• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Red Bull rijdt in 2017 én 2018 met Renault-motor

Auteur: Dizono, gepost 29 mei 2016 om 10:59 – 27 Reacties

Renault en Red Bull blijven samenwerken


De liefde tussen Red Bull en de Franse constructeur is weer opgebloeid, want niet alleen Red Bull, maar ook Toro Rosso rijdt de komende twee jaar met Renault-krachtbronnen.

Zojuist heeft Red Bull naar buiten gebracht dat het een tweejarige deal met Renault heeft gesloten over de levering van motoren. Volgens Red Bull is de vooruitgang die Renault heeft geboekt met haar motor genoeg reden om ook in 2017 en 2018 met de Franse krachtbron te gaan rijden. TAG Heuer blijft overigens in naam verbonden aan de motoren. Geruchten over het eventuele gebruik van Mercedes-AMG-motoren kunnen hierdoor dus definitief in de prullenbak.

Niet alleen Red Bull Racing, maar ook satelietteam Toro Rosso gaat weer terug naar Renault-motoren. Hiermee reden ze in seizeon 2014 en 2015, om voor dit seizoen over te stappen naar een jaar oude Ferrari-blokken. Hoewel ze daar nu nog aardig mee kunnen meekomen, zal de concurrentie gaandeweg het seizoen updates krijgen en dus sneller worden. Stilstand is achteruitgang en dus is besloten volgend jaar toch weer een Renault-motor achterin te lepelen.

Ook interessant!

  • Peuchère! Haalt Red Bull Cyril Abiteboul binnen?
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault, tag-heuer, toro-rosso

Vorig bericht: « Flashback: zo win je Monaco vanaf een kansloze positie
Volgend bericht: Opletten: morgen wordt deze trajectcontrole weer aangezet »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    29 mei 2016 om 11:02

    Dit is niets anders dan de beste keuze! Dat gezeik vorig jaar van de kant van Red Bull naar Renault toe ging nergens over. Nu hebben ze een competitieve motor en alles is weer goed. Ik had ook niet anders verwacht dat Renault weer terug zou komen en ik verwacht dan ook dat ze vanaf nu weer volop mee gaan doen om de prijzen!

    Login om te reageren
  2. HZW zegt

    29 mei 2016 om 11:05

    Zo kan je zien dat de F1 zo veranderlijk is als het weer.
    Eerst dreigt Renault uit te stappen, dan weer RedBull/STR , en nu gloort er weer een mooie toekomst voor beide.

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      29 mei 2016 om 12:18

      @HZW: ook beetje omdat ze bezig waren met lotus

      Login om te reageren
  3. peug206 zegt

    29 mei 2016 om 11:05

    Ik ben benieuwd hoe de Renault/Tag Heuer motoren zullen presteren onder de nieuwe regels… denk dat Honda /mclaren sterk zullen zijn volgend seizoen, en of ze dat kunnen volgen….

    Login om te reageren
    • treinrukker zegt

      29 mei 2016 om 18:26

      @peug206: haha McLaren ze zouden wel even laten zien wat een progressie ze hadden geboekt in Monaco, die kwamen van een koude kermis terug, ze gingen concurreren met Ferrari

      Login om te reageren
  4. W115 zegt

    29 mei 2016 om 11:06

    Snap niet zogoed waarom dit rendabel voor Renault is. Tag heuer in de spotlights zetten

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      29 mei 2016 om 11:09

      @w115: die motoren moeten ze sowieso al maken voor hun eigen team. Dus aan twee extra teams je blokken slijten is alleen maar gunstig voor de kosten.

      Login om te reageren
      • W115 zegt

        29 mei 2016 om 11:56

        @dizono: dat begrijp ik, doen Mercedes en Ferrari ook. Anders dan bij Red bull staat er op de Williams “powered by Mercedes”. Slechte onderhandelaars bij Renault dus.

        Login om te reageren
        • piebepost zegt

          18 juli 2016 om 18:08

          @W115: Wat weet jij daar nou van? Misschien verkoopt Renault ze dan wel voor 2 keer zoveel.

          Login om te reageren
    • debunker zegt

      29 mei 2016 om 11:21

      @w115: als red bull gewoon betaalt voor de motoren zie ik niet waarom het niet rendabel is?

      Login om te reageren
      • debunker zegt

        29 mei 2016 om 11:22

        @debunker: dinozo was me voor

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          29 mei 2016 om 11:56

          @debunker: wie?

          Login om te reageren
          • debunker zegt

            29 mei 2016 om 16:04

            @Dizono: jij dus ;)

            Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        29 mei 2016 om 12:07

        @debunker: zeker eerste jaar dat je formule 1 volgt? gebrek aan kennis spat er vanaf.

        Vorig jaar heeft Red Bull er een sport van gemaakt om Renault zo veel mogelijk af te zeiken. Na nog wat extra gezeik verkondigde Red Bull trots dat ze Renault aan de kant hadden geschoven en wel even een Mercedes motor voor dit jaar zouden regelen.

        Mercedes: ehh nee vriend denk het niet.. ik heb al meerdere teams en kijk hoe je Renault hebt behandeld.

        Ferrari: ehh nee vriend denk het niet.. ik heb al meerdere teams en kijk hoe je Renault hebt behandeld.

        Honda: ehh sorry maar Mclaren wil dat niet.

        Red Bull: jullie spelen vals! ik wil een motor.

        paar maandjes later, Red Bull op haar blote knietjes terug naar Renault of ze toch maar een motor wilde leveren voor komend jaar. Renault wilde zich niet openlijk verbinden aan Red Bull en vice versa, dus staat er nu Tag-Heuer op en zit er een Renault in. De marketingwaarde die tag heuer nu krijgt is waarschijnlijk wat Tag Heuer betaalt en Renault.

        Maar laten we even eerlijk zijn, jij denkt met wat natte vingerwerk op een zondagochtend te oordelen dat een deal met twee van enorme multinationals over tientallen miljoenen euro’s van één kant overduidelijk slecht onderhandelen is geweest? Dan kan je je hard ervoor in het vuur steken dat je niet goed geïnformeerd bent, wat dus overduidelijk zo is.

        Login om te reageren
        • debunker zegt

          29 mei 2016 om 16:05

          @lambo4all: ik gok dat deze reactie niet aan mij bedoelt is?

          Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    29 mei 2016 om 11:09

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    29 mei 2016 om 11:12

    MANNEN, nog erger dan wijven !
    Vrouwen hebben de naam maar dit, dit la’maar !

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    29 mei 2016 om 11:23

    Mooi! Renault heeft zo te zien enorme stappen gemaakt.

    Login om te reageren
  8. martijn11 zegt

    29 mei 2016 om 11:33

    Goede keus

    Login om te reageren
  9. pinut187 zegt

    29 mei 2016 om 11:41

    Tenminste weer rust in de tent, goed zo.

    Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    29 mei 2016 om 11:49

    Vorig jaar, of eigenlijk dat jaar daarvoor al, was een politiek spel om onder het contract met Renault te komen in de veronderstelling dat ze met een Audi (of een ander VAG naam) zouden rijden dit jaar.

    Die strategie is faliekant misgegaan voor RB dus nu zijn ze ineens weer beste vriendjes.

    Nothing personal strictly business. Alleen kleine kinderen blijven rancune hebben om dingen die gebeurd zijn. Die zien meestal ook niet het groter plaatje.

    Vraag mij wel af of TR dan nog als tweede team beschouwd kan worden gezien hun resultaten de laatste twee jaar. Ze maken het de RB’s knap lastig in ieder geval.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    29 mei 2016 om 11:51

    De beste keuze! En dan weer eens wat vaker een RB of een Ferrari op het podium graag.

    Login om te reageren
  12. jeppie zegt

    29 mei 2016 om 12:28

    Nu Renault de aansluiting met de top weer gevonden heeft is het wachten op Honda

    Login om te reageren
  13. naamloos3 zegt

    29 mei 2016 om 12:39

    vraagje!

    waarom staat er aston martin logo voor op de red bull van max?

    het gaat dus om een renault, aangepast door tag heuer met de vriendelijke groeten van aston martin of zo?

    Login om te reageren
  14. MrShifra zegt

    29 mei 2016 om 13:44

    Gratis Ziggo live: https://ontdek.ziggo.nl/sport/formule-1/gp-monaco/?_ga=1.58046058.1530467526.1464239903

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    29 mei 2016 om 13:46

    Ik denk goede keus. Zeker nu renault zelf ook een team heeft waardoor er toch meer druk is om een goede motor te produceren

    Login om te reageren
  16. thomasthomas zegt

    29 mei 2016 om 14:09

    Twingo power!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North