• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec geeft de Ferrari California T 646 pk

Auteur: ricardo, gepost 12 mei 2015 om 12:56 – 27 Reacties

Afbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pkAfbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pkAfbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pkAfbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pkAfbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pkAfbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pkAfbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pkAfbeelding Novitec geeft de Ferrari California T 646 pk

Novitec geeft de Ferrari California T 646 pk
Novitec Rosso, de op Ferrari toegespitste tuningafdeling van de Novitec group, brengt ons in een zomers sfeertje met een fitnessprogramma voor de Ferrari California T.

Nu Ferrari het turbotijdperk heeft omarmd kunnen tuners met gemak grote vermogenswinsten behalen. Neem de 3.8-liter twinturbo V8 uit de California T. Door de ECU te modificeren (met een plug-and-play module) weet Novitec Rosso zonder moeite 86 extra pk uit het blok te halen, waarmee het totaalvermogen op 646 pk komt te liggen. Het koppel groeit met 101 Nm naar 856 Nm, beschikbaar vanaf 4.600 tpm. Een prettige boost waarmee de klapdak-Ferrari in 3,3 seconden de 100 km.u moet kunnen aantikken. De topsnelheid komt op 323 km/u te liggen.

Ferrari’s turboblok wordt gekoppeld aan een nieuw RVS uitlaatsysteem, dat is uitgerust met bestuurbare vlinderkleppen. Daarmee kun je het geluid beschaafd houden, of op standje ‘hels kabaal’ zetten. Net wat je stemming is.

Novitec geeft de Ferrari California T 646 pk

Zoals we gewend zijn van de Duitsers moet het uiterlijk het ook ontgelden. Nieuwe veren brengen de cabrio 35 mm omlaa. Niet bepaald praktisch in drempelrijke gebieden, maar daar heeft Novitec een hydraulische front-lift op verzonnen, die de auto met een druk op de knop 40 mm omhoog brengt. In de voorste wielkasten worden 21-inch velgen gelegd, achteraan is dat 22-inch. Vooraan wordt de bumper voorzien van een koolstofvezel lip, de luchtinlaten op de motorkap krijgen nieuwe roosters en de openingen in het zijscherm worden van vinnen voorzien. Achteraan komt er een nieuwe diffuser aan te pas, met daarboven een spoiler tussen de achterlichten.

Ook interessant!

  • Novitec SF-90 Stradale
    Novitec SF-90 heeft 258,25 pk per aangedreven wiel!
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?
  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, california-t, Ferrari, geel, novitec, tuning

Vorig bericht: « Skoda naar Wörthersee met Octavia Combi RS 230
Volgend bericht: Dit zijn de nieuwe motoren voor BMW »

Lees Interacties

Reacties

  1. guusboum zegt

    12 mei 2015 om 12:59

    Dat is een voordeeltje van die Ferrari’s net slakkenhuis blokken: tuning is een stukje plesanter!

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    12 mei 2015 om 12:59

    860Nm! Damn, dat is niet misselijk! Is dit beschikbaar in elke versnelling? Of blijft die koppelbegrenzing wel bestaan?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 mei 2015 om 13:09

      @E34M5Touring:
      De eerste 3 versnellingen hopen vurig van wel, de achterbanden trouwens ook.
      Persoonlijk had ik liever gezien dat ze iets aan het gewicht gedaan hadden, heb je meer plezier van dan van deze vermogens upgrade.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        12 mei 2015 om 21:25

        @jrk68: @exotic: Ik ben benieuwd of deze info nog vrij komt. Dat Ferrari zoiets doet snap ik. Maar als tuner had ik dat er als eerste afgesloopt. Ding heeft nu 100Nm meer dan een F12. Dus qua tussenacceleratie zal het een lastige boy zijn om voorbij te komen met een NA Ferrari. @jrk68: Dankzij het CC dak zal het altijd een zware jongen blijven. Hij is wel lekker compact verder.

        Login om te reageren
    • exotic zegt

      12 mei 2015 om 13:19

      @E34M5Touring: Ik mag hopen van wel.

      Anders kun je dag-dag zeggen naar de platen in je DCT.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        12 mei 2015 om 13:29

        @exotic: ik denk dat de koppelbegrenzer alleen bestaat zodat de cali wat afstand houdt van de 488. Het lijkt me niet logisch de dat eerste versnellingen niet het volle koppel aankunnen en de hogere wel?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 mei 2015 om 14:19

          @lambo4all: De afstand moest er zijn tussen de 458 en de F12. De 488 heeft hetzelfde blok met meer power dus daarvoor hoeft die afstand niet per se bewaard te worden.

          Login om te reageren
        • baasbas zegt

          12 mei 2015 om 16:15

          @lambo4all: begrenzer is er ook om een meer NA gevoel aan de turbo V8 te geven

          Login om te reageren
        • masterik zegt

          12 mei 2015 om 19:25

          @lambo4all: houdt rekening dat het maximale koppel in de laatste 2 of laatste beschikbaar is… De koppelkromme is wel uniek hoog en lang, zoals een NA… Ben ook benieuwd naar t geluid…

          Login om te reageren
  3. philipf zegt

    12 mei 2015 om 13:01

    Zooo wat dik!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    12 mei 2015 om 13:02

    Hij ziet er echt super uit in het geel!

    Login om te reageren
  5. scottishcarspotter2000 zegt

    12 mei 2015 om 13:02

    Heel dik en bruut, maar is dat nou het punt van een stijlvolle klapdakcabrio?

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    12 mei 2015 om 13:23

    Op zich geen verkeerde upgrades. De k hem even in het donkerrood of Blu Tour de France met cognacr leer en zilveren velgen en je hebt een hele snelle auto. En zeker dinds de facelift is de California er enorm op vooruitgegegaan.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      12 mei 2015 om 16:10

      @gtwillem: Door hem een ander kleurtje te geven gaat ie echt niet eens harder hoor, strepen daarentegen..

      Login om te reageren
  7. martingtv zegt

    12 mei 2015 om 13:26

    Als je op de novitec site kijkt lijkt het meer een powerbox dan een aanpassing van de orginele ECU software.

    Login om te reageren
  8. tunefuldjmike zegt

    12 mei 2015 om 13:31

    Niks aan doen zo op de oprit zetten aub :)

    Login om te reageren
  9. tdu2zonda zegt

    12 mei 2015 om 13:38

    Geweldig! Op de site van Novitec Rosso staat ook dat er een N-largo versie komt van de California T, dus met wide-body :D.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    12 mei 2015 om 13:42

    Heerlijk subtiel, dit soort pakketjes. Een stuk beter dan die afzichtelijke N-Largo pakketjes van ze, of die afzichtelijke dingen die ze bij Hamann, Mansory en consorten produceren.

    Login om te reageren
  11. kapiteinaudi zegt

    12 mei 2015 om 14:01

    Bah, ik haat Novitec. Doe mij maar een standaard Cali T, in het Azzuro Cali of Rosso Fiorano met cuoio interieur. Veel stijlvoller!

    Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    12 mei 2015 om 14:04

    Ben nu wel heel erg benieuwd naar het geluid. iemand?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 mei 2015 om 14:54

      @clarkson: Wooaaaapbrombromm….Zo goed?

      Login om te reageren
  13. gash zegt

    12 mei 2015 om 14:20

    Dè Ferrari voor rappe milfs, gilfs en sporttasjes.

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    12 mei 2015 om 14:21

    Lekkere upgrade zeg. De Cali T is er echt zeer op vooruit gegaan met de facelift. Het is echt een serieuze supercar geworden en met chiptuning al helemaal.

    Overigens ook leuk om te vermelden dat je op de site van Novitec leuk kunt spelen met de configurator.

    Login om te reageren
  15. schellekens006 zegt

    12 mei 2015 om 15:31

    20 jaar geleden hadden ze hele snelle fiat Uno getuned bij novitech.. Zijn toch wel gegroeid haha.. Dik kanon zeg doe maar in rood.

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    12 mei 2015 om 16:44

    Novitec, echt een heerlijke tuner. Had alleen wel meer verwacht uit dit blok

    Login om te reageren
  17. thierryvth zegt

    12 mei 2015 om 16:45

    Ik moet dus de auto van mijn vrouw naar Novitec brengen en dan kan ik hem zelf houden dus

    Login om te reageren
  18. jorden zegt

    12 mei 2015 om 21:20

    Die novitec “signature” achterlichten zou ik overslaan. En de zwarte-velgen-mode heb ik ook wel gezien! Maar mooie Carbon lip zeg! Serieuze jongen is het nu!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North