In deze tijden je geld op de bank hebben staan is minder aantrekkelijk dan het vroeger was. Valt Zuid-Europa om, dan trekken ze de bankensector mee, zo luidt het doemscenario. Stop je geld daarom in waardevaste klassieke racers, vandaag is er toevallig een veiling.
Dit weekend vindt op het circuit de Sarthe het Le Mans Classic-evenement plaats, waarbij je niet alleen mag kijken, maar ook kopen. Veilinghuis Arcturial Motorcars hamert een groot aantal Le Mans-racers in ruste af: Porsches, Saleens, Peugeots, Ferrari’s, Lancia’s, Ligiers, voor iedere smaak staat er wel wat.
Veilingtoppers zijn de 1966 Ferrari 275 GTC (die in hetzelfde jaar de 1000km van de Nürburgring won), 1968 Porsche 908 en de 2007 Audi R10 TDI, die allen naar verwachting tussen de 1,3 en 1,6 miljoen euro op brengen. De volledige catalogus vind je HIER, de laatste veiling start om 14:00 uur.
Ook een deel van de collection Heuliez, waar we ooit dit artikel over schreven, wordt geveild. Kopers mogen bieden op onder ander de 1970 VW Porsche Murène, 1988 WM P88, en een 1971 Citroën SM Espace.
Op het Youtube-kanaal van Arcturial vind je een hele zwik video’s van de aanwezige racekanonnen uit vele verschillende tijdvakken. Mocht je even niet de cashflow ter waarde van een groot huis hebben, dan kan je in ieder geval wegmijmeren bij het moois dat de revue passeert.
De enige manier om waarde te houden en vermeerderen is denk ik niet een nu al dure auto te kopen, maar eentje die dat waarschijnlijk wel gaat worden.
Ik zou denken aan een ferrari dino of een 250gte of lusso.
@jolig:
Klopt! Vooral de Dino.
Als je het geld hebt moet je nu Dino’s kopen.
Binnen 10 jaar krijg je er minimaal vijfvoudige voor terug.
@GOD:
niemand heeft een glazen bol ..
ook u niet ..
het kan snel gaan met “antiek” ..
postzegels / tin-werk / Delftsblauw tegelwerk / Tiffany lampen ..
allemaal onverwacht enorm in waarde gezakt ..
@lincoln: Ook in het weekend is Lincoln zuur.
@jolig: Voor de Dino ben je al veel te laat.
Was van de week nog op Classic Cars. Een paar jaar geleden nog 40 duizend dollar, nu over de 2,5 dollarton!
@midasracer: Dat is in Amerika en waarschijnlijk een paar jaar geleden (de meeste aflevering zijn al wat ouder). Afgelopen jaar is er eentje verkocht voor 130k euro nog geen 5km bij me vandaan.
Daar staat verdomd mooi speelgoed voor een verdomd mooie prijs.
Ben benieuwd wat die Lancia 037 op moet brengen.
Als ik het me kon veroorloven die dus en de 908.
Altijd leuk om iets uit je geboortejaar te hebben toch?
@jrk68: Wordt de 908 voor mij dan ,maar vind de Ligier ook mooi.
@norge:
Die ligiers zijn ook mooi, die 908 is een 905 trouwens.
Werkte op Le Mans toen dat ding won.
Klein probleempje, zo’n geknepen 3,5l F1 blok start je niet zomaar ff. Zou hem ook graag hebben trouwens.
@jrk68:
sry haalde de peug en de porsche ff door elkaar.
@jrk68: Ombouwen naar straatauto en andere weggebruikers een hart aanval bezorgen met zo’n 908 :)
@norge:
En dat is met racers van eind 60er jaren niet eens zo gek veel werk. Veel hadden een straat toelating voor o.a de Mille Miglia en de Targa Florio.
bij de 83er Lancia en de Peugeot Darl,mat sloeg mijn hartje 3 tikken teveel ..
@lincoln: 300 % meer?
@lincoln:
Blijft leuk he zo’n groep B homologatie ding.
Was mijn favoriet ook die 037.
@jrk68:
leuk maar slecht ..
alle auto,s van rond die periode waren gammel ..
behalve de Jappies dan ..
@lincoln: Klopt die Beta waar die opgebaseerd is was ook een ramp maar wel mooi voor z’n tijd.
@lincoln: Dan moeten jullie ouwe mannetjes wellicht een blik werpen op dit fijne filmpje van chris harris on cars op het drive channel. Hij mocht een dagje bij een evenement zijn van pirelli. Ze presenteerden een nieuwe band. Who fucking cares, right?
Ja tot je ziet wat en wie ze hebben meegenomen. Group B auto’s, Groep B legendes.
Leukste ritje is tegen het einde met een geschifte Italiaan (geschift op de moeite manier) in een 037.
Chris ziet er geintimideerd uit en Chris weet wel wat snel gaan is. Ik vond het iig mooie beelden. Jij vast ook wel, lincoln ouwe zeikschuit!
hier:
http://www.youtube.com/watch?v=mXgWWNJVdYA
die lancia<3
Die ASA 1300GT is echt tof. Eigenlijk een mini-Ferrari. De 1000GT had een 850cc motortje wat gewoon 1/3 van de motor van een 250gt was.
Zoveel lekkere racers zitten er toch tussen.
Vooral die lancia 037 stradale en die witte peugeot le mans prototype
Denk dat die 911 met ducktail door een ado supporter wordt gekocht
Wat een wagens, 908, Sm, Saleen, R8.
@The360box: Welke R8??
ohh je bedoelt de R10 tdi.
euh peugeots 405 tussen de 20 en 30 duizend euro? Euh zit er een gouden motor in? Als ze nou 5 duizend zouden schatten kon ik me er nog iets bij voorstellen
@maferick74: Ik heb geen zin om die hele lijst door te spitten maar waarschijnlijk gaat het hier om een 405 Turbo 16. Deze auto’s hebben hoge verzamelwaarde vanwege hun Dakar geschiedenis.
@pininfarina:
Een 405 coupé, nooit in Europa gevoerd en een supertourisme 405 en 406 dus zo raar zijn die indicaties niet.
@jrk68:
405 Coupe America heeft het prototype stadium nooit verlaten, ’t is dus gewoon een one off.
Verder voor moi?
Die ubercoole totaal geschifte neus-zwaar-verlengde BX 4TC.
Denk dat dat gewoon de meest zeldzame Groep B auto is.
@jrk68: Weet ik, dat zeg ik ook niet maar gezien de beschrijving 405 voor 30k van maferick74 ging ik voor het gemak even uit van een 405 T16, zoals gezegt heb ik de lijst niet gecheckt vandaar. Die 405 Coupé is het geld zeker waard.
@pininfarina: Oke misschien ging ik ook wel een beetje te kort door de bocht en heb ik er ook de balen verstand van. Als er ergens maar 1 van is gemaakt dan is het ook wel logisch dat zoiets prijzig is.
Doe mij de mooie zwarte BX 4 TC maar!
En ik maar denken dat je je in een fiat multipla moet schamen, wat een verknipte hokken zeg.