• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec maakt de Ferrari Monza SP1 nóg begeerlijker

Auteur: machielvdd, gepost 13 oktober 2020 om 09:28 – 6 Reacties

Novitec Ferrari Monza SP1

Gelukkig is Novitec een tuner die zich in kan houden als het moet.

De laatste jaren heeft Ferrari een aantal auto’s uitgebracht die in eerste instantie gemengde gevoelens opriepen qua design. Gelukkig brachten ze tegelijkertijd ook een aantal auto’s uit waarmee ze bewijzen dat ze het tekenen van een meesterlijke ontwerpen nog niet verleerd zijn. De Monza was een van de auto’s.

Gevoelsmatig zijn de Monza SP1 en SP2 nog maar net onthuld, maar het is toch al meer dan weer twee jaar geleden. Met het simpele ontwerp en het ontbreken van een dak zijn de auto’s een zeer geslaagde hommage aan de racewagens van weleer. Niets meer aan doen, zou je denken. Daar dachten ze bij Novitec echter anders over.

Daarom is hier nu de Ferrari SP1 Monza volgens Novitec. Zowel optisch als motorisch hebben ze de auto een upgrade gegeven. Gelukkig weet Novitec, in tegenstelling tot bepaalde concurrenten, wanneer ze het subtiel moeten houden.

Om te beginnen is het vermogen opgekrikt naar 844 pk. Standaard beschikt de Monza al over 810 pk. Daarmee is het de krachtigste V12 die Ferrari ooit in een straatauto stopte. Novitec heeft hier nog wat meer uit weten te halen door een nieuw uitlaatsysteem met metalen katalysators te installeren.

De uitlaat is optioneel met een bladgoud leverbaar. Dit is uiteraard niet vanwege de esthetische kwaliteiten van goud, maar vanwege de hittewerende eigenschappen van het materiaal. Dat was ook de reden dat Gordon Murray de motorruimte van de F1 met bladgoud bekleedde.

  • Novitec Ferrari Monza SP1
  • Novitec Ferrari Monza SP1
  • Novitec Ferrari Monza SP1
  • Novitec Ferrari Monza SP1
  • Novitec Ferrari Monza SP1
  • Novitec Ferrari Monza SP1

Met de upgrade van Novitec is de Ferrari SP1 Monza nu zo mogelijk nog sneller. 0-100 km/u duurt slechts 2,8 seconden. De precieze topsnelheid is niet bekend, maar die ligt ver boven de 300 km/u. Een helm is dus geen overbodige luxe, want anders fungeert je gezicht als vliegenkerkhof.

Qua design is de Ferrari SP1 Monza een auto die geen upgrades nodig heeft en gelukkig begrijpt Novitec dat. Het enige wat de tuner qua uiterlijke aanpassingen heeft gedaan is dan ook het installeren van nieuwe velgen. Deze zijn gefabriceerd door Vossen en meten 21 van voren en 22 inch van achteren. Novitec heeft de Monza daarnaast nog iets dichter bij het asfalt gelegd, 35 mm om precies te zijn.

Uiteindelijk zul je van het extra vermogen waarschijnlijk niet veel merken, maar je oren zullen waarschijnlijk wel ondervinden dat deze Monza niet standaard is. Het moet een unieke ervaring zijn om in dak- en voorruitloze auto te rijden die zo snel is én een jankende V12 heeft.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Nagenieten: tientallen Ferrari SP1/2 vormen miljoenencombo
    Nagenieten: tientallen Ferrari SP1/2 vormen miljoenencombo
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, monza, novitec, sp1, tuning, Video

Vorig bericht: « Nu te bestellen de Alpine Color Edition!
Volgend bericht: De S-klasse zoekt binnenkort zelf een parkeerplekje op »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    13 oktober 2020 om 09:55

    Joh, dit slaat toch helemaal nergens op? Dan heb je dus een miljoen(en) kostende speciale Ferrari met meer dan 800pk en een soundtrack waar je een harde plasser van krijgt, en dan is het nog niet genoeg….

    Het zou echt nooit in mij opkomen om zo’n auto nog langs een tuner te brengen. Je hebt toch al veel meer vermogen dan je ooit nodig hebt en realistisch gezien kunt gebruiken

    Login om te reageren
    • EnthousiaST220 zegt

      13 oktober 2020 om 10:28

      @Edge: tja, waarschijnlijk een gevalletje “alles went” ook al kan ik me er niks bij voorstellen.

      Login om te reageren
    • flatsix010 zegt

      13 oktober 2020 om 10:39

      @Edge: Dankzij de partikelfilters kan vrijwel elke auto met een soundtrack om trots op te zijn een aftermarket uitlaat gebruiken. Een gouden uitlaat daarentegen…

      Login om te reageren
  2. joos straetmans zegt

    13 oktober 2020 om 10:36

    Iets dichter bij het asfalt? 35 mm is 3,5 cm, dat is een heel stuk lager, serieus veel lager zelfs.

    Login om te reageren
    • enricoleerdam zegt

      13 oktober 2020 om 10:38

      @joosstra: volgens mij is dat zelfs teveel..

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    13 oktober 2020 om 11:00

    Aan een dergelijke auto gaan knutselen is feitelijk heiligschennis. Het stomme is, als ik eigenaar was zou ik het nog doen ook.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North