• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze speelgoed-Ferrari kost meer dan een ton

Auteur: machielvdd, gepost 9 augustus 2021 om 16:58 – 12 Reacties

Voor dat geld heb je ook een échte Ferrari F430 of 599.

Het kan een ongemakkelijke vraag zijn voor autoliefhebbers: hoe rechtvaardig je bepaalde prijzen? Waarom zou je tienduizenden euro’s uitgeven aan een auto, als een Toyota Aygo je ook brengt waar je wezen moet? Nu weten veel mensen dat nog wel goed te praten, maar er zijn prijzen die echt op geen enkele manier te rechtvaardigen zijn. De tientallen miljoenen die er neergeteld worden voor klassieke Ferrari’s bijvoorbeeld.

Neem de Ferrari 250 Testa Rossa. In 2014 werd er een exemplaar geveild voor een bedrag van omgerekend €33,8 miljoen. Ten eerste slaat dit bedrag helemaal nergens op en ten tweede zorgt dit ervoor dat er geen meter meer in gereden wordt.

Gelukkig heeft Ferrari nu een goedkoper alternatief, waar je wél onbezorgd in kunt rijden. Sterker nog: je kunt er zelfs je kinderen er in laten rijden! Dit is namelijk de Testa Rossa J, waarbij die laatste letter staat voor Junior.

De Testa Rossa J lijkt als twee druppels water op een echte 250 Testa Rossa, maar er zijn twee belangrijke verschillen. Ten eerste is de Testa Rossa J een schaalmodel, die 25% kleiner is. Dat komt neer op een lengte van 3,1 meter en een breedte van 1,1 meter. Ten tweede beschikt de Testa Rossa J niet over een 3,0 liter V12, maar over een elektromotor.

  • Ferrari Testa Rossa J
  • Ferrari Testa Rossa J
  • Ferrari Testa Rossa J
  • Ferrari Testa Rossa J

De Ferrari Testa Rossa J is gemaakt in samenwerking met The Little Car Company (niet te verwarren met The Light Car Company van Gordon Murray). Dit Britse bedrijf is gespecialiseerd in dit soort ‘junior’ auto’s. Zij waren ook verantwoordelijk voor de Bugatti Baby II en de Aston Martin DB5 Junior.

Ondanks het feit dat de Testa Rossa J niet bedoeld is als echte auto kun je er toch nog leuke snelheden mee halen. In Sport of Race Mode kun je er namelijk harder dan 60 km/u mee. Als je dit ding zo aan je kind geeft kan die er een enorme schade mee aanrichten, maar gelukkig is er ook een ‘Novice Mode’. Daarmee is de topsnelheid begrensd op 20 km/u.

Wat deze Testa Rossa J extra leuk maakt is het feit dat je deze auto – net als een echte Ferrari – helemaal naar eigen smaak kunt samenstellen. Er is de keuze uit 53 kleuren en 14 historische liveries. En dan kun je ook nog zelf een livery samenstellen in de configurator.

Daarmee heb je een prachtig stukje speelgoed, maar helaas geldt ook hier: de prijs is moeilijk te rechtvaardigen. De doelgroep zal er ongetwijfeld niet moeilijk over doen, maar €93.000 (exclusief belastingen) is wel heel veel geld voor een elektrische mini-Ferrari. Voor dat geld heb je ook een 1:1 Ferrari met een V8 of zelfs een V12. Maar dat zal wel weer een typische gedachte zijn van iemand die niet rijk is.

Ook interessant!

  • Ferrari Testarossa restomod: blasfemie of niet?
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

250, Elektrisch, Ferrari, speelgoed, testarossa

Vorig bericht: « Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
Volgend bericht: Video: de nieuwe Pit Wall van Red Bull Racing »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    9 augustus 2021 om 17:05

    Oké. Maar hoeveel is een ton waard? En wat voor een ton? Regenton? Afvalton? Harington?

    Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      9 augustus 2021 om 18:02

      @Rick-dos: Hamilton.

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      9 augustus 2021 om 18:13

      @Rick-dos: 1000 kilo zilveren guldens.

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        10 augustus 2021 om 11:01

        @crashingduke: thx, wist niet dat het daar vandaan kwam…

        Login om te reageren
    • anders zegt

      9 augustus 2021 om 22:37

      @Rick-dos: tonka

      Login om te reageren
    • haio zegt

      9 augustus 2021 om 23:45

      @Rick-dos: Reggeaton

      Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    9 augustus 2021 om 17:36

    Doe mij maar een 599 voor dat geld… of een F430

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      10 augustus 2021 om 11:27

      @petroldrinker: 959? 😁

      Login om te reageren
  3. crashingduke zegt

    9 augustus 2021 om 18:14

    Die 33,8 miljoen is juist daarom te rechtvaardigen. Het is geen auto mee, maar een belegging.

    Login om te reageren
  4. danmar zegt

    9 augustus 2021 om 19:55

    Ook met 20 km/u kun je er flinke brokken mee maken lijkt me.
    Vraag me af of dit überhaupt op de openbare weg mag, als dit harder dan 60 gaat. Bromfietsplaatje voldoet dan niet meer.

    Login om te reageren
  5. maferick74 zegt

    9 augustus 2021 om 20:22

    Is het een echte Ferrari? Mag het badges hebben of komen ze deze ook innemen? Anders mogen ze voor mij wel eentje maken die een cm minder lang en breed is. Dan wel graag incl v12 motor van ferrari (uit n Enzo ofzo)

    Login om te reageren
  6. mustang750supersnake zegt

    9 augustus 2021 om 22:55

    haha lijkt me vet als iemand erop komt hier n echte v8 of v12 in te gooien🤣

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North