• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Occassion supertip: een smetteloze Honda NSX-R

Auteur: Author, gepost 18 mei 2015 om 22:31 – 37 Reacties

Honda NSX-R occasion


Misschien wel de meest begeerde straat-Honda ooit staat te koop aan de andere kant van het Kanaal. Neem wel een flinke zak met ponden mee, want goedkoop is-ie niet.

De originele Honda NSX is al een icoon op zich. Na introductie van deze auto drong het pas echt tot de Europese supercarbouwers door dat ook snelle sportwagens kwalitatief goed in elkaar horen te steken. De NSX blonk uit door z’n toegankelijke prestatiepotentieel, ondanks een ‘beperkt’ vermogen van 276 pk. Ook nam Ayrton Senna een deel van de afstelling voor z’n rekening.

Nog een stukje spannender werd het met de NSX-R of Type R. Deze rappe jongen was meer track focused dan de reguliere variant, en had bijvoorbeeld een stugger onderstel. Ook wist Honda zo’n 120 kg van de reguliere NSX af te snoepen, zodat de Type R uitkwam op een totaal van 1.230 kg.

Honda NSX-R occasion

Anno nu staat deze bijzondere auto te boek als één van dé Honda’s uit de jaren negentig. Klein probleempje voor occasionjagers: er werden er slechts 483 van gebouwd. Mocht je inderdaad fan zijn en nog een ouwe sok met geld hebben liggen, dan hebben we goed nieuws.

Het afgebeelde gele exemplaar staat te koop in Engeland, voor de lieve som van omgerekend ruim 130.000 euro. De occasion heeft 61.700 km op de teller en is origineel in Australië geleverd. Helaas is-ie rechtsgestuurd, maar op het circuit merk je daar verder weinig van. Wij willen ‘m gewoon hebben.

PS: van de nieuwe NSX schijnt eveneens een hete Type R te komen. We zijn benieuwd!

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • NSX-R occasion
    NSX-R occasion is nu ook officieel bizar duur

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

geel, Honda, nsx, nsx-r, occasion

Vorig bericht: « 9 circuits die terug moeten op de Formule 1-kalender
Volgend bericht: Gevonden in een taxi: een gouden AK-47 »

Lees Interacties

Reacties

  1. rb26dett zegt

    18 mei 2015 om 22:34

    Wat een ongelofelijk gave wagen, dit is dus een Honda die me wel iets doet.

    Login om te reageren
  2. hplh zegt

    18 mei 2015 om 22:39

    Geen geld

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      19 mei 2015 om 00:55

      @hplh: ik ook niet, jammer he ;)

      Login om te reageren
  3. patrick zegt

    18 mei 2015 om 22:39

    Wat een fraaie auto!

    Login om te reageren
  4. niekie1999 zegt

    18 mei 2015 om 22:40

    Vast niet erg als ik ff sta te kwijlen

    Login om te reageren
  5. jordy14 zegt

    18 mei 2015 om 22:43

    Prachtbak!

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    18 mei 2015 om 22:44

    Oef… Even een schone broek aantrekken…

    Login om te reageren
  7. baasbas zegt

    18 mei 2015 om 22:45

    Even dit hier achter laten… zo, job done

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      18 mei 2015 om 23:19

      @baasbas: Rustige straten daar, geen kip op de weg.

      Login om te reageren
  8. autofreaker zegt

    18 mei 2015 om 22:47

    Wow !! Zal die ruilen met me gazelle het is wel de orange Edtion met 7 versnellingen

    Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    18 mei 2015 om 22:50

    Kilometer teller tot 180km/u? Was er niet iets met geëxporteerde Jappen die begrensd werden op 180?

    Login om te reageren
    • larsdbs9 zegt

      18 mei 2015 om 23:01

      @corrado16v: jep, klopt. Ik weet in ieder geval dat auto’s uit Japan begrensd zijn op 180 km/u, dat is mijn auto ook. Alleen deze is niet oorspronkelijk geleverd in Japan, dus hoe dat zit zou ik niet weten

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        19 mei 2015 om 00:28

        @larsdbs9: ik had een EK9 uit Japan die een speed limiter origineel had op 180 kmh. Teller liep ook maar tot die snelheid maar met de begrenzer er af liep hij ongeveer 225 kmh op de GPS met de teller ergens weer richting 0 kmh ;)

        Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    18 mei 2015 om 22:51

    Deze zou in mijn droomgarage komen, mocht ik ooit geld hebben. Samen met de M3 CSL.

    Login om te reageren
  11. bigfun zegt

    18 mei 2015 om 23:00

    Genoeg van te koop hoor

    Login om te reageren
  12. philipf zegt

    18 mei 2015 om 23:05

    Wat een bak! Gewoon autoporno!

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    18 mei 2015 om 23:13

    Tja wat moet ik nou met m’n oude sok doen? Geld zit er helaas niet in…

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      18 mei 2015 om 23:23

      @mrrallycross: wassen

      Login om te reageren
  14. Carreza zegt

    18 mei 2015 om 23:16

    De nieuwe NSX komt niet eens in de buurt van dit icoon. Maar toch nog iets mooier in het rood.

    Login om te reageren
  15. MaartenD zegt

    18 mei 2015 om 23:22

    Een van de weinige Japanners waar ik wel warm van word…

    Login om te reageren
  16. MaartenD zegt

    18 mei 2015 om 23:26

    stuur aan de verkeerde kant, verkeerde kleur en verkeerde velgen…doe mij maar een rode

    Login om te reageren
  17. Rob zegt

    18 mei 2015 om 23:41

    Wel een afschuwelijke combinatie; dat geel, wit, rood en zwart…
    Ook wel een magistrale auto natuurlijk. Alleen vind ik der niks aan….

    Login om te reageren
  18. reactief zegt

    18 mei 2015 om 23:44

    Sorry, maar ook op het circuit merk je dat de pook aan de verkeerde kant zit…
    Mooie auto, ook in het geel, maar dan wel zonder rode kuipjes…

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      19 mei 2015 om 00:31

      @reactief: niet als je er aan gewend bent. Ik heb 4 RHD auto’s gehad die ik allemaal op het circuit heb gereden. Geen enkel probleem. Ik had tegelijkertijd 2 LHD auto’s ernaast en het is gewoon een kwestie van niet te moeilijk denken. Gewoon doen. Als miljoenen Japanners, Britten en Aussies het doen kan jij het ook.

      Login om te reageren
  19. gtwillem zegt

    19 mei 2015 om 00:00

    Voor de duidelijkheid: NSX Type-R is het model van 1992 tot 1995. NSX-R is de veelal gebruikte benaming voor de modellen van 2002 tot 2005.

    Leuke auto, absoluut het geld waard ten opzichte van een inferieure Ferrari… Als ik geld had kon je ‘m nu bewonderen op AutoJunk….

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      19 mei 2015 om 00:35

      @gtwillem: goed verhaal. De 2e was ook iets zwaarder met 1270kg. Deze is een Type R dan als ik het goed zie.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 mei 2015 om 06:55

        @stephane8200: de tweede was weliswaar iets zwaarder, maar had ook een grotere spoorbreedte en bredere banden. Daarnaast had de NSX Type-R ’02 een ge-blueprinte 3.2 V6 met ongeveer 315pk (276 opgegeven want Japans) en een zesbak. Een van de weinige auto’s met relatief weinig vermogen die de Nürburgring onder de 8 minuten wist te doen (net als ehh, de Seat Leon Stationwagon…)

        Er werd wel meer gedaan aanneen NSX-R dan alleen lichter maken en ‘harder’ onderstel: kortere eindoverbrenging voor betere acceleratie, grotere remmen, directere besturing etc. het zijn echt pareltjes die zich zeker kunnen meten met de Ferrari’s en Porsches in hun tijd.

        Login om te reageren
  20. schellekens006 zegt

    19 mei 2015 om 01:23

    Toen ik nog een crx had 20 jaar geleden was de NSX net nieuw. Was toen al een erg mooie auto en altijd gebleven. Hij.moet wel rood zijn.

    Login om te reageren
  21. schellekens006 zegt

    19 mei 2015 om 01:29

    PS. Op mobile staat een nsx met 19000km stuur links kleur rood voor 99.999,- euro waarom dan deze duurdere gele.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      19 mei 2015 om 07:28

      @schellekens006: stuur rechts. Zou voor mij juist een reden zijn om voor deze gele te gaan. Een NSX met het stuur links is mij een beetje te vreemd.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        19 mei 2015 om 08:12

        @ej20g: ja, maar wel zo lekker bij de McDrive…

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          19 mei 2015 om 11:39

          @gregorius: ik ga al nooit door de McDrive. Dus daar mis ik niks aan…

          Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    19 mei 2015 om 07:33

    Wat blijft het toch een geweldige wagen. Overigens is wel gebleken dat deze standaard ongeveer 80pk boven fabrieksopgave levert…..

    Login om te reageren
  23. mazdarx zegt

    19 mei 2015 om 08:32

    Dit is voor mij de absolute droom, nog meer zelfs dan een RX-7 FB of een Mazda Cosmo Sport en dat zegt heel erg veel. Als ik ooit echt veel geld heb komt er een NSX en geen Ferrari of Lamborghini.

    Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    19 mei 2015 om 09:15

    Eigenlijk wel mooi

    Dat de Japanse filosofie van betrouwbaarheid en bouw kwaliteit zelfs door wist te dringen tot in de regionen van Supercars.
    En dat die constructeurs er gezien de veel voorkomende uitslaande branden er kennelijk bar weinig van hebben geleerd ..

    Me is al tevreden, wel zeer tevreden met de gewone NSR en dat geel, vind ik helemaal jippie op zo’n wagen !

    Login om te reageren
  25. michielleendert zegt

    19 mei 2015 om 22:03

    Heel mooi maar lijkt me te duur vergeleken met deze lichtgewicht mét racehistorie ? http://bringatrailer.com/2014/02/16/ex-24-hours-of-daytona-nsx-r-gt2/

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      20 mei 2015 om 13:45

      @michielleendert: Brandje bij motorcompartiment gehad

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North