• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 Crossback

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 augustus 2015 om 10:39 – 19 Reacties

Afbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 CrossbackAfbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 CrossbackAfbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 CrossbackAfbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 CrossbackAfbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 CrossbackAfbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 CrossbackAfbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 CrossbackAfbeelding Officieel: DS4 facelift en nieuwe DS4 Crossback

Nieuwe DS4
Deze luxewagentjes zonder Citroën-logo moeten de komende jaren premium-euro’s en -yuan’s in de kas van Citroën doen stromen.

Afgelopen weekend (of vanochtend, voor de oude-school journo’s die in het weekend niet werken) lekte de nieuwe DS 4, en dus besloten de Fransen de auto vrij te geven. De voorkant van de 4,28m x 1,81m x 1,50m (1,54m voor de Crossback) grote DS4 is geïnspireerd op de Numéro 9 Concept, en elke koplamp bevat 84 LED’jes. Dat u het maar even weet.

Het drie- en viercilinder motorenaanbod varieert van 120 tot 210 pk, van 230 tot 400 Nm, en van 97g/km tot 138g/km. Dit is als volgt onderverdeeld:

Benzine:
PureTech 130 S&S driecilinder – 130 pk / 230 Nm
THP 165 S&S – 165 pk / 240 Nm
THP 210 S&S – 210 pk / 285 Nm

Diesel:
BlueHDi 120 S&S – 120 pk / 300 Nm
BlueHDi 150 S&S – 150 pk / 370 Nm
BlueHDi 180 S&S – 180 pk / 400 Nm

De klant kan zijn DS4 in het interieur met mooi Frans leer en vlechtwerkjes speccen, voor het exterieur zijn negen kleuren, en 38 combinaties van dak- en carrosseriekleuren beschikbaar. Op de IAA in Frankfurt beleven de twee modellen hun première.

Ook interessant!

  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • nieuwe DS 4
    De nieuwe DS 4 is veel duurder dan een VW Golf
  • BMW X3 facelift is gelekt

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, crossback, ds4, iaa-2015

Vorig bericht: « 100 auto’s onder water in parkeergarage Nijmegen
Volgend bericht: Suzuki Baleno maakt kneiterharde comeback »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    31 augustus 2015 om 10:59

    Zo’n 180pk diesel is best dik in zo’n auto.
    Blijf het een fraaie verschijning vinden, top dat hij nu ook de motoren krijgt wat ie verdient. Of in ieder geval de juiste versnellingsbakken, want die vijfbak in de 1.6 VTi was echt een partypooper.

    Login om te reageren
    • Griffin zegt

      31 augustus 2015 om 11:17

      @granlusso: in de THP200 zat altijd al een 6-bak…

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        31 augustus 2015 om 11:23

        @Griffin: Ja, maar ik had het toch ook over de VTi ;)

        Login om te reageren
    • diesel78 zegt

      31 augustus 2015 om 23:41

      @granlusso: Klopt, heb zelf de VTI 120pk met de 5bak. Is ook (voor mij) het enige echte minpunt aan de auto. Niet zozeer qua schakelen dan wel de toeren die je op snelwegtempo draait…

      Login om te reageren
  2. str8six zegt

    31 augustus 2015 om 11:01

    Leuke, eigenzinnige kar. Op de eerste foto heeft ie wel veel weg van de 308 als je snel kijkt.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      31 augustus 2015 om 15:57

      @str8six: Eens met de eigenzinnigheid, maar dus niet dat hij op een 308 lijkt. Hij lijkt op een DS. Apart maar toch gewoon.

      Login om te reageren
  3. eklasse zegt

    31 augustus 2015 om 11:11

    Omdat in het vorige topic over deze auto werd gesproken over de hoge prijs van deze auto heb ik hem eens door de configurator gehaald.

    Met vrij normale opties zoals lederen bekleding, 19inch en xenon zit je al gewoon op DS 5 prijsniveau. Gaan we dus niet vaker tegen komen vrees ik.

    Login om te reageren
    • remylahaye zegt

      31 augustus 2015 om 11:27

      @eklasse: 19 inch is een optie die niemand zal nemen op zo’n auto, dus haal die er maar weer vanaf. Welke motorisatie had je?

      Login om te reageren
  4. parker zegt

    31 augustus 2015 om 11:11

    Troosteloze, schreeuwerige ikweetnietwieofwatikben designtaal. Citroën is tegenwoordig welhaast niet meer te onderscheiden van een Kia of Hyundai. Bah.

    Login om te reageren
  5. moondustfocus zegt

    31 augustus 2015 om 11:20

    De voorkant vind ik echt waanzinnig mooi, maar de achterkant moet ik ff aan wennen.

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    31 augustus 2015 om 11:32

    Ik ben altijd van de Citroëns geweest.
    Alleen nu zou ik, op een ouwe series 1 Picasso na,(je weet wel, die grijze krengen die blijven rijden ondanks dat ze niet premium zijn) niet meer weten wat voor Citroën ik ooit zou moeten kiezen.

    Login om te reageren
    • super zegt

      31 augustus 2015 om 14:25

      @desjonnies:
      citroen bestaat dan ook al een tijdje niet meer echt.

      Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      31 augustus 2015 om 21:12

      @desjonnies: ik zou best wat kunnen verzinnen, maar niets dat ze na zeg, 2007 hebben gemaakt. Ik denk nog vaak aan mijn laatste terug, een C5 Phase II met 2.2 HDI en bijna alles erop. Zwart met crème leer. En daarvoor de eerste C5 en mijn 4 Xantia’s. Van alles na 2007 zou ik best een C6 willen.

      Maar die DS lijn? Nee.
      Daarbij levert Citroën in vrijwel geen enkel model een schuifdak en dat is voor mij een eis.
      Dus geen Citroën meer voor mij.

      (En ik heb ze nog wel verkocht, zo’n 20 jaar terug. Met hart en ziel).

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    31 augustus 2015 om 11:34

    Mooier als eerst. Maar de DS3 en DS5 zijn in mijn ogen wel vele malen mooier. Vooral de DS5 van voor de Facelift (toen het nog Citroen was) vind ik geweldig!

    Login om te reageren
  8. potver7 zegt

    31 augustus 2015 om 12:01

    Nog steeds teveel een grijze muis, zeker in vergelijking met de DS3 en DS5. Haal de logo’s weg en het zou ook zomaar een Astra of één of andere Koreaan kunnen zijn.

    En ik vind het nog altijd een onbegrijpelijke misser dat de ramen van de achterportieren niet open kunnen. Duidelijk een gevalletje van vorm boven functie, want een spijltje in het raamkozijn (zoals bij de voorportieren) had dat wél mogelijk gemaakt.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      31 augustus 2015 om 12:33

      @potver7: het is ook meer dat ie hoger op zn poten staat (of stond?), terwijl het gewoon een ander ogende C4 is. En daardoor moest de vering knetterhard.

      Login om te reageren
  9. norge zegt

    31 augustus 2015 om 14:29

    Vraag me af wat Andre ervan gezegd zou hebben…

    Login om te reageren
    • parker zegt

      31 augustus 2015 om 17:34

      @norge: Hazes?

      Login om te reageren
  10. Carreza zegt

    31 augustus 2015 om 17:58

    Afgelopen weekend (of vanochtend, voor de oude-school journo’s die in het weekend niet werken)

    Schitterend :D

    On topic: leuk dat ze de DS 4 vernieuwd hebben, maar verwachten ze nu zelf echt meer exemplaren te zullen verkopen…? Hopelijk wordt zijn opvolger wat eigenzinniger, dat zou zijn hoge prijs enigszins verantwoorden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North