• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Citroën Aircross Concept

Auteur: autoblogger, gepost 8 april 2015 om 10:25 – 33 Reacties

Afbeelding Officieel: de Citroën Aircross ConceptAfbeelding Officieel: de Citroën Aircross ConceptAfbeelding Officieel: de Citroën Aircross ConceptAfbeelding Officieel: de Citroën Aircross ConceptAfbeelding Officieel: de Citroën Aircross Concept

Citroen Aircross Concept
Eerder al gelekt, maar nu hebben we alle info en foto’s!

De Citroën Aircross is volgens de Fransen een vervolg op de populaire C4 Cactus, en dat benadrukken ze met beeldende marketingtaal als volgt:

Een UITNODIGING TOT REIZEN in een cabine die onmiddellijk een gevoel van COMFORT en ENERGIE OPWEKT. Aan boord van de concept car Citroën Aircross staat alles in het teken van welzijn voor lichaam en geest. Naast het fysieke comfort dankzij de brede en ruime zetels, wordt deze indruk nog versterkt door warme materialen en de combinatie van lichte tinten en verfrissende kleuren. De strakke lijnen die dwars werden uitgewerkt suggereren ruimte, terwijl royale geometrische vormen structuur geven aan het ongedwongen interieur. Het reizen staat bij de Citroën Aircross centraal met opbergruimten en de mogelijkheid tot het vastgespen van bagage in een fris en modern interieur dat uitnodigt om samen op een andere manier op pad te gaan.

Juist ja… Maar goed, het is een bijzondere en compacte ‘SUV’ en dat zien we ook aan de binnenkant. Deze concept beschikt over twee HD-schermen van 12-inch, waarvan één mobiel om te delen met de passagier. Bovendien is elke zetel voorzien van luidsprekers en microfoons om uitwisselingen tussen de reizigers te vergemakkelijken. Ook leuk: er bevinden zich twee webcams aan weerszijden van de Citroën Aircross in de deurkozijnen, om zo foto’s te nemen tijdens uitstapjes en om een reisalbum bij te houden dat je kunt delen op sociale netwerken…

Onder de kap ligt uiteraard een Hybride Plug-In motor. Dat is een combinatie van een thermische benzinemotor en een elektrische motor die zich aan de achteras van de wagen bevindt, met een vermogen van 95 pk (70 kW) en een koppel van 200 Nm. De elektrische motor wordt gevoed door lithium-ionbatterijen, die in 3,5 uur worden opgeladen via een gewoon stopcontact (16A). De 1.6 THP benzinemotor heeft een vermogen van 218 pk (160 kW) en een koppel van 275 Nm. Met deze specs moet de auto in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u kunnen sprinten. En niet onbelangrijk: de CO2-uitstoot is 39 g/km.

We zijn benieuwd naar de uiteindelijke productieversie van deze conceptcar, al was het maar vanwege de bandenmaat van 22-inch. Tot die tijd kun je terecht op de Shanghai Motor Show, waar de Citroën Aircross zijn wereldpremière beleeft. China is immers een belangrijke markt voor Citroën , het merk haalt daar inmiddels 25% van de omzet vandaan.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus
  • Gefacelifte Citroen C5 Aircross is een stuk serieuzer
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

aircross, Citroen, concept, shanghai-2015

Vorig bericht: « Opel Adam S Rocks, met 150 bikkelharde pk’s
Volgend bericht: 3 dagen Veyron rijden? Dat is dan €65.000 a.u.b. »

Lees Interacties

Reacties

  1. douwe zegt

    8 april 2015 om 10:27

    Wat een lelijk ding zeg. Ik vind de cactus zeer geslaagd, dus jammer dat dit een ‘vervolg’ is.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      8 april 2015 om 10:34

      @douwe: Wel eens naast een cactus gestaan?

      Login om te reageren
      • douwe zegt

        8 april 2015 om 11:20

        @clarkson: ja. Hoezo?

        Login om te reageren
    • MJB zegt

      8 april 2015 om 10:49

      @douwe: Ik vind ‘m eigenlijk best wel gaaf.

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        8 april 2015 om 11:44

        @MJB: Ik ook, het ziet er nogal stoer uit en dat kun je van de meeste crossovers niet zeggen.

        Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      8 april 2015 om 11:07

      @douwe: Jij vindt het een lelijk ding. Moet je wel even erbij vermelden dat het jouw mening is.

      Login om te reageren
      • douwe zegt

        8 april 2015 om 11:58

        @marikoelolo: Ik vind het aardig van je te horen dat je mij als een autoriteit ziet op het gebied van de esthetiek van auto’s, maar volgens mij was het wel duidelijk dat het om een mening ging.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        8 april 2015 om 18:47

        @marikoelolo: Als je dat er moet bijvertellen worden de meeste comments plots drie keer zo lang. Alles is een mening op een blog. Maar das mijn mening natuurlijk, misschien denk jij er anders over…

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      8 april 2015 om 12:22

      @douwe: Vervolg moet je in dit geval niet interpreteren als vervanger…

      Login om te reageren
  2. bosje zegt

    8 april 2015 om 10:44

    Ik vind het wel geslaagd, lekker stoer ding. Citroën, toon lef en gooi deze ook gewoon zo de productie in! Fleurt het straatbeeld tenminste wat op.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      8 april 2015 om 12:25

      @bosje: inderdaad, gewoon de afdeling waarbij alle leuke dingen van de concept afgehaald worden overslaan

      Login om te reageren
  3. autodrome zegt

    8 april 2015 om 10:49

    Zeker een leuke auto in de grijze massa van tegenwoordig …

    Login om te reageren
  4. sydney zegt

    8 april 2015 om 10:56

    Heel tof ding hoor.Stop er een interieur in wat ook voor de doelgroep te betalen is,velgen tot 19″ en laat wat conceptplastic weg en er staat nog steeds een cool ding.Waarom kon Citroën dit 5 jaar geleden niet doen toen ik er nog zat?…

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      8 april 2015 om 12:16

      @sydney: misschien omdat jij er toen nog zat ;)

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        8 april 2015 om 14:25

        @sr20det: Dus jij denkt dat ik zoveel invloed op PSA heb gehad? Thanks! Dat moet ik op m’n CV zetten..

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          8 april 2015 om 18:51

          @sydney: Met je anti-Cool invloed bij VW solliciteren dan maar?

          Nah ja, nee, daar hebben ze al genoeg van jou soort…

          #cheapbashjoke

          Login om te reageren
        • sr20det zegt

          9 april 2015 om 12:10

          @sydney: zou ik maar doen, misschien willen ze je zelfs wel terug

          Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    8 april 2015 om 11:15

    Een beetje rare auto…

    En juist daarom briljant! Alleen al dat interieur met die zwevende hoofdsteunen in een kleurstelling die futuristisch is, maar tegelijkertijd herinneringen oproept aan the good old seventies. Al tullen niet alle designelementen overgenomen worden, dit belooft veel goeds voor het productiemodel.

    Login om te reageren
  6. bassie2 zegt

    8 april 2015 om 11:15

    in 4.5s naar de 100…. ik gok zomaar eens dat die dat niet gaat halen

    Login om te reageren
  7. eklasse zegt

    8 april 2015 om 11:18

    Bij andere concepts denk je er kleinere velgen op, een normaal dashboard, normale dakrails, geen gekke raamomlijsting, geen plastic designtrucjes op de zijkant, en je hebt de uiteindelijke productie versie.

    Citroen heeft bewezen met zijn concepts ook die elementen te behouden bij een productie model. Mag ik deze Aircross tegenhanger dus direct als een geslaagde Juke-killer betitelen?

    Login om te reageren
    • dameister zegt

      8 april 2015 om 11:32

      @eklasse: ik hoop het! Want ik vind hem erg tof. Die raambelijsting mag sowieso blijven wat mij betreft, ziet er wel gaaf uit

      Login om te reageren
  8. Design_Driven zegt

    8 april 2015 om 11:51

    Helemaal leuk, nog ff en ik ben Citro-fiel.

    Login om te reageren
  9. fmgarcia zegt

    8 april 2015 om 11:52

    Wat een positieve reacties! En terecht, wat een leuk ding.

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    8 april 2015 om 12:16

    Ziet er goed uit, hoop dat dat ze enigszins deze vormen kunnen behouden

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    8 april 2015 om 12:16

    Hip, jazeker, mooi? absoluut niet. De Cactus was een vernieuwing, dit wordt al een beetje uitmelken.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      8 april 2015 om 14:28

      @dutchdriftking: Als dit nu auto en/of concept nr 15 was kan ik begrijpen dat je zoiets roept, maar dit is de eerste auto na de Cactus.Je commentaar slaat dus nergens op.

      Login om te reageren
  12. Edge zegt

    8 april 2015 om 12:49

    Prima wagentje! Kekke buitenkant en een heel minimalistisch (maar wel gaaf!) interieur. Ongewijzigd in productie nemen aub, want als we dan toch van die softroaders op de weg gaan zien, dit 100x liever dan zo’n saaie Renault Captur of Opel Mokka

    Login om te reageren
  13. tombe zegt

    8 april 2015 om 13:21

    Imo worden ze bij citroen softer! De huidige met z’n plastiek inzetstukken is enorm personaliseerbaar.

    Ik ben een enorme fan vd huidige, vind em niet mooi, maar heel leuk, zelfs het interieur met de doorlopende voorbank en het gewaagde dash. Klasse citroen, deze vind ik wat softer geworden, jammer, zoals hierboven meermaals aangesneden, de cactus veranderde het straatbeeld!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 april 2015 om 20:27

      @tombe:
      De huidige C4 Aircross heeft geen inzetstukken, je verwart hem met de C4 Cactus.
      Om het nog vewarrender te maken is er ook nog een SUVje die de naam DS4 draagt.
      Dit is itt tot wat er in de tekst gesuggereerd wordt geen opvolger van de Cactus maar een opvolger van zijn iets duurdere zusje.

      Login om te reageren
      • tombe zegt

        8 april 2015 om 21:38

        @jrk68: heb het even opgezocht…klopt! Thanks! Wat een showroom moet je tegenwoordig hebben als autoverdeler als je elk model wil uitstellen. Die aircross zal wel mogen worstelen om die Qashqai vd troon te krijgen (in België dan). Mss moet hij even radicaal verfrissend worden als de cactus nu. Ik hoop het.

        Login om te reageren
  14. mashell zegt

    8 april 2015 om 13:25

    Mooi. Alleen dat “lipje” zoals we dat van bier, cola of voor de jongeren van energiedrank blikjes kennen, bij het acterportierraam is een beetje vreemd.

    Login om te reageren
  15. wimco zegt

    8 april 2015 om 14:17

    Zien we deze net zo ongewijzigd als de cactus?

    Login om te reageren
  16. toyotafortuner zegt

    8 april 2015 om 21:01

    Leuk. Maar ik heb toch maar liever een C4 Cactus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North