• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel! Nieuwe Opel Astra

Auteur: robbie, gepost 12 mei 2009 om 23:08 – 118 Reacties

Afbeelding Officieel! Nieuwe Opel AstraAfbeelding Officieel! Nieuwe Opel AstraAfbeelding Officieel! Nieuwe Opel AstraAfbeelding Officieel! Nieuwe Opel AstraAfbeelding Officieel! Nieuwe Opel AstraAfbeelding Officieel! Nieuwe Opel AstraAfbeelding Officieel! Nieuwe Opel AstraAfbeelding Officieel! Nieuwe Opel Astra

Opel Astra 2010
Na alle teasers, spyshots en gelekte foto’s hebben we dan eindelijk de echte foto’s van de nieuwe Opel Astra voor jullie. Naar dit moment kijk jij natuurlijk al maandenlang uit!

Opel heeft in elk geval meer werk gemaakt van de nieuwe Astra dan Volkswagen van de nieuwe Golf. Want deze Astra kan je toch echt wel omschrijven als compleet anders dan zijn voorgangers. Je kan duidelijk zien dat Opel sinds de Insignia het juiste design pad aan het bewandelen is. De nieuwe Astra is gebouwd op het Delta platform van GM en daar staat bijvoorbeeld ook de Chevrolet Cruze op en in de toekomst zullen hier ook de Chevrolet Volt en Opel Ampera op gebouwd worden.

Onder de motorkap vinden we een hele range benzine- en dieselmotoren. De vier benzinemotoren met een inhoud van 1,4 of 1,6 liter bieden vermogens tussen 100 pk en 180 pk. Een nieuwe, downsized 1.4 Turbo met 140 pk vervangt de huidige 1.8-motor. Daarnaast zijn er 1.3 tot 2.0 liter diesels (95 pk tot 160 pk). Filmpje!

Door uitstekende Duitse engineering te combineren met een vloeiend, gebeeldhouwd design en toegankelijke, innovatieve technologieën, sluit de nieuwe Opel Astra zich aan bij de filosofie die de Insignia al snel tot de meest verkochte sedan uit de middenklasse in Europa maakte. Opels nieuwe compacte middenklasser beleeft op 17 september aanstaande zijn première op de autotentoonstelling (IAA) in Frankfurt als een elegante en dynamische vijfdeurs hatchback. De nieuwe Astra profiteert van het beste dat Opels engineering te bieden heeft en garandeert een opwindende rijervaring.

De nieuwe Astra-generatie introduceert vele comfort- en veiligheidselementen in de compacte klasse, die de Insignia als eerste introduceerde in de middenklasse. Uitzonderlijke technologieën zoals het volledig nieuwe mechatronische chassis, het meest geavanceerde verlichtingssysteem, een camera die verkeersborden herkent en stoeltechnologieën met de best ergonomie komen beschikbaar.

“Opels unieke kennis om nieuwe technologieën beschikbaar te maken in de compacte klasse wordt duidelijk benadrukt met deze tiende generatie. Bovendien vertaalt de nieuwe Astra het karakter van de Insignia naar het compacte segment met een ongekende passie en belofte voor uitmuntendheid,” aldus Alain Visser, Vice President van Opel.

Met zijn lengte van 4,42 meter en een 71 mm langere wielbasis biedt de nieuwe Astra zowel voor- als achterin meer ruimte en comfort voor de inzittenden. De designers en aerodynamica-ingenieurs werkten nauw samen om een ranke en verfijnde carrosserie te ontwerpen voor maximale efficiency, waarbij de auto maar liefst 600 uur in de windtunnel doorbracht.

De elegante proporties geven hem een sterk ‘cab-forward’-design met een steile voorruit en een naar achteren toe aflopende daklijn om het conventionele hatchback design meer visuele uitstraling te geven. De nieuwe designtaal van het merk – een mix van beeldende kunst en Duitse precisie – krijgt hierdoor een nieuwe interpretatie.

“De designthema’s die in de Insignia werden geïntroduceerd, zoals het vleugelmotief en de karakterlijn op de flanken, kregen een frisse en vernieuwde interpretatie in de Astra, want het is belangrijk dat elk Opel-model een eigen identiteit krijgt,” aldus Mark Adams, Vice President Design bij General Motors Europe. “Daarom zijn er dubbele vleugels in elk van de achterlichten en een dynamische, omgekeerde karakterlijn op de flanken, die de krachtige lijnen van de achterruit en de C-stijl met elkaar verbindt.”

Ook in het interieur komen het vleugelmotief en de karakterlijn terug om een zekere harmonie tussen interieur en exterieur te garanderen. Er werd ook veel aandacht besteed aan de vele flexibele opbergoplossingen.

“Opels missie om hoogtechnologische innovaties beschikbaar te maken, is succesvol gebleken in de Insignia. Voor de nieuwe Astra werden de doelstellingen nog ambitieuzer doordat Opel de meeste van die technologieën ook in de compacte klasse wilde aanbieden,” aldus Hans Demant, Managing Director van Opel.

De Opel Astra, die in het Duitse Rüsselsheim werd ontwikkeld, krijgt ook een volledig nieuw chassis. De langere wielbasis werd gekoppeld aan een grotere spoorbreedte en een nieuwe achteras om de wendbaarheid en stabiliteit te garanderen zonder enige concessies te doen op het vlak van comfort.

Het chassis van de Opel Astra werd ontwikkeld als een mechatronisch systeem dat de mechanische functies en elektronische bedieningselementen volledig integreert. Net als bij de Insignia kan het worden gecombineerd met Opels elektronische chassissysteem FlexRide en dat is een zeldzaamheid in deze klasse. Het biedt bestuurders de keuze tussen drie rijstanden (standaard, Sport en Tour) en het past zich volledig en continu aan aan wijzigingen in rijstijl en bochtsnelheden.

Andere innovatieve technische voorzieningen die de nieuwe Astra in de compacte middenklasse introduceert, zijn:

* de nieuwe generatie van het AFL+-systeem (Advanced Forward Lighting)

met bi-xenonkoplampen die hun intensiteit en bereik aanpassen aan de actuele weg- en rijsituatie door middel van negen verschillende
lichtfuncties;

* het ‘Opel Eye’ camerasysteem dat verkeersborden herkent en de bestuurder

waarschuwt wanneer deze onverhoeds zijn rijbaan dreigt te verlaten;

* de ergonomische voorstoelen, ontwikkeld voor een optimale ondersteuning

van de rug en een maximale veiligheid.

Het motorgamma concentreert zich op zuinige prestaties en omvat acht Euro V-motoren.
Die zijn – op de minst krachtige versies na – allemaal gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Tevens debuteert er een nieuwe compacte versnellingsbak met ‘Active Select’-functie.

Het gamma CDTI-turbodiesels omvat vier common-rail motoren met meervoudige injectie, een cilinderinhoud van 1,3 tot 2,0 liter en vermogens van 70 kW/95 pk tot 118 kW/160 pk. Ze zijn allemaal standaard uitgerust met een dieselpartikelfilter. Uiteraard zal het gamma ook een ecoFLEX-versie met uitzonderlijk lage verbruiks- en CO2-waarden omvatten.

De vier benzinemotoren met een inhoud van 1,4 of 1,6 liter bieden vermogens tussen 74 kW/100 pk en 132 kW/180 pk. Een nieuwe, downsized 1.4 Turbo met 103 kW/140 pk vervangt de huidige 1.8-motor. Dankzij enkele uitzonderlijke technologische toepassingen ontwikkelt de 1.4 Turbo 14 procent meer koppel terwijl hij aanzienlijk minder brandstof verbruikt.

De Astra is stevig verankerd in het compacte middenklasse segment, die Opel in 1936 in het leven riep met de Olympia Kadett, en behoort in Europa steeds opnieuw tot de meest verkochte compacte middenklassers; een segment dat ongeveer 27 procent van de volledige automarkt uitmaakt. De Astra is goed voor een derde van de totale Opel-/Vauxhall-verkopen met een jaarlijks volume van bijna 500.000 exemplaren.

Ook interessant!

  • Compleet nieuwe Opel Astra
    [Update] Compleet nieuwe Opel Astra, elektrisch pas in 2022
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra L (inclusief OPC) is al bijna klaar
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra met 300 pk: dit is de koplamp!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, iaa-2009, Opel

Vorig bericht: « Video: Vergeet The A-Team hier is The K-Team
Volgend bericht: HARTGE Z4 Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vimme zegt

    12 mei 2009 om 23:09

    Mooi, Opel is goed bezig.

    Login om te reageren
  2. Sam325 zegt

    12 mei 2009 om 23:10

    Die is echt niet mis! Good job, Opel!

    Login om te reageren
  3. kiwi zegt

    12 mei 2009 om 23:10

    mooi! opel gaat de goede kant op

    Login om te reageren
  4. slk zegt

    12 mei 2009 om 23:14

    Niet verkeerd>een stuk levendiger als de nieuwe golf.

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    12 mei 2009 om 23:15

    wel OK, toch had ik iets meer insignia trekjes verwacht. ik weet niet of ik dit goed of jammer moet vinden.

    Login om te reageren
  6. Benjamin1 zegt

    12 mei 2009 om 23:15

    Ik word er niet warm of koud van…

    Login om te reageren
  7. mrtn zegt

    12 mei 2009 om 23:16

    De voorkant gaat nog wel, maar de achterkant is veel te druk. Dat had ook zo een Koreaan uit het begin van dit millennium kunnen zijn.

    Login om te reageren
  8. Peter_D zegt

    12 mei 2009 om 23:18

    Ben geen Opel fan, maar kan die toch wel waarderen. Veel beter gestyled dan de saaie golf! Opel is goed bezig! Maar ik vind die achterkant wel echt een grote fout, die vind ik echt honds lelijk!

    Login om te reageren
  9. Henkie zegt

    12 mei 2009 om 23:18

    Valt me wat tegen, niet zo spannend gelijnd als de Insignia.
    Hoop dat de GTC of de sedan er wat beter uitziet.

    @ autoblog: “grite” zal wel “grote” moeten zijn?
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  10. W1ck3D-78 zegt

    12 mei 2009 om 23:21

    Zelfde reactie als Benjamin1 eigenlijk: ook ik word er niet warm of koud van.
    Afwachten tot ik de wagen in het echt gezien heb, maar in het algemeen vind ik Opels toch maar passieloze wagens.

    Login om te reageren
  11. Race_Kees zegt

    12 mei 2009 om 23:23

    Als hier nou stond dat het een nieuwe Mazda was had ik het ook gelooft.

    Login om te reageren
  12. BmwMPower zegt

    12 mei 2009 om 23:27

    Veel mooier dan de huidige Golf, of A3.
    Of wat er dan ook in dat segment valt. Mooie lijnen, nu hoop ik dat er ook nog een vette OPC variant komt.

    Login om te reageren
  13. Tommy zegt

    12 mei 2009 om 23:29

    Hmm… Oogt opzich niet verkeerd, had erger verwacht. De voorkant ziet er iig een stuk beter uit dan die van de Insignia hoewel het me wel een beetje aan Mazda doet denken.

    Maarja het blijft een Opel he! :P Uit technisch en kwalitatief oogpunt zou ik dan toch voor die, volgens jullie “saaiere” Golf gaan. Ook omdat daar veel leukere dingen bestelbaar zijn. :D

    Login om te reageren
  14. mrtn zegt

    12 mei 2009 om 23:30

    Overigens zijn dit wel rare foto’s. Zo klopt het typeplaatje van de CDTI niet echt op foto 4 en lijkt het wel of een lilliputter achter het stuur zit.

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    12 mei 2009 om 23:34

    Het leven is al saai genoeg in het land van de middelmaat, waarvan deze waggie het boegbeeld is.

    Je maakt met deze wagen wel een statement;
    dat je in je avonduren de Douwe Egberts punten van je vrouw zit te tellen.

    Login om te reageren
  16. Ary zegt

    12 mei 2009 om 23:35

    “Je kan duidelijk zien dat Opel sinds de Insignia het juiste design pad aan het bewandelen is.”

    @ Robbie, je bedoelde sinds de astra van de huidige generatie? Toen zei autoblog al dat ze het juiste pad in hebben geslagen qua design!

    Login om te reageren
  17. Hardleers zegt

    12 mei 2009 om 23:38

    Ik moet zeggen dat opel goed bezig is; toch is er iets met die modellen dat het niet spannend genoeg voor mij maakt; de insignia ook in het echt, toch iets te bol en lijsig ofzo. Er klopt iets niet.

    Login om te reageren
  18. VonStroke zegt

    12 mei 2009 om 23:39

    Afschuwelijk zeg, het zijn precies nog photoshops die volledig uit verhouding zijn.

    Login om te reageren
  19. Vanquish zegt

    12 mei 2009 om 23:39

    Helemaal niet slecht! De Insignia blijft m.i. mooier, maar deze past mooi bij de Corsa. Opel gaat lekker^^.

    Login om te reageren
  20. opelsintrafreak zegt

    12 mei 2009 om 23:45

    ziet er leuk uit vooral die achterkant is erg apart :P

    Login om te reageren
  21. Guido zegt

    12 mei 2009 om 23:46

    What! Zowaar een best mooie wagen!

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    12 mei 2009 om 23:48

    Dit doet Opel erg goed. De eerste indruk is prima. Maar ik vraag me af of het nog steeds leuk is als ze bij bosjes, in leasegrijs en met 15 inch wieldoppen de wegen verstoppen…

    Login om te reageren
  23. racerx zegt

    13 mei 2009 om 00:01

    De voorkant is strak, de zijkant een beetje anoniem en de achterkant een tikkeltje Koreaans… Vind ik dan.

    Login om te reageren
  24. bramwillemse zegt

    13 mei 2009 om 00:15

    Logisch, doch saai. Dit soort auto’s maakt iedereen tegenwoordig!

    Maar oké, net wat beter dan een Ford Focus of een Mazda3, totdat daar weer een nieuwe van uitkomt?

    Login om te reageren
  25. Jelle zegt

    13 mei 2009 om 00:20

    Hmm doet mij eigenlijk vrij weinig, vind de huidige Astra mooier. Insignia deed me ook al vrij weinig. Jammer want heb opzich wel een beetje symphatie voor Opel, die voorzien tenminsten VW nog van wat repliek, daarom ben ik ook wel blij dat veel anderen ‘m wel mooi vinden.

    Login om te reageren
  26. Robert zegt

    13 mei 2009 om 00:25

    Mooi hoor! Frisse verschijning, krachtige designtaal. Deze auto klopt van alle kanten. Als 5-deurs is het gewoon een bijzonder nette wagen, elegant en misschien een tikkeltje ingetogen, dus ben heel erg benieuwd naar de GTC.

    Login om te reageren
  27. michielh zegt

    13 mei 2009 om 00:29

    Beter dan dat lelijke hok wat ze nu bouwen.. Maar ik prefereer nog steeds de Golf.

    Login om te reageren
  28. DonSei zegt

    13 mei 2009 om 00:33

    Als Fiat met de Bravo niet door kan breken dan kopen ze gewoon Opel en boeken ze succes met de nieuw Astra ;)

    Want wees nu eerlijk heb nog nooit zo’n mooie astra tot nu toe gezien, het exterieur is gelikt en het interieur straalt klasse uit…

    Login om te reageren
  29. Kyanite zegt

    13 mei 2009 om 00:51

    Dit wordt eng, nu ga ik voor de tweede keer in korte tijd zeggen dat ik een model van Opel mooi vind, eerst de Insignia en dan nu de Kadett ehmm sorry Astra.

    Login om te reageren
  30. #Lennard zegt

    13 mei 2009 om 01:32

    Opel is goed bezig! Eerst al de Insignia, nu deze Astra en straks nog de Ampera.

    Ze hadden alleen die Astra naam moeten laten vallen een een nieuwe (orginele) naam moeten bedenken

    Login om te reageren
  31. xaray zegt

    13 mei 2009 om 07:16

    een vriend is recent een astra gaan halen, astra H opc-line Wit en da vind ik toch nog altijd VELE malen schoner als deze astra I?

    Login om te reageren
  32. victortje zegt

    13 mei 2009 om 07:21

    moet wel erg wennen aan die achterkant, en die achterlichten zouden ze die zo houden want ik vind ze erg concept achtig..

    Login om te reageren
  33. Dan zegt

    13 mei 2009 om 07:28

    Sind wanneer kijken wij uit naar een Opel Astra, waarvan het uiterlijk al 2 maanden niet meer spannend is??

    Login om te reageren
  34. alfaaa zegt

    13 mei 2009 om 07:35

    t’is toch weer wat geworden!
    insignia blijf ik ook mooi vinden, fiets er elke morgen langs en toch kijk er elke ochtend eventjes naar, gewoon om weer een leuk detail te ontdekken ofzo. hoop dat dat ook bij deze astra ook zo word!
    maar het ziet er tot nu toe perfect uit!

    Login om te reageren
  35. Emerald_Green_Jag zegt

    13 mei 2009 om 07:35

    Zo vanaf het plaatje ziet het er aardig uit, alleen nog een andere C stijl.
    Ik was ook aangenaam verrast toen ik de Insignia op een plaatje zag, maar in het wild vind ik het toch weer een net-niet ontwerp. Ik ben bang dat dit ook voor deze nieuwe Astra gaat gelden. Maar goed, dat zou op de muziek vooruitlopen zijn.
    Een ding weet ik zeker: al worden het nog zulke mooie auto’s, ik zal nooit Opel (willen) rijden…

    Login om te reageren
  36. Wollie zegt

    13 mei 2009 om 07:46

    Design is helemaal niet verkeerd, al is het duidelijk dat ze van ongeveer ieder merk gejat hebben.
    Nu hopen dat de Astra-chauffeurs in dezelfde richting evolueren. De tokkie-associatie is voor mij nog steeds reden n° 1 om nooit een Astra te kopen.

    Login om te reageren
  37. Jeroen zegt

    13 mei 2009 om 07:56

    Tja, ik zal nooit een Opel gaan rijden en dit model/design bevestigd dat alweer. Wat een nietszeggende auto die Astra.

    Login om te reageren
  38. Simpson zegt

    13 mei 2009 om 08:01

    *gaap* is er nog koffie?

    op en top opel, lijkt op vanalles en is toch saai. hoe krijgen ze het toch iedere keer voor elkaar. Niets innovatiefs, borduren gewoon verder op de oude motoren.

    Ik bedoel, de enige innovatie die opel heeft laten zien zijn de fietsendrager in de corsa en de draaiende koplampen in de insignia.

    prima ideeen overigens, daar niet van. Maar een DSG variant of aansprekende diesels wacht ik nog steeds op (nouja, ik ben niet zo’n opel-man, maartoch)

    Login om te reageren
  39. Matt zegt

    13 mei 2009 om 08:04

    Mooie Mazda 3!

    Login om te reageren
  40. florisw zegt

    13 mei 2009 om 08:09

    Het is te herkenbaar als Opel. Alleen daarom al pas ik ervoor..

    Login om te reageren
  41. Nick zegt

    13 mei 2009 om 08:11

    Mooi auto, zonder meer!

    Login om te reageren
  42. autoblogger zegt

    13 mei 2009 om 08:30

    UPDATE: de officiële informatie van Opel is toegevoegd aan het bericht…

    Login om te reageren
  43. Lustigson zegt

    13 mei 2009 om 08:32

    Ziet ‘r goed uit. Van voren en van de zijkant een mooi ontwerp. Maar net als bij de Insigna vind ik de achterkant niet je van het.

    Login om te reageren
  44. MLTB zegt

    13 mei 2009 om 08:38

    @ florisw

    Ja en alle Audi’s lijken op elkaar, en BMW’s kan je herkennen aan hun ‘nieren’. Dus :P?

    Ik vind hem best geslaagd moet ik zeggen! Vooral de achterkant eigenlijk, bij de voorkant moet ik aan een Mazda denken.

    Komen er trouwens geen 2-liters of TDI motoren?

    Login om te reageren
  45. Gieltje zegt

    13 mei 2009 om 08:40

    Wel aardig, maar zeker niet mooier als de nieuwste Golf.
    Veel te veel Mazda 3.

    Login om te reageren
  46. florisw zegt

    13 mei 2009 om 08:41

    @MLTB

    Oftewel: Ik twijfel niet aan de kwaliteit van de auto’s, maar zolang ik het op een Opel vind lijken hoef ik het niet

    Login om te reageren
  47. Pixed zegt

    13 mei 2009 om 08:47

    Dit zal wel aanslaan, want de zoveelste grijze muis in rij…
    Met dat verschil dat het Duitse design nu vooral de Aziatische toer blijkt op te gaan.
    Denk dat de designers van de Mégane en de Focus op hun twee oren kunnen slapen.

    Login om te reageren
  48. Unknown zegt

    13 mei 2009 om 09:02

    Op zich niet verkeerd, ben benieuwd hoe dit er in het echt uit ziet..

    Login om te reageren
  49. stokvis zegt

    13 mei 2009 om 09:06

    geinig Kadettje, maar ik vind de Golf meer klasse uitstralen.

    Login om te reageren
  50. autoblogger zegt

    13 mei 2009 om 09:10

    UPDATE: een eerste video van de nieuwe Astra:
    http://www.autojunk.nl/clips/view/157391

    Login om te reageren
  51. PCCB zegt

    13 mei 2009 om 09:15

    Die ziet er degelijk uit! Nu nog het interieur bekijken, want ik vind dat daar de Astra net steken laat vallen, qua fijne materialen e.d. Maar de buitenkant ziet er strak uit. VW mag er jaloers op zijn!

    Login om te reageren
  52. Racekees zegt

    13 mei 2009 om 09:18

    Wat een saaie auto zeg! Het had een auto van elk merk kunnen zijn. Geef mij dan maar een golf of een C30.

    Login om te reageren
  53. KEV9 zegt

    13 mei 2009 om 09:23

    Opel Astra binnenkort Lopel Astradus. Auto voor kamaraden

    Login om te reageren
  54. Jurrian zegt

    13 mei 2009 om 09:25

    @ PCCB

    Vind je dat echt? de huidige astra vergelijkend met de vorige golf of de leon vind ik weinig mis met de interieur materialen en bouwkwaliteit. al moet je wel een business edition hebben voor dat mooie pianolak in de middenconsole.

    Login om te reageren
  55. Henk zegt

    13 mei 2009 om 09:30

    Prijzen?

    Login om te reageren
  56. autoblogger zegt

    13 mei 2009 om 09:38

    @Henk: die komen altijd later, de auto wordt sowieso pas op 17 september officieel onthuld…

    Login om te reageren
  57. BloodSeaker zegt

    13 mei 2009 om 09:48

    Ziet er me leuk uit, maar ik wil vooral de binnenkant wel eens zien :/

    Login om te reageren
  58. tss68nl zegt

    13 mei 2009 om 09:50

    Veel positieve reacties, maar het design doet me werkelijk helemaal niets. Saaie voorkant, saaie achterkant. Zelfs in zilver komen de vormen er niet echt uit. Ik weet het niet.

    Eerlijk gezegd vond ik de ‘oude’ astra GTC een stuk mooier. Nu maar hopen dat ze zo’n zelfde uitvoering van deze astra gaan maken.

    Login om te reageren
  59. Jeweetwelwie zegt

    13 mei 2009 om 09:53

    Je kunt lullen wat je wilt maar dit is gewoon een mooie auto! Mits er een redelijk formaat velgen onder zit.

    Ben benieuwd hoe de GTC er uit gaat zien. De huidige vind ik nog altijd erg leuk. Eigenlijk jammer dat je ze niet zoveel ziet.

    Login om te reageren
  60. Ollie zegt

    13 mei 2009 om 09:57

    Saai en anoniem!! Gooi er een Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall badge op en iedereen denkt dat het een Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall is, niemand die denkt: He, een Opel met een Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall badge, wat vreemd.

    dat is het probleem met deze auto: hij moet te veel markten bedienen met meerdere merken dus het is een mengsel van meerdere merken in 1. Daarnaast is dat zo bij de hele GM range.

    Een volkswagen is een volkswagen, en die wordt ook niet als anders verkocht! En geeft toe: de Golf VI heeft toch wel een wat scherpe lijnenspel, waardoor hij wat agressiever lijkt! De Opel/Kia/daewoo/chrevolet/vauxhall is weer een zacht eitje met zn lijnen…

    Nee, zoals meerderen al hebben gezegd: ik wordt er niet warm of koud van! Anoniem tot en met!

    Login om te reageren
  61. johnny t zegt

    13 mei 2009 om 10:05

    ben het met je eens ollie, had ook een Kia kunnen zijn. Aan de andere kant , welke keus heeft Opel nog meer. Er zijn nog merken die wel onderscheiden , maar dat wil het volk veelal niet …..

    Login om te reageren
  62. Cantago zegt

    13 mei 2009 om 10:39

    Ik blijf die geknikte motorkap echt een lelijk detail vinden! Haal dat alsjeblieft weg…

    Login om te reageren
  63. mashell zegt

    13 mei 2009 om 10:57

    Dit ziet er goed uit. En is nog maar de 5 deurs, bij de Astra traditioneel de zwakke broeder als het op design aankomt.

    Login om te reageren
  64. Stefan-Venema zegt

    13 mei 2009 om 10:58

    (@ Ollie: Opel = Vauxhall ;) )

    Login om te reageren
  65. bmw zegt

    13 mei 2009 om 11:01

    LOL @ Ollie: “de Golf VI heeft toch wel een wat scherpe lijnenspel” Ik wist even niet meer waar ik het had!

    Login om te reageren
  66. henk zegt

    13 mei 2009 om 11:10

    Opel heeft in elk geval meer werk gemaakt van de nieuwe Astra dan Volkswagen van de nieuwe Golf. Want deze Astra kan je toch echt wel omschrijven als compleet anders dan zijn voorgangers.

    Wat een knake journalistiek weer dit. Juist jullie bij AB zouden moeten weten dat volkswagen duidelijk aangegeven heeft dat de nieuwe golf geen nieuw model maar een update van de oude is.
    –edit: easy there, dan was het wel een facelift geweest–

    Login om te reageren
  67. melvin zegt

    13 mei 2009 om 11:14

    En ja hoor de VW-bobo’s moeten weer gaan schermen met hun golfje. Doe dat nou eens niet, komt een beetje zielig over. Geef gewoon je mening over het design, want dat is het enige waar je tot nu iets van weet.

    Ik vind hem in navolging van de insignia een mooie auto, en snap de beschuldigingen van dat hij op een mazda3, megane of leon zou lijken niet. De voorkant vind ik helemaal niet op een mazda lijken, en als je goed zou kijken zou je zien dat de achterkant, vanaf de zijkant gezien, zoals op plaatje 5 vooral veel gelijkenis heeft met de corsa. En dat de algehele vorm lijkt op een leon kan wel kloppen, want als ik een leon zie dan lijkt mij die toch best aerodynamisch. En als je dan leest dat dee Astra 600 uur in de windtunnel heeft gestaan zal dit wel de beste vorm voor een compacte middenklasser zijn.

    Goed werk opel, nou wordt het wel moeilijke kiezen.

    Login om te reageren
  68. Erik zegt

    13 mei 2009 om 11:31

    Even mijn ouders overhalen deze te halen in plaats van een Kia Soul :(

    Login om te reageren
  69. mrtn zegt

    13 mei 2009 om 11:35

    @ Melvin

    En de Opel-gabbers happen er weer op. Feit is dat de Astra de concurrent is voor de Golf en dat er dan vergelijkingen worden getrokken is evident. Maar vergelijkingen met andere auto’s zijn altijd aanwezig. Zelf zie ik er en profil een beetje een Fiat Bravo in. Maar ook ik kan 600 uur in een tunnel staan, dat wil nog niet zeggen dat het dan ook de beste aerodynamische vorm is. Lijkt mij stug, aangezien Opel dan met niets meer kan schermen met de volgende Astra.

    Login om te reageren
  70. Janjaapkarelkees zegt

    13 mei 2009 om 11:55

    Hmm
    Ik vind hem dr nu al uitzien alsof hij 5 jaar oud is.. Wel een heel saai ding dit.
    Vind ik de Golf toch spannender.

    Login om te reageren
  71. Spec zegt

    13 mei 2009 om 12:12

    Opel terug op het oude pad! = saai en risicoloze styling. Maar zal ongetwijfeld weer bij bosjes tegelijk verkocht gaan worden.

    Login om te reageren
  72. Prisma zegt

    13 mei 2009 om 12:30

    2 generaties terug had Opel nog nen mooie astra, nu is het terug een opel. Bol en annoniem.

    Login om te reageren
  73. micheloo0 zegt

    13 mei 2009 om 12:46

    Echt wel een knappe auto nu nog hopen dat het onderstel en de rijeigenschappen goed zijn in ieder geval opel is goed bezig.

    Login om te reageren
  74. Racekees zegt

    13 mei 2009 om 12:53

    Opel is echt een bejaarde mensen merk geworden! richten ze zich tegenwoordig op een andere doelgroep? Wordt tijd dat dit merk van de markt verdwijnt! Als je zulke auto’s maakt dan verdien je het niet om te blijven bestaan. Verkoop je auto’s dan maar in rusland maar blijf a.u.b. weg uit nederland.

    Login om te reageren
  75. KoFFiE zegt

    13 mei 2009 om 13:03

    Lijkt net een Mazda. Niet lelijk, niet mooi, maar niets karakter…

    Login om te reageren
  76. GTR zegt

    13 mei 2009 om 13:36

    I like!

    Login om te reageren
  77. jules zegt

    13 mei 2009 om 13:36

    Weer een Opel die er alleen écht goed uitziet met optionele en oncomfortabel grote velgen…..

    Login om te reageren
  78. ej zegt

    13 mei 2009 om 13:39

    tis net een megane 3!

    Login om te reageren
  79. Cas zegt

    13 mei 2009 om 13:42

    Lijkt een beetje op een Fiat Bravo, maar de Bravo is 10x leuker, vind ik.

    Login om te reageren
  80. JanC zegt

    13 mei 2009 om 14:20

    Niet slecht, wat sommigen al schreven, een beetje een Insignia neus en een Corsa-achtig kontje. Het werkt ook relatief goed. Maar hopen voor Opel dat het niet zo gaat als met de voorganger, die aanvankelijk best positief werd ontvangen en heel snel een grijze muis werd.

    Login om te reageren
  81. GerreLekker zegt

    13 mei 2009 om 15:10

    @Racekees: wat ben je stoer! Wat rijd je zelf? Aan je reacties te zien nog niet oud genoeg om een rijbewijs, laat staan je eerste baardharen te hebben.

    Met de Insignia en deze Astra geraakt Opel een beetje van zijn duffe imago af. Het is niet superspannend, maar dat mag ook niet anders verkoop je niet genoeg. En wie een Gold spannender vindt snap ik toch ook niet. De Golf is echt wel dè grijste auto op de markt: geschikt voor bomma en bompa die naar de supermarkt tuffen als voor petjes die met el-cheapo aftermarket ledlampen denken dat ze Schumacher zijn….

    Login om te reageren
  82. Jipino zegt

    13 mei 2009 om 15:22

    Ik keek hier dus absoluut niet naar uit!

    Login om te reageren
  83. MCW zegt

    13 mei 2009 om 15:26

    Erg mooie auto. Maar te overduidelijk afgekeken van de Mazda3 en Seat Leon

    Login om te reageren
  84. MCW zegt

    13 mei 2009 om 15:27

    “Wel een heel saai ding dit.
    Vind ik de Golf toch spannender.”

    Wahaha ja man die is spannend gelijnd! En de details.. whoe!

    Login om te reageren
  85. JanC zegt

    13 mei 2009 om 16:27

    @MCW: nee, afgekeken van de eigen Insignia en Corsa, auto’s die heel redelijk verkopen.

    Login om te reageren
  86. jandehope zegt

    13 mei 2009 om 16:47

    Nissan?

    Login om te reageren
  87. Tommy zegt

    13 mei 2009 om 16:55

    @GerreLekker: Ga weg man, je bent gewoon een Golf-hater! De Golf is niet zeker overstyled nee maar ziet er gewoon goed uit, dat spul uit Azië, dat is grijs!

    Vind auto’s in dit segment trouwens nooit erg spannend, mischien dat veel mensen net van hun fiets in een auto stapen ofzo…

    Login om te reageren
  88. Racekees zegt

    13 mei 2009 om 17:02

    @GerreLekker

    Nou jij mag best een keer om mijn Audi A3 uit 2008 lopen! dan zal je zien dat er ook nog merken zijn die wel mooie auto’s maken. en loop dan ook gelijk even langs mijn vriendin dr Volvo C30. dan praat je over kwaliteit en over mooie merken.

    Login om te reageren
  89. robby zegt

    13 mei 2009 om 17:13

    ja mooi maar ik zien veel bravo stijl

    Login om te reageren
  90. Race_Kees zegt

    13 mei 2009 om 17:20

    Vervelend weer die lui die zelf geen naam kunnen verzinnen.

    Racekees ga maar lekker naar je moeder om een koekje en speel nog even buiten voordat je op bed moet.

    Login om te reageren
  91. franse auto fan zegt

    13 mei 2009 om 17:33

    vind het eeen verschrikkelijke auto geworden.

    Login om te reageren
  92. Schmidt zegt

    13 mei 2009 om 17:58

    Mazstra iemand?

    Login om te reageren
  93. wroedie zegt

    13 mei 2009 om 18:05

    ik vind t geen mooie auto maar dat is voor ieder anders

    achterkant lijkt op un nissan murano!!!

    Login om te reageren
  94. mark zegt

    13 mei 2009 om 18:24

    http://nl.tinypic.com/r/a1n2x5/5
    ik zie geen murano

    Login om te reageren
  95. clubbtraxx zegt

    13 mei 2009 om 18:24

    Wat Schmidt zegt…

    Kennelijk vonden ze bij Opel dat de laatste generatie Mazda 3 wel een mooie auto is. Copy/Paste en wat lelijk opel chroom en klaar.

    Van mij mag die zut samen met GM verdwijnen…

    Login om te reageren
  96. Janneman zegt

    13 mei 2009 om 18:28

    Dat ziet er prima uit!

    Login om te reageren
  97. des zegt

    13 mei 2009 om 18:51

    achterkant = megane coupé schiet me te binnen

    Login om te reageren
  98. BananaFlip zegt

    13 mei 2009 om 19:02

    Dat ziet er zeker niet verkeerd uit!
    Prima design, ik zou bijna zeggen heel erg mooi.
    Deze Astra is toch een stuk beter gelukt dan de Insignia.
    Goede zet van Opel, leuk autootje.

    Login om te reageren
  99. yasin zegt

    13 mei 2009 om 19:04

    ik vind de vorige niet verkeerd, maar deze wel, liever een a3 of een golf

    Login om te reageren
  100. VivelaFRANCE zegt

    13 mei 2009 om 20:26

    Erg mooi! Heeft wel iets weg van de Renault Mégane en de Fiat Bravo, wat héél erg positief is!!

    Login om te reageren
  101. Harold zegt

    13 mei 2009 om 20:29

    Erg mooi! Dit wordt een verkooptopper!

    Login om te reageren
  102. Benny1 zegt

    13 mei 2009 om 20:38

    Niet heel erg schokkend, maar zeker niet lelijk! Typische een Opel, dat wordt weer scoren bij de massa.

    Login om te reageren
  103. WieAndersDasAuto zegt

    13 mei 2009 om 21:02

    Hij ziet er wel mooi uit. Alleen zijn sommige lijnen wat uit de verhouding naar mijn mening. Maar Opel gaat wel de goede kant op.

    Login om te reageren
  104. jacob zegt

    13 mei 2009 om 21:24

    dit is een koppie van de lancia delta

    Login om te reageren
  105. b0z4 zegt

    13 mei 2009 om 21:51

    Zoals ik het al zei , een kleine Insignia ;)

    Login om te reageren
  106. Robert zegt

    13 mei 2009 om 21:59

    Mooi mooi mooi! En dit is dan nog ‘maar’ de gewone 5-deurs, die representatief moet zijn om aan te slaan in de zakelijke markt, een groot publiek moet aanspreken en dus niet al te opvallend mag zijn. De GTC zal naar verwachting een stuk spannender worden, al is de belijning van deze 5-deurs al helemaal niet gek. Zeer nette wagen, prima design. Goed werk van Opel.

    Login om te reageren
  107. ErwinLagcher zegt

    13 mei 2009 om 22:19

    Ben benieuwd naar de 3 deurs. Dit ziet er verdomde goed uit. Opel is goed bezig zo.

    Login om te reageren
  108. TedjeV zegt

    13 mei 2009 om 22:53

    Hee wat leuk, ik zie dat Deawoo weer terug is.

    Login om te reageren
  109. Ollie zegt

    14 mei 2009 om 09:56

    @tedjeV

    Precies mijn punt! :)

    Login om te reageren
  110. al zegt

    14 mei 2009 om 10:42

    Dit wordt regelrecht een verkoopknaller!!! Opel heeft zeker voldoende in huis betreffende kwaliteit en ontwerp om VW in Duitsland af te troeven. Wat dat is alleen maar een arogant merk.

    Login om te reageren
  111. MCW zegt

    14 mei 2009 om 15:28

    “@MCW: nee, afgekeken van de eigen Insignia en Corsa, auto’s die heel redelijk verkopen.”

    Veel gemeen met de Insignia heeft ie niet. De lijn aan de zijkant is helaas nietr overgenomen van de Insignia wat hem een eigen look zou kunnen geven. Daarbij is een vijfhoekige grille al jaren Mazda en de derde oplopende zijruit zagen we ook al in 2003 op de Mazda3 en de heup ook al eerder dan bij de Corsa. Ik snap dat ze dat hebben doorgevoerd naar de Astra met de Corsa is hun gedachte maar ze konden zelf ook wel bedenken dat er een Japanse concurrent is die er dan wel heel erg op lijkt

    Login om te reageren
  112. gijsmarree zegt

    14 mei 2009 om 19:12

    de grille al al gedateerd

    Login om te reageren
  113. Mark zegt

    15 mei 2009 om 10:16

    Best wel saai. Lijkt wel een mazda.

    Login om te reageren
  114. marco zegt

    3 oktober 2009 om 13:40

    niet echt denderend maarjah ze moeten wat verzinnen om met de tijd mee te gaan, het interieur is wel mooi.

    Login om te reageren
  115. opahoorn zegt

    29 november 2009 om 16:12

    Mooie auto die nieuwe ASTRA, MAAR WAAR BLIJVEN DE TECHNISCHE GEGEVENS VAN DE DIVERSE MOTOREN EN/OF MODELLEN.
    Ik kan geen keus maken tussen Turbo en Ecotec, ook nietr tussen benzine en diesel.
    Wie kan mij helpen.

    Login om te reageren
  116. Henk vd Linde zegt

    14 december 2009 om 10:27

    Weet er misschien iemand wanneer de astra station uit komt?

    Gr,

    Henk

    Login om te reageren
  117. opahoorn zegt

    14 december 2009 om 10:47

    Beste Henk,

    De stationwagon komt eind 2010 op de markt.

    Login om te reageren
    • Henk vd Linde zegt

      14 december 2009 om 13:20

      @opahoorn: DANK U

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North