Zelden een auto gezien die er zo op vooruit is gegaan.
Natuurlijk maken de velgen het verschil, maar Loder1899 heeft zich er niet makkelijk vanaf gemaakt.
Bij een nadere blik blijken ook de bumpers veel dikker en Loder1899 monteerde zelfs een diffuser achter. Uit de diffuser prijkt het sportuitlaatsysteem met voor iedere cilinder een eigen eindpijpje, om zo het maximale uit de Fiesta motor te halen. (via carscoop)
Een pracht van een wagentje! Je mag met recht trots achter het stuur zijn, als deze van jou is!
waarom staat die oude ford fiesta pic erbij?
kek wagentje trouwens die nieuwe :)
ziet er wel leuk uit ja alleen die 2 dubbele uitlaatjes mochten wel wat groter :twisted:
Kek bakkie! Hoeveel pe-kaa per vierkante centimeter? :)
Ben minder fan van de achterkant. Hij moet minder uitlaten en geen diffusor hebben
Dubbele dempers en 4 eindpijpjes onder je Fiesta, dat is best sportief toch? Maar doet Loder ook nog wat met het weggedrag? Stiekem nog een beetje aan de vering ofzo zitten sleutelen?
Die fiesta die uit 1899 lijkt te komen is nog steeds veel cooler.
Ik vind die kont er juist niet mooier op geworden..
Ik was even bang dat het weer saai werd bij Ford (Europe) met de tweede generatie Ford Focus, maar gelukkig is het tegengestelde bewaarheid geworden.
Met de Mondeo, Fiesta, S-Max en ook de Kuga hebben ze de draad weer goed opgepakt.
Met de Ka hebben ze ook een heel leuk autootje neergezet. Beter dan dat retro gebeuren van Fiat.
Voorkant.. Klasse!
Maar die achterkant… Vind het zo lelijk. Ook zijn die uitlaten een beetje overkill voor een 1.4 (denk ik). Misschien word de ST nog leuk :)
mooi, maar ik blijf in stilte hopen op de S(V)T of de RS versie van de fiesta. voor de rest droppen die handel tot op een paar millimeter van het asvalt en 1 grote mooie uitlaat in plaats van 4!
Hoezo ´erop vooruitgegaan´?
Wat een onzin!
Gewoon een kwestie van mode:
In deze tijd zijn auto´s met ´haaiebekken´ als luchthappers en koplampen als motorkap populair,
In de jaren ´80 waren auto´s die eruit zagen als een blokkendoos populair.
Een Fiesta RS? Is dat niet net zoiets als een Polo R32? :P
Ben ik de enige die de achterkant op een Hyundai vindt lijken?
Bij de eerste foto dacht ik: Eindelijk eens een tuner die weet wat subtiel stylen is, mooi gedaan. Maar ja, toen zag ik de achterkant…
vind de fiesta sowieso wel een leuke auto.
Opgeblazen kikker!
Nog even den de motorkap is even hoog als het dak.
En die achterkant met diffuser en 2x dubbelpijps uitlaten?
Een beetje teveel van het goede.
Sta je naast een ‘echte’ ST die je in het onkruid blaast.
Achterkant is net een Seat Leon…
lo(e)der kent er wat van
@Rik3: neen
@Rick Dos: Ford Ka en Fiat 500: appelen en citroenen…
on-topic: de achterkant is wat mij betreft veel te johny, maar dat geldt eigenlijk voor dit wagentje in zijn geheel, met veel te dikke motorkap, te grote koplampen en scheel kijkende achterzijde. Neen, ik ben duidelijk niet voor deze trend ;-)
@bmw
Hoezo? Omdat het een Fiat is?
@Rick Dos: omdat het een totaal andere doelstelling en doelpubliek heeft. De 500 is een poging om een bijzondere auto met een retro-uitstraling te maken. De Ka wil vooral een hip massa-autootje zijn, voor hippe stedelingen. Dat je de 500 maar niks vindt, dat kan ik begrijpen. Maar de twee vergelijken slaat volgens mij nergens op.
@bmw
Ik denk en vind juist dat de Ka en 500 dezelfde markt bedienen. Allebei hebben ze een hip massa-autootje gemaakt. Het spreekt het jonge hip en trendy publiek aan. Daarnaast zijn de auto’s ook nog op elkaar gebaseerd alleen zijn ze qua styling twee verschillende kanten opgegaan. De één de retro kant op en de ander de progressieve kant op.
Nu ben ik niet echt te vinden voor retrostyling, alhoewel de 500 een leuk autootje is, en dus ben ik van mening dat Ford het in dit geval beter heeft aangepakt.
Ik vond de standaard Fiesta al mooi maar deze is nog mooier.
Voor iedere cilinder een uitlaatje? Als je goed kijkt zie je dat de linkeruitlaat onzin is voor de sier, net als bij de Lexus IS-F en die Auris sport. Ik vind dat toch lelijk en zielig, zeker als er naar een paar kilometer rijden de ene uitlaat verkleurd door uitlaatgassen en hitte, en de andere een volledig ander patina krijgt. jegh!
Wat een fraai bakkie is de Fiesta met de Loder kit!
@RijNouNsDoor!,
Ik denk dat die linker uitlaatjes wel echt zijn hoor, maar dat ze gewoon uit de rechter demper komen.
Maar het blijft nog steeds wel een beetje zielig, zet er dan twee dempers met elk 1 uitlaat onder. Dat zou een stuk mooier zijn denk ik.
Beetje een loeder kit dit!
geweldig! fantastische auto! ik vind persoonlijk de achter kant niet 100% maar verder, super!
Oud nieuws, deze kit was half januari al bekend, maar dat is een klein detail.
Er wordt wel gesproken over een Fiesta RS, hopelijk komt die er. Gewoon zoals begin jaren negentig, 1600cc met een turbo. Is hier een tijdje terug ook een artikel over geschreven (27 Maart 2008).
Zo’n Fiesta MK1 op de tweede foto heb ik 2 weken terug opgehaald, erg leuk om te rijden. Zuinig? Nee! Veilig? Nee! Leuk? JA!!!
Sorry dubbelpost, eerste post kwam niet op mijn scherm, vandaar de aanpassing.
aaaahhhh .. met dat grote hoofdje en grote samengeknepen ogen ..
is het net een jong hondje ..
veeeel leuker dan die quasi-verontwaardigde blik van de 500 ..
dat heeft met de leeftijd te maken als je enkel deze moderne autos waardeert. Het had nl. ook een kia kunnen zijn of iets anders….
Als er geen kenteken op had gestaan met Loder1899 en alleen de voorkant werd getoond, zou ik dit geen tuning kunnen noemen.
Nu ook moeilijk, maar die achterkant is gelukkig wel iets aangepast.
Kleine kleutertjes pesten is gewoon heel zielig.
Stop daarmee, Loder!
Ja, het ziet er leuk uit. Jammer dat de prestaties niet in verhouding zijn met het uiterlijke potentieel…
Jammer dat ze hiervoor een goedkope versie van de fiesta hebben gepakt (Trend). leuke velgen en voorbumper, maar dan die achterkant hoe durven ze! 4 uitlaten waarvan zo te zien er slecht twee (rechts) daadwerkelijk zijn ‘aangesloten’op de moter. beetje jammer goede poging. maar blijf wachten op de RS die wordt heel dik!!!
De nieuwe Fiesta heeft overduidelijk lijnen van de Opel Corsa..