• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec Rosso zegt Arrivederci 612 Scaglietti

Auteur: CasperH, gepost 25 mei 2010 om 11:11 – 26 Reacties

Novitec Rosso Ferrari 612 Scaglietti
Novitec Rosso heeft de 612 Scaglietti voorzien van wat uiterlijke aanpassingen en meer vermogen.

Novitec Rosso -dat redelijk subtiele projecten afwisselt met een iets minder subtiele werkwijze- heeft het uiterlijk van de Ferrari 612 Scaglietti redelijk ongemoeid gelaten. Toch zijn er wat details door te nemen. Om te beginnen de lichtmetalen velgen. Deze NF3 wielen bestaan uit drie delen en zijn ontwikkeld door de “suspension specialists” van Novitec Rosso, zo meldt het persbericht vol trots. Ik weet niet of je er blij mee moet zijn dat de slager brood voor je bakt, maar dat terzijde. Ze meten voor in ieder geval 20 inch en achter 21 inch en worden uitgerust met Pirelli P Zero’s in de maat 275/30 ZR 20 voor en 355/25 R 21 achter. De achterlichten en zijverlichting zijn zoals we gewend zijn van Novitec Rosso in een potje zwarte inkt gedoopt.

Door een herprogrammering van het motormanagement en een roestvrijstalen high performance uitlaat stijgt het vermogen naar 565 pk 609 Nm koppel. Dankzij dit vermogen sprint je als Scagliettibezitter in 3,9 seconden naar de honderd en ligt de topsnelheid boven de 325 kilometer per uur.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Ferrari 612 Scaglietti van Nederland
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?
  • Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
    Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

612, Ferrari, novitec, tuning

Vorig bericht: « Lexus stopt verkoop LS 460 en LS 600h. Of niet?
Volgend bericht: Dit is de nieuwe VW Jetta? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Max zegt

    25 mei 2010 om 11:14

    Als ze nou alleen het dak een andere kleur hadden gegeven, was het mooi geweest. Als je dan ook nog de motorkap onder gaat smeren is het een beetje veel van het goede.

    Login om te reageren
  2. BMW330Ci zegt

    25 mei 2010 om 11:14

    Welkome update voor de naar mijn mening ‘lelijkste’ Ferrari. Doet hij ook weer mee. Alleen die velgen vind ik niet bepaald stijlvol.

    Login om te reageren
  3. John zegt

    25 mei 2010 om 11:15

    Toch jammer als er dan een Subaru Cosworth STi CS400 naast je staat..

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    25 mei 2010 om 11:15

    Puuh, bestwel moj!

    Login om te reageren
  5. Timmie zegt

    25 mei 2010 om 11:18

    Een slager die brood bakt is niets meer dan een ondernemer die halstarrig uitbreiding in de markt zoekt om zijn kapitalistische honger te stillen.

    Login om te reageren
    • Markus zegt

      25 mei 2010 om 12:04

      @Timmie: Of hij is een ondernemer die diversificeert teneinde de financiële crisis het hoofd te bieden.

      Login om te reageren
  6. Roelio zegt

    25 mei 2010 om 11:22

    Novitec is de enige tuner die Ferrari’s er beter op maakt ;) Op die velgen na is ie prachtig!

    Login om te reageren
  7. Vanquish zegt

    25 mei 2010 om 11:30

    Die schroefjes in de velgen vind ik niet zo mooi, de rest is best gaaf. Alleen liever de hele auto in één kleur.

    Login om te reageren
  8. Lucb zegt

    25 mei 2010 om 11:31

    Dat ze die nog onder handen nemen, wordt de 612 nog wel gekocht door iemand? Aangezien hij toch best al oud is en er gedateerd uit ziet.

    Login om te reageren
  9. Tschilpje zegt

    25 mei 2010 om 11:34

    NoviteCrosso? Nieuwe crosser? :P
    Ik zou gewoon op t asfat blijven..

    Doe maar normaal, Ferrari-eigenaartje, dan doe je al gek genoeg..

    Login om te reageren
  10. Piet zegt

    25 mei 2010 om 11:37

    Ik vind de velgen echt helemaal niet bij de auto passen.

    Login om te reageren
  11. Martijn Nijsten zegt

    25 mei 2010 om 11:58

    @ John.

    Dat valt toch wel heel erg mee.. Ik durf toch te wedden dat zo’n ferrari vele malen comfortabeler is en loopt veel rustiger dan dat kleine opgefokte blok uit de sub.

    Login om te reageren
  12. Vincenzo zegt

    25 mei 2010 om 12:17

    ja leuk hoor johnnie, Ferrari vergelijken een aziatisch mormel. Sluit je de astra goed af?

    Login om te reageren
    • Benno zegt

      25 mei 2010 om 15:25

      @Vincenzo: ha ha :)

      Mooi apparaat! Die two tone is een goeie zet!

      Login om te reageren
  13. TnT_180 zegt

    25 mei 2010 om 12:18

    De meest saaie ferrari is toch een beetje leuker geworden door Novitec! Dat is natuurlijk alleen maar naar mijn bescheiden mening…

    Login om te reageren
  14. jack_abarth zegt

    25 mei 2010 om 12:27

    Hoezo zegt Novitec “tot ziens” tegen de 612?
    Lijkt me eerder gepast wanneer ze gaan stoppen met dit model.

    Login om te reageren
  15. floryn zegt

    25 mei 2010 om 12:54

    Dit is nou echt een auto die geen tuning nodig heeft. Een GT zoals deze is stock al mooi genoeg.

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    25 mei 2010 om 13:08

    heel lekker! Nu is die Scaglietti tenminste om aan te zien!

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    25 mei 2010 om 13:27

    Ik vind dat je een auto als deze gewoon zo standaard mogelijk moet houden. Past gewoon niet bij deze auto.

    Login om te reageren
  18. Quivis zegt

    25 mei 2010 om 16:01

    wat een lelijke bak zeg…. As I say: Less is more….
    Ferrari GO!!!

    Login om te reageren
  19. Vinny_93 zegt

    25 mei 2010 om 16:29

    “Novitec Rosso zegt Arrivederci 612 Scaglietti”

    Ten eerste: Hoezo Arrivederci tegen de Scaglietti? Eerder andersom, als ik die 0-100 zo bekijk.

    Ten tweede: Komen ze mooi op tijd mee…

    Login om te reageren
  20. Vinny_93 zegt

    25 mei 2010 om 16:33

    Oh, and just so you know, die banners zijn mega-irritant. Of is dat de bedoeling?

    Login om te reageren
  21. donstil zegt

    25 mei 2010 om 16:42

    De achterkant van de 612 is echt heel mooi. De voorkant is echter dan weer vreselijk lelijk.

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    26 mei 2010 om 01:01

    Mooier wordt hij er helaas niet van…

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    26 mei 2010 om 07:50

    Mja die velgen passen er helaas niet volledig bij, maar voor de rest valt ie wel goed mee… Dat idee met 2 kleuren vind ik eigenlijk ook niet mis…

    Login om te reageren
  24. JOORRIISS zegt

    26 mei 2010 om 20:14

    dit is de mooiste ferrari van dit moment. hij is niet patserig, hij is gewoon rustig, mss zelfs wel onopvallend. en dat wil je in deze ferrari. en als er iemand je probeert in te halen ga je lekker op het gas en je bent weg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North