• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nürburgring stapt over op flexibele rondeprijzen?

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 januari 2015 om 09:16 – 38 Reacties

file op de ring


Er is maar 1 Nürburgring, waar de bezoekersaantallen niet gelijkmatig over het hele jaar verdeeld zijn. Daarom zou het management nadenken over een soort van Easyjet-systeem, waarop de prijs van een rondje afhankelijk is van het moment waarop je rijdt.

Tot april 2015 liggen de rondeprijzen op de Groene Hel vast, wat daarna gebeurt ligt nog open. Een optie is een systeem waarbij je op de minst populaire momenten het goedkoopst uit bent, en in de meest populaire weekends extra moet betalen. Zie het als het systeem van pijsvechters in de luchtvaart, waarmee je op een woensdag ook doorgaans goedkoper vliegt dan op een zaterdag of zondag.

Eigenlijk is het ook een beetje raar dat je op de (steeds schaarser wordende) momenten waarop geen kip zijn rondjes rijdt even duur uit zou zijn dan in een Paas- of ander feestweekend waar je bijkans in de file staat op je racebaan, omdat het er zo druk is.

Niets is nog zeker, maar Bridge 2 Gantry, dat lekker dicht bij het vuur zit, zwengelt de kwestie aan. Mij lijkt het de volgende logische stap in het vraag- en aanbodsprincipe, en bovendien gunstig voor hen die niet veel geld, maar wel een flexibele agenda hebben.

Ook interessant!

  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
  • Deze Nürburgring-bocht is vernoemd naar Sabine Schmitz
    Nürburgring-legende Sabine Schmitz (51) overleden
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Bugatti bezoekt Nürburgring met €20 miljoen aan auto's

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

nurburgring, Verkeer

Vorig bericht: « Verstappen: theorie-examen met twee vingers in de neus
Volgend bericht: Automobilist schept 8 fietsende meisjes, rijdt door »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    10 januari 2015 om 09:20

    Kunnen ze dat flexibel vertalen naar rondetijd, hoe langer je er over doet hoe hoger de prijs..
    Scheelt een hoop kneusjes op de baan als je het boven de 9 minuten 100 euro maakt..

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      10 januari 2015 om 10:34

      @tupperware: Denk je niet, dat juist die “kneusjes” dan extra hard gaan proberen om hun eigen ronde tijd te verbeteren?!

      OT: ben benieuwd wat dan de rustige weekenden zijn en wat de prijzen worden.
      En daarnaast; hoe ga je dat doen met mensen met een jaarkaart?!

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      10 januari 2015 om 11:19

      @tupperware: wat @ds3thp zegt…

      Dan kun je om de haverklap 60 rijden met inhaalverbod, of erger: gesloten baan, omdat zo’n kneusje weer flink wat schade aan de baan en anderen toegebracht heeft…

      Login om te reageren
    • edgaar zegt

      10 januari 2015 om 12:21

      @tupperware: en wat voor auto rijdt u om onder de 9 minuten te komen? En heeft u race-ervaring?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        10 januari 2015 om 21:58

        @edgaar:
        Een beetje autoliefhebber haalt mijn auto wel uit mijn avatar, dus dat mag je zelf uitvinden.
        Op je vraag of ik enige race ervaring heb luidt het antwoord ja.
        Althans, de bekers op de schoorsteenmantel heb ik niet zelf gekocht en ook niet via Twitter van Tom gekregen..

        Login om te reageren
        • edgaar zegt

          11 januari 2015 om 12:41

          @tupperware: mijn excuses, kan ik niet zien (iPhone app). Leuk om altijd andere raceliefhebbers tegen te komen. Zelf ben ik 19 jaar, en instructeur bij Rensportschool Zandvoort

          Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    10 januari 2015 om 09:23

    Heet gewoon yieldmanagent. De optimale prijs, voor dhet optimale product, voor de optimale persoon voor een optimale bezetting. Op zich een hele goede ontwikkeling. Vanuit de hotellerie gebeurd het niet anders. Een kamer boeken voor zondag op maandag is goedkoper dan van vrijdag op zaterdag.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 januari 2015 om 09:57

      Behalve in het Europese district van Brussel :)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 januari 2015 om 10:17

        @sir_smokalot: normaal gesproken. Je pakt de gegevens van de afgelopen vijf jaar erbij, kijkt naar de vooruitzichten en je maakt op basis daarvan je prijs. In sommige gevallen kan zondag op maandag erg duur zijn. Als er een medisch congres is in de Amsterdam RAI van maandag tot woensdag, zullen vele buitenlandse gasten al zondag arriveren.

        Login om te reageren
    • malefunk zegt

      10 januari 2015 om 10:37

      @gtwillem: Waarom is dit precies een goede ontwikkeling? Omdat de Nürburgring streeft naar een maximaal rendement?

      Ze proberen dus mensen op rustige dagen te lokken met lage prijzen om die prijs vervolgens te kunnen verhogen als die dagen ook drukker worden…
      Daarnaast verhogen ze de prijzen in de toch al drukke periode…

      Tenzij je de kassa daar beheert zie ik niet echt in waarom je dit een goede ontwikkeling vindt…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 januari 2015 om 11:11

        @malefunk: kan zijn, ja. Misschien is 24 euro per rondje te goedkoop. Als er gigantische rijen staan op paasszondag, overtreft de vraag het aanbod. Hier kan Nürburgring GmbH meer omzet uit halen.

        Omgekeerd geldt ook het zelfde: door dat de normaliter rustigere dagen goedkoper worden, kan dat de druk afnemen op de zondagen.

        Als het Kurhaus stijf uitverkocht is ELK weekend in Juli, dan gaan ze toch ook niet de prijzen verlagen omdat zo een goede ontwikkeling is?

        Nee, Nürburgring GmbH is de afgelopen financieel innzwaar weer, en heeft baat bij proper management.

        Prijs afstellen op de vraag is gewoon wat elk bedrijf hoort te doen dat diensten verkoopt.

        Dat dat jou minder uitkomt, tsja, dat is jammer. Het is geen overheidsinstelling maar een onderneming dat met zwarte cijfers wenst te schrijven.

        Login om te reageren
        • malefunk zegt

          10 januari 2015 om 12:34

          @gtwillem: Ik bekeek het meer vanuit het consumenten perspectief…
          Vandaar de vraag waarom JIJ het een goede ontwikkeling vindt…

          als de baan vol is, is hij vol en wordt er niets verdient aan de mensen die staan te wachten. (Prijs verhogen / hoger rendement)

          Tarief verlagen op rustige dagen om zo meer mensen te trekken en de drukte te spreiden (liever iets verdienen dan helemaal niets)

          Ik begrijp je dus wel maar begreep niet helemaal waarom je het persoonlijk een goede ontwikkeling vindt…

          Ze lopen zo wel het risico dat mensen een bezoek uitstellen, een alternatief zoeken of helemaal niet komen bij een te hoge prijs….
          Mensen bezuinigen als eerste op “ontspanning”
          En als de goedkope dagen toch drukker blijken te worden zullen ook daar de prijzen worden aangepast. (Prijselasticiteit)

          Begrijpen we elkaar zo? Ik wilde je verhaal niet ontkrachten en bekeek het meer vanuit de kant van de bezoeker.

          Ik begrijp het

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            10 januari 2015 om 12:54

            @malefunk: Persoonlijk vind ik 24 euro voor een rondje belachelijk. Vroeger kocht ik een 5 ritten kaart voor nog geen 40 euro. Kon je gebruik van maken wanneer je wilde.

            Maar wat ik nog liever heb is dat de Nurburgring open blijft, en op deze manier kun je het voor iedereen interessant maken.

            Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        10 januari 2015 om 11:21

        @malefunk: wat denk je dat onderhoud en herstelwerkzaamheden aan de baan kosten? Lijkt me nogal wiedes dat er inkomsten/winst gegenereerd moet worden om de baan rendabel te maken/houden. Tenzij jij tzt liever over een karrenspoor met kuilen en spoorvorming rijdt…

        Login om te reageren
        • malefunk zegt

          10 januari 2015 om 13:14

          @e1000bmw523i: Wauw Pointdexter… Winst, onderhoud, inkomsten, rendabel… Ik ga even googlen wat dat betekent…

          Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        10 januari 2015 om 11:28

        @malefunk: je zegt t zelf al, meer spreiding van de klanten, dat is toch fijner voor iedereen?

        Login om te reageren
        • malefunk zegt

          10 januari 2015 om 13:32

          @Thijsj: Dat was mijn punt niet… Natuurlijk is dat fijn… Het komt erop neer dat je meer gaat betalen voor hetzelfde product. (dienst)

          Het is niet voor niets druk op die momenten… Omdat niet iedereen tijd heeft op andere momenten… Dus de koopjesjagers zullen hun slag slaan en het merendeel van de mensen gaat meer betalen.
          DAT is mijn inziens GEEN goede ontwikkeling voor de bezoeker en WEL voor de Nürburgring

          Of de drukte afneemt moet nog blijken… Neemt de drukte in de Luchtvaart af tijdens de vakantieperiode? Nee, een klein clubje neemt een goedkopere vlucht… Dus de luchtvaartmaatschappij verdient buiten het hoogseizoen toch iets aan mensen die normaal misschien niet in die periode op vakantie zouden gaan maar in het hoogseizoen niet konden omdat alles vol zat / te duur was…

          Login om te reageren
          • Tonnie zegt

            10 januari 2015 om 13:52

            @malefunk: een beeje zoals piek/dal tarief bij de ns, het effect zal misschien klein zijn, maar zoals je zegt en in het artikel ook staat, een groep(je) mensen zal voor de goedkopere dagen gaan, als zij zoch dat kunnen permitteren ivm hun agenda. Ik zou zo iemand zijn.

            Login om te reageren
            • malefunk zegt

              10 januari 2015 om 14:44

              @Thijsj: We dwalen af…

              Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    10 januari 2015 om 09:24

    Is toch een prima plan! Als je dan op dinsdagochtend 9:30 voor de poort staat kun je wellicht een paar rondjes extra rijden voor je centen!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      10 januari 2015 om 11:23

      @E34M5Touring: zou een nachtelijke ronde dan gratis worden? :p

      Login om te reageren
  4. patrick zegt

    10 januari 2015 om 09:25

    Zullen er echt meer mensen op rustige dagen komen omdat het dan goedkoper is? Ik denk het niet, vind het circuit op zijn leukst als het iets drukker is ( niet te druk ).
    De sfeer die er hangt als het er drukker is kan niet geëvenaard worden.
    De meeste mensen die ook het circuit op gaan komen daar ook om te kijken naar anderen + bolides. Op dagen dat er bijna niemand komt is er ook niks te beleven vind ik, dan lijkt het een uitgestorven stadje. Op het moment dat het weer wat beter is en het weekend aanbreekt komt de magie van nurburg pas echt tot leven.

    Houdt de prijs lekker gelijk voor iedereen! Iedereen kan zelf bepalen wanneer hij of zij gaat.
    Bij de Efteling betaal ik toch ook niet meer in het weekend terwijl ik dan i.p.v. 15 minuten, 1,5 uur in de rij moet staan

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      10 januari 2015 om 10:23

      @patrick: dat zou De Efteling absoluut wel moeten doen. En dat doen ze ook, want tijdens de rustige periodes bieden ze altijd de aantrekkelijke arrangementen die in het hoogseizoen niet worden aangeboden.

      Hotels, vliegtuigmaatschappijen, Nürburgring: allemaal bieden ze een DIENST en geen tastbaar product. Dit betekent dat ze in op een dinsdagochtend heel veel kaartverkoop hebben misgelopen om dat de mensen er niet waren (aambod was niet aantrekkelijk genoeg) en in het weekend missen ze omzet omdat ze bijna te goedkoop zijn (soms sta je echt een optochtronde van 24 euro te houden.)

      Dus als ze de kaartjes boordeliger maken op derustige momenten, zullen meer mensen toch de moeite nemen om op een ander moment te komen en als je de de zondagen juist duurder maakt, optimaliseer je ook de omzet.

      Ze hadden dit juist veel eerder moeten doen!

      Login om te reageren
      • patrick zegt

        10 januari 2015 om 10:49

        @gtwillem: zo als jij het zegt klinkt het idd wel aantrekkelijker . Thnx +1

        Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    10 januari 2015 om 09:34

    Klinkt wel slim idd

    Login om te reageren
  6. freddythedegoe zegt

    10 januari 2015 om 09:51

    Wat gaat het koste op het duurste momenten?? En dan ook nog extra belasting in duitsland… Word zo nog een duur grapje om er over heen te crossen

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    10 januari 2015 om 10:04

    Bezettingsbelasting….. Het blijven Duitsers.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    10 januari 2015 om 10:05

    Klinkt als een goed idee, hoop dat ze de ring zo beter op z’n poten kunnen zetten.

    Login om te reageren
  9. daemie zegt

    10 januari 2015 om 10:21

    Eindelijk! Gewoon het systeem van vraag en aanbod, niet meer als dat. Zal ook zorgen voor een verschuiving van bezoekers op drukke dagen naar minder drukke dagen. Efficiëntie en optimalisering ten top. Ik ben voor!

    Login om te reageren
  10. uselessblogger zegt

    10 januari 2015 om 10:31

    was de nürburgring niet al lang failliet?

    Login om te reageren
    • ronaldddvos zegt

      10 januari 2015 om 11:43

      @uselessblogger: is overgenomen door een Rus volgens mij

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      10 januari 2015 om 12:07

      @uselessblogger: Het amusementspark dat ernaast ligt was volgens mij failliet.

      Login om te reageren
  11. ettie zegt

    10 januari 2015 om 10:57

    Maar zou het niet juist beter zijn om het duurder te maken als je de baan voor je zelf hebt? extra gaan betalen voor een rondje file lijkt me een rare ontwikkeling…
    Al word het van de hogere prijzen wel rustiger.

    Login om te reageren
  12. stamp zegt

    10 januari 2015 om 11:05

    Is geen Racebaan. Is een één richting tolweg

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    10 januari 2015 om 11:20

    Ik denk dat dit wel slim is! Zo trek je ook mensen die wat minder geld te besteden hebben.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      10 januari 2015 om 18:03

      @rufctr01: Oja dus voor een 5 euro minder zou je wel de ring over gaan? Even serieus.

      Login om te reageren
  14. mercedesbenz63 zegt

    10 januari 2015 om 12:21

    Jajoh lekker verdienen…

    Login om te reageren
  15. Hupke zegt

    10 januari 2015 om 21:45

    Zou een goed plan zijn.
    Mss ook ergens iets inbouwen om die autobussen en dergelijke wat af te straffen.

    Als op een dode moment de gemiddelde rondetijd 9min. ofzo is en er komt zo’n dik 20min. geval op dat niet in te halen is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North