• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu wel een waardige opvolger: Cobra KC-427

Auteur: evo, gepost 17 november 2007 om 21:00 – 66 Reacties

Rendering porn?


Hoewel die onzindag reeds geweest is: RESPECT!

Kan een ‘alltime beauty’ als de legendarische Cobra 427 succesvol opgevolgd worden? Bij het zien van de poging van Ford dacht ik volmondig NEE. De heren van design- en tuningshuis Racer X Design (waar kennen we die ook alweer van?) laten ons echter toch prachtige renderingen zien: om stil van te worden…….. Het kan dus wel!

Met de KC-427 heeft het Maltese bedrijf goed naar het origineel gekeken. Dezelfde lijnen zijn daarom gebruikt, echter overgoten met een modern en brutaal sausje. Het eindresultaat ziet er heerlijk dramatisch uit en mijns inziens is dat precies de bedoeling!

De compacte afmetingen zorgen er samen met een space frame chassis voor dat de KC-427 niet meer dan 1000 kg hoeft te wegen, zelfs als de 7,0 L V8-motor van de Corvette Z06 in het vooronder gepland is. Racer X Design zegt binnen een jaar een conceptcar gerealiseerd te hebben en de bedoeling is dat de KC-427 daarna met een limiet van 20 geproduceerd gaat worden. Ik zou zeggen: niet lullen, maar poetsen en gauw een beetje.

Rendering porn?
Rendering porn?

Ook interessant!

  • Deze ongekend brute roadster met V10 gaat onder de hamer
  • Ford Evos
    Ford Evos is heel plausibele Sierra opvolger
  • Mondeo opvolger
    Hoe zit het met de Mondeo opvolger?
  • AC Cars heeft de Cobra op stroom nu helemaal af

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

cobra, concept, Ford, Schetsen

Vorig bericht: « Nu te bestellen: bekerhouders voor in je Exige S!
Volgend bericht: Moeder Natuur versterkt reclame uiting Renault »

Lees Interacties

Reacties

  1. Armada zegt

    17 november 2007 om 21:02

    Mooi ding. Alleen vind ik de neus te ver naar beneden doorgetrokken in vergelijking met het origineel.

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    17 november 2007 om 21:06

    mooi dat ze niet bij de pakken blijven neer zitten maar maken die handel!!
    persoonlijk vind ik de AC Cobra onvervangbaar, als ze een retro willen maken dan maken ze maar gewoon de AC Cobra tot in de detail na.
    btw niet verwacht van Racer X Design

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    17 november 2007 om 21:07

    wielen zijn waaaaaaaaaaaaaay to big, maar het heeft wel wat… USA he :)

    Login om te reageren
  4. Dakana zegt

    17 november 2007 om 21:08

    Holy shit !

    die is Echt mooi :-|

    paar details die ik nog graag anders zou zijn, maar ik kan niet wachten tot het prototype! super!

    Login om te reageren
  5. chukka zegt

    17 november 2007 om 21:10

    SWEET BABY SWEET!! :d

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    17 november 2007 om 21:11

    20? Are they insane? 2000 lijkt me meer op z’n plek dit is erg retro maar ook ERG gaaf. Als ik het kom betalen zou ik zeggen: hebbe, hebbe, hebbe, hebbe!!!

    Login om te reageren
  7. jela zegt

    17 november 2007 om 21:15

    Veel high-res materiaal van de originele 427 is er niet echt he?

    Login om te reageren
  8. Poekie Lauda zegt

    17 november 2007 om 21:21

    Als ze er maar 20 gaan maken zou de prijs wel stevig zijn :(

    Login om te reageren
  9. YK zegt

    17 november 2007 om 21:23

    Dat ziet er toch zooo ontiegelijk geil uit. Hup, kom op, produceren die bak! ;)

    Login om te reageren
  10. StormRAM zegt

    17 november 2007 om 21:26

    G E W E L D I G !!!!!

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    17 november 2007 om 21:27

    EIndelijk gaan die Yanks eens een auto bouwen die technisch hoogwaardig is. Ze kunnen het wel, ze doen t alleen niet genoeg.

    Login om te reageren
  12. Willy zegt

    17 november 2007 om 21:35

    PRACHTIG, veel mooier dan AR 8C dat ook zo een retro model is ! alleen vind ik de uitlaten niet zo mooi, ze moeten die uitlaten gelijk de oude model doen, heerlijk!

    Login om te reageren
  13. Mustang zegt

    17 november 2007 om 21:51

    Heerlijk , Een 7,0 L V8! Nu alleen nog maar hopen dat al die foefjes zoals Traction Control, ESP en al die andere shit er niet op zit, dan is er weer eens een echte auto!

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    17 november 2007 om 21:52

    @jela: zoiets?

    of deze?

    check

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    17 november 2007 om 21:53

    oops linkje vergeten…. kijk voor mooie high res foto’s van de originele cobra (en replica’s) op http://www.ffcobra.com/

    Login om te reageren
  16. Mercedes - Jellinek zegt

    17 november 2007 om 21:53

    Als het maar zo dik mogelijk is…

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    17 november 2007 om 21:58

    Ziet er allemaal heel leuk uit, maar bij de oude cobra lifte de achterkant aan 260, dus met deze zou je niet eens uit 3e kunnen geraken…

    Login om te reageren
  18. Berbertjes zegt

    17 november 2007 om 22:02

    -edit: onleesbaar taalgebruik-

    Login om te reageren
  19. bozewolf zegt

    17 november 2007 om 22:03

    ^^ Je zou denken dat ze dat 50 jaar later dat wel hebben opgelost, hm?

    De ouwe Cobra had sowieso de aerodynamica van een baksteen. Behalve de Coupe.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    17 november 2007 om 22:04

    @dekster: neem aan dat deze een vlakke onderkant heeft en die achterkant is ook niet voor niets zo gevormd. Alleen de styling is retro, maar deze auto zal technisch wel modern zijn.

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    17 november 2007 om 22:09

    @Jela: deze site heeft ook mooie foto’s (alleen zijn het wel (goede) replica’s)

    http://www.factoryfive.com/galleries.html

    Login om te reageren
  22. PieterA zegt

    17 november 2007 om 22:23

    Zou een waardige opvolger zijn, al blijft het originele natuurlijk altijd mooier.

    Login om te reageren
  23. Rits zegt

    17 november 2007 om 22:45

    Erg gaaf, maar gooi er dan ook een Ford motor in ipv een corvette.

    Login om te reageren
  24. jela zegt

    17 november 2007 om 22:51

    @ w0o0dy
    bedankt, mooie foto’s van mooie replica’s

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    17 november 2007 om 22:55

    Fraai! Dat kan m’n goedkeuring wel wegdragen. Ziet er zeer bruut uit, precies zoals het hoort bij een Cobra.

    Login om te reageren
  26. wim zegt

    17 november 2007 om 23:16

    ik vind de wielen echt veel te groot

    Login om te reageren
  27. Blafwoef zegt

    17 november 2007 om 23:25

    Wow, dat is recht in de roos. Fan-fucking-tastic remake van de Cobra. überbrute car, die Cobra, alleen voor mensen die echt KUNNEN autorijden. Hoop dat dit ook zo’n heerlijk stuk scheurijzer is, maar dan met iets betere kooi contructie dan het origineel….
    Wannahave

    Login om te reageren
  28. Skyline.. zegt

    17 november 2007 om 23:40

    Mooi maar ook fuuuuuuuckiiiinng mooi! Ik vond die cobra’s altijd wel wat hebben! En deze heeft het ook, die rondingen enzo. Prachtig! Zoals blafwoef zei; Fan-fucking-tastic remake van de Cobra

    Login om te reageren
  29. super seven zegt

    17 november 2007 om 23:50

    Het blijft toch teren op oud sucses.Bij klassieke auto,s worden de eerste uitgaven van een bepaald model meestal het meest gewaardeerd , en terecht .Daar is de compositie van zo’n auto nog zuiver.Wat mij betreft is dit een totaal onzinnige oefening.Bedenk eens wat nieuws.

    Login om te reageren
  30. C6.R zegt

    18 november 2007 om 00:21

    Ziet er heel erg super uit, beetje bijschaven en dan komt het helemaal goed!

    Leuk om te zien dat ze hier ook weer voor een Corvette LS7 kiezen. Ondanks de Ford – Cobra connectie!

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    18 november 2007 om 00:23

    Blutty hell man!

    Normaal heb ik het niet zo op retro modellen. Ik vind namelijk dat dat progressie in de weg staat.

    Maar op die mening wil ik zeker wel in dit geval een uitzondering maken.

    Maar 20 guys?! Wat zijn zij sadomasochisten ofzo?!

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    18 november 2007 om 00:25

    @rick dos: samen doen? ;)

    Login om te reageren
  33. L-Fred zegt

    18 november 2007 om 00:47

    Hebbe, hebbe, hebbe !!

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    18 november 2007 om 00:49

    @wOoOdy

    Wat SM?! Neuh dank je…. :P ;)

    Login om te reageren
  35. ELB zegt

    18 november 2007 om 01:24

    Somebody hit me!

    Login om te reageren
  36. Mpower zegt

    18 november 2007 om 01:33

    Wat een prachtig ding, 20 stuks? Dat is wel erg aan de lage kant, toch?

    Login om te reageren
  37. thom zegt

    18 november 2007 om 02:02

    De meeste auto’s hebben toch opvolgers. Zolang het maar volwaardige opvolgers zijn toch ? En of je nou van het succes van een model gelijk profiteerd of pas na 50 jaar. En veel vind ik wel geslaagd mini ford gt (40)

    Login om te reageren
  38. Rob USA zegt

    18 november 2007 om 08:46

    Ja heeel leuk maar ik zou het liefst een versie zien met een mix van beide ontwerpen ik denk dat omdat deze van X iets te is en die van Ford iets te braaf is.Maar de dan wel het zijaanzicht behouden die is wel al superrr en de motor natuurlijk :) Ik vind nl de voorkant teveel op een Marcos lijken en de achterkant iets te scherpe lijnen hebben (zie wielkasten)

    Login om te reageren
  39. pipil zegt

    18 november 2007 om 08:56

    1) ik vind hem niet zo mooi
    2) een corvette motor in een ford is heiligschennis
    3) unique performance in texas bouwt al jaren de echte terug opnieuw (met ford motor carb,…)

    Login om te reageren
  40. Rob USA zegt

    18 november 2007 om 08:59

    @Rick Dos:Ben het weer niet met je eens. Ik vind over het algemeen retro wel veeel mooier dan wat de ontwerpers de laatste tijd laten zien! Het lijkt nu toch allemaal teveel op elkaar en ook zelfs binnen het eigenmerk. Alleen bij hun topmodellen willen ze nog wel eens iets leuks laten zien.Of wilde je zeggen dat die hyundai genisis echt mooi is, of 3 coupe en A5 echt veel verschillen van elkaar ,of de nieuwe 7 echt niet veel op 3 en 5 lijkt,of heel audi niet op elkaar lijkt incl hun studiemodellen al. Nee, noem dit niet echt progressie toch?
    En hier zijn nog een paar uitzonderingen: Ford GT,mini,Camaro,Ford Thunderbird,SSR en oja Mustang :) en deze Cobra.
    Ja en ik begrijp best dat je de 1e 3/5/7 serie nooit als retro wil zien! hahaha

    Login om te reageren
  41. Rob USA zegt

    18 november 2007 om 09:08

    @Rick Dos:PS. bmw had nooit zoveel succes behaald met een niet- retro mini want dat had hij waarschijnlijk gewoon net als de rest op elkaar geleken! Op een panda ofzo.En Porsche maakt gewoon ieder jaar een retro zo kan het ook. :)

    Login om te reageren
  42. Markus zegt

    18 november 2007 om 09:30

    @ Pipil: ?
    Een Cobra is nooit een Ford geweest. Carrol Shelby verbouwde ook Mustangs, misschien denk je daarom dat Cobra met Ford te maken heeft…
    Maar dit ding is mooi! Wel ben ik het met Armada eens – even iets de neus veranderen zodat hij nog wat meer van het oude model heeft.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    18 november 2007 om 10:49

    @Rick dos: ehm lees het nog eens terug. Hoeveel drank had je op toen je die reactie plaatste? Of was de wens de vader van het gelezene? :P

    @Markus: de links met Ford waren behoorlijk sterk en de Mark III is zelfs in samenwerking met Ford ontwikkeld. De 427/428 cobra’s hebben dus een behoorlijk Ford-gehalte.

    “The new car was designed in cooperation with Ford in Detroit. A whole new chassis was built which featured 4″ main chassis tubes (instead of 3”) and coil spring suspension all around. The new car also had wide fenders and a larger radiator opening. It was powered by the famed “side oiler” Ford 427 engine (7.0 L) developing 425 bhp (317 kW) and attaining a top speed of 163 mph (262 km/h) in the standard model and 485 bhp (362 kW) with a top speed of 180 mph (290 km/h) in the competition model.”

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    18 november 2007 om 11:15

    @Rob USA

    En weer spreek je jezelf tegen. Ik hoor je hier altijd verkondigen dat alle (europese) auto´s zo op elkaar lijken en dat dat zo saai is. Maar nu vind je dus ineens auto´s, die niet héél anders zijn dan hun voorgangers, wel onderscheidend? En dat is dan ineens niet saai?

    Ik zeg niet dat ik alle retro auto´s niks vind. Ik vind de trend alleen een verkeerde. Er zijn een paar retro auto´s die ik wel geslaagd vind zoals de MINI, 500 , 8c, Camaro, Challenger en nu dus deze. Een Porsche schaar ik hier echter niet onder. Dat zie ik eerder als een goede fles wijn die met de jaren alleen maar lekkerder wordt.

    @wOoOdy

    Oh gelukkig! Je bedoelde iets anders! Ik lag al de hele nacht wakker alleen maar te bedenken hoe ik je vriendelijk kon afwijzen…. ;) :P

    Nee, ik lag in gedachte al bij mijn vrouw in bed.

    …….oops wacht even, daarmee zeg ik niet dat we aan SM doen……zweepje, handboeien oké, maar GEEN SM!

    Waar hadden we het ook alweer over? :D ;) :P

    Login om te reageren
  45. Apache zegt

    18 november 2007 om 11:39

    opvolger anyone?

    Login om te reageren
  46. RA999 zegt

    18 november 2007 om 11:49

    @Apache
    Nee ;)
    De jouwe heeft niks van de oude Cobra, naast die oplopende heuplijn dan. Als er dan toch een auto onder de legendarische Cobra naam wordt gemaakt, moet de auto wel herkenbaar blijven als een Cobra. Daarnaast heb je wel veel van de Giugiaro-Mustang intact gelaten, inclusief het Mustang-Logo.

    Login om te reageren
  47. Rob USA zegt

    18 november 2007 om 12:17

    @Rick Dos:Ik spreek mezelf echt niet tegen. Het zijn trouwens niet alleen de europeese maar ook de aziatische!Die retro modellen zijn van auto’s die je heeel weinig of nooit ziet. Je ziet toch dat al die retro modellen zich wel degelijk onderscheiden van de massa of niet?,dus echt niet saai zijn dus! Wat ik al zei:”anders had de mini toch nooit zo goed verkocht als nu”

    Login om te reageren
  48. Wouterman! zegt

    18 november 2007 om 12:24

    Zozozo…
    Dus die amerikanen kunnen toch nog fatsoenlijke auto’s tekenen ;)

    Login om te reageren
  49. RA999 zegt

    18 november 2007 om 12:28

    @Wouterman
    Nee hoor ;) Racer X Design zit in Malta

    Login om te reageren
  50. The Devil Tuner zegt

    18 november 2007 om 12:36

    @ apache

    je bent vergeten “- apache” eronder te zetten :P ……..

    maar ik vindt wel, er moet een ford-, shelby- of unique performance motor in liggen…
    het design is erg geslaagt… en zo’n cobra is pure lol… ik heb zelf een cobra kitcar replica… het is dan wel geen echte maar toch…..

    Login om te reageren
  51. MRTN zegt

    18 november 2007 om 13:11

    gruwlijk!

    Login om te reageren
  52. Apache zegt

    18 november 2007 om 13:14

    @ The devil Tuner

    Ik heb met Autoblog een pact afgesloten: Ik wilde van de IP-ban af zijn en zij wilden niet meer dat ik telkens mijn comments ondertekende met ” – Apache”. Ze vonden het vervelend geloof ik. Maar goed, nu heb ik tenminste IP-vrijheid zoals het hoort in een westers land.

    Login om te reageren
  53. Bartholomeo zegt

    18 november 2007 om 13:27

    waarom maar 20 ? 18 ervan komen garantie zeker in garages terecht om nooit meer het daglight te zien.

    Login om te reageren
  54. phantom zegt

    18 november 2007 om 14:32

    zoveel klasse zoveel stijl, echt een van de allermooiste auto’s ooit gemaakt

    Login om te reageren
  55. The Devil Tuner zegt

    18 november 2007 om 16:24

    @ apache

    zit dat zo………………….

    Login om te reageren
  56. Ganja zegt

    18 november 2007 om 16:51

    PRACHTIG!!!

    Login om te reageren
  57. YK zegt

    18 november 2007 om 17:55

    @Apache,

    Wat had je dan gedaan waardoor je een IP-ban kreeg?

    -YK :lol:

    Login om te reageren
  58. Apache zegt

    18 november 2007 om 18:12

    @ YK

    eerlijk gezegd: no idea… maar ik heb het idee dat ik weer een IP-ban aan m’n been heb. Bij mijn laatste comment was het van “je comment moet worden goedgekeurd” of zo

    -edit: Nee hoor, alle comments worden al een tijdje automatisch doorgelaten. Niets aan ’t handje dus.-

    Login om te reageren
  59. Apache zegt

    18 november 2007 om 18:13

    ah nee, toch niet, nu niet meer

    Login om te reageren
  60. YK zegt

    18 november 2007 om 18:24

    @Apache,

    No idea? Je moet toch wel IETS gedaan hebben waardoor je de toorn van autoblog.nl op je hebt gekregen?

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    18 november 2007 om 19:27

    @Apache: die melding heb ik een tijdje geleden ook regelmatig gehad (waarbij ik zeker wist dat ik geen ip-ban had). Bleek aan de settings van m’n antivirus/anti-spy/spam firewall software te liggen. Cookies tegenhouden maar ook “privacy-headers” blokken kan leiden tot het tegenhouden van de berichten. Als je een ip-ban zou hebben gekregen dan was het waarschijnlijk wel duidelijk geworden dat het er aan zat te komen en (per mail) aan je doorgeven…

    Login om te reageren
  62. primramessar zegt

    18 november 2007 om 20:04

    Wel mooi. Wel in eerste plaats afgeleid van de conceptcar die ford zelf had gemaakt en te zien was op de discovery channel. En vervolgens het ontwerp dusdanig veranders dat deze meer op de oude cobra lijkt.
    Echt mooie luchtsleuven aan de zijkant.

    Login om te reageren
  63. Rick dos zegt

    18 november 2007 om 22:29

    “Die retro modellen zijn van auto’s die je heeel weinig of nooit ziet.”

    Huh?! MINI? Straks de 500. Hier wat minder van toepassing maar in Amerika des te meer, de Mustang….moet ik nog doorgaan?

    ….kuchBeetlehatsjoe!……..ja, dank je….. ;)

    Login om te reageren
  64. bas zegt

    18 november 2007 om 22:35

    keiharde porno. goede opvolger, eentje met veel klassieke en herkenbare punten en lijnen. goed concept voor een comeback classic.

    Login om te reageren
  65. Rob USA zegt

    19 november 2007 om 18:02

    @Rick Dos : Ik bedoelde natuurlijk het model waar die retro modellen van afstammen! hehe en god bless U

    Login om te reageren
  66. Oul@ zegt

    20 november 2007 om 10:42

    Al geef je me deze met de schaal 1:18 ben ik al tevreden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North