• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 18 september 2018 om 19:53 – 76 Reacties

Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!Afbeelding Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!

Officieel: Ferrari Monza SP1 en SP2!
Geniale machines.

Vanochtend kregen we de Ferrari Monza SP1 en SP2 al te zien, dankzij een ondeugend individu dat gisteravond aanwezig was bij een besloten evenement van de Italianen. Inmiddels is het de beurt aan de rest van de wereld om eindelijk kennis te maken met de nieuwste creaties uit Maranello.

En kennis maken zullen we zeker. We kijken namelijk naar een tweetal verrukkelijke bolides, die door het leven gaan als de Monza SP1 en de Monza SP2. Het onderlinge verschil is simpel aan te duiden; waar de SP1 enkel plaats heeft voor de bestuurder, heeft de eigenaar van de SP2 ruimte voor een extra gelukkige. De bolides zijn in zekere zin gebaseerd op de gruwelijk snelle 812 Superfast, maar genieten een totaal ander uiterlijk. Het design is volgens Ferrari in beide gevallen geïnspireerd door iconische modellen, zoals de 750 Monza, de 860 Monza en de 166 MM uit 1948.

De barchetta’s zijn vrijwel volledig gemaakt van het favoriete lichtgewicht materiaal van autofabrikanten: koolstofvezel. Omdat Ferrari zowel voor het plaatwerk als de binnenzijde carbon heeft gebruikt, wegen de auto’s dusdanig weinig dat ze de beste power-to-weight ratio hebben. De SP1 weegt droog 1.500 kg, zijn tweezits broeder is slechts 20 kg zwaarder. Dankzij de 810 pk sterke 6,5-liter V12 in het vooronder van de bolides, mogen ze zich de titel toe-eigenen.

De prestaties liegen er niet om. In beide gevallen sprinten de bolides in 2,9 seconden naar de 100 km/u. Nul naar 200 km/u duurt slechts 7,9 seconden. De topsnelheid wordt niet specifiek benoemd, maar het is duidelijk dat de wagens harder dan 300 km/u kunnen rijden.

Dan nog een aantal interessante weetje over de Monza SP1 en SP2. Naast het feit dat de bolides een gigantische motorkap hebben, bestaande uit praktische de gehele voorkant, bezitten ze eveneens omhoogslaande deuren. Daarnaast beschikken ze over een zogenaamd “Virtual Wind Shield” en krijgen de eigenaren van de SP1 en SP2 er een speciaal kostuum bij.

Het is momenteel niet bekend hoeveel de Ferrari Monza SP1 en SP2 moeten kosten. Daarnaast heeft Ferrari eveneens niet bekendgemaakt hoeveel exemplaren er precies gemaakt zullen worden.

NB: er was al eens een Ferrari SP1. Dat was een one-off van Fioravanti, gebaseerd op de Ferrari F430.

Ook interessant!

  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten
  • Nagenieten: tientallen Ferrari SP1/2 vormen miljoenencombo
    Nagenieten: tientallen Ferrari SP1/2 vormen miljoenencombo
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

812, barchetta, Ferrari, ferrari-special-projects, monza, sp1, sp2, superfast

Vorig bericht: « Straks kun jij je spaargeld inzetten op Max Verstappen
Volgend bericht: SEAT Tarraco: nieuwe mammoet onder SEAT-SUV’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    18 september 2018 om 20:06

    Best elegante verschijning als je je bedenkt dat er een enorme V12 onder schuil gaat.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      18 september 2018 om 20:28

      @JanJansen: die balk dwars door het interieur, is het enige niet mooie. En zou voor mij een reden zijn om absoluut niet voor een tweezitter te gaan.

      Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        18 september 2018 om 20:47

        @mikje90: de balk zelf vind ik wel vet, soort monocoque idee, maar zou hem wel symmetrisch ook aan de andere kant doen.

        Login om te reageren
  2. Loek zegt

    18 september 2018 om 20:11

    Meestal geen fan van de one-offs maar deze is best wel gaaf! Al zou ik er wel een voorruit en eventueel een dak op doen.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      18 september 2018 om 20:27

      @720s: voor een one-off staan er al wel veel verschillende exemplaren op de foto’s… Maar een voorruit en eventueel een dak?! Daarvoor heb je toch al genoeg keus bij Ferrari?

      Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      18 september 2018 om 20:53

      @720s: dan heb je weer een 812 dus.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        19 september 2018 om 21:14

        @breakingpoint: maar een 812 Superfast is lelijk. Deze twee zijn mooi. Er moet dus verschil zijn, naast het dak en voorruit.

        Login om te reageren
  3. poekoek zegt

    18 september 2018 om 20:14

    Erg mooie auto’s! Wat ik bij de SP1 nog mooier had gevonden was dat de bestuurder centraal had gezeten.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 september 2018 om 20:58

      @poekoek: ja maar. Als dan de boel net zo afgedekt zou zijn als bij de SP1 nu is, kom je er nogal lastig in. Dus dan moet je toch een grote opening hebben, en dat wil je niet. Right?

      Login om te reageren
    • eferrari zegt

      19 september 2018 om 07:31

      @poekoek: de bestuurder aan 1 kant is een knipoog naar het race verleden

      Login om te reageren
  4. mennok zegt

    18 september 2018 om 20:14

    Als mijn vrouw zo’n petje gaat dragen als ik die auto koop, sla ik toch echt even over denk ik..

    Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      18 september 2018 om 21:04

      @mennok: jij hebt liever een grotere zak eroverheen? Geintje

      Login om te reageren
  5. itiswhatitis zegt

    18 september 2018 om 20:14

    Ik vind 1500 kilo wel aan de zware kant voor zo’n auto

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      18 september 2018 om 20:56

      @itiswhatitis:

      Oh dat vond ik wel meevallen eerlijk gezegd. Vergeet niet dat bij deze auto motor en bak zomaar 350kg kunnen wegen. Dan heb je ook nog dat ALLES zwaarst uitgevoerd moet worden om de kracht aan te kunnen. Remschijven zo groot als een dienblad, remklauwen zo groot als het bovenbeen van één van Williams zusjes. Een differentieel wat de volle power moet kunnen handelen.
      Ter vergelijking: een Golf IV R32 weegt 1.521kg

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        18 september 2018 om 21:01

        @jack_abarth: vergelijk dat gewicht met een normale Golf en je weet wat meer performance meebrengt :)

        Login om te reageren
      • itiswhatitis zegt

        18 september 2018 om 21:20

        @jack_abarth: ik ken toevallig een iemand die een soort gelijke auto heeft gebouwd ook met een ferrari v12 en het nat gewicht is 1000 kilo

        Login om te reageren
        • Foramen zegt

          18 september 2018 om 21:28

          @itiswhatitis: die voldoet ook aan alle veiligheidseisen waar Ferrari aan moet voldoen?

          Login om te reageren
        • vandijkbv zegt

          19 september 2018 om 00:34

          @itiswhatitis: Minotto Cars toevallig?

          Login om te reageren
          • itiswhatitis zegt

            19 september 2018 om 09:26

            @vandijkbv: ja correct volgens mij staat het prototype nu te koop

            Login om te reageren
      • reactief zegt

        18 september 2018 om 21:27

        @jack_abarth: Een Mclaren 720S weegt droog 1283kg!
        Dit ding is gewoon echt heel zwaar voor wat je krijgt.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          18 september 2018 om 21:38

          @reactief:

          Dat motorblok is ook bijna 40% kleiner, 4 cilinders minder, dus kortere kruk- en nokkenassen. Daarnaast is dat geen cabrio wat ook extra gewicht met zich meebrengt.

          Maargoed, wellicht een beter vergelijk is de Stirling Moss. Ook een dakloze wagen zonder voorruit en flinke V8 compressor erin. Die doet ook 1626kg.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            18 september 2018 om 22:02

            @jack_abarth: 217 kg extra voor 4 cilinders en een dak.
            Sterker nog; de Mclaren 675LT Spider weegt 1270kg (250kg lichter) en heeft een zwaar elektronisch dak.

            Die Mercedes is geen goede vergelijking, want die heeft een veel te zware basis (SLR).

            Login om te reageren
            • jack_abarth zegt

              18 september 2018 om 23:05

              @reactief:

              Aston Martin DBS en DB9, respectievelijk 1.750 en 1.780kg. Ook ca. 6 liter V12 aan boord, beide cabrio.

              En de genoemde 217kg is niet zo gek veel voor de versteviging van je chassis, en zeker niet wanneer je motor voorin ligt en de aandrijving op de achterwielen zit. Dit geeft namelijk veel meer torsie dan de motor achterin, wat vrijwel geen torsie op je chassis geeft.

              Login om te reageren
              • reactief zegt

                19 september 2018 om 08:30

                @jack_abarth: Je haalt weer voorbeelden erbij die naar mijn idee niet relevant zijn. Aston Martin blinkt niet uit in lichtgewicht auto’s maken.

                Motor voorin is inderdaad wel een puntje. Maar goed, ik blijf het relatief zwaar vinden voor een badkuip met een V12.

              • jack_abarth zegt

                19 september 2018 om 08:59

                @reactief:

                Grappig dat je de Astons geen vergelijk vind want “die zijn zwaar van zichzelf”. Is dat niet de hele discussie? Ik vind dat namelijk een beter vergelijk dan een V8 met de motor achterin (720s) en laat staan de 675LT die speciaal als lichtgewicht ontwikkeld is. Deze wagen is niet vanuit scrap ontworpen, en is een knipoog naar het verleden en niet een lichtgewicht variant.

                Maar goed, onze meningen verschillen blijkbaar nu eenmaal over de vergelijkbaarheid van wagens, wat tot nu toe wel een leuke discussie heeft opgeleverd??

              • reactief zegt

                19 september 2018 om 09:14

                @jack_abarth: Laten we daar mee afsluiten inderdaad. Leuke discussie, andere kijk op deze auto :)

              • reactief zegt

                19 september 2018 om 08:38

                @jack_abarth: En nog iets, De Ferrari 812 SF weegt 1525kg! Gewoon net zo zwaar! Oftewel, ze hebben gewoon een mooie auto bedacht, maar geen enkele moeite gedaan hem extra licht te maken.

            • boomhauwer zegt

              19 september 2018 om 08:43

              @reactief: gezeik over wat kg’s terwijl geeneen van jullie ooit al met zoiets heeft gereden..

              Login om te reageren
              • reactief zegt

                19 september 2018 om 09:16

                @boomhauwer: lijkt me lastig om hier uberhaupt ooit mee te kunnen rijden ;) Maar fijn dat jij het gezeik vond. Wij niet. Fijne dag!

        • davelepeef zegt

          18 september 2018 om 22:20

          @reactief: een Ford GT weegt een krappe 1400kg. In dat licht bezien vind ik 1500 zo gek nog niet.

          Login om te reageren
        • jorden zegt

          18 september 2018 om 23:56

          @reactief: Het is een verbouwde 812 Superfast, waar er een handje vol van gebouwd worden. De R&D afdeling moet ergens een streep trekken. Je kan moeilijk 20 miljoen euro per wagen gaan vragen, zelfs Ferrari niet ;) Het is geen serieus nieuw model in het gamma, niet bedoeld om te concurreren en niet voor de racerij bedoelt. Alleen voor lol gemaakt.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            19 september 2018 om 08:31

            @jorden: Dat klopt ook, maar Ferrari, het sportwagenmerk! Dat zou naar mijn idee toch beter moeten kunnen.

            Login om te reageren
  6. subaru555 zegt

    18 september 2018 om 20:15

    Lekker gek, ik vind dat wel gaaf. Beter dan een relatief simpele Veneno of SP12. For symmetry’s sake, de SP2 graag!

    Login om te reageren
  7. jorden zegt

    18 september 2018 om 20:19

    Oh wat lekker zeg! Dit is dagdroom materiaal….

    Login om te reageren
  8. aquila2003 zegt

    18 september 2018 om 20:21

    Best cool, maar hoe krijgen ze die dingen zo zwaar?!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      18 september 2018 om 22:46

      @aquila2003: 6.5 liter V12… Die weegt alleen al 1.300 kg. Kun je nagaan hoe licht de rest is…

      Login om te reageren
      • aquila2003 zegt

        19 september 2018 om 07:17

        @svenska_aeroplan_ab: dat lijkt me nogal sterk. Een 812 superfast weegt ook rond de 1500 droog.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 september 2018 om 08:54

        @svenska_aeroplan_ab:
        Haha, met 400kg kom je toch ruim toe voor de hele aandrijving.
        Een koolstof chassis& body wegen samen minder dan 200kg.

        Waar zit de rest van het gewicht dan?

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 september 2018 om 09:18

        @svenska_aeroplan_ab: 1.300 kg voor een V12? Issie gemaakt van lood ofzo?

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        19 september 2018 om 11:52

        @svenska_aeroplan_ab: ik heb ergens gelezen dat die zelfs 1600 kilo weegt, maar omdat ze alle holle delen hebben gevuld met helium blijft daar nog maar 1300 van over

        Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    18 september 2018 om 20:21

    Nee geen fan

    Login om te reageren
  10. coubie74 zegt

    18 september 2018 om 20:25

    Erg geslaagde creaties. Meer fantasie dan bijvoorbeeld een Pagani Barchetta.
    Alleen las ik elders dat deze SP1 en SP2 niet straatlegaal zouden zijn, wat ik dan wel weer een gemiste kans vind, ondanks het feit dat ze waarschijnlijk niet vaak op de openbare weg te vinden zouden zijn.

    Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      18 september 2018 om 20:54

      @coubie74: Ze zijn in europa in ieder geval wel straat legaal, in de verenigde staten zijn ze niet straatlegaal.

      Login om te reageren
  11. tkoote zegt

    18 september 2018 om 20:25

    Eindelijk weer eens elegante Ferrari’s. Prachtig duo dit, ook weer eens wat anders dan het spul van Lambo, Porsche of McLaren.

    Login om te reageren
  12. Dizono zegt

    18 september 2018 om 20:47

    Waanzinnig gaaf ding, maar wat was het gaaf geweest als Ferrari hier nog één keertje die befaamde handbak in had gelepeld. Nog 1x dat schitterende H-patroon.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 september 2018 om 20:54

      @Dizono: briljant idee. En dan steeds over het randje van de cockpit naar dat mooie pookje loeren ?

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2018 om 09:19

      @dizono: Ik heb nooit zo begrepen waarom iedereen het een H-patroon noemt. Het lijkt niet eens op een H. Tenzij de auto 3 versnellingen en een achteruit zou hebben.

      Login om te reageren
  13. rollingstoned zegt

    18 september 2018 om 20:56

    Vooral die SP2 is erg geslaagd. ?

    Login om te reageren
  14. cossiekiller zegt

    18 september 2018 om 20:59

    Bij de SP2 kan je bitch ook moeilijk aan je. En andersom.

    Geef me dan toch maar dat EV busje van deze morgen met matras.

    Login om te reageren
  15. dakarbemo zegt

    18 september 2018 om 21:05

    Ben ik dan werkelijk de enige die vind dat t maatje velgen onder deze wagens te groot zijn… zeg maar gerust twee maatjes te groot. Dat verpest t wat mij betreft. Ziet er beetje als oversized rims a la pimpmyride oversized rims uit… mist alleen nog spinners.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      18 september 2018 om 21:12

      @dakarbemo: Ik bekeek de foto’s en het viel mij ook op. Dus nee, je bent niet de enige.

      Wel vind ik het onwijs gave wagens. Echt unieke dingen.

      Login om te reageren
  16. koentje0 zegt

    18 september 2018 om 21:10

    Laat me denken aan de slr stirling moss

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      18 september 2018 om 21:13

      @koentje0: idd ja, zelfde era ook als inspiratie.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      18 september 2018 om 21:50

      @koentje0: Ik zat al te zoeken totdat iemand dit model eens ging noemen. Is toch gewoon een Stirling Moss na-aap van Ferrari dit?

      Login om te reageren
  17. vbarchetta zegt

    18 september 2018 om 21:16

    Zeer fraai! Persoonlijk lijkt het mij leuker/gezelliger om met z’n tweeën te genieten van deze machine, dus de SP2 heeft mijn voorkeur.

    Minpuntje is het ontbreken van een full size voorruit. Jammer dat Ferrari niet de keuze geeft tussen een virtual wind shield en standaard voorruit. Renault had dat vroeger ook bij de Sport Spider die keuze….

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 september 2018 om 21:24

      @vbarchetta: ik krijg al commentaar als ik licht ‘dynamisch’ rij in m’n burgerlijke Focus. Ik neem de SP1 dus wel… Tenzij er een kinderzitje in kan. De kleintjes kunnen nog leren…

      Login om te reageren
  18. flashevan zegt

    18 september 2018 om 21:16

    Sorry hoor maar die pakken die je erbij krijgt zien er echt niet uit.

    Login om te reageren
    • galverink zegt

      18 september 2018 om 21:42

      @flashevan: die ‘krijg’ je niet hoor.

      Login om te reageren
  19. rammillius zegt

    18 september 2018 om 21:27

    SP2 graag. En dan een zonnige dag, slingerwegen in de bergen. Genieten ?

    Login om te reageren
  20. anders zegt

    18 september 2018 om 21:40

    Iemand heeft vast hier al de vergelijking met de Ferrari Rossa gemaakt? Heerlijk dit!

    Login om te reageren
    • vbarchetta zegt

      18 september 2018 om 23:46

      @anders: inderdaad. Of met de Ferrari Mythos…

      Login om te reageren
      • anders zegt

        19 september 2018 om 07:02

        @vbarchetta: die was ook fraai!

        Login om te reageren
  21. luittinke zegt

    18 september 2018 om 23:51

    Qua lijnen doen ze me heel erg denken aan de Mercedes SLR Stirling Moss en de Jaguar Project 7. Niet dat ze lelijk zijn, integendeel. Maar de Merc en de Jag vind ik mooier, rustiger lijnenspel

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    19 september 2018 om 00:05

    Waar zit die 1500kg?
    Ferrari doet toch iets serieus mis.
    Dat de motor geen race V8 van 90kg is en de aandrijflijn ook geen dogbox van 40kg is besef ik. Maar laat de gehele aandrijving nog 400kg wegen. Dat koolstof chassis is 80kg en de body is er nog eens 80kg bij.
    Hier en daar nog wat details en 1000kg zou ruim moeten lukken. Waar zit die 500kg???

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      19 september 2018 om 08:33

      @hupke: en volgens sommigen hierboven is het licht…

      Login om te reageren
  23. jeppie zegt

    19 september 2018 om 07:31

    Alleen zul je ze niet tegenkomen op de weg aangezien ze toch wel gaan lopen stofvangen in een garage

    Login om te reageren
  24. toyotafortuner zegt

    19 september 2018 om 07:36

    Geen verkeerde looks

    Login om te reageren
  25. ericc zegt

    19 september 2018 om 07:59

    Met de Icona-serie heeft Ferrari naast Tailor-made en het One-off programma een 3’productie-reeks gecreërd om ons blij te maken. We mogen dus nog meer zulke wagens verwachten met een aparte koets.

    Login om te reageren
  26. lambowambo zegt

    19 september 2018 om 08:32

    Ik dacht bij de ‘spyfoto’s’ naast de zwarte en de zilveren ook nog een rode verschijning te zien dat wel een scherm had?

    Login om te reageren
    • lambowambo zegt

      19 september 2018 om 08:39

      @lambowambo: btw, een SP2 aub!

      Login om te reageren
  27. martijn1994 zegt

    19 september 2018 om 08:35

    Ik zou geen ongeluk willen krijgen met deze auto’s met 300 km per uur

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 september 2018 om 09:22

      @martijn1994: Dood ga je toch, of je nu in deze auto zit of in een SUV.

      Login om te reageren
  28. berlinetta zegt

    19 september 2018 om 09:21

    Ik vind ze ook wel erg zwaar. Het is nauwelijks lichter dan een normale 812. Als je zulke speciale modellen gaat ontwikkelen, maak er dan ook echt iets speciaals van. Dit is gewoon een 812 met een andere jas en een te hoog prijskaartje. Maar goed, het verkoopt toch wel.

    Login om te reageren
  29. Gulli zegt

    19 september 2018 om 11:54

    Lang geleden dat ik dit heb gezegd over een Ferrari (ik denk nog de 360 CS) maar wat een vet(te) bak(ken)! Echt heel gaaf!

    Login om te reageren
  30. bakingmynextbenz zegt

    19 september 2018 om 13:49

    Gaaf hoor… nu maar even hopen dat dit geen gelimiteerde Ferrari is en ook even hopen dat ik de jackpot binnenkort toch nog binnenhark.. looks alleen al zie ik die SP3 al helemaal zitten!

    Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      19 september 2018 om 13:55

      @bakingmynextbenz: ik zie dat ik de 3 zits al spontaan bij deze serie bedacht heb.. uiteraard mag Ferrari aankloppen om dit geniale idee tegen een mooie vergoeding te mogen kopen. Uiteraard bedoelde ik de SP2

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North