• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Porsche 718 Boxster

Auteur: nicolasr, gepost 1 maart 2016 om 20:18 – 33 Reacties

Porsche-718-Boxster


Met viercilinder, maar wel een hele bak power.

Veel meer power ook dan de oude, heerlijk klinkende 6-cilinder boxermotor. Die deed het in de standaardtrim met 265 pk, de nieuwe begint bij 300 trappelende paardjes. En die zitten allemaal opgesloten in een blokje van 2 liter met Variabele Turbo Geometrie. Daarbovenop komt er ook nog de 718 Boxster S. Die krijgt een 2,5 liter mee, met dezelfde techniek erachter en die levert 350 pk. Netjes! De ‘gewone’ 718 heeft een topsnelheid van 275 kilometer per uur en sprint in 4,7 seconden naar de 100, mits uitgerust met een Sport Chrono pakket en PDK. De 718 Boxster S zit in 4,2 tellen op de 100 en gaat door tot 285.

Beide varianten verbruiken ongeveer een liter per 100 kilometer minder brandstof. En tenslotte goed nieuws voor de mannen die graag met hun handjes werken; de PDK-bak is een optie, een handbak blijft gewoon leverbaar.

Wil je weten of jij hem kunt betalen? Dit zijn de nederlandse prijen.
– 718 Boxster handgeschakelde zesbak € 67.800
– 718 Boxster PDK € 68.395
– 718 Boxster S handgeschakelde zesbak € 86.368
– 718 Boxster S PDK € 82.900

Ook interessant!

  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Nieuwe Porsche 718
    Nieuwe Porsche 718 krijgt vierwielaandrijving
  • Nieuwe elektrische Porsche 718
    Nieuwe elektrische Porsche 718 komt eerder dan verwacht
  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

718, Autoshows, boxster, geneve, geneve-2016, Porsche

Vorig bericht: « Officieel: de Chevrolet Corvette C7 Grand Sport
Volgend bericht: Dit is de Techrules AT96: een EV met 8.640 Nm »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwtouring zegt

    1 maart 2016 om 20:20

    Mooi speelgoed! Rijdt zeker geweldig!

    Login om te reageren
  2. renzer zegt

    1 maart 2016 om 20:21

    Zoo benieuwd hoe dit klinkt…

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      1 maart 2016 om 20:24

      @renzer: heje wel ns een bouvier horen schijte

      Login om te reageren
  3. audiisthebest zegt

    1 maart 2016 om 20:22

    Ik vind hem niet echt mooi, ik vind de Cayman en Boxster veel mooier

    Login om te reageren
    • gerjan zegt

      1 maart 2016 om 20:42

      @audiisthebest: cayman en boxster zijn de laatste mooie porsche. Het is gedaan met mooie porsches

      Login om te reageren
      • audiisthebest zegt

        1 maart 2016 om 20:49

        @gerjan: de 918 en de 911.2 zijn wel mooi vind ik, maar de andere niet echt

        Login om te reageren
  4. ontploffer zegt

    1 maart 2016 om 20:23

    Nee. Want 4 cilinder ?

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    1 maart 2016 om 20:23

    Begin de Boxster steeds meer te waarderen. Ook de 718 ziet er goed uit. Helemaal in t rood. Ja natuurlijk is het een beetje jammer van de 6 cilinder. Maar toch. Boxster > 911.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      1 maart 2016 om 21:21

      @toyotafortuner: en cayman ook

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        1 maart 2016 om 21:22

        @kle500: >911

        Login om te reageren
  6. Robbert89 zegt

    1 maart 2016 om 20:23

    En ik vind hem nog mooi ook! Toch zal ik het geluid missen. Een V6 klinkt gewoon mooi.

    Login om te reageren
    • axel968 zegt

      1 maart 2016 om 20:27

      @Robbert89: Boxter had een 6 cilinder boxer.

      Login om te reageren
      • ralfast zegt

        1 maart 2016 om 20:38

        @axel968: en ook daar miste je het v6 geluid

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          1 maart 2016 om 22:18

          @ralfast: v6 klinkt niet als een 6 cilinder boxer…

          Login om te reageren
  7. nielsnl1 zegt

    1 maart 2016 om 20:24

    Zo hé. Ze hebben de achterkant flink verpest t.o.v. de vorige generatie. Zit geen fatsoenlijke lijn meer in.

    Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    1 maart 2016 om 20:25

    Vind hem toch wel heel erg geslaagd damn… mooiste boxster tot nu toe.

    Login om te reageren
  9. brandon1997 zegt

    1 maart 2016 om 20:26

    Ik neem dan liever een Estoril blauwe M235i met handbak.

    Login om te reageren
  10. potjak zegt

    1 maart 2016 om 20:36

    Prachtig! En de prijzen vallen mij nog mee. Wat ik niet begrijp is dat bij de ‘normale’ versie PDK meer kost en bij de S minder (in relatie tot de handgeschakelde).

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      1 maart 2016 om 20:48

      @potjak: zal iets met het verschil in verbruik te maken hebben. Logische NL regels…

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        1 maart 2016 om 20:55

        @antoonniels: inderdaad, heel logisch onlogisch ?

        Login om te reageren
    • kle500 zegt

      1 maart 2016 om 21:26

      @potjak: Inderdaad, geen idee wat de oude boxter kostte maar met deze specs heb ik niets meer nodig dan de instapversie met 6bak…

      Als ik het uberhaupt kon betalen…

      Login om te reageren
  11. ocda zegt

    1 maart 2016 om 20:37

    Mmm slechts 20 pk minder dan een basis 911 cabriolet en dan voor zo ongeveer 50k euro minder. Geen slechte deal lijkt me

    Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      1 maart 2016 om 22:30

      @ocda: die 2 cilinders minder doen een hoop. Dat is zelfde als een maserati met 6 cilinder, het hoort niet.

      Login om te reageren
      • ocda zegt

        1 maart 2016 om 23:42

        @maseratizzzzzzzz: Goed hitsig 4 cilindertje is niets mis mee zeker niet voor t verschil van bijna 50 K euro waarbij ik persoonlijk de boxster mooier vind dan de 911. Mocht ik in de markt zijn ooit voor zoiets dan zou ik t wel weten.

        Gaat niet gebeuren omdat ik heb meer iets met luxe sedans en GT’s daar val ik dan weer voor. (kijk nog steeds met een schuin oog naar zo’n prachtige Citroen C6 en de 2e serie Jaguar XK vanaf 2006 om aan te schaffen voor dagelijks vervoer, zal t verstand wel blijven en de Bimmert nog een poosje doorrijden vrees ik)

        Wel zal dit blokje wel heel snel voor een algemene upgrade zorgen voor de 911 en de cayman omdat de boxster de basis 911 en de cayman GTS er gewoon uitloopt.

        Login om te reageren
        • maseratizzzzzzzz zegt

          1 maart 2016 om 23:54

          @ocda: ik begrijp je punt. Maar ik doelde meer op het geluid, hij klinkt echt voor geen meter…

          Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        2 maart 2016 om 08:38

        @maseratizzzzzzzz: hoezo niet? In de jaren 50 en 60 hadden de meeste Maserati’s een Zes in lijn en de biturbos uit de jaren 80 en 90 waren overwegend V6, de 6-pitter is dus keurig historisch verantwoord bij het merk. En ze klinken waanzinnig, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.

        Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 21:58

    gaaf ding hoor. En ik heb al een filmpje gezien, hij klinkt best goed!

    Login om te reageren
  13. wjeurs zegt

    2 maart 2016 om 01:52

    Jammer van de 6-cilinder boxer, en jammer van de hoeveelheid letters achterop, maar toch, HEBBON!

    Login om te reageren
  14. tombe zegt

    2 maart 2016 om 05:51

    De 2.5 S variant is die 4 of 6 cilinder?
    Komt nog zelden voor zoveel liters met slechts 4 cilinders, tenzij bij terreinwagens

    Login om te reageren
    • remcott zegt

      2 maart 2016 om 11:31

      @tombe: toch een 4 cilinder.

      Login om te reageren
  15. mashell zegt

    2 maart 2016 om 06:33

    De Boxster wordt steeds mooier. En ach dat geluid… Echt mooi klinken motoren al heel erg lang niet meer. Ook wordt het grootste deel van het geluid bepaald door de uitlaat en dan maakt het aantal cilinders, zeker in een open auto waar je de uitlaat goed hoort, niet echt meer uit. Maar de turbo kracht kan bij versnellen de Boxster juist een nog leukere wagen maken. Want dat is waar de wagen voor bedoeld is, lekker rijden op bochtige wegen waar je regelmatig moet
    versnellen en vertragen.

    Login om te reageren
  16. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 06:35

    De achterkant vind ik nog steeds een beetje wennen maar dat komt wel goed. Verder puike bak met goede Porsche techniek. Dit word wel een succes verwacht ik.

    Login om te reageren
  17. tstile zegt

    2 maart 2016 om 11:41

    Het interieur is in ieder geval niks bijzonders… Maargoed dat is standaard bij Porsche

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North