• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Formule 1 gaat in 2014 hybride

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 juli 2011 om 11:18 – 81 Reacties

*sssssssst*


Vanaf 2014 wordt het stil in de pitstraat…

Wat is de overeenkomst tussen een Tesla Roadster en een Formule 1-auto? Je hoort ze beide niet aankomen in de pitlane.

Gisteren publiceerde de FIA het technische reglement voor de Formule 1 in 2014. We wisten al dat er met 1,6 liter grote V6’en geracet gaat worden (een compromis tussen de wensen van Jean Todt, Bernie Ecclestone en de constructeurs), maar nu is ook zeker dat er hybride technologie toegepast gaat worden – in de pitstraat dienen de bolides volledig elektrisch te rijden:

5.19 Electric mode :
The car must be run in electric mode (no ignition and no fuel supply to the engine) at all times
when being driven in the pit lane.

Dit is wel zo prettig voor de pit crews, die nu al die vieze benzinedampen niet meer hoeven op te snuiven, en hun trommelvliezen niet meer bloot hoeven te stellen aan de knetterende herrie van de racers. Leblogauto kwam het nieuwtje op het spoor, waarvan akte. De volledige lijst met regels vind je HIER (PDF).

Ik heb er zelf niets op tegen, laat ze maar lekker elektrisch rollen in de pitlane. Uw twee centen?

Ook interessant!

  • testdagen Formule 1 2022
    Officieel: testdagen Formule 1 2022 bekend gemaakt
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • Hybride BMW X5
    Hybride BMW X5 gaat kopje onder in Schoonebeek
  • Maserati gaat weer racen
    Macaroni! Maserati gaat weer racen!

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, fia, Formule 1, Hybride, Racing, Techniek

Vorig bericht: « Alvis 4.3 Litre krijgt een revival
Volgend bericht: Mercedes SLS: voor mannen met sjaaltjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jesper zegt

    21 juli 2011 om 11:23

    Met andere woorden, het begin van het einde…
    En wat wegen de accu’s om dat elektrische rijden te bewerkstelligen??

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      21 juli 2011 om 11:44

      @Jesper: Niets meer dan nu. In de huidige KERS zit meer dan voldoende por om de halve middag de pits heen-en-weer te sukkelen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        21 juli 2011 om 12:05

        @rikkon: Wel hybride, maar niet milievriendelijk dus. De zware metalen in die accu’s zijn veel viezer (kost heeeeeheeel veel energergie) om te maken en recyclen dan een beetje CO2 :(

        Login om te reageren
        • procyon zegt

          21 juli 2011 om 12:13

          @dawwg: Zware metalen? Ze gebruiken heus geen lood accu’s.

          Je zal wel zeldzame aardmetalen bedoelen? Lithium etc, misschien gebruiken ze wel nikkel..

          Ach het is de eerste stap naar de toekomst, waarschijnlijk hebben de volledig elektrische raceauto’s over 20 jaar meer vermogen dan de huidige raceauto’s nu hebben met het verbranden van dode vloeibare plantenresten.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            21 juli 2011 om 13:33

            @procyon: http://www.hybridcars.com/battery-toxicity.html

            En dat is dus info uit het PRO kamp …

            Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 juli 2011 om 16:54

      @Jesper: Hybride is toch juist goed? Ik ben ook fan van een mooie V12 in de oude 3.5L Ferraris, maar dat gebeurt niet meer.
      Wat veel mensen missen is dat racen met een hybride nog steeds betekent dat de normale moter gewoon nog vol gebruikt wordt; dus dat Hybride gedeelte maakt niks uit voor het geluid. Plus punt is dat auto’s zwaarder worden = langere remweg = meer tijd om in te halen. Ook de directe output van het elektrische gedeelte is mooi: het wordt meer zaak om die auto zo snel mogelijk recht te zetten zodat het gas erop kan. Met een beetje mazzel kan je het vergelijken toen de MotoGP van 990cc terug ging naar 800cc: ze moesten meer ‘ronder’ rijden met de 800cc, waar het bij de 990cc zaak was om dat ding recht te zetten en gas erop. De 990 was veel cooler. Maw: deze hybrides zouden het leuker kunnen maken. (1 nadeel: je kan veel makkelijker een soort van tractioncontrol maken op de hybrides, dat kan het saai maken).

      Login om te reageren
  2. phantom95 zegt

    21 juli 2011 om 11:26

    Nee dat menen ze niet, hef dan de hele F1 op en begin met de tesla challenge.

    Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    21 juli 2011 om 11:27

    Wat ik wel eens zou willen zien.. zouden al deze aanpassingen nou werkelijk iets veranderen aan de snelheid van de auto’s?

    Zet bijvoorbeeld eens een BMW F1 V10 2004 naast deze.. zou dat nog uitmaken in snelheid? Als het antwoord nihil is.. waar maken we ons dan druk om.. dan blijft het toch een spectaculaire sport?

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      21 juli 2011 om 11:50

      @Freewarefreak: Door veranderende regels wel he, downforce beperking, minder toeren door langer te moeten doen met 1 motor, enz.

      Login om te reageren
  4. jack_abarth zegt

    21 juli 2011 om 11:28

    Vind het een goed iets, want zoals hybrides op het moment zijn is gewoon saai. Hopelijk weet de formule 1 het e.e.a. te ontwikkelen waarbij hybride ook leuk wordt op straatauto’s.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      21 juli 2011 om 13:50

      @jack_abarth: Wat valt er nog leuk aan te maken dan.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        21 juli 2011 om 14:20

        @The360box:

        Heb zelf geen idee, maar ik durf er geld op in te leggen dat het wel leuk kan zijn.
        Formule 1 is gewoon één groot ontwikkelingscentrum, vergeet dat niet…

        Login om te reageren
  5. hema36 zegt

    21 juli 2011 om 11:28

    alleen in de pit maakt het niet uit als ze maar niet helemaal zo gaan rijden.

    Login om te reageren
  6. MV zegt

    21 juli 2011 om 11:33

    Met welke motoren gaan ze dan rijden in GP2? 1.000cc koffiemolentjes waarbij ze met fietspedalen een extra boost kunnen genereren? Met hun ridicule downsizing…

    I love the sound of a V8 in the morning… ;)

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      21 juli 2011 om 12:07

      @cumulus: V10 all the way ! Liever dat mental jakkende V10 geluid dan de – ook mooie – diepe V8 grom voor racewagens. Op straatwagens klinkt zo’n (het liefst Engels als een nieuwe Austin of Jaquar) V8 wel prachtig.

      Login om te reageren
      • procyon zegt

        21 juli 2011 om 12:17

        @dawwg: Misschien vonden de liefhebbers van die (zwart)rokende kolen treinen van begin 20e eeuw het ook wel belachelijk dat het langzaam aan ging veranderen naar stroom aangedreven locs..

        * Ik mis de geur van verbrande kolen in de morgen :P

        Ben toch blij dat die er nu niet meer zijn, vooruitgang guys.. geloof me het wordt alleen beter.

        Login om te reageren
        • bmwpowerm5 zegt

          21 juli 2011 om 12:57

          @procyon: de f1 word er echt niet mooier op
          ik mis het gejank van de v10
          ik mis het ratelende geluid van de launch control bij de start
          en het ontploffen van een te ver opgepepte 10 cilinder
          http://www.youtube.com/watch?v=78kB7RL_6HQ&feature=related
          allemaal kl*te regels die een mooie sport om zeep helpen

          Login om te reageren
        • dawwg zegt

          21 juli 2011 om 13:36

          @procyon: We hadden het over het motor geluid stomme boomknuffelaar, niet over de milieu-impact.

          Leer lezen of ga lekker gitaar spelen, vieze milieu hippie !

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            21 juli 2011 om 15:21

            @dawwg: En probeer nu een bericht te schrijven alsof je NIET een gefrustreerd pubertje bent.

            Toe maar!

            Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      24 juli 2011 om 03:49

      @cumulus:
      vergeet niet dat ze in de jaren ’80 met 1,5 rondreden en die hadden wel een spectaculair geluid & turbo & 1000pk in kwali trim, dus zaag niet dat je ze niet meer zal horen. en dan nog, in de pitstraat is de snelheid toch beperkt, dus elektrisch of niet, boeit niet daar

      Login om te reageren
  7. Alpinaa zegt

    21 juli 2011 om 11:34

    Als dit vanwege het milieu is dan vindt ik het echt onzin. En over de Tour de France hoor je niks, terwijl zij met 350 auto’s rijden en overal troep achterlaten.

    Login om te reageren
    • Seroo zegt

      21 juli 2011 om 11:42

      @Alpinaa: Wat dacht je van het vervoer van de F1 bolides. Dat gaat allemaal mooi met de vliegtuigen van DHL. Hoezo hypocriet?

      Login om te reageren
  8. veyronlover zegt

    21 juli 2011 om 11:39

    En hoe zit dat dan met die gillende uitlaten? Gaan die niet meer gillen of blijft dat wel?

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      21 juli 2011 om 11:41

      @veyronlover: Nee in de pitstraat niet :) Ja, is saai maar acceptabel.

      Login om te reageren
  9. VeniVidiVici zegt

    21 juli 2011 om 11:39

    In de pitstraat vind ik het wel een grappig en mooi plan, maar zodra er bijvoorbeeld besloten gaat worden om HEEL de F1 hybride te maken dan zeg ik toch echt F1 gedag!

    Login om te reageren
  10. greenhell zegt

    21 juli 2011 om 11:48

    Damn… Das zonde en als die monteurs het zat zijn die dampen te snuiven bied ik me aan hun stokje over te nemen want ik heb er geen problemen mee :) dit komt door al die Al Gore typetjes die alles wat leuk is vernaggelen voor de medemens! Zou verboden moeten worden, kijk eens wat het milieu er onder lijd door een prius te bouwen, meer dan dat een hummer dat doet in z’n hele bestaan! (discovery :) )

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    21 juli 2011 om 11:54

    Vrienden….autominnaars….benzinesnuivertjes….

    …Rallysport is de enige èchte mannensport gebleven, kans op crashes, mannen die ècht kunnen sturen en rijden, rauwe geluiden, veel stofwolken, rokend rubber en die-hards…ik zeg, we zappen massaal over naar ‘waar wij thuishoren’; RALLY !!!!!

    * Fidel C. modus off *

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      21 juli 2011 om 12:10

      @Megakix: Mee eens ! Al mis ik de oude onderstuur-dus-we-raggen-em-bij-voorbaat-volgas-vierkant-de-bocht-door tijden van b.v. McRae wel, maarja, toen was F1 ook nog interessant (Turbo era 80s) …

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        21 juli 2011 om 12:22

        @dawwg:

        Bedoel jij niet overstuur, of ben ik nog niet wakker?

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          21 juli 2011 om 13:38

          @jack_abarth: Nee, onderstuur; die oude rally auto’s gingen vooral ‘rechtdoor’ in een bocht; de wegligging was lang niet zo gelikt als nu, daarom deden ze vroeger de ‘Scandinavian flick’ bij elke bocht.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            21 juli 2011 om 15:05

            @dawwg:

            Heb ff gegoogled, machtig mooi om te zien.
            Binnenkort eens paar keertjes proberen of het te doen is of niet.

            Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      21 juli 2011 om 12:12

      Zo is het maar net! Check deze WRC-jumpstyle jonguh!
      http://www.youtube.com/watch?v=wyyZZSqDHJU

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        21 juli 2011 om 12:20

        @sir_smokalot: deze video is niet meer beschikbaar ;)

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          21 juli 2011 om 12:45

          Zo dan! http://www.youtube.com/watch?v=-WoudI3gGvk

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            21 juli 2011 om 16:12

            @sir_smokalot: aaah niceee :D

            Login om te reageren
  12. mikeslsamg zegt

    21 juli 2011 om 11:54

    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!

    Login om te reageren
  13. midasracer zegt

    21 juli 2011 om 11:55

    Ha ha, hebben we het hier wel over de Formule 1? Het lijkt steeds meer op de Shell zuinigheidsmarathon. Ik vind de Formule 1 de laatste 15 jaar al niet meer interessant en dat zal nog wel even zo blijven denk ik.

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    21 juli 2011 om 11:59

    ja knullies .. zo werkt internationaal zaken doen ..

    gewoon alle eisen van elk land mee laten wegen ..

    Login om te reageren
  15. fluvioglacialeafzetting zegt

    21 juli 2011 om 12:00

    Het is toch maar alleen maar in de pits dus wat maakt het uit…

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 juli 2011 om 12:48

      @fluvioglacialeafzetting: Eindelijk iemand met verstand!
      Er gaat niks veranderen aan het racen hoor!
      Pitlane is toch altijd op de limiter. & als dat elektrisch kan om een properder imago te krijgen, goed dan.

      Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    21 juli 2011 om 12:22

    Nu word het nog aleen in de pist, maar de rest volgt nog wel.. zolang het aleen in de pits is KAN het nog best wel leuk zijn.. maar het is sowieso wat minder leuk geworden de laatste jaren.. vind die nieuwe achtervleugels ook al zo belachelijk… in een duel mag aleen de achterste de vleugel open gooien en dus moet de voorste hem maar vrolijk voorbij laten gaan…

    Login om te reageren
  17. Lan_Evo zegt

    21 juli 2011 om 12:23

    Wat een onzin weer, hier schiet je echt ook niks mee op over een totaal evenement qua vervuiling. Nja als ze zo hippies de mond kunnen snoeren en niet verder gaan vind ik het wel goed, maar hier zal het niet bij blijven natuurlijk.

    Login om te reageren
  18. glashelder zegt

    21 juli 2011 om 12:38

    Tja, hier wordt ik natuurlijk blij van.

    Het hele hybride gedoe is uitgevonden om de luchtvervuiling en de herrie in steden een beetje te verhelpen. Minder kankergezwellen. Daarom rij ik al jaren hybride.

    En zie hier: zelfs in het F1 circus hebben die mannen dat door. In de pitstraat, want daar is het ongezond.

    Nu alleen nog de laatste autoliefhebbers.
    Kop op, het rijdt echt fantastisch.

    Login om te reageren
    • quasimodo zegt

      21 juli 2011 om 13:23

      @glashelder: Ja, een bericht als dit zorgt voor ietwat verwarring bij de hybride-bashers.
      Neem het ze niet kwalijk, jij was ook niet altijd glashelder.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      21 juli 2011 om 16:14

      @glashelder: als ze nou eens een hybride maken waarbij wel het prachtige motor geluid te horen is.. dan zou ik er best over na willen denken..

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        21 juli 2011 om 16:46

        @dennisr: er zijn in de VS van die grote Chevy truck Hybrids (volgens mij ook zelfs Esclade-hybrids). Mik daar een andere uitlaat onder en je bent klaar (ja, het heeft weinig met besparen te maken, maar goed).

        Login om te reageren
  19. marcque zegt

    21 juli 2011 om 12:39

    En dat was dan de doodsteek voor de koningsklasse…..

    Login om te reageren
  20. valleyman zegt

    21 juli 2011 om 12:47

    Iedereen die dit niet erg vind heeft nog niet dicht genoeg bij zulk een buitenrijdend monster gestaan. Dat is een onvervangbare sensatie die door merg en been gaat.

    Login om te reageren
  21. Robbert89 zegt

    21 juli 2011 om 13:14

    Haha, dit is dus onzin van de bovenste plank!!! In 2014 gaat de F1 juist over naar V6 1,4 turbomotoren!!! Haha, al die mensen hier die aan het janken zijn en jullie meteen geloven. AB, post volgende keer alleen als je weet waar je het over hebt.

    http://www.f1today.nl/20110630/fia-bekrachtigt-16-liter-v6-turbo-officieel-als-nieuwe-motor.html

    http://www.formula1.com/news/headlines/2011/6/12237.html

    Losers.

    Login om te reageren
    • prisma zegt

      21 juli 2011 om 14:24

      @Robbert89:
      5.19 Electric mode :
      The car must be run in electric mode (no ignition and no fuel supply to the engine) at all times
      when being driven in the pit lane.

      Gelieve eerst eens het artiekel te lezen en de regels te lezen van de FIA ipv stom te doen.

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      21 juli 2011 om 16:15

      @Robbert89: jij bewijst hier dat je vandaag de grootste loser bent.. reageer aleen als je weet waar het over gaat..

      Login om te reageren
  22. ts46 zegt

    21 juli 2011 om 13:22

    ” Dit is wel zo prettig voor de pit crews, die nu al die vieze benzinedampen niet meer hoeven op te snuiven, en hun trommelvliezen niet meer bloot hoeven te stellen aan de knetterende herrie van de racers.”

    Hahahahahahaa! en dat geloof je zelf ook? De eerste monteur die daar blij van wordt moet nog geboren worden.

    Login om te reageren
  23. oranginas zegt

    21 juli 2011 om 13:51

    Ach zelfs al zou het doorgaan, zo lang het binnen de pits blijft boeit het me toch niet echt, een rev limiter klinkt toch niet echt spannend.

    Los van dat het totale onzin is natuurlijk, maarja omdat men met auto’s aan het rijden is is het natuurlijk meteen de meest vervuilende sport. Natuurlijk is het wel zo dat de F1 een van de meest innovatieve en meest bekeken autosport is, en je dan moet kijken naar het halo effect.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      22 juli 2011 om 10:28

      @oranginas: het spannendste aan F1 is nog steeds de pitlane…dáár wordt soms tijd gewonnen of een ander ingehaald…dáár trekt men van 0-100km/h in 1,7 sec….all the real shit happens there…

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        22 juli 2011 om 16:05

        @Megakix: Wel, nu moeten alle teams een eigen elektro-systeem moeten ontwikkelen. Nu gaan de ingenieurs onder elkaar nog eens een deftige strijd kunnen uitvechten.
        In de pitlane heb je geen bergen vermogen nodig hoor.
        Hun wielen spinnen toch tot +-50/60km/h. Dus met minder vermogen(eigenschap elektromotor t.o.v. benzine) en meer elektro-koppel zal het juist sneller gaan.
        Ik vind het wel een goede maatregel om de pitcrews het leven een beetje aangenamer te maken. Stukje motorgeluid dat verdwijnt, maar denk eens aan het feit dat ze hun motor terug moeten starten op het einde!
        Dat gaat nog voor spanning zorgen..

        Login om te reageren
  24. prisma zegt

    21 juli 2011 om 14:06

    Wat gaat Toyota & Honda nu doen? Toch 2 van de leading autoconstructeurs in Hybride technologie.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      21 juli 2011 om 14:31

      @prisma: F1 auto’s hebben nu ook al een soort hybride techniek aan boord (KERS). Dit zal op een aantal punten wel aangepast moeten worden met grotere accu’s en sterkere electromotoren, maar in principe hebben ze de techniek wel in huis.
      Ik betwijfel of Honda en Toyota snel terugkeren in de F1, ze zijn er allebei relatief recent uitgestapt nadat ze er behoorlijk wat geld aan hebben verloren, ik acht de kans niet groot dat ze zich snel weer in zo’n avontuur storten.

      Login om te reageren
  25. ries89 zegt

    21 juli 2011 om 14:07

    @Robbert89: In jou beide berichten hebben ze het toch echt, net als in het Autoblog artikel over 1,6 liter V6’en. En daar kan je gewoon een hybride aandrijving aan hangen die die in de pits volledig elektrisch rijdt. Dat er in 2014 pas een hybride systeem in het regelement komt, zegt toch niet dat je de 2 seizoenen daarvoor niet met een 1,6L V6 turbo kan rijden? En er staat ook niet dat de 1,6 persee tot 2014 blijft, alleen dat er vanaf 2014 in de pits elektrisch gereden moet worden, en dat er dit jaar gedownsized wordt naar 1,6L V6.

    Login om te reageren
  26. potver7 zegt

    21 juli 2011 om 14:25

    Ah dat wordt grappig… dat betekent dus ook dat F1 auto’s een startmotor aan boord moeten hebben, en die gaan natuurlijk wel eens stuk… daar sta je dan aan het eind van de pitstraat… :)
    Ben ook benieuwd hoe die motoren dat gaan verwerken, zo van 15 rondjes plankgas ineens stilgezet worden, vooral als de stop een beetje langer duurt dan normaal.

    Login om te reageren
    • quasimodo zegt

      21 juli 2011 om 14:37

      @potver7: Nou, wanneer je een versnellings wagen een beetje gang geeft, zelfs door er als mens tegen aan te drukken en de 2de versnelling op te laten komen dan kan een auto ook starten.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      21 juli 2011 om 16:03

      @potver7:

      Is niet zo moeilijk hoor. De krukas in de pitstraat aan drijven d.m.v. de elektromotor die ook de wielen aandrijft. Wanneer je de pitlane in rijd een soort van schakeling maken en zorgen dat er geen brandstof meer wordt ingespoten. Vervolgens bij het verlaten van de pitlane de schakeling omkeren.

      Piece of cake…

      Login om te reageren
  27. norge zegt

    21 juli 2011 om 14:27

    Wordt wel lachen als de motor niet aanslaat na het pits uitrijden,krijgen we extra parkeerplaats na de pitlane?

    Login om te reageren
  28. kungfupanda zegt

    21 juli 2011 om 14:42

    Goed nieuws! Worden die miljoenen euros eens gespendeerd aan techniek waar we wel iets aan hebben. En vind ik het weer interessant genoeg om er naar te kijken.

    Maar waarom niet in 1 keer goed doen en volledig elektrisch rijden net als de nieuwe LMP klasse in 2013?

    Login om te reageren
  29. Stino zegt

    21 juli 2011 om 14:51

    geef ze een eerst een vinger, daarna nemen ze uw arm! WEG MET DE GROENE!!!

    Login om te reageren
    • quasimodo zegt

      21 juli 2011 om 15:38

      @Stino: Tja, wanneer jouw arm groen wordt, dan kun je die idd maar beter verwijderen, zal wel koudvuur zijn. Moet je mee naar de dokter gaan hoor.

      Login om te reageren
  30. bozewolf zegt

    21 juli 2011 om 15:25

    lmao @ al de huilende, hypocriete, haatdragende, hyperventilerende stumpertjes hier.

    “HUUUUUUUU ZE MAKEN ONZE F1 KAPOT HUUUUUUUUU, STOMME HIPPIES HUUUUUUUUUUUUU”

    Typisch.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      21 juli 2011 om 16:36

      @bozewolf: Ik snap eigenlijk ook niet echt wat het probleem is van deze maatregel…

      Login om te reageren
  31. x7phenom zegt

    21 juli 2011 om 17:05

    Gewoon Schandalig

    Login om te reageren
  32. tvrspeedsix zegt

    21 juli 2011 om 17:05

    Dan moeten we als anti- hippies maar over op dit geweld:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=IpKNtrN5RGI

    boomknuffelaars kijk een andere kant op bij 3:16 :D :P

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      21 juli 2011 om 17:06

      @tvrspeedsix:
      http://www.youtube.com/watch?v=IpKNtrN5RGI&feature=player_detailpage

      Login om te reageren
  33. ericc zegt

    21 juli 2011 om 18:31

    Als ze de F1 nu eens op alcolhol laten rijden. Gewoon gedestilleerd uit natuurlijke producten. Doen ze in de IRL al jaren en is milieuvriendelijk.

    Login om te reageren
  34. jvannoord zegt

    21 juli 2011 om 19:29

    In de pitlane zou het net kunnen maar volledig op elektrisch rijden vindt ik niks, kunnen ze beter een ander kampionschap openen voor elektrisch racen :)

    Login om te reageren
  35. AudiRs6Avant zegt

    21 juli 2011 om 20:01

    Wat niet wordt vermeld is dat de motoren op 15.000 toeren worden begrensd…!

    Login om te reageren
  36. sebasjuhh zegt

    21 juli 2011 om 20:14

    knetterende herrie van de racers? meen je dit?

    Login om te reageren
  37. ts46 zegt

    21 juli 2011 om 20:30

    Vroeger, vroeger toen waren monteurs nog kerels die van olie, herrie en de laatste pk’s eruit halen hielden.

    tegenwoordig zijn het computer-nerds die we tot de milieu-hype-hippie’s kunnen rekeken. Net zoals de rest van de zogenaamde petrolheads. Triest…

    Login om te reageren
  38. TheIceman2009 zegt

    21 juli 2011 om 21:47

    Er zijn enkel vage onderzoeken die Global Warming ondersteunen en er word in die onderzoeken met miljoenen zaken in het milieu geen rekening gehouden. Verder is het zo dat als dit alles zou kloppen auto’s maar 8% aan alles bijdragen de grootste oorzaak zou dan nog steeds het enorme aantal koeien en ander vee op de aarde zijn. Al Gore is gewoon weer zo’n “we-gaan-allemaal-dood” Amerikaan. Jammer dat men dit niet zo simpel ziet als de jaarwisseling naar 2000 en dat nutteloze gezeik over 2012. En nu wordt dus de mooiste sport ter wereld verk*nkerd omdat Amerika het leven niet genoeg kan waarderen zonder constant het gevoel te hebben ter plekke te kunnen sterven. Krijg eerst maar eens een f*cking leven zou ik zeggen

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      22 juli 2011 om 13:56

      @TheIceman2009: Een gemiddelde van 0.7 drogreden per regel, niet slecht.

      En ga nu eens snel een boek lezen. Maakt niet uit over wat, je hebt er toch wel baat bij.

      Login om te reageren
  39. kungfupanda zegt

    21 juli 2011 om 23:15

    Waarom begint iedereen nu opeens over het milieu te zeveren?
    Elektrisch rijden is gewoon vooruitgang in techniek.
    Stoomtreinen , kolentreinen , otto-motoren , dieselmotoren , waterstofmotoren , noem maar op.
    Elektrisch rijden is gewoon de volgende stap in de evolutie van techniek. De Formule 1 hoort cutting edge technologie te hebben dus elektrisch rijden is meer dan nodig. Het werd eens snel tijd zou ik zeggen!!

    Login om te reageren
  40. ts46 zegt

    21 juli 2011 om 23:47

    cutting-edge technologie toegepast in de pitstraat, way to go F1!

    Login om te reageren
    • kungfupanda zegt

      22 juli 2011 om 21:01

      @ts46:
      Juist…
      Daarom zou ik het andersom doen. Laten ze maar eens elektrisch gaan rijden op de baan , en dan mogen ze in de pits lekker switchen op dat eeuwenoude benzine-torretje. Lekker op stationair om die “onder-de-steen-levenden” petrolheads te zieken.

      Login om te reageren
  41. CSL zegt

    28 juli 2011 om 17:36

    binnenkort zit iedereen bij de F1 in een 50cc kart.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North