• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mercedes-rijders kunnen niet rijden

Auteur: Michel, gepost 21 juli 2025 om 13:00 – 10 Reacties

mercedes verzekering

Het is officieel na onderzoek van verzekeraar Univé, Mercedes-rijders kunnen niet rijden en zijn het vaakst betrokken bij een ongeval.

Even lekker generaliseren met de titel. Het is niet zo dat wij van Autoblog alle Mercedes-rijders over één kam scheren, maar we lezen toch echt in een officieel onderzoek dat de kans om betrokken te raken bij een ongeval het grootst is in een Mercedes-Benz.

Verzekeraar Univé deed onderzoek naar alle ingediende claims tussen 2021 en 2023 en daaruit blijkt dat met 3,08 procent eigenaren van een Mercedes-Benz het meest een claim hebben ingediend bij de verzekering. In de periode 2019 – 2020 waren dat nog BMW eigenaren, die staat nu op plaats vier. Ook Audi, Seat en Volkswagen staan in de top 5. Let wel, dit onderzoek betreft alleen data van Univé zelf, dus niet van andere verzekeraars.

Helemaal aan de andere kant van het spectrum staan de berijders van Japanse merken als Daihatsu (ja die blijven gewoon rondrijden), Suzuki en het Koreaanse Hyundai. Maar de minste claims werden ingediend door eigenaren van een MINI. Staat onze eigen @martijngizmo met zowel een BMW als een MINI aan beide kanten van het lijstje.

Blijf weg uit Zuid Holland!

Ik herhaal… Het meeste kans op een aanrijding heb je in Zuid-Holland. Met een schadepercentage van 3,44 procent is dat de provincie die je het meest moet mijden als je niet wil botsen. Noord-Brabant volgt met 3,08 procent en Flevoland met 3,05 procent. In Drenthe heb je de minste kans en in Friesland en Groningen is het risico ook veel lager. Maar goed, het lijkt ons daar ook een stuk minder druk…

Dat bevestigt Univé zelf ook. Want in de stad is de kans op een aanrijding dubbel zo groot als buiten de stad. Je verwacht het niet dat waar het verkeer drukker is er ook meer ongelukken gebeuren…

Bestelauto’s levensgevaarlijk

De uitsplitsing naar carrosserie variant willen we jullie ook niet ontzeggen. Zo is de bestelauto veruit het risicovolst. Met 3,36 procent van de schadegevallen staat de besteller op nummer één. De onpopulaire sedan staat op twee en de stationwagon op nummer drie.

De verzekeraar zegt zelf dat ze dit onderzoek doen om inzicht te krijgen in schadepatronen en de veiligheid te bevorderen. Wij hebben zo het vermoeden dat een Mercedes-Benz Vito in Zuid-Holland binnenkort een stuk duurder wordt in de verzekering van Univé. Daar pluk je als Mercedes-rijder toch maar mooi de vruchten van.

Headerfoto via Autoblog Spots. Spotter: @firett

Ook interessant!

  • Mercedes stoomt SL zonder voorruit klaar voor productie
  • Terugroepactie voor dikke AMG-modellen
    Terugroepactie voor dikke AMG-modellen
  • Gespot - Een überzeldzame Mercedes S600 Pullman
  • Video: Mercedes beukt 'm ertussen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverzekering, geld, Mercedes, onderzoek, verzekering

Vorig bericht: « Stellantis verliest geld als water
Volgend bericht: Citroën C5 Aircross heeft een prijs (en die is scherp) »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenaci zegt

    21 juli 2025 om 13:52

    Net nog zo’n l#l die mijn dochtertje van 9 geen voorrang gaf op een zebrapad….

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      21 juli 2025 om 14:24

      Kenteken onthouden en doorgeven aan oom (m/v/x) Agent. Die doet misschien niet direct iets met/aan één aangifte, maar als de hufter vaker in de administratie van de pliesie voorkomt/gaat komen, wordt er op enig moment hopelijk wel iets mee gedaan.

      Login om te reageren
      • smeck zegt

        21 juli 2025 om 16:17

        Politie doet helemaal niets meer met dit soort zaken. Al helemaal niet als het extra administratie betekend.
        Zelf ben ik enige tijd aangereden waarna de bestuurder (vriend vd eigenaar en bekende vd politie) wegreed en even later de auto achterliet. Politie heeft auto afgesleept, proces verbaal opgemaakt en 2 weken later de zaak al weer gesloten zonder dat er iets gedaan was. Heb een advocaat in de arm moeten nemen om de schade vergoed te krijgen want de politie gaf niet thuis waardoor de verzekering weigerde uit te keren.

        Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      21 juli 2025 om 14:27

      p.s.: Naast Vito’s zijn A-klasses (vooral die met AMG bordjes) waarschijnlijk ook bovengemiddeld vertegenwoordigd in de ongevalsstatistieken.

      Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    21 juli 2025 om 13:58

    In een Daihatsu wil je ook niet crashen, die piepelden de botstesten…

    Login om te reageren
  3. RiKe zegt

    21 juli 2025 om 14:35

    Je verwacht het niet hè? Toevallig ook het merk waarbij het grootste slijtage onderdeel de toeter is

    Login om te reageren
  4. Henk O zegt

    21 juli 2025 om 16:56

    En heel toevallig vaak ook bestuurd door iemand met een migratieachtergrond!?

    Login om te reageren
  5. rfocus zegt

    21 juli 2025 om 17:11

    Taxi !

    Login om te reageren
  6. Wiwaldi zegt

    21 juli 2025 om 18:24

    Geinig, na één aanrijding met een Opel Meriva buiten mijn schuld om en twee bijna-aanrijdingen met zo’n soort voertuig, had ik bijna gedacht dat er zo’n soort Pausmobiel op 1 zou staan in dit lijstje.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    22 juli 2025 om 08:33

    Met busjes, sedans en stationwagens wordt de meeste schade gereden. Als er nou nog weer iemand over SUV’s begint te zeuren… SUV’s zijn de autokeus van de meer capabele bestuurders!
    (Ik weet best, jeugdigen rijden vanwege wilde hormonen en weinig ervaring meer schade, ze hebben minder geld, rijden daarom vaak oudere auto’s en in het aanbod daarvan zijn die laag zitters nog oververtegenwoordigd)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North