Oettinger blaast de Audi RS3 op tot maximaal 750 pk

Auteur: , 44 Reacties

Een goede gelegenheid om je 'I like big boost and I cannot lie' t-shirt weer eens af te stoffen...met een stofzuiger.

De Audi RS3 met interne bouwcode 8V is standaard al een behoorlijk pittig bommetje. Omdat een mens echter nooit hard genoeg onderstuurd de bocht uit kan scheuren stelt Oettinger vanaf nu een aantal upgrades beschikbaar om nog meer pk’s uit de historisch verantwoorde vijfpitter te peuren.

De eenvoudigste set brengt het standaardvermogen van 367 pk naar een bescheiden 430 pk. Oettinger beschouwt, gezien de aandacht die ze er aan besteden op hun site, zelf kennelijk ‘Stufe 2’ als de ‘sweet spot’. In dit geval huizen er 520 Pferde onder de motorkap, genoeg om de MQB-bolide in 3,3 seconden naar de 100 te laten accelereren. Acht seconden later zit je vervolgens op de 200. Serieuze cijfers, een Enzo Ferrari doet bijvoorbeeld ongeveer tien seconden over de 0-200. Je kan nog extra diehard gaan en de RS3 op laten blazen tot 650 of zelfs 750 pk, maar dat komt de ‘driveability’ waarschijnlijk niet ten goede.

Mocht je trouwens een andere koets willen kan Oettinger dat ook voor je regelen. Ze zijn namelijk tegen gepaste vergoeding ook bereid de vijfcilinder te transplanteren in een Golf.



44 reacties

Voor mensen die na een half jaar 367 pk saai vinden
@bmw507coupe: aan vermogen raak je erg snel gewend helaas..
Een tuner met een meer go dan show visie. Me like! Velgjes mogen wel zo.
Staat er wel netjes bij zo.
Ik zou mijn rijbewijs toch wel rap kwijt zijn met zo’n vermogen.

Off topic: voor welke stad staat “KEL” juist?
@cadrez:
Kenteken District Hoofdstad Deelstaat Stadt/Kreis

KEL Ortenaukreis Offenburg Baden-Württemberg Landkreis Kehl
@Gulli: ok. Bedankt. Was niet zo voor de hand liggend blijkbaar. :D
@cadrez: Niet zo duidelijk als S, B, M, of WOB idd :P
3,3 seconden. Kun je Porsches en iets oudere Ferrari’s en Lamborghini’s gaan pesten in je A3.

Overigens zou ik 430 pk meer dan voldoende vinden.
ik zat laatst in een getunede SQ5TDI, 450pk, 900Nm. Ik vroeg me af wat je met nóg meer vermogen moet…ik wordt een ouwe lul…
@TDI-goeroe: dat is wel fijn ja. Zie ze regelmatig op FB langskomen van JD engeneering. Standaard vond ik de 3.0 bitdi een beetje tegenvallen. Laatst een proefrit gemaakt in de competition a6.
Das nog is een powerhatch
@goodolddays: superhatch
@xiran: ÜBERHATCH
En hoe breed moeten die voorbanden dan worden? 345mm? Persoonlijk vind ik dat echt de grootste aanfluiting bij een performance hatch. Bredere voorbanden dan achter…
http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2011/07/cobalt10.jpg
@E34M5Touring: Een RS3 koop je daarom ook voor de stoplichtsprintjes ;) Voor een lekker potje sturen raad ik een Megane of Focus RS of M135i aan.
@berlinetta: Ze hadden wat mij betreft net zo goed een sticker op de zijkant kunnen plakken met: Wir konnen keine gutte chassis machen (pardon my French). Maar goed. Verder eens hoor.
@E34M5Touring: Het is inderdaad jammer dat ze dat bij Audi niet zo goed in de vingers hebben. Verder lijken het me erg fijne auto’s.
Voor de mensen die alleen maar meer willen
Dat blok zirt er vrij standaard uit, of ligt dat aan mij? Waar zitten al die paardjes verstopt dan?
Ik ben benieuwd naar de prijs, waarschijnlijk 20K voor die 750pk?!
Heerlijk! En zonder al te veel tupperware, zoals het hoort.
Je gaat je idd afvragen waar je meer dan – pakweg- 400pk voor nodig hebt. Funfactor, verder kom ik echt niet. Leuk omdat kan, maar niet omdat het nodig is. Ik ben in het Nederlandse verkeer even vlot op mijn werk met 150pk dan iemand met 500pk. Dan doe je het puur om af en toe op de autobahn te rammen, of op zaterdagavond de blits maken bij de verkeerslichten op de Maasboulevard.
@borrelnoot: ben jij een autoliefhebber? Is een serieuze vraag? 150 pk of 400pk?
@mab: ik stel dat ik in het Nederlandse verkeer even vlot op mijn werk ben met mijn 150pk dan iemand met 500pk. Wat is er vreemd aan die stelling? Ik praat niet over plezier maar over functionaliteit hier. Of je met 500 of 150pk in de file staat of met 80km/u mee sukkelt met het verkeer maakt niet uit.
@borrelnoot: dat begrijp ik ook wel maar nog steeds is het veel leuker met een 500pk auto als met eentje van 150pk, maakt niet uit wie er eerder op bestemming is.
@mab: tuurlijk, maar dat zeg ik toch ook? Qua plezier mag je mij ook een lading vermogen geven.
Fijn hoor! Leuk ook dat ze het ook in een Golf aanbieden. Nu nog een RS3 sedan…
Die wil ik wel, maar zonder die zwarte velgen, staan er niet goed op
Verbruik van 1 op 10? En dan bedoel ik niet de benzine…
@theyoungsaablover: 1 motorblok per 10 km?
@berlinetta: hmm iets in die geest
😍😍😍😍😍😍😍
Dr .Oetker wat een naam voor een tuner eigenlijk
Wanneer komt de RS3 sedan Limousine nou eens? Daar lijkt mij zo’n vermogensupgrade wel wat.
Maximaal ondersturend Nordschleife over!
een f16 staaljager is sneller dan deze kleine normale auto is wel een groot voor beeld maar wel jammer toch dat een staaljager 2400km per uur en deze auto maar 250 groot verschil maar wat wil je liever tussen die twee?????
@bartjansen84: vind ik ook
oettinger dat is toch bier van de lidl met van dat zilverfolie om de hals
*Fantasie aan*

750pk in een Donkervoort die nauwelijks meer dan 750 kilo weegt..
Leuk experiment als ik de koningsdagloterij win…

*Fantasie uit*
Kan me de broek wel bollen.
oettinger dat is toch bier van de lidl met van dat zilverfolie om de hals
antwoord trug ik ga liever naar albert-heijen dan naar de lidl
Nog steeds geen olie opmerkingen? Het niveau gaat achteruit jongens!
gelukkig hebben we een vrijeheid van mening uiting en we kunne zechen wat we zien en hooren dat begint al als we een kleine auto zien met weinig pk s helaas is dat een maal zo
Bij aankoop van een vermogenupgrade bij Oettinger, nu tijdelijk gratis 10l motorolie. Zo, dat hebben we dan ook weer.
dat mag jij vinden

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).