• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls Royce 102EX: elektrische Phantom

Auteur: autoblogger, gepost 19 februari 2011 om 23:48 – 17 Reacties

Rolls Royce 102EX
Zoals verwacht: Rolls Royce komt met een conceptcar van een elektrische Phantom.

De huidige Phantom stamt uit 2003, het is dus voor een nieuwe generatie. De eerste aankondiging van die nieuwe generatie is vandaag; genaamd de 102EX. Deze concept wordt tevens als de Phantom Experimental Electric (EE) aangeduid. Het doel is om de reacties van aandeelhouders en potentiële klanten te peilen. Komende maanden zal men de mogelijkheid bieden om proefritten met deze auto te maken, in Europa, het Midden-Oosten, Azie en Noord Amerika. Tevens zal de elektrische Phantom komende maand te zien zijn op de autoshow van Genève.

“We have engineered the world’s first battery electric vehicle for the ultra-luxury segment,” said CEO Torsten Müller-Ötvös, speaking from the company’s headquarters in Goodwood. “With this vehicle, we begin an exploration into alternative drive-trains, seeking clarity on which alternative technologies may be suitable to drive Rolls-Royce motor cars of the future.”

UPDATE: Video met wat info over deze elektro-Roller op Autojunk!

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

102ex, concept, Elektrisch, geneve-2011, phantom, Rolls-Royce, Torsten-Müller-Ötvös

Vorig bericht: « De sportieve handbak, een mythe
Volgend bericht: Geinig zo’n Pagani Huayra, maar wat gaat ‘ie kosten? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclarenf1lm zegt

    19 februari 2011 om 23:50

    Lijkt me nogal vreemd om te zien, zo’n groot bakbeest met super veel ruimte voor een grote motor maar dan hoor je hem niet eens, zou wel nog comfortabeler binnenin zijn, helemaal geen motorgeluid meer.

    Login om te reageren
    • Ghettoblaster zegt

      20 februari 2011 om 08:35

      @mclarenf1lm:
      Dit is nu net het streefdoel van Rolls Royce , het niet horen van de motor. Of het nu een verbrandingsmotor is of niet. In zo’n luxe auto mag je gewoon geen motor horen ;-)

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 februari 2011 om 12:03

      @mclarenf1lm: De motor van nu hoor je ook niet…

      Login om te reageren
  2. Volvo940polar zegt

    20 februari 2011 om 00:16

    Ben heel erg benieuwd naar het model

    Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    20 februari 2011 om 01:23

    Ik blijf ’t mooi vinden, ‘motor cars’

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      20 februari 2011 om 09:33

      @rotarypowah: Geinig he, er gaat een wereld voor je open nu je weet dat motoren niet enkel op fossiele brandstoffen lopen! De naam klopt overigens nog steeds perfect.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        20 februari 2011 om 13:38

        @Jochempie: En hop, een hole in one! :lol:

        Login om te reageren
  4. RickB zegt

    20 februari 2011 om 08:00

    Mmm Phantom EE, zullen vast wat mensen dat ding PEE noemen, niet echt een briljante keuzen. ;)

    Login om te reageren
    • mout zegt

      20 februari 2011 om 14:09

      @RickB: Wat dacht je van Phantom Eee? Mijn Eee pc loopt ook een hele dag alleen op batterijen ;)

      Login om te reageren
  5. The360box zegt

    20 februari 2011 om 09:05

    Nou, dan mag je wel een extreem, lang verlengsnoer meenemen!, laten ze hem nou eerste maar wat lichter maken want anders sta je alsnog het milieu te verneuken,

    Login om te reageren
  6. bertdb zegt

    20 februari 2011 om 10:25

    Ik denk dat dit nog serieus gaat verkopen. Moest ik in die prijsklasse shoppen zou ik het in elk geval overwegen. In een Rolls wil jenamelijk op je gemak zitten zonder geluiden of iets anders dat zou kunnen ‘storen’. Denk wel dat ze eerst wat aan de batterijen moeten werken want die lichte autotjes doen er al niet lang over om de accu’s leeg te trekken. Wat moet het dan niet zijn met een auto van een paar duizend kilo?

    Login om te reageren
  7. laurensje zegt

    20 februari 2011 om 11:03

    Honderden kilo’s batterijen rondvliegen, voor de reputatie van de Gore’s van deze aarde… mis ik iets?

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    20 februari 2011 om 11:56

    Ik denk niet meteen dat deze auto het enkel op batterijen zal redden…
    Ik denk dat ze best eerst aan een soort hybrid systeem zullen moeten werken….

    Login om te reageren
    • mout zegt

      20 februari 2011 om 13:42

      @Dimglor: Hebben ze ook. De batterij kan je namelijk opladen als ie leeg is. Want elke week met 200 kg batterijen naar de stort is niet zo premium.
      En dat opladen, daar hebben ze een stopcontact voor bedacht. En achter dat stopcontact woont een grote kolen-/ kern-/ waai-centrale. (doorhalen wat niet van toepassing is) Dus is ie héél hybride. Electra, plus wat je er maar instopt!

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        20 februari 2011 om 13:46

        @mout: No shit Sherlock… Natuurlijk kan je die batterijen opladen… Wat dacht je soms? Dat ik een kind van 5 jaar was? Ik ben gewoon van mening dat een hybrid systeem met een benzine motor die wordt geassisteerd door een benzinemotor nu eenmaal beter zou werken dan in 1 keer volledig op elektrisch vermogen te rijden….

        Login om te reageren
        • mout zegt

          20 februari 2011 om 14:06

          @Dimglor: Dit was nou een grapje. Leek mij er eentje die het wel zonder smiley of ondertiteling kon.
          Verder ben ik het grotendeels met je eens. Ik zie bijvoorbeeld de Jag met electro-aandrijving en klein benzine-aggregaatje wel zitten.
          Maar voor het Rolls concept is dat ‘m niet, want hun ervaring is dat een flink deel van de auto’s nooit voor grote ritten ingezet wordt, maar voor veredeld taxi-werk. En bij luxe rode-loper-ritten is absolute stilte een extra luxe die alleen 100% electra biedt.

          Login om te reageren
  9. Atenza zegt

    20 februari 2011 om 16:02

    omg uit 2003 alweer! 8 jaar oud.. pfff tijd vliegt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North