• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Mustang 2015: rijtest en video

Auteur: Wouter, gepost 18 mei 2015 om 16:00 – 108 Reacties

Afbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en videoAfbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en videoAfbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en videoAfbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en videoAfbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en videoAfbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en videoAfbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en videoAfbeelding Ford Mustang 2015: rijtest en video

Ford Mustang 2015
Bij het starten van de V8 gaat spontaan de zon schijnen. Zo veel CO2 braken de uitlaten uit en in al hun wijsheid bestraft de Nederlandse overheid de Mustang V8 met een half tonnetje aan extra belasting. Gelukkig is er ook een viercilinder, die naar verluidt zo behouden aan de brandstof nipt dat de Mustang als ijsmachine kan worden ingezet.

Via de “grijze” import scoorden liefhebbers altijd al wel hun portie pony’s, maar straks kan de Mustang bij de officiële Ford dealer worden aangeschaft. De komst naar Europa met alle politici met gluten-allergie CO2-intolerantie, was een belangrijke reden voor Ford om ook een wat zuinigere viercilinder in het vooronder te schroeven.

Ford Mustang 2015

Vier cilinders zijn voor een echte musclecar nog altijd de helft te weinig en aan de uitspraak er is “no substitute for cubic inches” doet het 2,3 liter grote blok ook geen recht. Gelukkig leven we in een tijd waar fabrikanten door de inzet van turbo’s blokken maken die heel ruimschoots over de 100 pk per liter gaan (voor de Mustang: 139 pk per liter). De Mustang 2.3 EcoBoost liet een gemengde indruk achter. Strikt genomen is die snel genoeg, maar het chassis van de Mustang is zo goed, dat een kleine 320 pk nog niet genoeg was om van de Mustang een speelse musclecar te maken. In de viercilinder Mustang reed ik volgas op stukken waar je het in de V8 wel uit je hoofd laat. Het is overdreven om te stellen dat de Mustang de 100 pk extra van de V8 nodig heeft, maar het wordt er wel een lekkerder auto van.

Ford Mustang 2015

Geluidstechnisch is de V8 uiteraard ook te prefereren boven de viercilinder. Ford heeft nog een heldhaftige poging gewaagd om de 2.3 een soort boxer roffel mee te geven, maar alleen als je nog nooit een echte boxermotor hebt gehoord trap je erin.

Ford Mustang 2015

The Inconvenient Truth
Amerikanen snappen het CO2-spelletje in Europa niet en/ of de Nederlandse regels zijn ridicuul. Wil je een V8 of een viercilinder met automaat, dan zal je portemonnee bloeden voor de extra CO2-uitstoot. Met een automaat stijgt de CO2-uitstoot van de 2.3 Ecoboost van 179 naar 225 gram per kilometer. Vreemd genoeg is bij de V8 juist weer de automaat zuiniger.

Fastback 2.3 EcoBoost€47.600
Fastback 2.3 EcoBoost automaat€70.700
Convertible 2.3 EcoBoost €53.600
Convertible 2.3 EcoBoost automaat €75.200
Fastback GT 5.0 V8€104.500
Fastback GT 5.0 V8 automaat €98.700
Convertible GT 5.0 V8€111.600
Convertible GT 5.0 V8 automaat€106.300

Ford Mustang 2015

Elke auto wordt beter van 100 pk extra
Deze regel gaat op tot 500 pk en de Mustang NIET de uitzondering die de regel bevestigd. Als je van snelheid houdt en het kan betalen, ga voor de V8. De Mustang 2.3 EcoBoost is een leuke auto, de Mustang 5.0 V8 is een f*cking fantastische auto. De V8 is luid, de aandrijflijn is meer “mannelijk”, in de zin dat alles steviger en duurzamer voelt. Alsof je de auto zo de dragstrip mee kunt op nemen.

Ford Mustang 2015

Ford heeft dat ook bedacht en rust de V8 standaard uit met Line Lock. Daarmee kan je de voorwielen blokkeren om zo via een staande burnout de banden op te warmen. Dat is op een dragstrip, maar op straat is het een fantastische manier om een hele dikke burnout te trekken. Om onze “journalistieke” principes in eer te houden, hebben we het uiteraard voor jullie getest en op video vastgelegd.

2.3 EcoBoost5.0 V8
Cilinderinhoud23004951
Vermogen233 kW/ 317 pk310 kW/ 421 pk
Koppel432 Nm @ 3000 rpm530 Nm @ 4250 rpm
0-1005,8s4,8s
TopsnelheidNNB255 km/u (begrensd)
Normverbruik8,2 l/ 100km12,0l/ 100 km
CO2-uitstoot184g/ km281g/ km

Een hooligan met manieren
Ford heeft voor de Europese marktintroductie nog verder gewerkt aan het onderstel en dat is te merken. Voor een auto met zulke sportieve aspiraties biedt de Mustang ook verrassend veel comfort, het onderstel doet het ook op slechte wegen heel goed. De “starre as” van weleer is ook verdwenen, daarvoor in de plaats kwamen MacPherson-veerpoten met dubbele kogelgewrichten aan de voorkant en een hagelnieuwe onafhankelijke, integrale multilink-ophanging aan de achterzijde. Door gebruik van aluminium kon het onafgeveerd gewicht worden terug gebracht, wat zowel goed is voor comfort als wegligging.

De grip is goed, zo goed dat je zelfs in de V8 een behoorlijke hooligan moet zijn om iets van strepen te zetten. Als het dan toch lukt, is het mooi om te zien dat door het standaard sperdifferentieel er aan twee kanten even lange zwarte markeringen op het asfalt zijn aangebracht.

Ford Mustang 2015

Geen autobahn kanon
Ford heeft zich voor het design laten leiden door eerdere Mustangs en hoewel dat voor de herkenbaarheid heel goed is, heeft het ook nadelen voor de aerodynamica. De voorover hellende grille (shark-bite) zou eigenlijk achterover moeten hellen, maar in dit geval ging form over function.
De belangrijkste markt voor de Mustang blijft de Verenigde Staten en daar is de Mustang een geliefde auto om mee op het circuit te rijden. Aerodynamische stabiliteit en koeling voor de remmen waren zodoende belangrijker dan de hoogst mogelijke topsnelheid. Tot 180 stampt de V8 nog wel lekker door, maar daarna voel je dat de Mustang moeite krijgt om de luchtweerstand te overwinnen. Je zult het bovendien in de vijfde versnelling moeten doen, want het zesde verzet is een echte overdrive, bedoeld om het verbruik te drukken. Bij 250 km/u draait de V8 pas 4200 tpm en kruipt tergend langzaam naar de op 255 km/u begrensde top. Oh en in de cabriolet (zonder windschot) slaat de wind met zo veel kracht naar binnen, dat de binnenspiegel er van gaat trillen. Met dak dicht is dat probleem uiteraard opgelost.

Ford Mustang 2015

Je wilt een V8, maar je portemonnee niet
Dat is de samenvatting, want het prijsverschil van een halve ton is niet te negeren. Na de prijsverlaging is de vanafprijs van 47 mille is overigens wel weer schappelijk voor een 300pk+, achterwielaangedreven, goed uitgeruste coupe.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
    Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, mustang-gt, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Deze Bugatti staat al 40 jaar in een schuur
Volgend bericht: Nu kun je online een deelauto reserveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesclsfan zegt

    18 mei 2015 om 16:03

    WOW 23000 EURO extra voor een automaat???

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      18 mei 2015 om 16:18

      @mercedesclsfan: Die discussie hebben we hier al een keer uitvoerig behandeld. Allemaal door de verouderde bak die daar in ligt.
      Overigens is de 8.2 l/100km ook al niet mis voor een 6bak met 2.3 4cylinder; dat doen sommige Europese 3.0 6 cylinders met 300pk+ al een stuk beter in de tests.

      Login om te reageren
      • mercedesclsfan zegt

        18 mei 2015 om 16:48

        @gregorius: Wel raar dat de automaat in Belgie slechts 2000 euro extra kost. Even in perspectief: enkel de automatische bak in NL kost tweederde van de nieuwprijs van de mustang in België. Het nederlandse belastingstelsel is zo zot als een deur.

        Login om te reageren
      • mopar zegt

        18 mei 2015 om 16:51

        @gregorius: in de tests ja. In de praktijk zijn ze net zo onzuinig als deze mustang. Komt nog eens bij dat de ford dik 1700kg weegt. Die Europese concurrenten meestal minder.

        Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        19 mei 2015 om 14:00

        @gregorius:
        Je moet ook niet vergeten dat deze auto ontworpen is voor de (veel realistischere) Amerikaanse normtest. Je kan een auto echt op een test ontwerpen, en zo weten veel Europese en Japanse merken hier het normverbruik flink te drukken. De kans is echter wel aanzienlijk groter dat je bij deze Mustang ook daadwerkelijk in de buurt komt van het normverbruik.
        Feit is wel dat Ford voor de Europese markt best even bij voormalig concerngenoot Jaguar aan had mogen kloppen voor die fenomenale 3.0 V6 met supercharger. Aanzienlijk belastingvriendelijker hier en het was een goede tussenvorm tussen I4 en V8 geweest. En aangezien Jaguar ook nog motoren bij Ford inkoopt had dit geen probleem moeten zijn.

        Login om te reageren
  2. room850 zegt

    18 mei 2015 om 16:05

    Die 2.3 een chip, andere uitlaat en evt grotere turbo geven, heb je meer pk dan de v8 en je houdt wat muntjes in je zak

    Login om te reageren
    • meneer zegt

      18 mei 2015 om 16:15

      @room850: wat vul jij altijd in bij geslacht?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 mei 2015 om 16:31

        @meneer: Man. Sommige van hen denken wel degelijk met de kwabben in hun hersenpan in plaats van het bijna opstijgende voorvocht…

        47k voor voor 100pk meer is gewoon niet verkopen. Geen normaal denkend mens gaat dat doen. Dus wil je een V8 voor 100k: koop iets met een Ster (E500 Cabrio) of Propellor (650i Cabrio). Dan geef je het het ergens aan uit.

        Het is niet 47k voor ‘karakter’ wat je uitgeeft, maar 47k voor de staatskas.

        Login om te reageren
        • meneer zegt

          18 mei 2015 om 16:35

          @gtwillem: dat is hetzelfde als een BMW 5 willen rijden maar het eigenlijk niet kunnen betalen. kom je op een corporate lease business edition met 110 pk oid. koop dan een tweedehands of een rijk uitgeruste goedkopere auto

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 mei 2015 om 17:15

            @meneer: dat is een raar statement, maar als he die parallel wilt trekken, ga ik met je mee. BMW levert maar twee 5-Series. De 520i Corporate Edition voor 50k en de 550i voor 100k. Dan is jouw redenering dus dat je of de topper moet kopen of allebei niet???

            En ja, je kan altijd beter een jong gebruikte 530d met weinig kilometers kopen. Dat is geen hogere wiskunde, maar altijd zo geweest.

            En in tegenstelling tot de 520i heeft de Mustang wel even meer dan 300pk…

            Login om te reageren
          • mashell zegt

            23 mei 2015 om 15:04

            @meneer: waarom? De enige zinvolle 5 serie is juist die 520d corporate lease. Goed uitgerust en voldoende snel. Je gaat toch niet een gebruikte auto rijden als je ook een nieuwe van het zelfde model kunt betalen alleen maar omdat je een hoger getal op je typeplaatje hebt?

            Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          18 mei 2015 om 16:40

          @gtwillem: helemaal mee eens!

          Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        18 mei 2015 om 16:55

        @meneer: Nee.

        Login om te reageren
      • super zegt

        18 mei 2015 om 17:38

        @meneer:
        Leg dan eens de voordelen van een v8 uit in een sportwagen zonder in gaiboi termen als “gevoel” en “geluid” enzo te vervallen?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          18 mei 2015 om 18:26

          @super: ff los van de hele V8 vs L4 discussie. Wat is het hele nut van een sportauto? Volgens mij is die er alleen voor het gevoel en het geluid! Dat zijn dus ook de enige juiste termen om de voordelen van de V8 mee te beschrijven.

          Overigens zou ik persoonlijk de V8 wel liever hebben maar niet voor die prijs. Waarschijnlijk net zoals 99% van de mensen hier.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 mei 2015 om 18:54

            @lekbak: net van een sportauto is vrij simpel: de bestuurder een leuke tijd laten geven. Er zijn meerdere manieren om dat te bereiken, en geluid is daar eentje van. Maar een puike stuurinrichting, zitpositie, wegligging doet ook veel. Een origineel en inspirerend interieur en exterieur helpt ook mee. Een strakke handbak verricht ook wonderen en bijtgrage remmen ook.

            Het geluid kan dus tegenvallen, voor de rest biedt het absoluut nog wel mogelijkheden om een geslaagde sportwagen te maken. De AC Cobra 212 klinkt nergens naar, maar het is wel degelijk een sportwagen welke prettige onderbuikgevoelens oproept ;-)

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              18 mei 2015 om 19:16

              @gtwillem: geen woord aan gelogen.

              Maar het gaat hier nou juist om een gelijke auto met verschillende motoren. En dan wint de V8 in bijna elk geval. Je zou het gewicht dan als nadeel kunnen omschrijven maar het is toch niet een lichtgewicht auto. Volgens mij beperkt dat dus de beleving niet.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                18 mei 2015 om 19:23

                @lekbak: het schijnt dat de handbak van de Ecoboost erg prettig is. Daarnaast is zo’n viercilinder een stuk lichter in de neus. En Ons Wouter heeft enkel de Mustang Cabrio als vierpitter hier beoordeeld, wellicht dat de Coupe nog wat agieler is in die combo.

                Maar er valt niet aan te ontkomen dat een V8 een heel belangrijk ingrediënt voor de Mustang.

            • carmasterr zegt

              18 mei 2015 om 20:12

              @gtwillem:

              Die AC waar je het over hebt is een Ace, geen Cobra.
              Cobra’s hebben altijd een V8.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                18 mei 2015 om 20:30

                @carmasterr: de AC Cobra 212 heeft wel degelijk een V8. (350pk en 400nm uit 3.5 liter).

              • carmasterr zegt

                18 mei 2015 om 21:23

                @gtwillem:

                ik had m’n gedachten bij de klassieke (echte) Cobra’s, maar ik lees hier dat er inderdaad welgeteld twee Cobra 212’s gebouwd zijn, pas in 2000.
                Met een Lotus Twin Turbo V8 nota bene…
                Bedankt voor dat unieke stukje info.

              • gtwillem zegt

                18 mei 2015 om 21:46

                @carmasterr: klopt, een roadster en een hardtop. Had de motor van de Esprit V8. Was niet echt een succes. AC wilde het blok ook nog aanbieden in de Ace en Aceca, maar voordat dat gebeurde was het merk al in zwaar weer terecht gekomen en werd het hele project stopgezet.

      • gezondverstand zegt

        18 mei 2015 om 18:43

        Nederlandse belastingstelsel is zo rot als rot maar kan zijn.

        Login om te reageren
      • room850 zegt

        18 mei 2015 om 23:52

        @meneer: relateer je dat aan de muntjes in me zak?
        Jij draagt zeker leggings?

        Login om te reageren
    • ettie zegt

      18 mei 2015 om 16:30

      @room850: en dan zet ik een supercharger op de v8 en heb ik weer meer pk’s. Gewoon voor 40k de v8 op Deutsch kenteken

      Login om te reageren
      • kapitein zegt

        18 mei 2015 om 17:02

        @ettie: Je weet dat je als Nederlander niet zomaar met Duits kenteken mag rijden? Doe je dit wel en je wordt aangehouden, dan mag je alsnog het volledige bpm bedrag afdragen aan de staatskas.

        Er zijn wel manieren, zoals op papier een verhuurbedrijf in Duitsland oprichten en de auto op het verhuurbedrijf kentekenen. Maar goed, je moet er maar zin in hebben..

        Login om te reageren
        • ettie zegt

          18 mei 2015 om 17:06

          @kapitein: duits bedrijf, met 50% zakelijke kilometers in duitsland. Ik ga er binnenkort in proefrijden met mijn ouwe heer.

          Login om te reageren
          • kapitein zegt

            18 mei 2015 om 17:12

            @ettie: Ash kijk, dat veranderd de zaak. Veel plezier!

            Login om te reageren
        • freshlife zegt

          18 mei 2015 om 18:00

          @kapitein: als ik nou een Duits verhuurbedrijf begin met een NL website volgens de regels, zal de overheid mij dan wat kunnen maken? Ik zie mogelijkheden

          Login om te reageren
  3. casperfcb zegt

    18 mei 2015 om 16:07

    50.000,euro’s meer voor iets meer als 100 pk meer. Zijn ze en daarme bedoel ik ook de regering helemaal gek geworden?

    Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    18 mei 2015 om 16:08

    Leuke review! Lekker stabiel :)

    Login om te reageren
  5. RuVi zegt

    18 mei 2015 om 16:13

    Dat Ford de c02 uitstoot niet onder controle heeft is toch niet de schuld van onze regering?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      18 mei 2015 om 16:21

      @RudyV: Eerder de CO2-uitstoot-test manipulatie.
      Ze zullen vast tot de conclusie zijn gekomen dat het waarschijnlijk niet dermate meer winst zal genereren om een moderne automaat in dit ding te leggen (die meer kost), waardoor de auto in de meeste Europese landen duurder gaat worden.
      Jammer, dat wel.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 mei 2015 om 16:33

        @gregorius: nee, @rudyv heeft gelijk. Als andere merken het kunnen, moet Ford het ook kunnen. De Coyote V8 is een mooi blok, veel kabaal en veel power en goedkoop te produceren. En onzuinig. Dat kun je niet verkopen anno 2015 in Europa.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          18 mei 2015 om 16:50

          @gtwillem: zelfs een ‘goede’ V8 zal in Europa nauwelijks verkopen omdat elke V8 toch heel veel meer co2 tjes de lucht in gooit dan een 4 cilinder. Waarom zouden ze dan een nieuwe duur te produceren kwetsbare moderne V8 maken alleen voor Europa als die toch slecht zal verkopen? Zo ook de automaat, de Amerikanen willen toch de ouderwetse bekende automaat dus die zouden ze dan moeten ontwikkelen speciaal voor die paar duizend auto’s hierzo.

          Ik denk dat Ford best kan maar gewoon niet wil.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 mei 2015 om 17:18

            @lekbak: Ford heeft een uitstekende V6 Ecoboost die fantastisch zou passen in de Mustang, maar dan word de V8 wel erg overbodig.

            Je hebt wel een punt overigens hoor. Achtcilinders zijn allemaal duur. Een 550i red je nog net voor onder de ton, en een E500 net wel/net niet, maar alles met een V8 kost sowieso een ton. En als je een E500 of 650i moet gaan vergelijken met een Mustang, dan bieden de Duitsers meer waar voor hun geld.

            Login om te reageren
            • michaelcorleone zegt

              18 mei 2015 om 17:41

              @gtwillem: Vooral de BMW 650i is een uitstekende keuze, scoort op alle vlakken gewoon goed.
              Bij Mercedes vind ik de nieuwe S Coupe de meest aantrekkelijke Coupe maar die is wel natuurlijk duurder en heeft ook een ander karakter.

              Login om te reageren
            • poes zegt

              18 mei 2015 om 18:03

              @gtwillem:

              Dat is heel goed uitgelegd waarom die V8 nog in de Mustang ligt; omdat het zo “hoort”. Niet omdat die motor zo goed is (in de zin van efficiency). En het Nederlandse belastingstelsel laat dan heel mooi zien waar dat verschil in zit. Natuurlijk zal de Ecoboost meer verbruiken dan opgegeven, maar dat is bij de V8 ook zo.

              Dat 4-cilinder turboblok is eigenlijk gewoon een heel goed blok. En voor 48k een nieuwe Mustang, met veel goodies, 320pk en een fijne handbak..mwah…ik vind het zo slecht nog niet! Oke, het klinkt en voelt niet zo dik als een V8. True. Jammer, maar helaas.

              Login om te reageren
            • bfh84 zegt

              18 mei 2015 om 20:18

              @gtwillem: Klopt! In het vorige model was de 3.7 v6 ecoboost met 305 pk dan ook de vervanger van de oude 4.0 v8 als ik me niet vergis. Hier heb ik in de VS mee gereden. Rijdt en klinkt gewoon hardstikke goed.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                18 mei 2015 om 20:32

                @bfh84: de 3.7 V6 is geen Ecoboost, maar had inderdaad 305pk. Was eigenlijk de opvolger van de stokoude 4.0 V6 die met moeite 200pk leverde. De 3.7 V6 dus zelfs 5pk meer dan de Mustang GT 4.6, die gelijktijdig is vervangen door de 5.0.

              • bfh84 zegt

                18 mei 2015 om 21:03

                @gtwillem: Inderdaad, die 3.7 was gewoon atmosferisch en geen ecoboost. Jij bedoelt dus de 3.5. Zal natuurlijk een heel ander karakter hebben dan de 5.0 v8, maar op papier zou de 3.5 ecoboost de v8 zeker overbodig maken.

              • gtwillem zegt

                18 mei 2015 om 21:34

                @bfh84: de 3.5 EcoBoost komt qua karakter best overeen met de V8: veel vermogen en vooral veel koppel onderin. Alleen heb je niet zo’n heroïsch geluid. Dat is eigenlijk de enige reden om de V8 te nemen. 422pk en 520nm zijn prima waarden, maar niet onhaalbaar voor een geblazen zescilinder.

                Die Mustangs 3.7 zijn trouwens fantastische auto’s als je in Amerika woont: goedkoop, ziet er goed uit, is snel zat en het verbruik is nog te doen. Maar juist in Amerika is de meerprijs ten opzichte van een V8 te verwaarlozen, temeer als je de benzineprijzen meerekent die ze nog in De Nieuwe Wereld hanteren.

        • gregorius zegt

          18 mei 2015 om 18:03

          @gtwillem: Ik dacht voornamelijk aan dat enorme verschil met de automaat voor de 2.3l 4 cylinder; wat natuurlijk van de zotte is.
          Maar ook met een 5.0 V8, is op de tests onder de 10l/100km te krijgen. Zelf MB weet het 63 AMG blok (de 5.5l) onder de 10 te krijgen tijdens de test.
          Voor zo’n miljardenbedrijf, is er toch sws een analyse gedaan of ze willen investeren om de Mustang op papier zuiniger te maken (en af-fabriek duurder) of niet.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 mei 2015 om 18:42

            @gregorius: dan komen we uit op een punt welke ik al eerder heb aangehaald. Stel je voor dat Ford een V8 zou kunnen ontwikkelen die zuiniger is (en dat is goed mogelijk, want de huidige V8 is nog de ‘oude’ Coyote uit de 5.0GT en Boss 302 van de vorige generatie). En stel je voor dat Ford voor 59.995 een Mustang GT V8 kan leveren in Nederland. Dan nog is de kans klein dat er honderden van verkocht gaan worden. Want voor 60k koopt men liever een 420i Coupe High Executive met M-Sportpakket (want premium).

            De al eerder aangehaalde Hyundai Genesis V6, maar ook de Infiniti G37, Alfa Brera, Nissan 350/370, Lexus IS-F, Mazda RX-8 en diverse Mitsubishi Evo’s boden veel waar, power en karakter voor het geld, maar het kopend publiek in Nederland gaat dan toch liever voor de veilige (veelal) Duitse alternatieven.

            Dat heeft Ford waarschijnlijk ook al doorgehad en heeft een motor geleverd die het in Europa beter doet, met de optie van hun klassieke V8, waarvan ze er in hun eigen land honderdduizenden stuks van verkopen…

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              19 mei 2015 om 02:21

              @gtwillem: Hyundai Genesis V6, maar ook de Infiniti G37, Alfa Brera, Nissan 350/370, Lexus IS-F, Mazda RX-8 en diverse Mitsubishi Evo’s

              En toch denk ik dat een ‘echte’ Mustang met V8 voor die prijs in Nederland meer kans zou maken dan de auto’s die je noemt, want juist wat ontbreekt aan het rijtje auto’s wat je opnoemt (muv de Brera die andere problemen had, lees FWD en overgewicht met name) heeft deze Mustang wel volgens mij (in Europa); een goed ‘hip’ imago bij het publiek dat 60K stuk slaat op zo’n auto. De meeste auto’s die jij opnoemt hebben een goed imago bij de Fast en Furious crowd die eerder budget hebben voor een tweedehands MX-3.

              Ok een leasetopper zou het niet worden en dat beperkt het aantal exemplaren al enorm maar het, let’s face it, doorgaans wat oudere publiek die dit geld heeft liggen is misschien nog wel bekend met de glorieuze 1ste Mustang en deze nieuwe generatie heeft de looks om daar op in te spelen. En die mensen willen toch wel de vacht net als Harley mensen een V-twin willen (toch?…ik ben geen super kenner van moters). Ik heb in ieder geval wel een oom of twee van 60+ die blij zouden worden van in hun nadagen eindelijk die (niet echt meer) blubberende V8 op hun oprit te hebben.

              Login om te reageren
        • bogey zegt

          18 mei 2015 om 19:16

          @gtwillem: Of net niet, als het je weet dat het in andere landen maar 5k scheelt.
          Je hebt verder wel een punt dat het een extreme uitstoot is.

          Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    18 mei 2015 om 16:20

    Dat zijn 2 erg goede kleuren op de Mustang zeg, heerlijk! Verder een heerlijke rijtest, waar ik met smart op heb gewacht. Natuurlijk wil ik wel sparen voor een NL-spec V8, maar als je voor dat geld via de grijze importspecialisten kan shoppen en ermee nog geld overhoudt voor nog een Amerikaan… Dan is de keus snel gemaakt.

    Login om te reageren
  7. reistje zegt

    18 mei 2015 om 16:25

    23.000 euro extra voor een automaat?…. is dat een sludgematic met 99% efficiency verlies?!

    Verder begin ik langzaam maar zeker fan te worden van de 2.3 EcoBoost. Natuurlijk zo’n V8 is supervet en “hoort in een Mustang”. Maar als je die gedachten verdrijft en alleen de 2.3 ziet. Een 4 cilinder met 317pk, achterwielaandrijving, een bruut uiterlijk, bovendien verwacht ik dat je makkelijk meer uit de motor kan halen omdat hij geblazen is. En minder gewicht natuurlijk!

    Login om te reageren
  8. e1000bmw zegt

    18 mei 2015 om 16:30

    Ik zit te bedenken hoe de Cobra-versie zal zijn…

    Login om te reageren
  9. ettie zegt

    18 mei 2015 om 16:33

    @wouter: hoe is het interieur afgewerkt? Behalve dat de stoelen goed zitten lees/hoor ik daar niks over.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      18 mei 2015 om 16:43

      @ettie:

      Boeit ook niemand wat eigenlijk…

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        18 mei 2015 om 16:47

        @carmasterr: wel als je de auto serieus overweegt…

        Login om te reageren
        • gertjano zegt

          18 mei 2015 om 16:57

          @ettie: https://youtu.be/dNuqJjovSvM

          Login om te reageren
          • ettie zegt

            18 mei 2015 om 17:05

            @gertjano: thanks!

            Login om te reageren
          • Rob zegt

            18 mei 2015 om 23:37

            @gertjano:
            Holy fuck!
            Een youtube kanaal met alleen maar poepsaaie filmpjes. Van minstens een half uur lang, allemaal!

            En ik maar denken dat “hoe een appeltaart bakken” filmpjes zonde van de serverruimte was… Ongelofelijk.

            Login om te reageren
            • bluebluered zegt

              19 mei 2015 om 09:13

              @Rob: Met je beschrijving te lezen dacht ik meteen aan Saabkyle. Kan misschien saai zijn maar die gast verdient een klein loon extra met zijn kanaal. Doet weinig rijtests en verkoopt wat zever die iedereen al wist.

              Login om te reageren
              • Rob zegt

                19 mei 2015 om 13:14

                @bluebluered:
                Er zijn ook mensen die geld verdienen met tandenstokers verkopen. Dus ja, met saaie dingen kun je ook geld verdienen ;-)

                Daarbij is ondertussen wel algemeen bekend dat YouTubers, hoe onzinnig ze soms ook zijn, grof geld kunnen verdienen. Was het niet een autospottertje die een één of andere supercar kocht van het geld dat hij verdiende met duffe spotfilmpjes?

              • bluebluered zegt

                19 mei 2015 om 13:20

                @Rob: Ja een R8 v8 als ik het me herinner, shmee150 doet het ook goed maar daar lees ik wel meer van dat het vooral papageld zou zijn

              • rolov zegt

                20 mei 2015 om 08:27

                @bluebluered: ah dus toch.

      • mashell zegt

        23 mei 2015 om 15:07

        @carmasterr: Oneens. Het interieur is het belangrijkste van de auto. Daar heb je namelijk zelf elke kilometer mee te maken. De buitenkant zie jij alleen bij in en uitstappen.

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      18 mei 2015 om 16:58

      @ettie: Deze is voor jou http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-tt-en-tts-rijtest-en-video-70345

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        18 mei 2015 om 17:04

        @jaapiyo: je weet dat ik een hekel aan vag heb?

        Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          18 mei 2015 om 17:35

          @ettie: Waarom hekel als ik vragen mag? Haat en hekel hebben is kostbare verspilde tijd en energie.

          Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      18 mei 2015 om 17:16

      @ettie: rij jij een premium auto? Audi ofzo?

      Login om te reageren
      • ettie zegt

        18 mei 2015 om 17:50

        @mrrallycross: ik heb zelf nog geen auto. De school heeft geen parkeerplaats, en om nou 2,80 per uur te betalen… Mijn vader rijdt een 5-serie, de mustang is een potentiële opvolger, als hij niet al te veel bouwkwaliteit moet inleveren tenminste aangezien hij 30.000 per jaar rijdt

        Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    18 mei 2015 om 16:36

    Het probleem is dat je al dat extra geld aan belasting betaald. Ford verkoopt je nog steeds een spotgoedkope Mustang, en dat zie, voel en hoor je. Op zich niet erg, maar om bij de V8 meer dan de helft aan belasting te betalen, is mij te gortig. Nu rijd je in een Blue Collar auto voor de prijs van een hele mooie Mercedes…

    Aan de andere kant: die vierpitter heeft ook wel wat. Doet mij ergens denken aan de Hyundai Genesis Coupe: RWD, leuk model, niet helemaal petfect maar wel bakken met karakter. En nog te betalen ook.

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      18 mei 2015 om 19:17

      @gtwillem: t is maar wat je als probleem ziet, er zijn gekken die 160k belasting betalen om bijvoorbeeld een Veyron op de Nederlandse platen te krijgen

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 mei 2015 om 21:26

        @mrrallycross: hahahaha, ja, absoluut waar! Maar percentueel valt het wel mee, vergelijking met de Mustang. Een V8 op NL kenteken kost dan het dubbele. Zelfs Veyron eigenaren doen dat niet, lijkt mij ;-)

        Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          18 mei 2015 om 21:45

          @gtwillem: ik denk dat er wel een aantal fanaten hier in Nederland zijn die het wel doen.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 mei 2015 om 22:17

            @mrrallycross: Die zullen er zeker zijn. De Mustang biedt enorme value voor money, zonder belastingen. Dus als je al een S500 hebt voor je dagelijkse ritjes, je vrouw rondtrijdt in een Range Rover Supercharged, en je hebt nog een GT3 RS voor de trackdays als het droog is en een 911 Turbo S als het regent, dan kun je wel een leuke V8 cruiser gebruiken, en dan is een Mustang een veel leukere auto dan een 650i. Niet beter, maar wel unieker qua karakter.

            Ik sprak laatst bij de Subaru garage een eigenaar van een heuse MY2015 STI Sport Executive. 86 mille… Het was een oudere heer die gewoon helemaal gek was van de Impreza en de opmerking maakte: “er is geen vierdeurs auto met grote vleugel leverbaar bij andere merken, dus is het nog altijd een goede aanbieding”… Hij wilde gewoon een STi. Zijn vrouw heeft een 370Z Roadster, dus ze houden wel van leuke auto’s die helaas nogal veel kosten door de CO2 taks.

            Maar laten we ons gelukkig prijzen dat je in elk geval een Mustang met meer dan 300pk kan kopen voor minder dan 50 mille en dat ie beter rijdt dan ooit. De vorige Mustang was gaaf, maar wel erg agrarisch.

            Login om te reageren
            • mrrallycross zegt

              19 mei 2015 om 11:45

              @gtwillem: zeker je laatste punt. Je eerste met dat je al 5 andere auto’s moet hebben slaat alleen nergens op. Het zal voor sommige mensen ik schat dat in bijvoorbeeld de mustang club Nederland, er mensen zijn die gewoon de V8 kopen omdat V8 mustang.

              Login om te reageren
  11. sinaasboom zegt

    18 mei 2015 om 16:38

    Mooie auto zet ford even neer, normaal geen fan van de nieuwe american muscles maar dit ziet er toch wel gaaf uit! Achterkant daklijn ziet er ook een beetje uit als een aston, gaaf dik en hebben zijn de drie woorden die ik hier aan wil geven :)

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    18 mei 2015 om 16:38

    Doe mij dan toch maar die nieuwe Camaro.

    Login om te reageren
  13. carmasterr zegt

    18 mei 2015 om 16:42

    Deze geweldige wagen zit dus in hetzelfde schuitje als de Subaru WRX.
    Een prijsverdubbeling aan belasting dankzij de sojasnikkels en mueslimaniakken van Den Haag.
    De mensen die liefhebber zijn van zo’n auto kunnen hem niet betalen, en degenen die hem kunnen betalen zijn geen liefhebber. Ik denk niet dat we de V8 veel zullen zien.

    Een altijd fijn detail: in de VS is de GT er al vanaf $32,300.
    Omgerekend €28,480…een vierde van de Nederlandse prijs.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    18 mei 2015 om 16:46

    Ik wil er een hebbon!!!

    En ohja, ik haat het nederlandsche belastingstelsel

    Login om te reageren
  15. mercedesclsfan zegt

    18 mei 2015 om 16:56

    Ik schrijf mij terug in in Belgie bij mijn ouders, koop de auto. Ik blijf daar 6 maand wonen en dan neem ik hem mee als verhuisgoed. Misschien de V8 kopen in Belgie. voor 40 000 euro, niet gebruiken, verhuizen naar Nederland, verkopen voor 80 000 euro. Het middel om nooit meer te werken.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      18 mei 2015 om 20:12

      @mercedesclsfan: moet je hem in NL ook nog minimaal een half jaar op naam houden.

      Login om te reageren
  16. jaapiyo zegt

    18 mei 2015 om 17:01

    “Amerikanen snappen het CO2-spelletje in Europa niet en/ of de Nederlandse regels zijn ridicuul.”

    De meest retorische vraag ooit.

    Login om te reageren
  17. jeppie zegt

    18 mei 2015 om 17:04

    Dat geel is niet mooi..

    Login om te reageren
  18. michaelcorleone zegt

    18 mei 2015 om 17:31

    Bij dit soort auto’s begrijp ik des te meer waarom @mopar: richting de VS is vertrokken.

    Ik ga geen open deuren intrappen, veel reageerders voor mij hebben al het een en ander aangekaart waar ik het mee eens ben. Inderdaad zo veel geld aftikken voor de belasting gaat mij ook te ver. 50k? Dit gaat nergens meer over, voor dat geld heb je een Subaru BRZ erbij.

    Het interieur is niet top dit is gewoon te zien, maar aan de andere kant ben ik mij ervan bewust dat deze auto de helft kost in de States, dus daar moet je ook rekening mee houden. Voor dat geld in de VS goed te doen, maar bij ons hier helaas kansloos.

    De leukste recente auto uit de VS vind ik gek genoeg nog een SUV. De nieuwe Cadillac Escalade ook die is peperduur, maar ik geef die het meeste kans van slagen in Europa.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      18 mei 2015 om 18:13

      @michaelcorleone: klopt, wagens waar ik een zwak voor heb (subaru wrx, mustang, etc) zijn in Nederland gewoon onbetaalbaar. Neem die wrx eens; kost in de VS omgerekend €26.000, en hier in Nederland…..ruim 75.000. Dat is gewoon absurd. Zoveel geld neerleggen voor iets wat eigenlijk een economy car met een super aandrijflijn is, is mij te gek.

      Die Amerikanen hebben het wat mij betreft toch wat beter voor elkaar. Nog zoiets typisch Nederlands; automatische versnellingsbakken. In Amerika hebben ze in hun daily driver een automaat en in hun weekend/performance wagen een handbak.

      In Nederland is het precies andersom; wij lopen liever iedere dag te k*tten in de file met die versnellingspook (op de A2 in de 3 cilinder Aygo) maar zodra we een snelle wagen kopen vergeten we opeens hoe te schakelen. Al die M, AMG’s, RS’en en Porsches koopt men met automaten. Heel leuk (en met dubbele koppeling ook heel snel) maar haalt 50% van de rijbeleving weg in mijn optiek.

      Ik zie het wel somber in voor die escalade in Europa, zelfs in de VS zijn er mensen die moeten wennen aan die hoge aanschafprijs.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        18 mei 2015 om 19:53

        @mopar:
        Wat schetste onlangs mijn verbazing, de nieuwe Escalade heeft gewoon een heel net interieur! Jammer dat ding er verder uit ziet als een hele grote G-klasse….

        Dan de Ford Explorer (Sport). Dat ding rockt gewoon de pan uit! Een Soort Range Rover, maar dan mooi. Je zou toch verwachten dat zo’n auto ook gewoon in Europa aardig zou kunnen verkopen, met al die aarslelijke Duitse SUV’s hier…. Zit ook gewoon een heel deftige motor in die Explorer (de turbo-tastische ecoboost V6).

        Ben absoluut geen SUV liefhebber, maar een witte (ja, een witte) Explorer? Ik zeg geen nee, mits er ook een Ruby rode Mustang op de oprit staat. Leuke combi wel ;-)

        Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    18 mei 2015 om 17:35

    Mooi hè .. Dat 1 Europa .. In Griekenland zijn ze heeeeel blij met een V8 op NL platen .. Milieu enzo nml ..

    Login om te reageren
  20. jensgib zegt

    18 mei 2015 om 17:40

    Lelijke kleur, ik neem ‘m wel in blauw of zwart…

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    18 mei 2015 om 17:50

    Tis eigenlijk een mooiere betere en veel goedkopere Aston Martin .. Voor autoliefhebbers dan .. Badgeliefhebbers moeten nog effe doorsparen ..

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    18 mei 2015 om 17:56

    Ja, hebben. Als coupe in dat deftige rood gaarne. Vind ‘m gewoon tof.
    Graag als 2.3. In tegenstelling tot menig ander hier heb ik ruim voldoende aan 320pk…

    Login om te reageren
  23. centho zegt

    18 mei 2015 om 18:03

    40k voor de V8 mustang in Duitsland.Daar heb je nog lang geen RS4 voor (77k).
    Even een 60k verschil met NL, oei dat is heftig.Voor de NL prijs van een heb je er in Duitsland twee en nog een kleine auto erbij.

    http://iturl.nl/snaTl

    Login om te reageren
  24. MaartenD zegt

    18 mei 2015 om 18:22

    Wel belachelijk dat de prijzen voor deze “sportauto voor de gewone man” in NL zo hoog liggen

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 mei 2015 om 18:31

      @maarten020: de gewone man gaat maar met de Fyra als ie snel wil ..

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        18 mei 2015 om 20:20

        @lincoln: volgensmij heb jij het nieuws omtrent de fyra niet zo goed gevolgt

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          18 mei 2015 om 23:46

          @maarten020:

          Volgens mij snap jij z’n absurde sarcastische humor niet.

          Login om te reageren
  25. leroyrs5 zegt

    18 mei 2015 om 18:52

    Mooie mondeo cabrio

    Login om te reageren
  26. bogey zegt

    18 mei 2015 om 18:53

    Yeeeeeess baby!

    Login om te reageren
  27. lamborgfan zegt

    18 mei 2015 om 19:25

    V8 met handbak! Yoepie!

    Login om te reageren
  28. maxidyne zegt

    18 mei 2015 om 20:34

    Kenne Bell compressor erop en een Borla uitlaatsysteem en genieten! Mooiste blijft toch de Terminator Cobra van ’03/’04, althans, dat vind ik.

    Login om te reageren
  29. fiestafeest zegt

    18 mei 2015 om 21:02

    heerlijk filmpje weer ab …

    misschien dat een 2e hans 2.3l pony ooit een leuke opvolger is voor mijn 1l ecoboost

    Login om te reageren
  30. Donstil zegt

    18 mei 2015 om 21:05

    Hee wat zie ik nou op die blauwe cabrio, zijn die toffe knipperlichten van het vorige model verdwenen?

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      27 juni 2015 om 18:10

      @Donstil: Viel mij inderdaad ook op in het filmpje. In de VS heeft ie nog wel gewoon die ‘looplichtjes’. Ziet er heel leuk uit. Maar misschien dat dat in de EU niet mag? Al zag ik volgens mij laatst ook wel een Audi (TT?) rijden die dat ook had. Maar misschien had die after market-lichten…

      Login om te reageren
  31. E34M5Touring zegt

    18 mei 2015 om 21:23

    Ik vind het een lelijke auto. Kan er niks aan doen. Heb hem in het echt gezien maar dat hielp ook niet. Ik vind de voorkant teveel Mondeo en de achterkant vind ik net een boot. Het vorige type vond ik veel mooier. Zeker als GT500. Je leest en hoort wel overal dat deze erg goed rijdt. Beter dan de directe concurrentie (Dodge en Camaro). Maar in het geval van de Camaro, die is net vernieuwd met magnetic ride (wat echt top is bij GM).

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 mei 2015 om 11:09

      @E34M5Touring:
      Iemand met een zwak voor de Camaro vindt een Mustang lelijk, hoe verrassend ;-)

      Maar wat hebben ze bij Chevy gerookt toen ze met die update voor de Camaro kwamen?? Alle charme is er vanaf. Want zet deze Camaro…
      http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-Camaro_2010_800x600_wallpaper_19.jpg
      …naast de nieuwste Mustang en ik zou het niet meer weten…. Met de nieuwe Camaro is Ford duidelijk de winnaar wat mij betreft.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        19 mei 2015 om 14:55

        @Rob: Zie mijn comment bij dat topic ;) En zoals ik al zei, ik vind de voorganger een veel mooiere auto. De kont van de huidige vind ik echt heel lelijk. En het front teveel Mondeo. De Camaro is nu een Malibu Coupe geworden en dat is zeker jammer. Gelukkig staan er nog genoeg ’12 en 13’s te koop om een tijdje vooruit te kunnen ;)

        Login om te reageren
  32. schellekens006 zegt

    18 mei 2015 om 21:28

    Mooi ding 2.3 is prima… chipje erin en ander uitlaat en hop 400pk…das meer dan genoeg. Die 5.0 liter bestaat voor mij nog niet eens want voordat geld koop je wat anders.

    Login om te reageren
  33. rikus zegt

    18 mei 2015 om 21:38

    Een Mustang ecoboost.. Ecoboost? Nee bedankt.. Mijn droomwagen(s) hebben geen ecoboost of dat soort aanduidingen.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      18 mei 2015 om 23:02

      @rikus:
      Ford heeft een andere perceptie van “ecoboost” dan wij Nederlanders denk ik:

      – De nieuwe F150 Raptor krijgt een V6 Ecoboost bijvoorbeeld. De vorige -met V8- had ongeveer een miljoenmiljard péékáás; de Ecoboost krijgt er nog meer.
      – De Ford GT krijgt ook zo’n ecologische V6. Meer dan 600 péékáás volgens de geruchten. Greenpeace zijn favoriete wagen? Ik vermoed van niet.
      – De komende Focus RS krijgt het Ecoboost blok uit de Mustang. Staat ook niet bekend als een auto die positieve klimaatveranderingen ter weeg brengt.

      Dus laat je door dat onbenullige naampje niet tegenhouden ;-)

      Login om te reageren
  34. Sir_Vmax zegt

    18 mei 2015 om 23:06

    Het lijkt echt een mondeo die vanaf de a-stijl op een camaro (2015) probeert te lijken. Het echte muscle car is er daardoor wel af hoor. Het klinkt misschien raar maar ik vind dat hij te ‘Europees’ wordt. Alles wat uit Amerika komt, een v8 aanboord heeft en een coupe silhouet heeft moet gewoon niet op een mondeo lijken, maar op de klassieke Camaro, Challenger, Mustang, Charger of vul maar in lijken. De enige muscle car die nog over is is en blijft de Challenger. En ik hoop dat dat nog zo blijft…

    Login om te reageren
  35. ericd zegt

    19 mei 2015 om 12:02

    Of haal die paardjes van je 4 cil. Mustang, en plak er een Capri badge op. Idem dito Ford’s trademark lamellen grille op de voorzijde. Dan pretendeert het niet meer wat het nooit kan zijn vanwege het niet-hebben van de V8.

    Login om te reageren
  36. bertorelli zegt

    19 mei 2015 om 14:58

    Dus een 2.3 EcoBoost met automaat voor € 70.000?
    In de VS betaal je daar $ 27.500 voor. (2.3 in de basis uitvoering met automaat).

    Compleet maf zijn ze hier.

    Login om te reageren
  37. RobUSA zegt

    19 mei 2015 om 18:20

    Gewoon mooie auto die het straatbeeld echt wel zal op gaan vrolijken.
    En ook gewoon een goede degelijke auto, wat Wouter al zei je kan hem echt misbruiken en dan nog geen probleem en voelt heel solide aan ook.
    Oftewel gewoon premium maar zonder bij behorend prijskaartje (vooral hier in de VS)
    Die witte achterlichten hier niet gezien nog, zeker een Europees dingetje maar wel mooi om te zien vind ik.
    En kijk maar youtube er zijn al zat bedrijven die de ecoboost aan het tunen zijn, dus je gaat alleen de V8 sound nog maar missen dan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North