziet er niet uit’?
    Of lopen ze nu alle weblogs bij langs om de reacties te lezen?

    En wanneer is een ontwerp goed als je naar reacties van het publiek gaat luisteren. Een AM Astra of Golf heeft niemand behoefte aan lijkt me..

    Login om te reageren
  15. Guan zegt

    13 maart 2009 om 07:44

    Maar tip voor die volgende concept: kijk eens naar het behangetje achter deze Lagonda concept…
    Voor zo´n unieke auto zou ik dus echt grof geld willen betalen mocht ik dat hebben!

    Login om te reageren
  16. MetalPig zegt

    13 maart 2009 om 07:45

    Ik vind de achterruit eiegenlijk een tikkie te groot.

    Login om te reageren
  17. L-Fred zegt

    13 maart 2009 om 08:08

    “…de Lagonda Concept, een SUV op basis van de Mercedes GL”, kunnen jullie dat uitleggen, aub. Lees ik ergens overheen?

    Login om te reageren
  18. VivelaFRANCE zegt

    13 maart 2009 om 08:17

    pff, Aston moet bij zijn lees blijven!

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    13 maart 2009 om 08:23

    Ik hoop op iets met meer klasse. Dat is niet zo moeilijk, maar je blijft je tegenwoordig verbazen…
    Ze zullen wel een marktsegment boven Aston Martin moeten aanboren. Misschien slagen zij waarin Maybach gefaald heeft?

    Login om te reageren
  20. Lustigson zegt

    13 maart 2009 om 08:58

    Als Lagonda aanvullend op Aston Martin zou moeten zijn, en Aston Martin tegenwoordig ook een relatief goedkoop model in het gamma heeft, moet Lagonda dus up-market gaan. Minder sportief, meer luxueus. Beetje Bentely- en Rolls-Royce-terrein, dus.

    Login om te reageren
  21. L-Fred zegt

    13 maart 2009 om 09:08

    @ Lustigson – Bovenstaande Lagonda wordt niet het model dat uitgebracht wordt. We kunnen er vanuit gaan, dat een Lagonda er anders uitziet.

    Opereren in hetzelfde segment zou wel mogelijk zijn. Hoe gek het ook klinkt, er zijn mensen die niet geïnteresseerd zijn in een AM, niet meer wensen uit te geven dan de nieuwwaarde van een Aston Martin. Neem het voorbeeld van Fiat en Alfa Romeo. Die horen bij elkaar en opereren ook in hetzelfde segment. Of Seat en Skoda.

    Login om te reageren
  22. Da Vinci zegt

    13 maart 2009 om 09:09

    “…volledig het tegenovergestelde van hetgeen we in Genève hebben gezien…” De volgende keer dus een MOOIE conceptauto?

    Login om te reageren
  23. Bobel zegt

    13 maart 2009 om 09:30

    Aston Martin zal het ook nooit leren. Ze kunnen gewoon geen auto’s ontwerpen.

    Login om te reageren
  24. L-Fred zegt

    13 maart 2009 om 10:02

    Ik vind de achterkant juist heel veel op een Bentley Continental lijken, op de achterlichten na dan. De voorkant straalt enorm veel power uit. Van mij mag ‘ie komen.

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 maart 2009 om 10:16

    @ Guan: er zijn altijd persdagen, en vakdagen waarop mensen uit de autowereld komen. En VIP-dagen voor leasemaatschappijen en grote fleet-owners.

    Hier komt de feed-back vandaan, niet van het ‘algemene publiek’ die met een trolley-voor-de-folders en heuptasje-voor-de-bammetjes komt kwijlen op de auto’s…
    :D

    Login om te reageren
  26. H zegt

    13 maart 2009 om 10:27

    oh zelfde verhaal als met Bentley, vanaf het moment dat RR het overnam, zijn er geen bewonderenswaardige Bentley’s gekomen zelfde met Lagonda En aston. Na 1947 zag je ook (en nog duidelijker dan RR en Bentley) dat het maar een zij-projectje was, Aston was het hoofdproduct. 20 jaar later zelfs verdween de naam lagonda als apart merk, allez aston martin lagonda, da’s toch geen naam. En daarenbij het was een heel wansmakelijke auto.

    Hun naam rapide is trouwens afkomstig van lagonda (1961), de laatste lagonda die als een lagonda genoemd werd, tot binnekort aldus de plannen. Ik wil het nog weleens zien, ze hebben nog veel werk.

    Login om te reageren
  27. Sjaakk zegt

    13 maart 2009 om 10:56

    aan de ene kant vindt ik hem wel mooi, maar aan de andere kant is die gewoon weg afschuwelijk. ik weet niet echt wat ik hier van moet vinden.

    Login om te reageren
  28. L-Fred zegt

    13 maart 2009 om 11:20

    Het is ook de achterkant die mij nu doet twijfelen. Maar de voor- en zijkanten zijn wel erg lekker

    Login om te reageren
  29. Geert Schoots zegt

    13 maart 2009 om 12:41

    Ik denk dat ze Lagonda wat meer willen positioneren als Jaguar, voor mensen die aardig verdienen maar ook gewoon een praktische auto willen die je niet elke dag ziet rijden. Lijkt me best een haalbaar doel.

    Login om te reageren
  30. AutoGeek zegt

    13 maart 2009 om 15:47

    Ik denk dat ze er een soort Rolls Royce van gaan maken…

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    13 maart 2009 om 16:16

    Ik vind het helemaal niks. Net zo dom dit als dat Ferrari groen zou worden:S

    Wat? Ferrari wordt groen? Ow… ja, dan zou het kunnen…

    Login om te reageren
  32. SJ zegt

    13 maart 2009 om 17:25

    Die grote foto bovenaan: Een kruising tussen een Skoda Roomster/Yeti en Superb. Hoe dan ook een belediging voor de naam Lagonda.

    Login om te reageren
  33. L-Fred zegt

    13 maart 2009 om 21:48

    Ik zou nog wel iets meer info willen horen over de samenwerken tussen Aston Martin en Mercedes. Autoblogger?

    Login om te reageren
  34. Maus zegt

    14 maart 2009 om 01:49

    Na de Rapide zou je verwachten dat ze een 4-zitter zullen maken met de nieuwe 4.7l V8 uit de V8 Vantage. Britse concurrentie voor de Maserati Quattroporte?
    De originele Lagonda had ook een V8, hij was er trouwens ook als shooting break. De nieuwe concept zou dus best eens een shooting break kunnen zijn, naar Lagonda traditie. Denk aan iets a la de Bellagio Fastback, maar dan van Aston Martin. Dat lijkt me wel wat, zolang hij maar niet teveel op die SUV lijkt.

    Laat SUVs maar aan Range Rover over, die weten tenminste hoe ze mooie SUV-concepts maken… (zie de LRX)

    Login om te reageren
  35. wapz zegt

    14 maart 2009 om 12:20

    Laat ze maar nog een concept tonen en deze vergeten. Ik dacht dat we met de Cayenne Turbo S wel de wansmaak top hadden bereikt. Maar dit ding is werkelijk verschrikkelijk lelijk.

    Login om te reageren
  36. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 14:32

    Een mislukte SUV met een veel te lage daklijn?
    Nee, dit kan echt niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North