• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: MINI gaat aan de stekker

Auteur: jaapiyo, gepost 17 oktober 2016 om 07:43 – 15 Reacties

Afbeelding Officieel: MINI gaat aan de stekkerAfbeelding Officieel: MINI gaat aan de stekkerAfbeelding Officieel: MINI gaat aan de stekkerAfbeelding Officieel: MINI gaat aan de stekkerAfbeelding Officieel: MINI gaat aan de stekkerAfbeelding Officieel: MINI gaat aan de stekker

MINI
Het sportieve rijgedrag dat je gewend bent, alleen dan goedkoper op stroom.

Eind augustus meldden we je al dat er een elektrische MINI aan zat te komen. Toen was het nog goed onderbouwde speculaas, maar nu heeft MINI alle twijfel weggenomen: binnen afzienbare tijd kan zo’n elektrische Countryman van jou zijn.

MINI-bonzen Sebastian Mackensen en Peter Wolf willen benadrukken dat ook de stekker-MINI draait om rijplezier en niet per se om de hoogst mogelijke efficiëntie. Een opvallende uitspraak bij de introductie van zo’n hybride, die normaal draait om CO2-getalletjes. Het ‘kart-gevoel’ dat klanten gewend zijn van hun MINI moet ook in de elektrische MINI behouden blijven. Aldus Mackensen:

Met dit model willen we MINI-klanten overtuigen van de voordelen van elektrisch rijden en mensen die al elektrisch rijden overtuigen van MINI’s unieke kartgevoel. Om deze reden is het eerste plug-in hybride model van MINI niet zozeer gefocust op efficiëntie, maar op compromisloos rijplezier. Een belangrijke rol is weggelegd voor het intelligente energiemanagementsysteem dat de naadloze samenwerking regelt tussen brandstofmotor en elektromotor.

Het uiterlijk van de elektrische MINI is dan ook niet direct identificeerbaar als ‘elektrisch’. Het stekker-kapje is goed weggemoffeld geïntegreerd in het design zodat het niet in het oog springt. Stel dat je buren zouden denken dat je een elektro-schraper bent.

Aan de binnenkant zijn er wel de nodige aanpassingen. De normaal gesproken rood oplichtende startknop licht nu geel op. Denk daarbij aan de Night Rider aflevering met KITT versus KARR. Ezelsbruggetje: de rode is de goede op klassieke peut, de gele is nagel aan de doodskist van elke benzinehoofd. Ook de toerenteller is vervangen door een meter die de krachtsreserve aangeeft die je nog ter beschikking hebt.

Je kan de batterijen instellen in drie standen AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE en SAVE BATTERY. In de eerste stand kan je puur elektrisch tot 80 km/h rijden, de tweede is goed voor 125 km/h op stroom. De laatste is zoals de naam al aangeeft om de actieradius wat op te rekken. Hoe groot die actieradius is meldt MINI overigens nog niet, ze spreken alleen over ‘een behoorlijke elektrische actieradius’.

Ook interessant!

  • Gefacelifte MINI
    BMW wil van MINI een volledig elektrisch merk maken
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • De échte Mini is terug, in stijl van 2022
    De échte Mini is terug, in stijl van 2022
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

countryman, Elektrisch, Hybride, MINI

Vorig bericht: « Land Rover Range Stormer: vergeten concept (2004)
Volgend bericht: Tankstation 2.0 wast je hond en maakt je telefoon »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    17 oktober 2016 om 07:52

    EDIT: Klopt ja. Is gefixt.

    Login om te reageren
  2. ThomasBol zegt

    17 oktober 2016 om 07:52

    De nieuwe Countryman komt sowieso als Plug-In en heeft bijzonder lelijke ‘gele stekkerlogo’s’ verspreidt over het koetswerk.

    Login om te reageren
  3. stephane8200 zegt

    17 oktober 2016 om 07:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    17 oktober 2016 om 08:00

    Onderstel en aandrijflijn van die elektrische 2 serie?

    Login om te reageren
  5. goodolddays zegt

    17 oktober 2016 om 08:01

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    17 oktober 2016 om 08:04

    Haha foto 5 en 6. Lachen als een boer met kiespijn.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    17 oktober 2016 om 08:28

    Ik lees een hele lap vertaalde marketing kots, maar het enige wat mij interessant lijkt is: welke nieuwe technologien, vergeleken met de i3, zitten hier in?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      17 oktober 2016 om 08:45

      @gregorius: Ga er maar vanuit dat het onderhuids dezelfde basis en techniek is als de BMW 225Xe. Ze staan al op hetzelfde onderstel dus de plaatsing en layout van de batterijen zijn ook al bekend. Trek er een Mini koets met een design-sausje overheen en je hebt je Mini Countr-e-man.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        17 oktober 2016 om 08:49

        @gulli: hmm, ja, zit er dik in.
        Maak me midden in de nacht wakker en laat me alle BMW modellen opnoemen….. en ik zal niet op de 2-gran-tourer komen.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          17 oktober 2016 om 08:51

          @gregorius: Het is alleen omdat een vriend van me er een heeft, anders was hij bij mij ook niet blijven hangen :P Het rijdt wel erg goed trouwens, dat moet ik ze nageven.

          Login om te reageren
  8. Joost zegt

    17 oktober 2016 om 10:08

    Rijplezier ipv efficiëntie en dan een V-max van 125 km/h…

    Wat een grappenmakers bij Mini / BMW. Zal commercieel wel beter worden dat de e-R8, maar denk dat daar dan ook alles mee is gezegd

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      17 oktober 2016 om 10:10

      @ijoost: sorry, dacht dat het full-EV is.

      Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 oktober 2016 om 10:37

    Te laaaaaaaat! Per 2017 zit er geen fiscaal voordeel meer op plug inns… En niemand gaat voor zijn lol stekkeren. Of omdat het goed is voor het milieu!

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    17 oktober 2016 om 12:34

    Waarom die camouflage? Er verandert toch niets aan het model…

    Login om te reageren
  11. elias zegt

    17 oktober 2016 om 22:01

    Meneer autoblog, even zeggen maar ik heb de testmodellen al een hele tijd geleden gespot. Miss een linkje/mijn foto’s in het artikel??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North