Officieel: de vernieuwde Ford Mustang

Auteur: , 49 Reacties

Na de lekplaatjes is het nu tijd voor the real deal.

De Mustang is na ons grote 24 uurs-avontuur een AB-favourite. Helaas zorgt het belastingklimaat ervoor dat je bijkans een gaatje in het hoofd moet hebben om hier een V8 op kenteken te zetten en da’s natuurlijk de versie die je wilt hebben.

Uiterlijke wijzigingen nam collega @Dizono vanochtend al met je door. Er is echter genoeg nieuws te melden over het gebeuren onder de kap. Ford gaat er prat op dat dit de allerbeste Mustang ooit is, dat geeft alvast vertrouwen. Belangrijkste wijziging is het verdwijnen van de V6 uit het modellengamma.

Blijven over de 2.3 EcoBoost en natuurlijk dé 5.0 V8 uit de Mustang GT. Niet dat het met die viercilinder behelpen is, maar een coupé als deze vraagt om American Muscle. Beide krachtbronnen kunnen worden gekoppeld aan een vernieuwde handbak of aan een geheel nieuwe 10-traps automaat. Overigens geeft Ford (nog) niet vrij hoeveel pk’s beide motoren leveren.

Verder krijgen klanten meer personalisatiemogelijkheden dan ooit en geven de MagneRide-dempers de Mustang een wegligging waar zelfs de meest verstokte milieulobbyist jeukende handjes van krijgt. Vanaf de herfst gaat de ‘Stang in Amerika in de verkoop. Een rijtest met de vorige Mustang check je HIER.



49 reacties

Sleek en chique ..
Niet echt mijn ding ..
Maar zou em zeker verkiezen boven een Aston Martin ..
@lincoln: smaken verschillen ;) desalniettemin een dikke wagen!
Tja, vanaf de kont en de zijkant gezien zie ik amper verschil en vind ik het een mooie auto. Maar de neus is vreselijk. De koplampen zien er niet uit, het is wat braver geworden als je het mij vraagt. Nee, geen geslaagde facelift vind ik.
@viezefreddyw: koplampen doen me denken aan die sneue spleetjes van de huidige MX5?
@davelepeef: Klopt ja, ze hebben er wel wat van weg. Maar bij de Mazda is het wel goed gelukt.
Ziet er prima uit. Heeft meer Europese flair gekregen. Of dat dan weer iets positiefs is als je het over American muscle hebt…
Geen droom auto. Wel een dikke bak.
De 2.3 ecoboost zal wel 350 pk leveren. Denk dezelfde motor als in de Focus
@lekkerlinksrijden:

435 Nm op een 10 traps ..
Peekaas doen er dan niet meer zoveel toe ..
@lincoln: als je snel wilt heb je pk’s nodig, ook bij een 10 traps.

Maar geef mij maar koppel laag in de toeren…
@lincoln:
des te meer versnelling des te meer het vermogen en des te minder het koppel er toe doet.
@lekkerlinksrijden: gewoon ff een Mountune pakket erop en je zit al snel op 400pk…
Blijft een gave Muscle car. Of misschien zelfs de Muscle car.

De V6 was volgens mij trouwens al lang niet meer leverbaar hier.
De V6 weg, betekent dat dat de 2.3 vier cilinder ook in de VS een hit is?
@rob: Dat is die zeker. Nog populairder dan de GT lijkt wel. De V6’en zijn bijna allemaal huurauto’s.
@rob:

Is een koppelrijk blok ..
Geschikter voor zwaardere voertuigen ..
“je bijkans een gaatje in het hoofd moet hebben om hier een V8 op kenteken te zetten””

Waarom beginnen jullie niet een politieke partij om het ontballen van de Nederlandse man (m/v) te stoppen? 200% BPM op al die turbomolens en vette korting op ales wat NA en veel, heel veel benzine zuipt. EN liter benzine op 1 euro ofzo. En rot op met motorrijtuigenbelasting. En 2 jaar lang geen wegwerkzaamheden. En afschaffen van max snelheid + dalurenkaart voor vrachtwagens invoeren. JA!
@john4545: Waarom begin jij die partij niet? Jij bent de grootste turbo hater hier.

We kunnen trouwens nog wel een partij gebruiken.
@radeox: Ik denk dat ik te radicaal ben. Ik ben in staat om onze F16s om de BMW-fabrieken te laten cirkelen zolang ze niet capituleren en huilend op hun knieën beloven weer NA-motoren te maken. AB heeft veel meer bereik en verstand dan ik. En als GeenPeil het kan, kan AB het ook. Er is geen 1 partij die opkomt voor de motorist, Freude am Fahren. Die dikke vinger tegen ”groen” zegt. Groen is goed, maar V8 moet ook kunnen zolang 1/3 van wagenpark gewoon hele dikke, zwartstokende SUVs zijn. En tanks, ik wil hele dikke V12 dikke Leopard 2-tanks terug in het leger. En dan op de landmachtdagen 30 van die dingen een hele berg 4- en 3-cylinder downsizeturbo piffleautotjes aan gort schieten. Voor de GL-bezoekers schilderen we die tanks dan in het groen.
@john4545: het zit wel diep he..
Van een agressieve neus naar een luie neus (Neeeee we hebben het niet over aanhangers van die club)
Exterieur is een beetje meh, maar als je het mij vraagt mooier dan de pre-facelift.
Maar dat interieur is met grote sprongen vooruit gegaan. Het oude design zo veel mogelijk behouden en het nieuwe design in stand.
@mercedesclk350: Was in gesprek tijdens het typen dus die laatste zin ging een beetje fout, haha.

De minimale wijzigingen terwijl ze toch een mooi nieuw navi-scherm en digitaal instrumentarium hebben kunnen maken, dat vind ik goed gedaan.
@mercedesclk350: gezellig voor die gesprekspartner van je.
Jammer dat ze die Focus neus doortrekken naar de Mustang. Echt zonde.
@str8six:

Camaro is er ook niet mooier op geworden ..

Challenger blijft faceliftloos een plaatje ..
@lincoln: helemaal mee eens! Challenger is ook altijd m’n favoriet geweest v/d muscle 3.
Mooie auto als huurauto in the states. Maar wat een afschuwelijke interieur. Een slap aftreksel van interieur van Nissan GTR.
Poh wat een bullebak! Zie de pre-facelift toch regelmatig rijden.

Maar 10 versnellingen… kom op zeg, hang er dan een CVT in.
Ik vind de facelift geslaagd, maar wat een zonde dat er geen 6 cilinder komt !
@leaper035t: als je de koplampen frontaal bekijkt, vind ik ze minder geslaagd. Schuin of langs de zijkant valt het minder op.
Prima facelift. Neus, vooral voorbumperpartij, kon beter.
>10-traps automaat.
Sweet fin jezus. Liever terug naar de tijd van 3-traps in je Mustang.
@toyotafortuner: nee, 3 versnellingen is écht te weinig. 5 of 6 verzetten is eigenlijk nog steeds ideaal imo
Define my colours….. HAHA! GAYYYYYYYYY!!!!! Verder wel erg strakke bak hoorrrrr!
@jaso013:
ja, kun je straks themes voor je dashboard downloaden, hello kitty theme ofzo, vet man. Maar inderdaad verder wel leuke bak.
@jaso013: wat voor kleurtje heb je je telefoon in gekozen dan? Of zomaar je kleding aangeslingerd?? Niks mis met beetje individualisatie toch?
Ziet er zo beter uit dan in het fillempie van vanmorgen, toch vind ik die koplampen een beetje te laag staan..
“Evolutie in plaats van revolutie, blabla, etc..”
Ik vind dat ze de neus echt verneukt hebben. Erg jammer. En gezien de reacties op alle fora is niet iedereen positief.
Ben ik de enige die deze neus nu zo verschrikkelijk lelijk vind?
Lullig hoor! Voor mijn gevoel is de nieuwe mustang er net en dan nu alweer een nieuwe pffff
@3246cm252kw:
Was vroeger heel normaal bij in ieder geval de Amerikaanse merken, ieder jaar een faceliftje.
Vond dat wel wat hebben eigenlijk.
Foto 1 is echt slecht zeg, en de neus is er ook niet beter op geworden maar zet die 5.0 maar op de dam hoor..
@pinut187: (is ook geen foto)
Wat een geil ding!. Wellicht kan Trump ons landje wat sancties opleggen als de BPM en andere corrupte rotzooi er niet af gaat bij aanschaf.
Graag met Jaguar logo
Mooi dashboard, helemaal digitaal?
De oplossing is: koop een 2.3 en bouw hem om naar een v8, goedkoper dan die absurde funbelasting. De partij die het volk kan bevrijden van de ernstig tot emigratie en fraude aanzettende want krankzinnige bpm krijgt, mits verder zinnig, krijgt mijn stem. Theo Hiddema, puntje voor je partijprogramma?
Wat een fraaie bak, het was mooi het blijft mooi. De mustang is een van de meest legendarische auto’s ooit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).