• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: nieuwe Volvo C30 R-Design

Auteur: Alwood, gepost 14 september 2009 om 10:05 – 21 Reacties

Afbeelding Officieel: nieuwe Volvo C30 R-DesignAfbeelding Officieel: nieuwe Volvo C30 R-DesignAfbeelding Officieel: nieuwe Volvo C30 R-DesignAfbeelding Officieel: nieuwe Volvo C30 R-Design

Volvo C30 lekkeR hoor
Het blijft eeuwig zonde dat Volvo een facelift voor de C30 nodig achtte, maar met de R-Design versie maken ze gelukkig weer veel goed. Vooral de nieuwe rij-eigenschappen zijn veelbelovend. R-Design hadden ze beter R-engineering kunnen noemen.

Ditmaal zijn ze op de technische afdeling van Volvo helemaal uit hun dak gegaan. Het design mocht ook wat aanrommelen, maar dat blijft dweilen met de kraan open. Meegaan in de trend van Franse koplampen is gewoon een “no-no”. Een setje booskijkers zou hier nog uitkomst kunnen bieden.

Standaard vind ik de C30 al een erg prettig sturende auto, maar dat mocht van Volvo nog wel wat beter. Het hele onderstel is herzien. De rubbers en bussen in de ophanging zijn allemaal vervangen voor hardere exemplaren. De nieuw gemonteerde veren zijn 30% stugger en er zitten nieuwe mono-tube dempers op de C30 R-design. Tot slot zijn de stabilisator-stangen stijver dan voorheen. Neem je dan in het achterhoofd dat de wielen op de hoeken van de auto staan, en de spoorbreedte groot is, dan is dit echt een lekkere rijders-auto.

Een echte “R” ontbreekt helaas nog steeds in Volvo’s modellengamma, maar deze C30 komt een heel eind. Op de T5 hoeft men alleen nog een nieuwe uitlaat te monteren, en oude tijden herleven.

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, r-design, Volvo

Vorig bericht: « Auto’s en Bier brengt u de Audi A5 Radeberger
Volgend bericht: Ford Escort mk2 rally-spectakel (Block meets Atkinson) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ron het kanon zegt

    14 september 2009 om 10:06

    Nou die velgen passen nou echt niet bij die auto. Lelijk.

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    14 september 2009 om 10:10

    Vind het een bijzonder mooie auto, jammer van de facelift en deze kleur. Die T5 wat er in ligt is toch het zelfe blok al de Focus RS? moet een goede 330 pk uit te halen zijn?

    Login om te reageren
  3. sjazz zegt

    14 september 2009 om 10:23

    -edit: check, tnx!-

    Login om te reageren
  4. Koen zegt

    14 september 2009 om 10:30

    Geslaagde auto vind ik. En ik vind die facelift eigenlijk niet verkeerd. De auto kijkt fris het leven in en daar valt best iets voor te zeggen in donkere tijden ;)

    Login om te reageren
  5. Aad zegt

    14 september 2009 om 10:32

    Verbetering, oude model was wat ingetogen zelfs een beetje saai.

    Login om te reageren
  6. Timmie zegt

    14 september 2009 om 10:57

    Het blijft eeuwig zonde dat zo’n facelift heel het gamma besmet…

    Login om te reageren
  7. Rene zegt

    14 september 2009 om 11:04

    Ik vind hem mooi, en de velgen wel in het bijzonder!

    Login om te reageren
  8. Hendrik zegt

    14 september 2009 om 11:17

    Laue, de T5 is dezelfde motor als die in de Focus ST. De RS heeft de motor uit de S60R en die heeft een andere turbo.

    Login om te reageren
    • micheloo0 zegt

      14 september 2009 om 18:08

      @Hendrik: het zen gewoon allemaal dezelfde motors met andere turbo’s

      Login om te reageren
  9. SpeedfreakR zegt

    14 september 2009 om 11:29

    Kan niet wachten om Naarden hier mee onveilig te maken :P

    Login om te reageren
  10. MDA zegt

    14 september 2009 om 11:53

    @Laue: met een andere turbo, een andere downpipe, en een ritje langs de chiptuningboer moet daar inderdaad iets van 300 pk uit te halen zijn. Met alleen chippen is volgens mij iets van 270pk de max in deze configuratie…

    Login om te reageren
  11. carwoman-ilse zegt

    14 september 2009 om 12:42

    vind de neus van de auto wel mooi… maar kan niet wennen aan de achterkant… vind het gewoon geen reet hebben!

    Login om te reageren
  12. kees zegt

    14 september 2009 om 14:20

    vind het een beetje een bij elkaar geraapt zooitje? Die nieuwe neus, die velgen en de eigenlijke c30 zelf het past allemaal net niet bij elkaar..

    Login om te reageren
  13. bmw zegt

    14 september 2009 om 14:20

    Ik vind hem wel stoer, maar kan eveneens niet gewoon raken aan die achterkant. Fail design. Zeker vergeleken bij de X1, die natuurlijk het deftige vergelijkingsmateriaal biedt middels de ultieme proefrit.

    Login om te reageren
  14. Remco zegt

    14 september 2009 om 16:15

    Stoer opgeleukt alleen die C30 blijft een lelijke achterklep houden als je h’m opend is het net een poepgat waar je je rotzooi doorheen/in moet steken!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2009 om 17:02

      @Remco: dat zegt meer over jou dan de C30. Ik heb die gelijkenis echt nog nooit gezien.

      Login om te reageren
  15. micheloo0 zegt

    14 september 2009 om 18:07

    Bena geen verschil met de vorige r-design

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    14 september 2009 om 18:45

    Wauw, hiermee is ie echt wel heel erg stoer.
    De C30 is natuurlijk van zichzelf al extreem cool en dit yummie-pakketje versterkt dat nog een lekker.

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    14 september 2009 om 22:06

    Nog 3 facelifts en ze hebben een Ford RS? Verzin eens iets nieuws ipv naar de gebruikelijke auto’s toe ta gaan!

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    14 september 2009 om 22:07

    Hoe verneuk ik een auto? Dit ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  19. MattCurlew zegt

    15 september 2009 om 01:52

    Net als de Mazda3 is de styling van de neus wel mooi als je de rest van de auto niet ziet.. maar het geheel klopt gewoon niet.

    Maarruh.. 30% stugger??? Mijn god, een standaard 1.8 vond ik al overdreven hard geveerd. Of het waren vooral de demping. Ik vond het een drama om mee te rijden iig. En dat terwijl ik hard geveerde auto’s gewend ben..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North