• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog meer Hollands glorie: Donkervoort D8 GT

Auteur: robbie, gepost 8 maart 2007 om 08:00 – 78 Reacties

Donkervoort D8 GT


Na al het nieuws over Spyker de afgelopen dagen zou je bijna vergeten dat er nog een Nederlandse wereldprimeur was in Genève, namelijk de eerste Donkervoort met een vast dak, de D8 GT. De afgelopen maanden is er door Donkervoort al de nodige computertekeningen en informatie naar buiten gebracht, maar op de eerste live foto’s moesten we nog even wachten.

Net als de open D8 is de GT ook verkrijgbaar met 3 verschillende motoren met 180, 210 of 270 pk. Per jaar verwacht Donkervoort 50 stuks van de D8 GT te verkopen.

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Donkervoort D8 GT

Met dank aan Nathan voor de tip!

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, d8-gt, Donkervoort, geneve-2007

Vorig bericht: « Kleine opfrisser voor de Phaeton
Volgend bericht: Mannelijk inzicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Matsinator zegt

    8 maart 2007 om 08:10

    50 stuks per jaar maar voor zon prachtige auto?

    toch raar

    Login om te reageren
  2. Remco zegt

    8 maart 2007 om 08:10

    lelijke achterkant!

    Login om te reageren
  3. M Freak zegt

    8 maart 2007 om 08:10

    Jammer van de jaarproductie….maar wel een vette bak! :D

    Login om te reageren
  4. Danny zegt

    8 maart 2007 om 08:11

    Fantastisch natuurlijk, dat Donkervoort eindelijk met een model komt waarvan de kofferbak op slot kan, maar moet die nu echt lijken op de Crossfire…?

    Login om te reageren
  5. AVK911 zegt

    8 maart 2007 om 08:13

    Een D8 met 270 pk en zó ’n laag zwaartepunt dito gewicht, da ’s pas een kart voor op de openbare weg, of meer nog : hét kartcircuit bij uitstek voor zo ’n bolide in z’n natuurlijke biotoop, nl de Nordschleife ! Fun fun fun. En wat een bloedmooie auto. “Bestes Leistungsgewicht”, zegt men in het duits … .

    Login om te reageren
  6. KoboC zegt

    8 maart 2007 om 08:16

    Wat een gave wagen. Ik vind alleen de achterkant een beetje te rond. Precies wat Danny ook zegt… hij lijkt zo een beetje op een hele snelle, veel gavere, kleine versie van een crossfire. Alleen zul je Kelly Osbourne hier nie tin zien rijden. Dus je zit wel goed ;-)

    Login om te reageren
  7. natan zegt

    8 maart 2007 om 08:56

    wanneer gaan jullie er een rij-impressie van geven:)
    Hollands trots!!!

    Login om te reageren
  8. Nico zegt

    8 maart 2007 om 08:57

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  9. Keller zegt

    8 maart 2007 om 08:59

    Jeetje! wat een lelijke achterkant, dan maar geen dak.

    Login om te reageren
  10. hansco zegt

    8 maart 2007 om 09:03

    Dit is het ding waarom kleine kinderen spontaan zullen huilen en honden zullen blaffen.
    Wat een lelijk geval.

    Login om te reageren
  11. Daemon zegt

    8 maart 2007 om 09:03

    Weet iemand hoe veel dat ding gaat kosten? leuk 3e of 4e autotje lijkt mij.

    Login om te reageren
  12. Hans zegt

    8 maart 2007 om 09:06

    Vind de achterkant veel op de Bmw Z3 coupe lijken.

    Login om te reageren
  13. Lagonda zegt

    8 maart 2007 om 09:06

    Met alle beste bedoelingen, maar ik kan ‘m niet mooi vinden. Wat is er toch aan de hand met al die top modellen ? Jaguars met ingebouwde brievenbussen en Halfords kit, Spykers in MTF uitvoering, de D8 GT lijkt wel een Cyborg uitvoering uit Battlestar Galactica. Jammer hoor.

    Login om te reageren
  14. Jurrian zegt

    8 maart 2007 om 09:14

    je moet ook niet kijken naar deze D8 als je kijkt naar een supercar of andere gewone auto. ik vind dit een geweldige wagen! werkelijk. want dit is een aerodynamisch geperfectioneerde lotus 7. dat zijn al gruwelijk snelle wagentjes, dus dit moet werkelijk ontaardend snel zijn.

    het is dus geen lelijk design, het is een geperfectioneerde S7 met een dak, en dat heeft mijns inziens ontzettend bruut uitgepakt.

    Login om te reageren
  15. Martinus zegt

    8 maart 2007 om 09:18

    altijd een fan geweest van donkervoort maar hierbij heb ik toch mij twijfels, algehel lijnen zijn wel ok maar er zitten teveel lijnen en naden en vouwen in die hardtop. komt niet echt als een homogeen ontwerp over

    Login om te reageren
  16. PieterA zegt

    8 maart 2007 om 09:27

    Dit is functie boven vorm. Mooi zijn was bijzaak in dit geval. I like it.

    Login om te reageren
  17. MarcO zegt

    8 maart 2007 om 09:29

    Zo dan! Daar krijgt mijn vurigste wens (ooit een donkervoort te bezitten) een forse knauw. Die achterkant…. neeeeeeeee! (tot zo… ik moet eerst een potje huilen).

    Login om te reageren
  18. jasper zegt

    8 maart 2007 om 09:35

    lelijk! waarom maken hollandse merken alleen maar lelijke autos?

    Login om te reageren
  19. tt zegt

    8 maart 2007 om 09:43

    Ik moet zeggen dat ik hem best apprecieren kan. Vraag me wel af hoe de deuren openen en of een normaal mens er dan inraakt..

    Login om te reageren
  20. Jurrian zegt

    8 maart 2007 om 10:10

    hou op met hem lelijk te noemen, je klaagt toch ook niet over stickers op raceauto’s of de spoilers op een F1 wagen?

    Login om te reageren
  21. Bramzel zegt

    8 maart 2007 om 10:11

    Helemaal top, ik vind hem er super uit zien. Donkervoort distancieert zich hiermee tenminste van de andere ‘Super Seven’ clones.

    Login om te reageren
  22. Bart zegt

    8 maart 2007 om 10:17

    Ligt het nou aan mij of was er bij die onthulling nou gewoon vrijwel niemand aanwezig ;p

    Login om te reageren
  23. Ties zegt

    8 maart 2007 om 10:23

    Ik vind dit eigenlijk geen auto, meer een skelter met een motor

    Login om te reageren
  24. Corné zegt

    8 maart 2007 om 10:24

    @jasper

    Stakker, zeker nog nooit een Spyker gezien?

    Prima auto btw, alleen achterkant mwoah.

    Login om te reageren
  25. YDC zegt

    8 maart 2007 om 10:34

    @ remco hou je # aan hollandse glorie is niks lelijk!!!
    -edit: iets minder emotioneel graag-

    Login om te reageren
  26. MarcO zegt

    8 maart 2007 om 10:43

    Ik wilde weer wat gaan zeggen, maar de tranen springen weer in m’n ogen van die achterkant. Voor de rest is het natuurlijk een topbak. En de vurige wens om er 1 ooit te bezitten blijft, maar dan niet deze.

    Login om te reageren
  27. 3s zegt

    8 maart 2007 om 11:30

    Een plaatje van een auto zonder overgestileerde eigenschappen.
    Nou ja 270 pk is erg lekker……

    Login om te reageren
  28. SugarFree zegt

    8 maart 2007 om 11:32

    Vind dit (in tegenstelling tot de Pekingeend van Spyker) wél Neerlandsch trotsch.

    Verschrikkelijk stoere echte mannen-bak, die ook écht presteert (en dan heel erg) en die ook waarmaakt hoe ie er uit ziet. Over het design ben ik niet onverdeeld positief. De vormgeving rond de achterlichten vind ik een designprijs waard, maar de vormgeving van het dak… hopelijk heeft het te maken met de hoek van waaruit de foto is gemaakt, maar ik ben een beetje bang dat ik dát niet het mooiste onderdeel van de auto vind.

    Als ik het geld had (en een circuit in de buurt) zou het een serieuze optie zijn!

    Login om te reageren
  29. PieterA zegt

    8 maart 2007 om 11:48

    Nogmaals, dit is functie boven vorm. Het maakt dus in mindere mate uit hoe hij er uit ziet. Het is alleszins een head-turner denk ik.

    Login om te reageren
  30. LOWrider_NL zegt

    8 maart 2007 om 11:53

    kijk. DAT is nou een mooie auto! mooi werk!

    Login om te reageren
  31. Frank zegt

    8 maart 2007 om 12:03

    Knappe auto, aerodynamica heeft de vorm bepaald. Ken als amateurpiloot ook maar weinig mooie vliegtuigen… Ben alleen benieuwd als je voor een verkeerslicht moet wachten dat boven de weg hangt. Denk dat je dan je nek uit moet rekken en je neus tegen de voorruit moet drukken om het te zien (of natuurlijk drie meter voor de streep al stoppen, maar ja je moet natuurlijk wel boven de inductielus in de weg staan).

    Login om te reageren
  32. SugarFree zegt

    8 maart 2007 om 13:22

    @ frank
    Gelukkig zal je met zo’n auto als deze weinig stoplichten zien, denk ik (circuits hebben er niet zoveel ;) )
    In m’n classic Mini had je het probleem van de neus-tegen-de-voorruit-bij-het-stoplicht ook; maar het was een british open en met het dakje 3 cm open, kon je zo naar boven kijken, hilarisch natuurlijk.

    Login om te reageren
  33. Jan zegt

    8 maart 2007 om 13:50

    Kijk naar het dak: Daar zitten scharnieren. Vleugeldeuren zeg maar. Het leek me al interessant hoe men het probleem met een deur zou oplossen. Wordt wel een praktischer auto zo, natuurlijk.

    Login om te reageren
  34. Jan zegt

    8 maart 2007 om 13:50

    Het probleem van de stoplicht is ook al opgelost, er zitten immers ruitjes in het dak…

    Login om te reageren
  35. oly zegt

    8 maart 2007 om 13:59

    het enige neppe is dat lullige uitlaatje zonde gewoon twe dikke pijpen aan de zijkant dan zijn ze goed bezig en gooi gewoon die v8 van de rs4 der voor de lol in doe is gek zou ik zeggen 420 pk in zoon bakkie dat word ziek. dna zou ik hm meschien og wel meer gaan warderen dan tvr en dat zegt veel. want tvr is echt ziek

    Login om te reageren
  36. BOL zegt

    8 maart 2007 om 14:33

    oeeeeeh geweldig ding!!!

    Login om te reageren
  37. Remco zegt

    8 maart 2007 om 14:37

    @YDC

    De achterkant van die Donkervoort doet me nog het meest aan onderstaand design hoogtepunt denken….

    http://www.autozine.co.uk/slideshow/cache/6957.jpg

    Login om te reageren
  38. v.Wijk zegt

    8 maart 2007 om 14:52

    Gruwlijk geen ander woord.

    Login om te reageren
  39. Robin zegt

    8 maart 2007 om 15:00

    Mooi mooi mooi zeg

    Login om te reageren
  40. Wouterman! zegt

    8 maart 2007 om 15:36

    Hij is toch wat minder puur dan de “gewone” D8…
    Toch zet ik hem zeker op mijn lijstje droomwagens! :D

    Login om te reageren
  41. nicky zegt

    8 maart 2007 om 16:03

    hele pure wagen, alleen de achterkant vind ik ronduit lelijk

    Login om te reageren
  42. roma zegt

    8 maart 2007 om 16:09

    nice ^_^

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    8 maart 2007 om 16:56

    Ik vind hem veel stoerder dan de andere Donkervoorts, maar die achterkant… Apart, en ik weet niet of ik dat positief of negatief bedoel…

    Login om te reageren
  44. Solstice zegt

    8 maart 2007 om 17:07

    Eindelijk :-) Dacht al waar blijft ‘ie nou op Autoblog ;-)
    Erg goed gedaan van Donkervoort, ze hebben een auto waarvan de oervorm stamt uit de jaren ’60 op deze manier zelfs iets futuristisch gegeven.

    Login om te reageren
  45. Lebastille zegt

    8 maart 2007 om 17:14

    Ik vind het geen mooie auto, maar als ik zo lees wat voor aandacht ze aan de stijfheid en aerodynamica hebben besteedt, moet dit een hele fijne en snelle auto worden. Donkervoort heeft ook een record op de Nordschleife geleverd en ben benieuwd ofdat ze dat hiermee weer kunnen.

    Login om te reageren
  46. nelus zegt

    8 maart 2007 om 17:34

    prachtige auto, ik vind de achterkant juist mooi in lijn met de spatborden

    Login om te reageren
  47. Rogier zegt

    8 maart 2007 om 17:42

    Ik vind deze auto verdacht veel lijken op een Prowler.

    Login om te reageren
  48. Wouter zegt

    8 maart 2007 om 17:44

    dat zijn nou nog eens banden

    stoer ding

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    8 maart 2007 om 18:18

    Lijkt wel een verkrachte Z3M

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    8 maart 2007 om 18:18

    @oly
    een v8 in een donkervoort? Zou dat passen dan,ik geloof dat je het principe van dit soort auto’s niet snapt.
    Dit is inderdaad functie boven vorm. De auto is een prachtig voorbeeld van evolutie en ik vind hem prachtig.

    Login om te reageren
  51. Dutchy zegt

    8 maart 2007 om 18:39

    Wow, eerst de fantastische Spyker C12 Zagato en nu, deze ook eigenzinnige Donkervoort D8 GT, f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h!!!. Ook voor team Donkervoort in Lelystad chapeau, diep respekt. Schijt hebben aan de doorsnee Nederlanders die de boel, zoals diverse hierboven, weer afkraken. Ze kunnen toch niet zo’n scheurijzer aanschaffen. Dan te bedenken dat de 2 fabrieken steenworp afstand van elkaar liggen en ,voor 2010, bijna naast elkaar komen te liggen, als de plannen doorgaan tenminste :-) Ik raak niet uitgekeken. Heel aparte auto met kloten, niet voor mietjes. Grappig dat veel mensen altijd zeggen, hij lijkt op die en die, juist niet. Eenmaal in echt gezien vergeet je hem nooit meer. Ben benieuwd wat ’t instapmodel moet gaan kosten, zag ik zo 1-2-3 niet.

    Login om te reageren
  52. audi liefhebber zegt

    8 maart 2007 om 18:43

    zeer mooi 2 nederlandse merken die de top nogh wel hlen

    Login om te reageren
  53. audi liefhebber zegt

    8 maart 2007 om 18:43

    zeer mooi 2 nederlandse merken die de top nogh wel halen

    Login om te reageren
  54. RA999 zegt

    8 maart 2007 om 19:46

    geweldig, hij is echt prachtig

    Login om te reageren
  55. Donk zegt

    8 maart 2007 om 20:09

    Tax free is ‘ie 90.000 euri

    Met alle belasting, bpm en andere onzin erbij is dat €145.000,-

    Login om te reageren
  56. joejojo zegt

    8 maart 2007 om 20:13

    Dames en heren,

    Ik kan het fout hebben, maar kijk eens goed naar de koplampen en achterlichten…….ze komen verdacht veel overeen met de Audi Q7…..of zie ik het nu verkeerd…okay…ze zijn wel iets kleiner..maar toch?
    Over het algemeen: hehe, eindelijk een dichte variant….vind em toch wel strak hoor!!

    Login om te reageren
  57. ikke zegt

    8 maart 2007 om 20:37

    Best leuk bakkie. Staat garant voor goede prestaties, vind de achterlichten wel vrij veel op die van de wijlen smart roadster lijken.

    Login om te reageren
  58. ikke zegt

    8 maart 2007 om 20:38

    dat laatste geldt natuurlijk alleen récht van achteren

    Login om te reageren
  59. subarrator zegt

    8 maart 2007 om 22:09

    Ik sta ervan te kijken. Ik ben vorige week op bezoek geweest bij Donkervoort in Lelystad. Daar werd verteld dat de jaarproductie op zo’n 45 auto’s ligt (waarvan slechts 5% in ons land blijft). Het zag er allemaal best vol uit…er stonden dus zat auto’s binnen die nog verder afgebouwd moesten worden.

    Wat ik me dus afvraag….50 D8 GT’s er jaarlijks bijbouwen? Hoe willen ze dat doen? Meer personeel in dienst nemen? De fabriek in Loosdrecht weer laten draaien? De open D8’s niet of minder gaan bouwen (zou zonde zijn).

    Kijk…dat het misschien een succes wordt…dat wil ik wel geloven. Immers…voor gebruik in alle seizoenen is een gesloten Donkervoort beter. Maar ik wil wel eens weten hoe ze het gaan flikken….50 stuks per jaar extra.

    Login om te reageren
  60. autoblogger zegt

    8 maart 2007 om 22:20

    @subarrator: klopt, dat vraag ik me ook af. De enige manier om zo’n grote groei te realiseren is een flinke marketingmachine.. en dat zie ik Donkervoort niet doen.

    PS: kijk ook eens bij deze artikelen…
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/11/het_donkervoort_productieproce
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/10/donkervoort_special_from_holla

    Login om te reageren
  61. Bas zegt

    8 maart 2007 om 22:27

    geweldig!!

    mede natuurlijk door de super audi motoren..

    Login om te reageren
  62. Tarzan zegt

    9 maart 2007 om 00:00

    Erg mooi!!

    Login om te reageren
  63. Gerben zegt

    9 maart 2007 om 05:28

    weer eentje die in de volgende Mad Max movie kan meespelen.

    naast de KTM crossbow(xbow of zoiets), ariel atom etc…

    leuk speelgoed

    Login om te reageren
  64. eedwin zegt

    9 maart 2007 om 11:49

    jammer van die 8erlichten met spoiler…..
    Want dat is het enige wat je vaak ziet van zo’n auto

    Login om te reageren
  65. Serzjuhh zegt

    9 maart 2007 om 15:01

    Geef mij dan maar een Prowler, daar vind ik de vormen beter uitgewerkt dan hier. Voor Donkervoort hopelijk een moment om te groeien

    Login om te reageren
  66. hilverda jan zegt

    9 maart 2007 om 15:52

    Schitterende auto, magnifiek gedurfd ontwerp, hulde voor de nieuwe jonge ontwerpers en voor Joop Donkervoort, hoe langer je hem in werkelijkheid bekijkt, hoe mooier hij wordt, en dan hebben we het nog niet over de aan zekerheid grenzende fabelachtige rij-eigenschappen gehad!

    Vlug bestellen !

    Login om te reageren
  67. Sander zegt

    9 maart 2007 om 20:11

    @ joejojo,

    Volgens mij draai je een beetje door….

    Login om te reageren
  68. Xpert zegt

    9 maart 2007 om 20:27

    Wat kost Ie..;)

    Login om te reageren
  69. Wally zegt

    9 maart 2007 om 23:56

    Wat een bruut apparaat !
    Erg mooi ontwerp … beetje scarry uiterlijk … beetje donker(voort).
    Nee, alles ziet er verzorgt uit tot in de kleinste details … helaas moet ik vele van jullie gelijk geven: de achterzijde van deze wagen lijkt (nog voor de beurs) afgeraffeld. “Even nog een cockpit erop gejast”. Voorzijde prachtig, ramen in de vleugeldeuren/dak moet ik aan wennen, achterzijde gaat nooit wennen!

    Login om te reageren
  70. Nick zegt

    10 maart 2007 om 16:01

    Gadverdamme. Bah, die mag terug naar de tekentafel.

    Dit is gewoon iets wat letterlijk uit de l*l van iemand komt.

    Login om te reageren
  71. JANUS zegt

    10 maart 2007 om 23:08

    Wally, je hebt gelijk.
    Achterkant is het zwakke punt.

    Mooiste aan deze bolide worden overigens de prestaties !!
    Deze jongen gaat het Nurnberg record van z’n broertje aan barrels rijden !!

    Login om te reageren
  72. JANUS zegt

    10 maart 2007 om 23:09

    Nurnburg dan, jullie je zin !! ;-)

    Login om te reageren
  73. JANUS zegt

    10 maart 2007 om 23:10

    Nürburg…..ik mag niet meer drinken.

    Login om te reageren
  74. Citrofiel zegt

    10 maart 2007 om 23:19

    Hé, JANUS is terug! :D

    Login om te reageren
  75. JANUS zegt

    12 maart 2007 om 21:30

    @Citrofiel.
    LOL :lol:
    Ben niet echt weg geweest hoor vent.
    Lees nog regelmatig mee maar heb simpelweg de tijd niet meer om in de top 5 te blijven !!

    Login om te reageren
  76. GOD zegt

    13 maart 2007 om 14:30

    elke keer als een auto lijkt opeen andere word er gezeikt dat het een kopie is
    en als het iets totaal anders is als jullie gewent zijn ziet het er niet uit

    ik durf te wedden dat als jullie er achter staan stiekem toch even een keer likken aan het achterwerk hahahahaha

    Login om te reageren
  77. miquel zegt

    14 maart 2007 om 14:30

    donkervoort maakt unieke auto’s. maar eh……. dit vind ik jammer.

    Login om te reageren
  78. Alex zegt

    18 september 2007 om 00:37

    Ik word er helemaal ge*l van!!!
    En de achterkant vind ik juist wel BRUUT!!!……..lekker DIK!!!en erg mooi!!!
    Als je kijkt naar bv de Grote Beurt op Veronica, dan zie je ook heel vaak dat men graag een extra dikke reet wil voor de auto.
    Nou dat is dit zeker!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North