Occasiontip: Ferrari Testarossa uit Miami Vice

Auteur: , 57 Reacties

Er is maar één Ferrari Testarossa die er écht toe doet: de witte van James "Sonny" Crockett uit Miami Vice. En die kan je nu kopen!

Oorspronkelijk werd voor de tv-serie uit de jaren ’80 een Daytona-replica gebruikt. Nu kunnen we Enzo Ferrari een beetje: de beste man ging volledig uit z’n stekker en ging een rechtszaak aan tegen de makers van Miami Vice. Het resultaat daarvan was dat er in 1986 twee zwarte Ferrari Testarossa’s naar Amerika verscheept werden voor de tv-opnames. Helaas konden de camera’s uit die tijd die donkere lak nog niet fatsoenlijk registreren in nachtscenes en dus werden de auto’s op last van de regisseur wit gespoten.

Er zijn dus twee echte Miami Vice Ferrari Testarossa’s in wit en één daarvan wordt nu te koop aangeboden op eBay. De volledige historie zit bij de auto, maar de vraagprijs is redelijk absurd. Een goede Testarossa is ongeveer een ton tot anderhalve ton in euro’s waard in ons land. Dat is een schijntje in vergelijking met de vraagprijs voor de Miami Vice exemplaren: de vraagprijs op eBay is $1.750.000 dollar, omgerekend zo’n €1.431.500 euro. Dat lijkt veel, maar recent schijnt de andere Testarossa uit Miami Vice voor $750.000 dollar verkocht te zijn, waarna de nieuwe eigenaar meerdere biedingen van meer dan een miljoen dollar geweigerd zou hebben.

We zijn benieuwd wat dit stukje jeugdsentiment uiteindelijk op gaat brengen, zou jij ‘m kopen als je het geld ervoor had?

Met dank aan Dennis voor de tip!



57 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
GTA Vice City maar weer eens opstarten ;-).

Prijs is overigens too much. Als mensen er geld aan uit willen geven, prima, maar het is wel belachelijk veel voor een beroerd rijdende Ferrari (zeker als je boven de 1,75m bent).
@gtwillem: ” beroerd rijdende Ferrari” U heeft erin gereden?
@norge: Ok, daar heb je me te pakken. Nee, ik heb nog nooit gereden in een ‘ 85 Testarossa. Wel in een 512 TR (de opvolger ervan). De besturing is fantastisch, als een kart zo direct. Maar het stuurwiel staat heel raar en uit het lood. Daarnaast is de auto erg krap als je lang bent (zoals ik). De motor is geweldig: klinkt fantastisch. De bak heeft een mega lange eerste vernselling waardoor het nog behoorlijk lastig is om soepel weg te komen, temeer de koppeling een aan/uit schakelaar is, en nog een zware ook. Een maal aan het rijden is het best te doen, maar door de beroerde zitpositie krijg je nooit echt vertrouwen in de auto. Ik heb er niet mee ‘op de limiet’ gereden, dus kan je geen driftverhalen vertellen. Maar ik weet wel dat de jongens die dat kunnen (Chris Harris e.d.) cojones, pecunia en kunde hebben die ik ontbeer ;-)

Een 355 is een vele malen beter rijdende auto die je voor het zelfde bedrag kan krijgen. En nog mooier ook.
@gtwillem: Is een 355 niet zelfs ook nog een stuk goedkoper?
@Corrado16v: Jazeker. Een goede 355 kost zo’n 50-60k. Topexemplaren doen 70-80k. Testarossa’s zijn al gauw het dubbele.
@gtwillem: Ik ben 1.89m en heb zelf een Ferrari 512 TR uit 1994. En ik kan er prima in zitten. Ik heb er ook grote afstanden mee gereden (bijv. naar Italië), dat was geen enkel probleem. Ook in een Testarossa kan ik trouwens prima zitten.

Het is geen auto die geschikt is voor het circuit, dus voor het gooi en smijtwerk kun je beter een ander type nemen. Maar toch heb ik elke keer weer een grote smile op mijn gezicht als ik er in ga rijden … :-)
@evandaalen: Ik ben meer dan twee meter, en heb ook nog eens behoorlijke ‘romp’ lengte. Wellicht niet het meest ideale uitgangspunt ;-)
@gtwillem: Ha ha, ja, met meer dan twee meter heb je inderdaad een probleem. Maar waarschijnlijk heb je dat dan bij de meeste Ferrari’s, helemaal uit die periode …
@evandaalen: Veel sportauto’s inderdaad. Lotus Esprit, Lamborghini Countach. Alleen de Honda NSX en Chevrolet Corvette waren enigzins te doen. De latere 456GT en 550 waren om te zitten geen probleem. Wel qua centjes, overigens ;-)
@evandaalen: Is zoiets een beetje normaal te rijden op lange afstand? Of kom je er moe uit dan? Hele gave auto btw! Vind ik persoonlijk een stuk specialer dan een huidige Ferrari, helemaal als TR. Mooie auto!
@E34M5Touring: In Mei van dit jaar ben ik van Zurich naar Nederland gereden. Alleen een korte pauze om te tanken en te eten. En zo’n afstand was echt geen enkel probleem. De 512 TR heeft (in mijn ogen) behoorlijk goede stoelen, dus ik kan niet zeggen dat ik na die rit erg moe was. Ik zou het zo weer doen …
@evandaalen: Goed te doen dus! Gaaf spul!
@evandaalen: Harry Metcalf heeft ook recent een Testarossa aangeschaft en een mooi filmpje van gemaakt, ff youtuben
Hij heeft overigens ook niet de problemen die hier gemeld worden, sommigen vergeten ook dat de 80’s heel anders waren dan de 90’s waar het allemaal beter en betrouwbaarder werd.
@gtwillem: je verhaal word wel erg twijfelachtig tenzij je 2 meter 24 bent of je heb een stukje (erbij) verzonnen op basis van het Magnum 308 verhaal
@gtwillem: Vice City is briljant! Elke missie lijkt het alsof je op vakantie bent
@gtwillem: dus je haalt nu iets aan waar niemand wat aan heeft omdat je zelf boven de 2 Meter bent? Je kan dan beter gelijk zeggen dat het over jou gaat. Ni doe je alsof het een rukbak Is.
@rolov: Ik heb de lengte direct vermeld. Misschien is het wel waar dat je nooit je helden moet ontmoeten. Ikzelf was er niet erg onder de indruk van. Nu moet ik zeggen dat het een geen concours staat 512TR betrof, maar ik had er meer van verwacht. De punten die ik tegenkwam heb ik boven al vermeld en zijn geen wereldvreemde bevindingen, dunkt mij.

Begrijp mij niet verkeerd, de Testarossa was was lange tijd De Heldenauto. Ik vind hem ook nog steeds prachtig om te zien. En het idee van een mid engined flat 12 Gran Turismo spreeekt mij zeer aan, maar het reed niet zoals ik mij had voorgesteld. De 355 die ik ervoor reed (kennis heeft een dealer in leuke auto’s, vandaar dat ik er wel eens mee kan rijden, ben geen proefritterrorist en heb niet voldoende geld om een halve te kopen) was daarentegen een openbaring: reed weer veel beter dan ik verwchte. Soepel, doeciel, goed te plaatsen, snel en ook een schitterend geluid!
@gtwillem: 355 is een 90’s auto en de TR een aangelaste 80’s auto, dat is niet te vergelijken. 70’s en 80’s supercars zijn allemaal niet te rijden nouja met 2 voeten op de koppeling en zo. Ook koelings problemen, file moest je koste wat het kost vermijden maar dat was toen beter tendoen dan nu
@gtwillem:

Een ervaringsdeskundige.

https://www.youtube.com/watch?v=1XlPUQjmJyk
@offroad: Blijven toch de beste filmpjes op youtube!
@offroad: Harry altijd top, ook altijd ingaan op de details (voor de liefhebber), super filmpje weer
Gaaf! Dit zou ik zeker aanschaffen voor mijn imaginary autocollectie
De serie was leuk totdat deze testa’s hun intrede deden. Daarna werd het zo overdreven..
NEEN …
Veels te veel voor een overgespoten Ferrari. En Amerikaanse kwaliteit kennende zal deze spuitbeurt ook niet optimaal zijn geweest.
Daarbij is de testarosa geen bijzondere Ferrari mbt prestaties.
Deze en die 850, perfecte 2 car garage. Mss nog SL r107 voor int weekend.
Ohhhhhhh, die wil ik zo graag!!!! Mijn all time favorite serie dit. Zou een kast vol linnen pakken kopen en een mooie oude Carrera zonnebril en hele dagen rondjes rijden met Genesis uit de speakers!!
@E34M5Touring: sorry, er waren vroeger ook zaken die slechter waren dan tegenwoordig.
Phil Collins bijvoorbeeld, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
@Sracerr: Wellicht dat Dire Straits, Fleetwood Mac, Alan Parsons Project ook passend zijn (of nog beter, de gehele synthesizer collectie).
Ik zou hem kopen als ik het geld. Het is absurd veel maar deze auto heeft een unieke historie.
Ik wil die Amerikaan! Net zo snel als een Ferrari die z’n best doet!
Grappig, Op foto nummer zes staat de Pantera met Testarossa body. Kijk maar eens naar de wielen en daklijn.
http://www.imfdb.org/images/1/1b/MV3-STUNTFERR-1.jpg
JAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! the good old day’s, want vroeger was alles veel en veel beter!. ’69
eindelijk nog eens een gelegenheid om m’n witte blazer, zalmroze tanktop en witte loafers uit de mottenballen te halen.
Man, wat heb ik gedróómd van die wagen….Topserie uit die tijd: prachtige beelden, fantastische muziek (Jan Hammer zit nog geregeld in de USB) , coole outfits en dan die wagens! Ook de bad guys reden altijd in sjieke bakken: Mercs 500 sl, Maserati’s, Porsche…geen amerikaanse meuk.
@qashqow: geen wonder. Eind jaren 70′ en de jaren 80′ werden er nergens zo veel luxe auto’s verkocht als in Miami.
Is inderdaad een replica. Echte te duur voor de actie-scene’s?
Was een leuke serie. Ook de film (jaren later) was goed.
De enige reden om een auto te kopen omdat ie ergens te zien is geweest of omdat ie door een bekend persoon is aangeraakt, is om m later voor een hogere prijs weer door te verpatsen.

Anders zou t m reet roesten al had Nelson Mandela de auto gegeven aan Bono, die m weer uitleende Mick Jagger die toen gezien heeft dat J.Lo er vol in werd gepaald door Willem-A; het maakt me weinig uit (zolang ie maar netjes is schoongemaakt erna).
Haha met die heerlijke synthesizer track erbij….meer eighties kan niet!
Bijna 1,5 miljoen euro voor een van de lelijkste Ferrari’s ooit? Nee dank je. En dat ie toevallig in Miami Vice heeft gezeten, kan me ook niet boeien. Heb die serie nooit gezien…
Werd de Testarossa voor de gewone man ooit in het wit geleverd?
@e550: Het eerste model weet ik niet zeker, ik heb wel ooit een origineel witte F512M gezien op mobile.de, die was ook een stuk duurder dan vergelijkbare exemplaren met een andere kleur, echter niet zo excessief als deze overgespoten MV Testa.
@e550: De Testarossa was leverbaar in 18 verschillende kleuren, waaronder wit. Zie ook mijn website, http://www.red-headed.com. De Testarossa’s die voor Miami Vice werden gebruikt waren beiden oorspronkelijk zwart, maar werden na één aflevering wit gespoten, zodat ze ’s nachts ook beter zichtbaar waren.
@evandaalen: het rare daar aan is dat het zwart van de Daytona dan minder een probleem was, misschien om dat ie open was maar toch
@evandaalen: thanks voor de website. 3 groene tinten! Is groen tevens de kleur die het minst is gekozen op de Testarossa?
@e550: Productieaantallen per kleur zijn niet bekend, maar alles naast rood, zwart, geel en wit is eigenlijk al heel bijzonder. En inderdaad, groen komt echt nauwelijks voor, ik had grote moeite om foto’s van groene TRs te vinden voor mijn website …
“Nu kunnen we Enzo Ferrari een beetje”
Hoort “kunnen” niet “kennen” te zijn, @CasperH?
Leuk, maar ik ben er eigenlijk nog altijd niet uit of ik wel een testarossa wil hebben, los Sonny Crocket.

Er zijn verschillende zaken die in z’n voordeel spreken, de motor, het iconische, sommige dagen is die zelfs mooi.

Maar het is een patserbak, geen sportwagen, eigenlijk een lambo met een ferrari badge.
Ik heb veel in een Testarossa uit ’91 gereden (een rode maar een witte is ook erg gaaf). Korte ritten, lange ritten, circuit en combinaties hiervan. Rotterdam –> Nurburgring, 10 rondjes rijden en weer terug naar Rotterdam in 1 dag ging prima. Voor circuit waren wel wat aanpassingen nodig. Na montage van 18″ 512TR velgen + Michelin Pilot Sport banden, Movit remmen voor en achter, stuurpen verlenger en het aanpassen van de bestuursstoel (zodat je lager kwam te zitten) waren de zwakke plekken er wel uit. Ik kon er met mijn 1,86m met helm op prima in zitten. Met deze setup en een beetje Nurburgring baankennis kon ik bij best wat moderne sportauto’s aanhaken. Vond ik best netjes voor een auto van 1800kg en nul elektronische hulpmiddelen.
Blijft een van mijn favoriete auto’s ondanks dat het niet de snelste/mooiste/etc. is. Karakter kar!
Voor de originaliteits-freaks alle vervangen onderdelen zijn bewaard gebleven en evt. terug te monteren.
Ik ben echt overtuigd geraakt van het feit dat ik een Testarossa wil door Miami Vice te kijken maar dat gezegd hebbende zie ik in deze aanbieding toch vooral een Testa in niet originele kleur voor ongeveer 20 keer zoveel geld als een redelijk exemplaar je kost ina Duitsland of de VS. Maw je moet wel een behoorlijk gekke henkie zijn als je hier intrapt, want zo kan je het wel omschrijven.
@jaapiyo: Moet jij niet miepen over die gigantische overhang die je zo lelijk vindt zoals je bij bijna elke reactie doet? Of omdat deze een middenmotor heeft, vind je het zeker niet lelijk.

OT: toen zelfs Ferrari’s maar 1 buitenspiegel hadden.
Ik vond Miami Vice het leukst toen ze nog in de “Daytona” reden.
@danmar: Nou ja de lengte van de overhang is inderdaad wel behoorlijk Audiësque maar gelukkig loopt ‘ie goed af voor het wiel en zit er inderdaad ook geen zware motor die op de vooras rust in, dus dat scheelt.

De Laffe Arie heeft trouwens stiekem ook zo’n lange neus…
@danmar: Ferrari’s hadden in die tijd ook al gewoon 2 spiegels, kijk het filmpje van Harry Metcalf die gaat daar nog specifiek op in, erg leuk
Ik zou m kopen
Heb ik toch liever die boot van ze… https://www.youtube.com/watch?v=BQbt46aJpuo .
Vanaf 2:13 toppgeluid!!
Miami Vice schreeuwt gewoon 80s uit!

Don Johnson, Phil Collins, synthesisers, Ferrari Testarossa, Coke etc etc… Pure nostalgie en toch… Epische serie.

Wat de Ferrari betreft. Voor mij hoeft het niet perse de enige echte te zijn. Met een beetje royale loterij winst zou ik aan een ‘gewone witte Testa’ en wat e34m5 verder nog opnoemde al genoeg hebben om me Crockett te wanen…

Voor nu gewoon dromen en Vice City weer eens spelen..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).