• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de vernieuwde Ford Mustang

Auteur: Author, gepost 17 januari 2017 om 18:56 – 49 Reacties

Afbeelding Officieel: de vernieuwde Ford MustangAfbeelding Officieel: de vernieuwde Ford MustangAfbeelding Officieel: de vernieuwde Ford MustangAfbeelding Officieel: de vernieuwde Ford MustangAfbeelding Officieel: de vernieuwde Ford MustangAfbeelding Officieel: de vernieuwde Ford MustangAfbeelding Officieel: de vernieuwde Ford MustangAfbeelding Officieel: de vernieuwde Ford Mustang

Officieel! De nieuwe Ford Mustang
Na de lekplaatjes is het nu tijd voor the real deal.

De Mustang is na ons grote 24 uurs-avontuur een AB-favourite. Helaas zorgt het belastingklimaat ervoor dat je bijkans een gaatje in het hoofd moet hebben om hier een V8 op kenteken te zetten en da’s natuurlijk de versie die je wilt hebben.

Uiterlijke wijzigingen nam collega @Dizono vanochtend al met je door. Er is echter genoeg nieuws te melden over het gebeuren onder de kap. Ford gaat er prat op dat dit de allerbeste Mustang ooit is, dat geeft alvast vertrouwen. Belangrijkste wijziging is het verdwijnen van de V6 uit het modellengamma.

Blijven over de 2.3 EcoBoost en natuurlijk dé 5.0 V8 uit de Mustang GT. Niet dat het met die viercilinder behelpen is, maar een coupé als deze vraagt om American Muscle. Beide krachtbronnen kunnen worden gekoppeld aan een vernieuwde handbak of aan een geheel nieuwe 10-traps automaat. Overigens geeft Ford (nog) niet vrij hoeveel pk’s beide motoren leveren.

Verder krijgen klanten meer personalisatiemogelijkheden dan ooit en geven de MagneRide-dempers de Mustang een wegligging waar zelfs de meest verstokte milieulobbyist jeukende handjes van krijgt. Vanaf de herfst gaat de ‘Stang in Amerika in de verkoop. Een rijtest met de vorige Mustang check je HIER.

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Mustang Mach-E GT
    Mustang Mach-E GT is blauw V8-alternatief

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, mustang-gt

Vorig bericht: « Voorzitter RAI Vereniging betrokken bij nepprijs
Volgend bericht: Autoblog-lezer vertelt over zijn Countach-replica »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    17 januari 2017 om 19:00

    Sleek en chique ..
    Niet echt mijn ding ..
    Maar zou em zeker verkiezen boven een Aston Martin ..

    Login om te reageren
    • Graafke zegt

      17 januari 2017 om 19:49

      @lincoln: smaken verschillen ;) desalniettemin een dikke wagen!

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    17 januari 2017 om 19:02

    Tja, vanaf de kont en de zijkant gezien zie ik amper verschil en vind ik het een mooie auto. Maar de neus is vreselijk. De koplampen zien er niet uit, het is wat braver geworden als je het mij vraagt. Nee, geen geslaagde facelift vind ik.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 januari 2017 om 08:05

      @viezefreddyw: koplampen doen me denken aan die sneue spleetjes van de huidige MX5?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        18 januari 2017 om 08:08

        @davelepeef: Klopt ja, ze hebben er wel wat van weg. Maar bij de Mazda is het wel goed gelukt.

        Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    17 januari 2017 om 19:05

    Ziet er prima uit. Heeft meer Europese flair gekregen. Of dat dan weer iets positiefs is als je het over American muscle hebt…

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    17 januari 2017 om 19:06

    Geen droom auto. Wel een dikke bak.

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    17 januari 2017 om 19:07

    De 2.3 ecoboost zal wel 350 pk leveren. Denk dezelfde motor als in de Focus

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 januari 2017 om 19:16

      @lekkerlinksrijden:

      435 Nm op een 10 traps ..
      Peekaas doen er dan niet meer zoveel toe ..

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 januari 2017 om 20:32

        @lincoln: als je snel wilt heb je pk’s nodig, ook bij een 10 traps.

        Maar geef mij maar koppel laag in de toeren…

        Login om te reageren
      • super zegt

        17 januari 2017 om 20:43

        @lincoln:
        des te meer versnelling des te meer het vermogen en des te minder het koppel er toe doet.

        Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      17 januari 2017 om 19:39

      @lekkerlinksrijden: gewoon ff een Mountune pakket erop en je zit al snel op 400pk…

      Login om te reageren
  6. dedon zegt

    17 januari 2017 om 19:11

    Blijft een gave Muscle car. Of misschien zelfs de Muscle car.

    De V6 was volgens mij trouwens al lang niet meer leverbaar hier.

    Login om te reageren
  7. Rob zegt

    17 januari 2017 om 19:16

    De V6 weg, betekent dat dat de 2.3 vier cilinder ook in de VS een hit is?

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      17 januari 2017 om 19:20

      @rob: Dat is die zeker. Nog populairder dan de GT lijkt wel. De V6’en zijn bijna allemaal huurauto’s.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 januari 2017 om 19:25

      @rob:

      Is een koppelrijk blok ..
      Geschikter voor zwaardere voertuigen ..

      Login om te reageren
  8. john4545 zegt

    17 januari 2017 om 19:18

    “je bijkans een gaatje in het hoofd moet hebben om hier een V8 op kenteken te zetten””

    Waarom beginnen jullie niet een politieke partij om het ontballen van de Nederlandse man (m/v) te stoppen? 200% BPM op al die turbomolens en vette korting op ales wat NA en veel, heel veel benzine zuipt. EN liter benzine op 1 euro ofzo. En rot op met motorrijtuigenbelasting. En 2 jaar lang geen wegwerkzaamheden. En afschaffen van max snelheid + dalurenkaart voor vrachtwagens invoeren. JA!

    Login om te reageren
    • radeox zegt

      17 januari 2017 om 21:09

      @john4545: Waarom begin jij die partij niet? Jij bent de grootste turbo hater hier.

      We kunnen trouwens nog wel een partij gebruiken.

      Login om te reageren
      • john4545 zegt

        17 januari 2017 om 21:28

        @radeox: Ik denk dat ik te radicaal ben. Ik ben in staat om onze F16s om de BMW-fabrieken te laten cirkelen zolang ze niet capituleren en huilend op hun knieën beloven weer NA-motoren te maken. AB heeft veel meer bereik en verstand dan ik. En als GeenPeil het kan, kan AB het ook. Er is geen 1 partij die opkomt voor de motorist, Freude am Fahren. Die dikke vinger tegen ”groen” zegt. Groen is goed, maar V8 moet ook kunnen zolang 1/3 van wagenpark gewoon hele dikke, zwartstokende SUVs zijn. En tanks, ik wil hele dikke V12 dikke Leopard 2-tanks terug in het leger. En dan op de landmachtdagen 30 van die dingen een hele berg 4- en 3-cylinder downsizeturbo piffleautotjes aan gort schieten. Voor de GL-bezoekers schilderen we die tanks dan in het groen.

        Login om te reageren
        • jamessb6 zegt

          18 januari 2017 om 04:11

          @john4545: het zit wel diep he..

          Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    17 januari 2017 om 19:25

    Van een agressieve neus naar een luie neus (Neeeee we hebben het niet over aanhangers van die club)

    Login om te reageren
  10. mercedesclk350 zegt

    17 januari 2017 om 19:27

    Exterieur is een beetje meh, maar als je het mij vraagt mooier dan de pre-facelift.
    Maar dat interieur is met grote sprongen vooruit gegaan. Het oude design zo veel mogelijk behouden en het nieuwe design in stand.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      17 januari 2017 om 19:37

      @mercedesclk350: Was in gesprek tijdens het typen dus die laatste zin ging een beetje fout, haha.

      De minimale wijzigingen terwijl ze toch een mooi nieuw navi-scherm en digitaal instrumentarium hebben kunnen maken, dat vind ik goed gedaan.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 januari 2017 om 20:33

        @mercedesclk350: gezellig voor die gesprekspartner van je.

        Login om te reageren
  11. str8six zegt

    17 januari 2017 om 19:29

    Jammer dat ze die Focus neus doortrekken naar de Mustang. Echt zonde.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 januari 2017 om 19:36

      @str8six:

      Camaro is er ook niet mooier op geworden ..

      Challenger blijft faceliftloos een plaatje ..

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        17 januari 2017 om 23:23

        @lincoln: helemaal mee eens! Challenger is ook altijd m’n favoriet geweest v/d muscle 3.

        Login om te reageren
  12. laraki zegt

    17 januari 2017 om 19:33

    Mooie auto als huurauto in the states. Maar wat een afschuwelijke interieur. Een slap aftreksel van interieur van Nissan GTR.

    Login om te reageren
  13. Tuono zegt

    17 januari 2017 om 19:36

    Poh wat een bullebak! Zie de pre-facelift toch regelmatig rijden.

    Maar 10 versnellingen… kom op zeg, hang er dan een CVT in.

    Login om te reageren
  14. leaper035t zegt

    17 januari 2017 om 19:38

    Ik vind de facelift geslaagd, maar wat een zonde dat er geen 6 cilinder komt !

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      17 januari 2017 om 21:11

      @leaper035t: als je de koplampen frontaal bekijkt, vind ik ze minder geslaagd. Schuin of langs de zijkant valt het minder op.

      Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    17 januari 2017 om 19:44

    Prima facelift. Neus, vooral voorbumperpartij, kon beter.
    >10-traps automaat.
    Sweet fin jezus. Liever terug naar de tijd van 3-traps in je Mustang.

    Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      17 januari 2017 om 23:30

      @toyotafortuner: nee, 3 versnellingen is écht te weinig. 5 of 6 verzetten is eigenlijk nog steeds ideaal imo

      Login om te reageren
  16. jaso013 zegt

    17 januari 2017 om 19:59

    Define my colours….. HAHA! GAYYYYYYYYY!!!!! Verder wel erg strakke bak hoorrrrr!

    Login om te reageren
    • super zegt

      17 januari 2017 om 20:48

      @jaso013:
      ja, kun je straks themes voor je dashboard downloaden, hello kitty theme ofzo, vet man. Maar inderdaad verder wel leuke bak.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 januari 2017 om 08:10

      @jaso013: wat voor kleurtje heb je je telefoon in gekozen dan? Of zomaar je kleding aangeslingerd?? Niks mis met beetje individualisatie toch?

      Login om te reageren
  17. rob636 zegt

    17 januari 2017 om 20:03

    Ziet er zo beter uit dan in het fillempie van vanmorgen, toch vind ik die koplampen een beetje te laag staan..

    Login om te reageren
  18. alfalfa zegt

    17 januari 2017 om 20:16

    “Evolutie in plaats van revolutie, blabla, etc..”

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    17 januari 2017 om 20:35

    Ik vind dat ze de neus echt verneukt hebben. Erg jammer. En gezien de reacties op alle fora is niet iedereen positief.

    Login om te reageren
  20. elias zegt

    17 januari 2017 om 21:04

    Ben ik de enige die deze neus nu zo verschrikkelijk lelijk vind?

    Login om te reageren
  21. 3246cm252kw zegt

    17 januari 2017 om 21:08

    Lullig hoor! Voor mijn gevoel is de nieuwe mustang er net en dan nu alweer een nieuwe pffff

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      17 januari 2017 om 22:22

      @3246cm252kw:
      Was vroeger heel normaal bij in ieder geval de Amerikaanse merken, ieder jaar een faceliftje.
      Vond dat wel wat hebben eigenlijk.

      Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    17 januari 2017 om 21:13

    Foto 1 is echt slecht zeg, en de neus is er ook niet beter op geworden maar zet die 5.0 maar op de dam hoor..

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 januari 2017 om 08:11

      @pinut187: (is ook geen foto)

      Login om te reageren
  23. sracert zegt

    17 januari 2017 om 21:32

    Wat een geil ding!. Wellicht kan Trump ons landje wat sancties opleggen als de BPM en andere corrupte rotzooi er niet af gaat bij aanschaf.

    Login om te reageren
  24. spotcrew32 zegt

    17 januari 2017 om 22:55

    Graag met Jaguar logo

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    18 januari 2017 om 09:52

    Mooi dashboard, helemaal digitaal?

    Login om te reageren
  26. SummerSky zegt

    18 januari 2017 om 15:18

    De oplossing is: koop een 2.3 en bouw hem om naar een v8, goedkoper dan die absurde funbelasting. De partij die het volk kan bevrijden van de ernstig tot emigratie en fraude aanzettende want krankzinnige bpm krijgt, mits verder zinnig, krijgt mijn stem. Theo Hiddema, puntje voor je partijprogramma?

    Login om te reageren
  27. michaelcorleone zegt

    20 januari 2017 om 22:11

    Wat een fraaie bak, het was mooi het blijft mooi. De mustang is een van de meest legendarische auto’s ooit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North