• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lief he? – Loder1899 Ford Fiesta

Auteur: Wouter, gepost 13 maart 2009 om 09:03 – 36 Reacties

Ford Fiesta Loder1899
Zelden een auto gezien die er zo op vooruit is gegaan.

Natuurlijk maken de velgen het verschil, maar Loder1899 heeft zich er niet makkelijk vanaf gemaakt.

Ford Fiesta

Bij een nadere blik blijken ook de bumpers veel dikker en Loder1899 monteerde zelfs een diffuser achter. Uit de diffuser prijkt het sportuitlaatsysteem met voor iedere cilinder een eigen eindpijpje, om zo het maximale uit de Fiesta motor te halen. (via carscoop)

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, Ford, loder1899, tuning

Vorig bericht: « Nog een Lagonda concept, anyone?
Volgend bericht: Auto-alarm Miami Style »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    13 maart 2009 om 09:05

    Een pracht van een wagentje! Je mag met recht trots achter het stuur zijn, als deze van jou is!

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    13 maart 2009 om 09:10

    waarom staat die oude ford fiesta pic erbij?
    kek wagentje trouwens die nieuwe :)

    Login om te reageren
  3. Headhunterz zegt

    13 maart 2009 om 09:11

    ziet er wel leuk uit ja alleen die 2 dubbele uitlaatjes mochten wel wat groter :twisted:

    Login om te reageren
  4. Nanning zegt

    13 maart 2009 om 09:20

    Kek bakkie! Hoeveel pe-kaa per vierkante centimeter? :)

    Login om te reageren
  5. robert zegt

    13 maart 2009 om 09:26

    Ben minder fan van de achterkant. Hij moet minder uitlaten en geen diffusor hebben

    Login om te reageren
  6. Stephan zegt

    13 maart 2009 om 09:33

    Dubbele dempers en 4 eindpijpjes onder je Fiesta, dat is best sportief toch? Maar doet Loder ook nog wat met het weggedrag? Stiekem nog een beetje aan de vering ofzo zitten sleutelen?

    Login om te reageren
  7. jurrian zegt

    13 maart 2009 om 09:35

    Die fiesta die uit 1899 lijkt te komen is nog steeds veel cooler.

    Login om te reageren
  8. MCW zegt

    13 maart 2009 om 09:35

    Ik vind die kont er juist niet mooier op geworden..

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    13 maart 2009 om 09:41

    Ik was even bang dat het weer saai werd bij Ford (Europe) met de tweede generatie Ford Focus, maar gelukkig is het tegengestelde bewaarheid geworden.

    Met de Mondeo, Fiesta, S-Max en ook de Kuga hebben ze de draad weer goed opgepakt.

    Met de Ka hebben ze ook een heel leuk autootje neergezet. Beter dan dat retro gebeuren van Fiat.

    Login om te reageren
  10. Gizzi zegt

    13 maart 2009 om 09:51

    Voorkant.. Klasse!
    Maar die achterkant… Vind het zo lelijk. Ook zijn die uitlaten een beetje overkill voor een 1.4 (denk ik). Misschien word de ST nog leuk :)

    Login om te reageren
  11. johan zegt

    13 maart 2009 om 09:59

    mooi, maar ik blijf in stilte hopen op de S(V)T of de RS versie van de fiesta. voor de rest droppen die handel tot op een paar millimeter van het asvalt en 1 grote mooie uitlaat in plaats van 4!

    Login om te reageren
  12. audi a5 zegt

    13 maart 2009 om 10:03

    Hoezo ´erop vooruitgegaan´?

    Wat een onzin!

    Gewoon een kwestie van mode:

    In deze tijd zijn auto´s met ´haaiebekken´ als luchthappers en koplampen als motorkap populair,

    In de jaren ´80 waren auto´s die eruit zagen als een blokkendoos populair.

    Login om te reageren
  13. Sorcerer zegt

    13 maart 2009 om 10:04

    Een Fiesta RS? Is dat niet net zoiets als een Polo R32? :P

    Login om te reageren
  14. Rik3 zegt

    13 maart 2009 om 10:10

    Ben ik de enige die de achterkant op een Hyundai vindt lijken?

    Login om te reageren
  15. SJ zegt

    13 maart 2009 om 10:27

    Bij de eerste foto dacht ik: Eindelijk eens een tuner die weet wat subtiel stylen is, mooi gedaan. Maar ja, toen zag ik de achterkant…

    Login om te reageren
  16. sander zegt

    13 maart 2009 om 10:38

    vind de fiesta sowieso wel een leuke auto.

    Login om te reageren
  17. Ralph zegt

    13 maart 2009 om 10:46

    Opgeblazen kikker!
    Nog even den de motorkap is even hoog als het dak.

    En die achterkant met diffuser en 2x dubbelpijps uitlaten?
    Een beetje teveel van het goede.

    Sta je naast een ‘echte’ ST die je in het onkruid blaast.

    Achterkant is net een Seat Leon…

    Login om te reageren
  18. smaakversterker zegt

    13 maart 2009 om 11:06

    lo(e)der kent er wat van

    Login om te reageren
  19. bmw zegt

    13 maart 2009 om 11:13

    @Rik3: neen

    @Rick Dos: Ford Ka en Fiat 500: appelen en citroenen…

    on-topic: de achterkant is wat mij betreft veel te johny, maar dat geldt eigenlijk voor dit wagentje in zijn geheel, met veel te dikke motorkap, te grote koplampen en scheel kijkende achterzijde. Neen, ik ben duidelijk niet voor deze trend ;-)

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    13 maart 2009 om 11:27

    @bmw

    Hoezo? Omdat het een Fiat is?

    Login om te reageren
  21. bmw zegt

    13 maart 2009 om 11:38

    @Rick Dos: omdat het een totaal andere doelstelling en doelpubliek heeft. De 500 is een poging om een bijzondere auto met een retro-uitstraling te maken. De Ka wil vooral een hip massa-autootje zijn, voor hippe stedelingen. Dat je de 500 maar niks vindt, dat kan ik begrijpen. Maar de twee vergelijken slaat volgens mij nergens op.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    13 maart 2009 om 11:53

    @bmw

    Ik denk en vind juist dat de Ka en 500 dezelfde markt bedienen. Allebei hebben ze een hip massa-autootje gemaakt. Het spreekt het jonge hip en trendy publiek aan. Daarnaast zijn de auto’s ook nog op elkaar gebaseerd alleen zijn ze qua styling twee verschillende kanten opgegaan. De één de retro kant op en de ander de progressieve kant op.

    Nu ben ik niet echt te vinden voor retrostyling, alhoewel de 500 een leuk autootje is, en dus ben ik van mening dat Ford het in dit geval beter heeft aangepakt.

    Login om te reageren
  23. brainbrommer zegt

    13 maart 2009 om 12:38

    Ik vond de standaard Fiesta al mooi maar deze is nog mooier.

    Login om te reageren
  24. RijNouNsDoor! zegt

    13 maart 2009 om 12:42

    Voor iedere cilinder een uitlaatje? Als je goed kijkt zie je dat de linkeruitlaat onzin is voor de sier, net als bij de Lexus IS-F en die Auris sport. Ik vind dat toch lelijk en zielig, zeker als er naar een paar kilometer rijden de ene uitlaat verkleurd door uitlaatgassen en hitte, en de andere een volledig ander patina krijgt. jegh!

    Login om te reageren
  25. AMG Powerrr zegt

    13 maart 2009 om 13:19

    Wat een fraai bakkie is de Fiesta met de Loder kit!

    Login om te reageren
  26. S4-B5 zegt

    13 maart 2009 om 14:10

    @RijNouNsDoor!,

    Ik denk dat die linker uitlaatjes wel echt zijn hoor, maar dat ze gewoon uit de rechter demper komen.
    Maar het blijft nog steeds wel een beetje zielig, zet er dan twee dempers met elk 1 uitlaat onder. Dat zou een stuk mooier zijn denk ik.

    Beetje een loeder kit dit!

    Login om te reageren
  27. Lotus Omega zegt

    13 maart 2009 om 15:34

    geweldig! fantastische auto! ik vind persoonlijk de achter kant niet 100% maar verder, super!

    Login om te reageren
  28. kyanite zegt

    13 maart 2009 om 17:06

    Oud nieuws, deze kit was half januari al bekend, maar dat is een klein detail.

    Er wordt wel gesproken over een Fiesta RS, hopelijk komt die er. Gewoon zoals begin jaren negentig, 1600cc met een turbo. Is hier een tijdje terug ook een artikel over geschreven (27 Maart 2008).

    Zo’n Fiesta MK1 op de tweede foto heb ik 2 weken terug opgehaald, erg leuk om te rijden. Zuinig? Nee! Veilig? Nee! Leuk? JA!!!

    Login om te reageren
  29. kyanite zegt

    13 maart 2009 om 17:07

    Sorry dubbelpost, eerste post kwam niet op mijn scherm, vandaar de aanpassing.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    13 maart 2009 om 18:07

    aaaahhhh .. met dat grote hoofdje en grote samengeknepen ogen ..
    is het net een jong hondje ..
    veeeel leuker dan die quasi-verontwaardigde blik van de 500 ..

    Login om te reageren
  31. johnny t-jet zegt

    13 maart 2009 om 20:00

    dat heeft met de leeftijd te maken als je enkel deze moderne autos waardeert. Het had nl. ook een kia kunnen zijn of iets anders….

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 14:34

    Als er geen kenteken op had gestaan met Loder1899 en alleen de voorkant werd getoond, zou ik dit geen tuning kunnen noemen.
    Nu ook moeilijk, maar die achterkant is gelukkig wel iets aangepast.

    Login om te reageren
  33. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 15:55

    Kleine kleutertjes pesten is gewoon heel zielig.
    Stop daarmee, Loder!

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    14 maart 2009 om 15:57

    Ja, het ziet er leuk uit. Jammer dat de prestaties niet in verhouding zijn met het uiterlijke potentieel…

    Login om te reageren
  35. fordis zegt

    14 maart 2009 om 17:00

    Jammer dat ze hiervoor een goedkope versie van de fiesta hebben gepakt (Trend). leuke velgen en voorbumper, maar dan die achterkant hoe durven ze! 4 uitlaten waarvan zo te zien er slecht twee (rechts) daadwerkelijk zijn ‘aangesloten’op de moter. beetje jammer goede poging. maar blijf wachten op de RS die wordt heel dik!!!

    Login om te reageren
  36. Supergrass. zegt

    21 maart 2009 om 21:12

    De nieuwe Fiesta heeft overduidelijk lijnen van de Opel Corsa..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North