Officieel: Lexus CT 200h facelift

Auteur: , 15 Reacties

Lexus' favoriete leaseliefje is opgefrist en is ook in 2014 goed voor 14% bijtelling bij zakelijk gebruik.

Qua uiterlijkheden is het allemaal niet reuze ingrijpend. De CT 200h heeft het nieuwe familiefront met de spindle grille meegekregen en er zijn nieuwe 16 en 17 inch lichtmetalen wielen te selecteren. Ook de achterzijde heeft een kleine make-over ondergaan. In het interieur zien we nieuwe deurpanelen, een nieuw ontworpen stuurwiel en instrumentarium, een nieuwe Media Display Controller waarmee bijvoorbeeld het vernieuwde navigatiesysteem kan worden bediend en er is gebruik gemaakt van andere materialen.

De CT 200h is dankzij aanpassingen op 94 punten stiller geworden en er zijn veranderingen aan het onderstel en de stuurinrichting gemaakt. In combinatie met verstevigingen van de carrosserie moet dit leiden tot een beter rijgevoel en meer comfort. Ook is de hybride transmissie aangepast om een “natuurlijker verloop van het toerental” te krijgen. Hét argument voor het kopen van een CT 200h is natuurlijk de 14% bijtelling en die blijft behouden in 2014. De aandrijflijn en de luchtweerstand van de carrosserie zijn aangepast om het verbruik en de uitstootcijfers te optimaliseren. De motor levert nog altijd 136 pk. De CO2-emissie daalde naar 82 gram per kilometer voor de basisversie met 15 inch lichtmetaal. Alle uitvoeringen met 16 inch lichtmetaal stoten nu 88 gram per kilometer uit, allemaal goed voor 14% bijtelling dus.

De CT 200h F Sport Line is te herkennen aan de afwijkende grille, voorbumper, achterspoiler en donkerkleurige 16-inch lichtmetalen wielen. In het interieur zijn exclusieve sportpedalen, een aangepaste kleurstelling en een sportstuur gemonteerd. Het onderstel is sportiever afgestemd voor een scherper stuurgedrag.

De CT 200h is standaard uitgerust met cruise control, climate control, een audiosysteem en de Lexus Red Carpet Treatment wat onder andere inhoudt dat je een vaste monteur krijgt aangewezen, dat je auto voor bijvoorbeeld een grote beurt wordt opgehaald en teruggebracht en dat na elke service je auto fris gewassen en uitgezogen voor je klaar staat. Ook is de CT 200h standaard voorzien van zelfherstellende lak die lakschades sterk vermindert. Magic fairy dust, right there. Ook mooi is de optie Mirror Link, waarmee je het beeldscherm van je smartphone kan projecteren op het beeldscherm in de auto.

Het leaseliefje van Lexus is leverbaar in totaal vier smaakjes, allen met 14% bijtelling. We zeggen het nog maar een keer omdat we weten dat jullie dat héél belangrijk vinden. Hieronder vindt je ze allemaal met de bijbehorende prijzen.

CT 200h Hybrid – € 26.690 – 82 gr/km
CT 200h Hybrid Business Line – € 28.690 – 88 gr/km
CT 200h Hybrid F Sport Line – € 31.390 – 88 gr/km
CT 200h Hybrid Luxury Line – € 35.990 – 88 gr/km



15 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Wacht? Geen foto’s?
@michelinman: nu wel ;)
Blijft helaas nog een raar ogend ding…
@utr1984: Als je met raar baggerlelijk bedoeld heb je gelijk…
@Svenska_Aeroplan_AB: Haha zo zie je maar weer.. smaken verschillen. Ik vind de facelift erg geslaagd. Zou deze wel willen rijden hoor.
Ik vind het wel een mooie auto en het kritiek op het toerental ook wel meevallen.
Misschien is gril nu ‘over de top’ maar dat moet ik in het echt beoordelen. De vorige ct vond ik wat saai.
@hans12670: Mensen die de gril ‘over the top’ vinden kunnen altijd nog het middenstuk in de kleur van de auto laten spuiten. ‘Probleem’ opgelost…
Beter dan een Prius in mijn ogen.
Kon je niet slapen Casper? Of ben jij afgevaardigde voor de autoshow in L.A.?
@Original_Arnoud: slapen kan altijd nog! ;)
@CasperH: H staat zeker voor Hardcore Journo ;)
Het is sowieso een mooier afgewerkte auto dan de Prius. Maar ik denk dat de nieuwe bijtellingsregels ‘m wel parten gaan spelen. De gemiddelde lease Nederlander met gezin zal er toch graag een Gamma aanhanger of Caravan achter willen hangen en dan is het verschil met een Megane in de 20% vrij klein.
Nooit mooi gevonden
Qua prijzen is deze Lexus nu vergelijkbaar met de Prius, ik denk dan ook dat er heel wat minder Pri verkocht gaan worden…
Hybride: prima, als het in het echie ook echt een stuk minder verbruikt, dan sta ik er voor open.
Maar zo’n CVT bak; nope; dat wordt t m niet voor mij. Elke keer als je wil optrekken laat je auto het volgende horen: Bleueueueueueueueueueueueueueugh …. en dan rijd je je 80.
On that topic: AB: kunnen jullie niet eens die 508 Hybride-diesel testen. Kijken of dat iets is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).