• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de Lamborghini Huracan Performante Spyder

Auteur: jaapiyo, gepost 6 maart 2018 om 10:00 – 12 Reacties

Afbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante SpyderAfbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante SpyderAfbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante SpyderAfbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante SpyderAfbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante SpyderAfbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante SpyderAfbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante SpyderAfbeelding Officieel: de Lamborghini Huracan Performante Spyder

Lambo
Lamborghini heeft de oplossing gevonden voor het enige probleem van de Huracan Performante.

Toen @wouter een blokje om ging met de Lamborghini Huracan Performante (rijtest), kwam hij erachter dat de auto eigenlijk maar één probleem heeft. Of nou ja, twee problemen, maar de prijs tellen we niet mee want dat is nou eenmaal a given. Nee, het echte probleem van de Huracan Performante is dat je er als uit de kluiten gewassen Nederlander simpelweg niet goed inpast. Het is eigenlijk onvoorstelbaar dezer dagen, maar de ‘Hura Perf’ is nog zo’n Italiaan die alleen voor kleine Italiaantjes gemaakt lijkt te zijn. Ergens is dat overigens gewoon zoals het heurt, want in oude Lambo’s zat je ook zelden echt comfortabel. Maar als je er vanuit deze contreien 1.500 glorieuze kilometers in wil afleggen op weg naar het land van herkomst, geven je rug en nek al snel niets meer om dergelijke nostalgische overwegingen.

Je had dus eigenlijk geen andere optie dan de briljante Huracan Performante met diens machtige V10 aan je Hollandse neus voorbij te laten gaan. Maar dat is nu voorbij. Lamborghini heeft de auto namelijk onthoofd, waardoor jouw eigen hoofd eindeloos veel ruimte heeft. Bijkomend voordeel: je hoort die heerlijke atmosferische tiencilinder in je nek nóg iets beter. Dat laatste kan overigens ook met de kap dicht (als je er dan nog inpast), want het achterruitje kan je indien de kap gesloten is ook apart openen met een druk op de knop. Multo bene.

Uiteraard kleven er ook enkele nadelen aan het decouperen van de Huracan Performante. De Spyder heeft iets minder sprinttalent dan zijn dichte broer. De nul-naar-honderd duurt 3,1 seconden in plaats van 2,9 seconden. Nul-naar-tweehonderd kost 9,3 seconden in plaats van 8,9 tikken van de klok. De topsnelheid van 325 kilometer per uur blijft echter gelijk. Tevens heeft de Spyder de beste party trick van zijn dichte broer behouden, namelijk Aerodinamica Lamborghini Attiva (video). Dat belooft veel goeds voor de rij-eigenschappen. Doe mij er maar een in Viola Parsifae.

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2018, huracan, Lamborghini, performante, spyder

Vorig bericht: « Renault EZ-GO: de visie van Renault op mobiliteit
Volgend bericht: Audi e-tron prototype: je nieuwe leaseauto is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. dave130r zegt

    6 maart 2018 om 10:12

    En hoe ziet het er uit met dak?

    Login om te reageren
    • dave130r zegt

      6 maart 2018 om 10:13

      @dave130r: Eerste foto is niet heel veel op te zien namelijk.

      Login om te reageren
      • peterpann3nkoek zegt

        6 maart 2018 om 10:34

        @dave130r: ik denk dat hij er met dicht dak gewoon uitziet als de “normale” performante

        Login om te reageren
  2. pechweg zegt

    6 maart 2018 om 10:26

    Pure porno!

    Login om te reageren
  3. peug206 zegt

    6 maart 2018 om 10:28

    Mag het ook zonder de spoiler die er achteraf nog op lijkt gezet? Verpest de strakke kont helemaal vind ik…

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    6 maart 2018 om 10:28

    Is dat gebrek aan ruimte alleen bij de Performante of ook bij de normale Huracan?

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2018 om 10:48

    Doe mij toch maar een oranje coupé. Dan zaag ik zelf wel een gat in de achterruit.

    Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    6 maart 2018 om 11:05

    Heerlijk, die “baby” lambo’s zijn altijd gaaf als extremere variant en cabrio (denk aan gallardo superlegera cabrio, supertrofeo cabrio etc)

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    6 maart 2018 om 11:06

    Mijn zwager is tegen de 2 meter maar die bestaat voornamelijk uit benen. Kan hij de auto ook staand besturen?

    Login om te reageren
  8. banaan7 zegt

    6 maart 2018 om 11:30

    En nog een probleem was dat je er niet fatsoenlijk pizzas mee kon bakken

    Login om te reageren
  9. jules713 zegt

    6 maart 2018 om 13:36

    Echt de allergeilste auto die verkocht wordt op dit moment.

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    6 maart 2018 om 17:18

    De blauwe is erg lekker zo!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North