• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

O.CT Tuning schroeft een compressor op je Audi R8

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 juli 2011 om 16:47 – 22 Reacties

Audi R8 O.CT
Om aandacht van tuners hoeft de R8 niet te vragen, want zo ongeveer elke aftermarket-specialist is in zijn vijfjarige bestaan al eens een keer over de sportieve Audi geklapt. O.CT is (voorlopig) de laatste in het rijtje, laat het uiterlijk van de R8 intact, maar zorgt wel voor iets meer prik onder de motorkap.

Standaard heeft de R8 420 pk / 430 Nm, maar met behulp van de compressor wordt dit 565 pk / 560 Nm, en dat zijn mooi 40 pk’s meer dan de R8 V10. Volgens OCT is dit goed voor een 0-100 tijd van 3,9 seconden (4,6 standaard), en wordt de 250 al na 24 seconden aangetikt. Het lijken me wat optimistische cijfers, maar het is wel na te meten natuurlijk.

Behalve de drukvulling biedt OCT ook nog een RVS-uitlaatsysteem en de optie om je ‘motorkap’ met een carbon-motiefje te laten wrappen. Zegt u het maar: liever deze wolf in wolfskleren, of toch maar de grote boze wolf in grote boze wolfskleren die MTM heeft gemaakt?

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, oct, R8, tuning

Vorig bericht: « G-Power maakt de leukste vliegenmepper ter wereld
Volgend bericht: BMW’s tri-turbo toch al in de 2012 X6/7-serie? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    13 juli 2011 om 16:50

    aah, toen ik de titel zag staan dacht ik.. weer een bedrijf die er een paar pk;s bij doet, maar dit is een behoorlijk verschil :D netjes!

    Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    13 juli 2011 om 17:06

    Maar we willen deze toch niet? We weten nu toch dat we voor de 911 GTS moeten gaan?

    (alsnog ene leuke bak… afgezien van de navigatie uit de oude A3).

    Login om te reageren
  3. jobh zegt

    13 juli 2011 om 17:06

    Ziet er goed uit, nu is de vraag is dit goedkoper dan een v10?

    Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    13 juli 2011 om 17:08

    MTM heeft ook een supercharger voor de V8. Ze claimen 560pk met hun kit (à €31.490,00). Niet heel goedkoop, maar ik denk dat áls ik zoiets zou doen, dat ik eerder naar MTM ga dan een onbekende tjoenert. Of staat deze goed bekend? Wat vraagt deze club voor de kit overigens?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      13 juli 2011 om 17:10

      @baasbas: Ook MTM claimt 3,9 seconden voor de 0-100 trouwens…

      Login om te reageren
  5. Jesper zegt

    13 juli 2011 om 17:15

    Weet niet of ik mijn R8 zou toevertrouwen aan een bedrijf dat nog steeds denkt dat de motor bij dit ding voorin ligt… (zie de link) ;)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 juli 2011 om 17:21

      @Jesper: het woord motorkap staat wel tussen haakjes..

      Login om te reageren
    • norge zegt

      13 juli 2011 om 17:33

      @Jesper: Misschien hebben ze hem verwisseld met een scirocco ?

      Login om te reageren
  6. glashelder zegt

    13 juli 2011 om 17:37

    “je R8”.
    Mag ik vragen wie er hier een R8 heeft of binnenkort kan bestellen?

    Login om te reageren
  7. B_Mulsane zegt

    13 juli 2011 om 18:56

    van 420 naar 565 pk, is toch niet 40 pk extra ?!

    Login om te reageren
    • laurensl zegt

      13 juli 2011 om 19:11

      @B_Mulsane: Dan de R8 V10.

      Login om te reageren
      • B_Mulsane zegt

        13 juli 2011 om 20:38

        @laurensl: snap hem! Danku :)

        Login om te reageren
        • B_Mulsane zegt

          13 juli 2011 om 20:39

          @B_Mulsane: lezen kan best moeilijk zijn…

          Login om te reageren
  8. holycrap zegt

    13 juli 2011 om 19:04

    O.CT gebruikt de supercharger kit van VF Engineering, werkt prima.
    Prijs 27.500 EUR + btw

    Login om te reageren
  9. ErikkNL zegt

    13 juli 2011 om 19:17

    Qua uiterlijk zou ik deze nemen. Qua upgrade de MTM (toch iets bekender en hopelijk iets betrouwbaarder)

    Login om te reageren
  10. Gregor zegt

    13 juli 2011 om 19:30

    Zet een compressor op een R8 V10 en je hebt meer dan 700 pk…

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      13 juli 2011 om 20:41

      @Gregor:

      Je moet ook nog ruimte hebben onder de motorkap en de boel koel houden..

      Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      13 juli 2011 om 21:14

      @Gregor: yep, that’s what I thought.

      Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      14 juli 2011 om 01:13

      @Gregor:
      maar ik vind dat die V8 toch stuk beter klinkt dan de V10
      als ik mocht kiezen, de V8!!

      Login om te reageren
  11. birdboy zegt

    13 juli 2011 om 20:26

    Elke keer dat ik een R8 zie is ie een tikkeltje lelijker. Jammergenoeg geen tijdloos ontwerp dus…

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    14 juli 2011 om 10:01

    De huistuner Abt doet het voor veel minder, hou je 520Pk over…inclusief garantie. Dan is de keuze snel gemaakt.

    Login om te reageren
  13. baasbas zegt

    14 juli 2011 om 10:38

    Niet echt minder.. meer eigenlijk
    Althans, voor de 560pk variant die ze ook leveren. Bijna 42.000. Dat is 10.000 meer voor een garantie waarvan ik niet weet wat ze vergoeden als je schade hebt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North