• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Huracán EVO RWD

Auteur: machielvdd, gepost 4 januari 2020 om 12:22 – 23 Reacties

Deze stier is net iets wilder.

De Huracán was in zijn oorspronkelijke gedaante vierwielaangedreven, maar ook leverbaar met enkel achterwielaandrijving. Nu krijgt ook de geëvolueerde versie van Huracán zo’n variant. Er circuleerde online al een foto, maar Lamborghini heeft nu officiële informatie en beelden van de Huracán EVO RWD de wereld ingestuurd.

De achterwielaandrijving is niet de enige verandering. De auto heeft tegelijkertijd een vermogensvermindering gekregen. Dit zagen we ook gebeuren bij de eerste versie van de Huracán RWD en de Gallardo. Waar de vierwielaangedreven Huracán EVO 640 pk produceert, krijgt de RWD er 610. Dit is dus 30 pk minder. De eerste Huracán RWD had 580 pk, waar de reguliere er 610 had.

De auto is ook iets lichter geworden: de Huracán weegt nu 1,389, waar dat normaal 1.422 kg was. Desondanks is de RWD iets langzamer dan de normale Huracán EVO. Een sprintje naar de 100 duurt nu 3,3 seconden in plaats van 2,9. De topsnelheid is 325 km/u. Volgens Lamborghini zou de vierwielaangedreven Huracán nog iets harder kunnen, maar veel maakt dat niet uit. Dat is ook niet de voornaamste focus van deze variant.

De meest autofabrikanten maken qua uiterlijk geen onderscheid tussen vier- en achterwielaangedreven varianten. Lamborghini doet dat wel, hoewel het geen grote wijzigingen zijn. Desondanks is de voorbumper duidelijk anders. Bij de normale EVO was deze vrij druk, maar de RWD heeft een strakkere en scherpere neus gekregen. Aan de achterkant is de RWD lastiger te herkennen, maar de gewijzigde diffuser geeft toch weg dat het hier niet om een reguliere Huracán gaat. Dit is vooral goed te zien als deze meegespoten is.

De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend, maar reken er op dat deze onder de normale Huracán EVO zullen liggen. Vanwege de lagere uitstoot zal de BPM ook minder zijn. Daarmee wordt dit dus het instapmodel van Lamborghini, maar het rijplezier zal er niet minder om zijn.

Ook interessant!

  • Novitec Huracán EVO RWD
    Novitec Huracán EVO RWD is voor comfortabele puristen
  • Deze man uitte zijn emoties op een Lamborghini Huracán
  • Mijn Auto: Lamborghini Huracán EVO van Husham
    Mijn Auto: Lamborghini Huracán EVO van Husham
  • Huracán Evo volgauto
    Huracán Evo volgauto voor vliegveld Bologna

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, Huracan-EVO, Huracan-EVO-RWD, Lamborghini

Vorig bericht: « De 10 krachtigste auto’s die in 2019 op NL kenteken werden gezet
Volgend bericht: Officieel: de Tesla Model 3 is nu een supercar »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    4 januari 2020 om 12:27

    Knapt wel op met dat nieuwe frontje.

    Login om te reageren
  2. mennok zegt

    4 januari 2020 om 12:35

    Toch eigenlijk hoe een Lambo hoort te zijn, goed gek. Gewoon 600+ pk op de achterwielen, resulterend in mindere cijfers. Gewoon doen.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      4 januari 2020 om 13:44

      @mennok: liefst ook nog zelf roeren met de lepel als het kan!

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        4 januari 2020 om 16:25

        @tortuga: niet ‘liefst’, het is een vereiste ?

        Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    4 januari 2020 om 12:40

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. P1m zegt

    4 januari 2020 om 12:40

    Deze voorbumper vind ik veel mooier, ziet er super uit zo!

    Login om te reageren
  5. ArnoldH zegt

    4 januari 2020 om 12:48

    De neus is met deze voorbumper een stuk rustiger en daarmee ook veel fraaier!

    Login om te reageren
  6. banderas zegt

    4 januari 2020 om 12:50

    Fijn een artikel zonder een hoog Dumpert-gehalte qua schrijven! De voorbumper is een stuk strakker en mooier, maar jammer dat praktisch elk merk zo’n rechthoekig vormpje in de bumper heeft incl. zwarte rand eromheen. Dik ding hoor.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 januari 2020 om 07:59

      @banderas: je spreekt in raadselen, kon je bij rechthoekig vormpje niet op het woord kentekenplaat komen of was je net die dag dat het verschil tussen rechthoek, driehoek en trapezium werd uitgelegd ziek?

      Login om te reageren
  7. HZW zegt

    4 januari 2020 om 12:56

    Het uiterlijk ziet er ook beter uit IMHO.
    De voorbumper is een stuk cleaner, en de diffuser in kleur is ook wel gaaf.

    Login om te reageren
  8. iphonistvongates zegt

    4 januari 2020 om 13:09

    Ik durf te voorspellen dat we minimaal 8 Autoblog postings krijgen waarin melding wordt gemaakt van toekomstige eigenaars van deze Lambo uitvoering, die allemaal dachten/denken dat ze Sebastian Loeb race-DNA hebben en gecrashed zijn.
    Dit is een equivalent van de (997 – widowmaker) Porsche 911 GT2 RS vermoed ik.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      5 januari 2020 om 01:01

      @iphonistvongates: Denk dat het wel mee zal vallen. Ferrari’s en dergelijke vliegen ook niet massaal uit de bocht.

      Login om te reageren
  9. tvklarenbosch zegt

    4 januari 2020 om 13:09

    Dit is Lambo die je moet hebben momenteel

    Login om te reageren
  10. RiKe zegt

    4 januari 2020 om 13:30

    Saai, zelfde auto, andere aandrijving. Totaal geen vernieuwing bij Lamborghini. Net als de Aventador wordt deze tot in den treuren gerecycled, maar met iets nieuws komen…? Vergeet het maar. De Urus was de grootste verassing van zo’n beetje de afgelopen 6 jaar

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      4 januari 2020 om 15:50

      @rike: daardoor beperk je de afschrijving wel heel erg. Dat vinden de eigenaren juist weer prettig. McLaren verliest daar veel rijders mee bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        4 januari 2020 om 16:47

        @stefje: Misschien, maar dat maakt de het merk niet bepaald spannender

        Login om te reageren
  11. vaakbenjetebang zegt

    4 januari 2020 om 13:36

    Die wielen lijken overigens wel ontzettend veel op een wiel dat jen nog wel eens onder het laatste model Polo ziet. Goed, het aantal wieldesigns is natuurlijk eindig, maar een ietsje origineler dan dit had toch wel mogelijk moeten zijn.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      4 januari 2020 om 14:03

      @vaakbenjetebang: Lol, de nieuwste Polo? Dit design ken ik al sinds de S-Max minstens tien jaar geleden, mogelijk is het nog ouder.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        4 januari 2020 om 14:06

        @phaeton: Ja, daar zeg je wat. Vooruit, om mezelf wat punten toe te kennen: op de S-Max waren die velgen nog (zoals het hoort) in één kleur, toch? Zonder van die ‘hippe’ diamond cut-toestanden met contrasterend zwart?

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          4 januari 2020 om 15:10

          @vaakbenjetebang: Jup, toen nog wel. Dat diamond cut begrijp ik ook niet zo. Toevallig net nog op het hippe Instagram _:)_ een 2003 X5 voorbij zien komen met hetzelfde velgdesign. Matig van Lamborghini om dit design te gebruiken inderdaad, zeker als mede VAG Polo het design gebruikt onder een huidig model.

          Login om te reageren
  12. thomasthomas zegt

    4 januari 2020 om 15:09

    Nou dat is dus alleen wielspin, laat maar een auto met de helft van het vermogen is al een ellende op de achterwielen.

    Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      4 januari 2020 om 23:12

      @thomasthomas: 300pk op de achterwielen is geen ellende. Tenzij je misschien met kale banden rijdt:-) 600pk op de achterwielen is nog goed te doen, in de regen moet je wel stevig gaan opletten!

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    4 januari 2020 om 18:08

    Wat kan een auto opknappen van een andere voorbumper!! Altijd deze nemen dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North