• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte concept

Auteur: RubenBaeten, gepost 13 januari 2010 om 15:24 – 54 Reacties

Afbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte conceptAfbeelding Nu wel in de spotlight: Citroën Revolte concept

Citroën Revolte concept in Brussel

In Frankfurt stond de rare paarse Citroën Revolte conceptcar een beetje weggedrukt in een donker hoekje. In Brussel durven de Fransen hem wel onder een grote lamp te zetten, en wat we al dachten wordt bevestigd: hij is best wel revolting.

De 2CV is een geinig autootje, maar als dit het vervolg erop moet zijn, laat dan maar gewoon. Of doe anders iets aan die varkensneus, want de achterkant van de Revolte is eigenlijk best aardig. We zullen er hoe dan ook aan moeten wennen, want de auto komt over twee jaar op de markt als superluxe DS2.

Onderhuids is de Revolte een plugin-hybride die ook volledig elektrisch kan rijden. Citroën zegt: “De Revolte is milieuvriendelijk zonder dat de prestaties daaronder te lijden hebben.” We gaan er daarom van uit dat ie een stuk sneller is dan de 2CV, die 0-100 in zo’n 814 seconden deed.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2010, Citroen, concept, paars, revolte

Vorig bericht: « Ja, hij staat er: de Kia Venga
Volgend bericht: Het spookt in Brussel: Rolls-Royce Ghost »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flapkees zegt

    13 januari 2010 om 15:25

    Niet echt mooi te noemen..

    Login om te reageren
  2. Kristof B. zegt

    13 januari 2010 om 15:25

    TJOENING!!!

    Login om te reageren
  3. Flapkees zegt

    13 januari 2010 om 15:26

    @Kristof b: ??

    Login om te reageren
  4. AlfaGTV zegt

    13 januari 2010 om 15:27

    Grappig eigenlijk als je bedenkt dat het woord “Revolting” in het engels, afschuwelijk, afzichtelijk, lelijk, aanstootgevend betekent. Die Fransmannen hebben de auto in ieder geval een goede naam gegeven.

    Login om te reageren
    • SaxoVTS zegt

      13 januari 2010 om 16:34

      @AlfaGTV: “Revolte” staat natuurlijk voor wederopstanding of iets dergelijks. Best grappige concept alleen de kleur vind ik niks. Het neusje gaat ook wel en doet me minder denken aan een varken dan de gemiddelde BMW (met die twee neusgaten) ;)

      Login om te reageren
  5. Bazzl zegt

    13 januari 2010 om 15:28

    Niet echt bepaald mooi nee!

    Login om te reageren
  6. primramessar zegt

    13 januari 2010 om 15:29

    Zijkant is echt mooi.

    Login om te reageren
  7. Marijn zegt

    13 januari 2010 om 15:29

    Idd niet echt mooi. Had de auto op zijn minst wat minder stoned laten kijken.

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    13 januari 2010 om 15:29

    design van citroen is goed bezig, C3, D3, revolt. erg mooi voor je vriendin :)

    Login om te reageren
  9. Camaro zegt

    13 januari 2010 om 15:30

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  10. IrT zegt

    13 januari 2010 om 15:30

    Die neus is een gezichtje:

    slapende oogjes(lichten), een dikke neus en een grote glimlach. Mij doet het aan een koalabeer denken.

    En wat voor een kleur hebben ze nu ook gekozen.

    Login om te reageren
  11. 911GT2 zegt

    13 januari 2010 om 15:31

    814 seconden van 0 tot 100… das best langzaam…

    Login om te reageren
  12. Mr. Dj M. zegt

    13 januari 2010 om 15:39

    Ik vind hem schitterend, hoop echt dat dit uiterlijk behouden blijft!

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    13 januari 2010 om 15:40

    De varkensneus is vast ook als verwijzing naar een oude Citroën bedoeld.

    ;)

    Login om te reageren
  14. EJS zegt

    13 januari 2010 om 15:40

    Denk dat als je die verschrikkelijke lak wegdenkt het allemaal al weer een stuk meevalt.. De scherpe randjes ervanaf, neusje ietsjes anders en je hebt een prima en mooi productiemodel.. De link naar de 2cv gaat me dan nog even, maar ach..

    Login om te reageren
  15. HDM zegt

    13 januari 2010 om 15:43

    1ste reactie: OMG, PINK PAINT *faints*

    2de reactie: Revolt was toch een pc-game met R/C autootjes?

    3de reactie: *loopt door naar andere stand*

    Login om te reageren
  16. Bart zegt

    13 januari 2010 om 15:45

    Ha, die Visa. Bijna dezelfde als die van mij!

    Alleen geen knipperlichtjes, andere deurgrepen @ spiegels.

    Mooi mooi mooi.

    En die DS2, ach Citroën kennende gaat het vast wat worden.

    Login om te reageren
  17. Flapkees zegt

    13 januari 2010 om 15:46

    @HDM: 2de reactie: Klopt!

    Login om te reageren
  18. M-lover zegt

    13 januari 2010 om 15:46

    en ik vond nogwel dat ze de goede kant aant opgaan waren… niet dus.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    13 januari 2010 om 15:46

    Eindelijk ergens gevonden: http://www.2cv.nl/publicaties/kampioen/index.html . Helemaal onderaan in het tabelletje: 0-100 km/h in 40,0 seconden maar liefst!! :P

    Login om te reageren
  20. Breinstein zegt

    13 januari 2010 om 15:47

    “die 0-100 in zo’n 814 seconden deed.”

    Zijn er 2cv’s gemaakt die de 100km/u halen dan? dacht dat die dingen max. 90 reden ofzo.

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      13 januari 2010 om 16:34

      @Breinstein: Nee de oude 2cv heeft een 115 Vmax

      35 sec. naar de 100
      verbruik van ongeveer dan 1 op 3
      maar ik denk dat de gemiddelde 2cv op het moment de waardes allemaal niet meer halen

      verder leuk om te weten :
      bandenmaat van 125-SR-15
      29 pk @ 5750 tpm
      38 Nm @ 3500 tpm

      Login om te reageren
  21. jzaero zegt

    13 januari 2010 om 15:47

    Heeft nu toch wel een uitstraling van een tupperware auto of een Chinees namaakding.

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    13 januari 2010 om 15:50

    Overigens, de naam slaat eerder op het Franse revolte, wat ik op internet vertaal als “muiterij, onlusten, opstand”. Het moet dus een rebels autootje voorstellen. Vreemd dat ze niet bij de Engelse betekenis van Revolting stil hebben gestaan. Ach ja, Fransen en Engels spreken gaat niet zo goed samen hè. ;)

    Login om te reageren
  23. IksEm zegt

    13 januari 2010 om 15:56

    Als ze hem even prijzig maken als een 2cv zal het nog ietwat aanslaan, maar dat ziet er niet naar uit.
    Ik zie het niet goedkomen met dit ding.

    Login om te reageren
  24. dakarbemo zegt

    13 januari 2010 om 16:02

    ik vind hem er best mooi en bruut uitzien.. nu nog alleeen een hele donkerversie van die paarse lak erop dan vind ik em mooi

    Login om te reageren
  25. bemwe30 zegt

    13 januari 2010 om 16:06

    mooie benen!!

    Login om te reageren
  26. Bas zegt

    13 januari 2010 om 16:06

    a la Revolte, zo’n opstandig wagentje …
    Wat ik dan wel weer bijna briljant maar toch een beetje dom vind is om dat via het fucking engels te gaan vertalen…
    Mensen…denk na!
    to revolte en revolting, volgende domme fout, betekent Opstand!

    Login om te reageren
  27. jamesBROWN zegt

    13 januari 2010 om 16:09

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  28. dotternetta zegt

    13 januari 2010 om 16:11

    Geweldig! Gauw op de markt brengen, zoals hij hier staat!

    Login om te reageren
  29. Nathan zegt

    13 januari 2010 om 16:13

    ik vraag me toch af waar die paarse lak goed voor is …
    als ze hem willen laten opvallen hadden ze toch nog vele andere aanvaardbare kleuren kunnen kiezen.

    slechte marketing

    Login om te reageren
  30. 1NteNSe zegt

    13 januari 2010 om 16:15

    Fugly! :|

    Login om te reageren
  31. Bonnoh zegt

    13 januari 2010 om 16:23

    alleen de voorkant wat beter en hij is best wel erg mooi

    Login om te reageren
  32. sven2 zegt

    13 januari 2010 om 16:24

    myn mammie wil dat ie zo snel mogelijk komt, ze wilt die auto echt wel graag hebben!

    Login om te reageren
  33. lazy zegt

    13 januari 2010 om 16:33

    Typisch eigenzinnig Citroën. Een auto voor mensen die graag iets “anders” willen.

    Login om te reageren
  34. rimmarek zegt

    13 januari 2010 om 16:41

    zou de ds3 er ook staan?

    Login om te reageren
    • IksEm zegt

      13 januari 2010 om 16:48

      @rimmarek:
      Die staat al gewoon bij de dealer.

      Login om te reageren
  35. Jezus zegt

    13 januari 2010 om 16:46

    Ziet er best REVOLT-ING uit…

    Login om te reageren
  36. jmulleman zegt

    13 januari 2010 om 16:48

    Soort hotrod!
    echt een vette bak laat maar komen :D

    Login om te reageren
  37. -niels- zegt

    13 januari 2010 om 17:25

    k vind het een mooi auto.

    @ bart, zit jij toevllig op citroen-forum? ik wel iig, zelfde naam als hier.

    @ citrofiel, dan heb je wel eenlaatste model genomen die oude bestel eenden (2cv4) gingen niet harder als 80 en hadden er 59 seconden voor nodig om zo hard te gaan.

    Login om te reageren
  38. bmw523 zegt

    13 januari 2010 om 19:02

    lijkt een beetje veel op deze jongen met die snuit

    ,img src”http://unrealitymag.com/wp-content/uploads/2008/12/predator.jpg”width=”450″>

    Login om te reageren
  39. bmw523 zegt

    13 januari 2010 om 19:02

    Login om te reageren
  40. Lotus-Omega zegt

    13 januari 2010 om 19:11

    hmm… 814 seconden? mijn beide 2cv’s doen het in c.a. 40 seconden (A) haha
    die grill moet idd echt iets aan gedaan worden! en mischien de wiel basis ook maar goed ver vind ik hem gaaf! :D

    Login om te reageren
  41. Esprit_de_Flandre zegt

    13 januari 2010 om 19:31

    @Citrofiel: Waarom kom jij nu met die afschuwelijke Visa af? JIJ weet toch ook wel dat er zo’n snoetje, in ongeveer die vorm op de 2CV zat?

    Auto lijkt me te groot voor een DS2. Naar goeie gewoonte worden zo’n retromodellen veel te duur gemaakt, dus zal die ook nog eens duurder uitvallen dan een DS3. Ik denk eerder (en hoop het ook) dat Citroën hier ferm met ons voeten speelt. Deze auto komt er niet in deze vorm. Wel kunnen we waarschijnlijk een klein stadskarretje verwachten, met gelijkaardige achterlichten, koplampen zonder dat bovenste rondje (dus gewoon dat onderste boogje+streep, maar dan hoger) en de lijnen in de zijkant.

    Die lijnen zijn trouwens nu al te zien in de C-zero. Natuurlijk heeft Citroën niets te maken gehad met dat ontwerp, maar toch.

    Een exclusiever gestylede driedeurs EV lijkt me dus meer plausibel.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 januari 2010 om 19:37

      @Esprit_de_Flandre: Natuurlijk weet ik dat, zo is het ongetwijfeld bedoeld en zo zien veel mensen het dan ook, neem ik aan. Maar doordat in de tekst letterlijk het woord ‘varkensneus’ werd gebruikt kwam ik echter op de eerste serie Visa, die bekend staan als ‘varkensneusje’.

      Login om te reageren
  42. Jordi zegt

    13 januari 2010 om 19:48

    ik vind dit serieus 1 van de lelijkste auto’s die ik ooit heb gezien. waar gaat dit heen ??

    Login om te reageren
  43. tvrspeedsix zegt

    13 januari 2010 om 19:59

    hoe je het ook wend of keert het blijft een lelijk hok.
    gedacht van de ontwerper was we maken een gangster eend?!

    eend was niet gangster- eend was guitig.

    deze is lelijk, en wordt geen verkoopsucces als hij het daglicht mag zien.

    Login om te reageren
  44. dennis zegt

    13 januari 2010 om 21:36

    Dit model komt niet zo op de markt. Net als bij zoveel prototypes gebruiken ze alleen bepaalde details van een prototype voor een productiemodel.
    En ja als dit op een varkensneus lijkt dan lijken alle BMW’s ook op varkens.

    Login om te reageren
  45. GOD zegt

    13 januari 2010 om 23:59

    Ik ben waarschijnlijk de enige die deze Moulin Rouge op wielen geweldig vind. Van mij mogen ze hem uitbrengen.
    Er zelf in rijden dat dan weer niet, is niet echt mijn ding.

    Login om te reageren
  46. Bart zegt

    14 januari 2010 om 00:03

    Leuk eindelijk nog es een prototype te zien waar zo hevig voor of tegen gereageerd wordt…
    dit in tegenstelling met de saaie(maar verrekt goede) eenheidsworst à la VW e.a. – groep…
    en ik vind ’t JOEPIEEEEEEEEEEE

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      19 januari 2010 om 00:20

      @Bart: Dat is helemaal waar, precies zoals het hoort. Een concept car hoort aandacht te vangen en verschillende reacties op te roepen. Een veilig vormgegeven concept car is geen geslaagde concept car. :)

      Login om te reageren
  47. corvettez06 zegt

    14 januari 2010 om 15:09

    mooi autootje , heeft veel weg van een oldschool hotrod , kijk maar goed .

    Login om te reageren
  48. Cantago zegt

    15 januari 2010 om 01:50

    Hij blijft wanstaltig, en de kleur ronduit afzichtelijk! Hier wil ik NOOIT van mn leven in rijden! Bah, wat een vies ding:S

    Login om te reageren
  49. J Stienstra zegt

    19 januari 2010 om 00:11

    Over smaak valt niet te twisten, ik vind het wel iets hebben eerlijk gezegd…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North