• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand Sport

Auteur: Author, gepost 1 maart 2016 om 19:33 – 24 Reacties

Afbeelding Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand SportAfbeelding Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand SportAfbeelding Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand SportAfbeelding Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand SportAfbeelding Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand SportAfbeelding Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand Sport

Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand Sport
Het bewijs dat meer pk’s niet altijd beter is.

De Grand Sport is, zoals je waarschijnlijk al verwachtte, juist meer gefocust op circuitgebruik. En daar is wegligging minstens zo belangrijk als oempf op het rechte stuk. De GS zou (met Z07-pakketje) dan ook 1.2 g aan laterale acceleratie moeten trekken en da’s helemaal geen verkeerde waarde.

Lichtgewicht is het toverwoord bij deze versie van de C7. Sterker nog: op GM’s eigen Milford Proving Ground is de nieuwe Grand Sport slechts 1 seconden langzamer dan de vorige Corvette ZR1, een beest van een auto. De GS wordt geleverd op Michelin Pilot Super Sport-banden en Brembo verzorgt de remmerij.

Chevrolet Corvette C7 Grand Sport

Het blok is nog steeds NA en levert ruim 460 pk, net als in de gewone Corvette C7. De motor is gelinkt aan een handmatige ‘bak met zeven verzetten, maar komt ook met een flappy paddle 8-bak. Tot slot is het exterieur verfraaid met een andere grille, bredere spatborden en andere zaken die de C7 net effe wat meer track focus geven.

Personaliseren staat bij de Grand Sport echter hoog in het vaandel, dus elke klant kan z’n dikke ‘Vette helemaal naar wens samenstellen. Amerika krijgt ‘m ietsje eerder, in Europa is de GS vanaf de herfst bij de dealer te bewonderen. Overigens komt er ook nog een Collector Edition van de Grand Sport met bijzondere lakkleuren en afwijkende leersoorten voor in het interieur.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel
  • Video: malloot doet donuts in de woonwijk
    Video: malloot doet donuts in de woonwijk

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Chevrolet, Corvette, geneve-2016, grand-sport, Stingray

Vorig bericht: « BMW, maar dan beter. De Alpina B7 Biturbo
Volgend bericht: De nieuwe Porsche 718 Boxster »

Lees Interacties

Reacties

  1. v60polestar zegt

    1 maart 2016 om 19:40

    Aaahhh dit ding is gvd lekker!!

    Login om te reageren
  2. baasbenz zegt

    1 maart 2016 om 19:40

    Heerlijke bak! Mooi dat er nog fabrikanten zijn die zich niet fixeren op alleen maar meer pk’s. Laat maar komen!

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      1 maart 2016 om 19:58

      @baasbenz: haha, nou dit is ook een van de eerste keren voor Corvette ;)

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    1 maart 2016 om 19:50

    Als dit geen “Fuck yeah, MURCIA!” schreeuwt weet ik het ook niet meer. Heerlijk!

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      1 maart 2016 om 20:21

      @Edge: Murcia???

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        1 maart 2016 om 20:49

        @bmwtouring: Oeps! Murica, niet Murcia natuurlijk.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        1 maart 2016 om 20:55

        @bmwtouring: Stad in Spanje…

        Login om te reageren
  4. hight96 zegt

    1 maart 2016 om 19:54

    Lekker hoor!

    Login om te reageren
  5. zeevink zegt

    1 maart 2016 om 20:05

    Heerlijk. Zet maar voor de deur. ??.

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    1 maart 2016 om 20:09

    Lekker dat lichtblauw!

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    1 maart 2016 om 20:25

    Nog een reden om een liefhebber van Amerikaans te zijn. Gewoon keiharde peurno dit!

    Login om te reageren
  8. ronin1130 zegt

    1 maart 2016 om 20:31

    Damn die is lekker!!
    Was de “Grand Sport” van de C6 geen roadster btw?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 maart 2016 om 00:50

      @ronin1130: C6 Grand Sport kon je als Coupe en Cabrio krijgen. C4 Grand Sport alleen als coupe volgens mij.

      Login om te reageren
  9. biohazardracer zegt

    1 maart 2016 om 20:31

    Blijft een vette wagen ? alleen die lelijke stripes op de flanken mogen ze van mij weg laten en wat is dat toch tegenwoordig met meer en meer verzetten, dan doel ik op de flappypadle 8-bak?!?! Zijn 6 verzetten niet genoeg? (zeker voor op het circuit)

    Login om te reageren
  10. knipperlichtje zegt

    1 maart 2016 om 20:40

    Kortweg is deze Corvette dus alles wat de 911R eigenlijk had moeten zijn.

    Login om te reageren
  11. dutchcorvette zegt

    1 maart 2016 om 21:07

    Wat een geweldige wagen!

    Login om te reageren
  12. jandespotter zegt

    1 maart 2016 om 21:20

    Altijd al een geweldige auto gevonden die corvette. Maar dit is wel de lekkerste/mooiste die er is

    Login om te reageren
  13. kle500 zegt

    1 maart 2016 om 21:20

    ‘Lichtgewicht is het toverwoord bij deze versie van de C7.’ wat weegt dat nu dan zo’n Vette en in verhouding tot de gewone?

    Login om te reageren
  14. agdesigns zegt

    1 maart 2016 om 21:53

    Hiervoor zal mn muslie-lease-diesel wel plek maken… Zelfst de vrouw des huize vind m mooi!

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    1 maart 2016 om 22:17

    Cool ding. Zo zie ik sportwagens het liefst. Niet van die pk-pakhuizen, maar voldoende power, lekker laag gewicht en gericht op rijplezier. Deze auto voldoet aan alle eisen. Heerlijk!!

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 22:18

    Wat blijft zo`n Corvette toch geweldig!

    Login om te reageren
  17. marieke zegt

    1 maart 2016 om 22:32

    Geile bak!

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 06:38

    De Amerikanen beginnen het steeds beter te begrijpen, Mooi dik en (licht) aggresief design en steeds betere prestaties op de weg.

    Login om te reageren
  19. mazdarx zegt

    2 maart 2016 om 08:57

    Corvettes zijn de uitzondering op de regel dat Amerikanen geen fatsoenlijke sport auto’s (meer) kunnen maken. Erg vet, zo’n C7, en in Amerika (of andere benzine-slurper vriendelijke landen) niet te evenaren kwa prijs / fun verhouding (80k voor 650HP in de Z06…). Gezien ze zo gefocussed zijn op licht gewicht ben ik ook wel benieuwd wat dit nu weegt, de standaard C7 weegt 1,496–1,577 kg wat ik erg veel vind…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North