• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officiële schetsen van de Audi A7, A8 en A5 Sportback?

Auteur: autoblogger, gepost 27 oktober 2008 om 15:41 – 77 Reacties

Audi A8


Er zijn weer wat Audi designschetsen opgedoken, het gaat om de toekomstige A7, de nieuwe A8, de A5 Cabrio en de A5 Sportback.

Vergelijkbaar met de schetsen van de R8 Spider die we vorig jaar zagen, lijkt Audi ons wederom te willen teasen met een aantal nieuwe schetsen. Het gaat om de A5 Sportback die volgend jaar (2009) op de markt moet komen, de A7 vierdeurs coupe (2010) en de volgende generatie A8 saloon (2011). Als ik het echter zo bekijk hebben ze alledrie een lijn van een “vierdeurs coupe”, dus wat is het onderscheid? Of stel ik nu een generaliserende vraag voor de gehele Audi line-up? (via motorauthority.com)

Audi A5 sportback
Audi A5 sportback
Audi A7

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies
  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, A7, A8, Audi, Schetsen, sportback

Vorig bericht: « Mitsuoka Galue limousine
Volgend bericht: Rijtest & video: BMW 125i Performance »

Lees Interacties

Reacties

  1. C5 tourer zegt

    27 oktober 2008 om 15:46

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. herke zegt

    27 oktober 2008 om 15:47

    Zie ik het nu goed of is die neus vet hard afgepakt van de nieuwe BMW 7-serie!!! te zien opde laatste schets.

    Login om te reageren
  3. hynderman zegt

    27 oktober 2008 om 15:54

    Misschien ligt het aan mij, maar is dit niet heel veel van hetzelfde?

    Login om te reageren
  4. herke zegt

    27 oktober 2008 om 15:57

    hynderman: ken jij audi nog niet? hahaha

    Login om te reageren
  5. yannee zegt

    27 oktober 2008 om 15:57

    @ herke,
    idem gedachte

    Login om te reageren
  6. DRU zegt

    27 oktober 2008 om 15:58

    Geen idee wat het is, maar die sketchies zijn TE erg!

    Login om te reageren
  7. thijs zegt

    27 oktober 2008 om 15:58

    Ziet er wel veel belovend uit, maar niet heel vernieuwend..

    Login om te reageren
  8. kaalimero zegt

    27 oktober 2008 om 16:01

    Zo op tekening erg mooie daklijn, is maar afwachten wat daar van over blijft

    Login om te reageren
  9. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 16:02

    Zelfs ik moet nu toegevn dat deze A5 “sportback” (hoort mijn inziens gewoon een mini avant te zijn en dat is dit duidelijk niet) en de A7 wel heel erg veel op mekaar lijken. Ik ga er echter niet vanuit dat ze exact zo worden als hier staat afgebeeld, de R8 spyder ziet er irl tenslotte ook totaal anders uit (imho veel te braaf tov de schets…..)

    Login om te reageren
  10. GOD zegt

    27 oktober 2008 om 16:03

    wat is er anders???

    Login om te reageren
  11. dotternetta zegt

    27 oktober 2008 om 16:06

    @herke: lol!!! hahahaha

    Login om te reageren
  12. sjazz zegt

    27 oktober 2008 om 16:06

    niets zeggend.

    Login om te reageren
  13. Rick zegt

    27 oktober 2008 om 16:07

    Audi A4 is Audi A5 sportback.

    Login om te reageren
  14. The_Godfather zegt

    27 oktober 2008 om 16:12

    schetsen zijn bijna altijd mooi, maar de productie-versie mist de x-factor. En jah bij audi wordt ie gewoon hetzelfde als de andere modellen…

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 oktober 2008 om 16:12

    Makkelijkste baan ter wereld: designer bij Audi…

    Job Description: u tekent een Heras Hekwerk met enkele nietszeggende lijnen eracht, maakt de ene schets iets groter dan de andere en hop, 4 nieuwe modellen!

    Login om te reageren
  16. Jaap zegt

    27 oktober 2008 om 16:18

    Heel knap van Audi. Dat ze een design van 10 jaar oud nog steeds in leven kunnen houden. Ze worden wel steeds 5% bruter en sneller getekend. Maar bij de productie halen ze er weer 3% van af.

    Ik heb mijn best gedaan een Audi leuk te vinden. De laatste proefrit was in een hele sportieve A5. Maar het reed niet zoals ik hoopte. Niet zo luxe zweverig als een Benz. En niet zo pittig als een Beamer. Gelukkig staat de Audi nog boven VW, Toyota, maar deze kruipen steeds dichterbij…

    Login om te reageren
  17. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 16:25

    10 jaar oud design?? Overdijven is ook een vak, Audi is de nieuwe weg pas ingeslagen met de A5……….

    Login om te reageren
  18. Dennis zegt

    27 oktober 2008 om 16:33

    ziet er vet uit, ben benieuwd naar de A7

    Login om te reageren
  19. Roland zegt

    27 oktober 2008 om 16:40

    De laatste drie schetsen hebben een J-bochtje onder aan het laatste zijruitje (ik weet niet meer welke naam daar bijBMW voor gebruikt wordt). Niet origineel natuurlijk, maar ik constateer een trendbreukje…

    De middelste twee zijn dezelfde auto (A7?). Behalve J-bochtje en vlakke achterruit / klein kofferklepje weinig vernieuwend.

    De eerste en de vierde schets vind ik te grof om commentaar op te geven.

    Ook hier zie je dat Audi een Aston Martin-probleem heeft: her design is te evolutionair. Ik vind de huidige (inmiddels vorige A6) echt mooi, zeker als stationcar. Mooier dan een 5-serie of E-klasse. Tijdloos design. Maar als tijdloos inhoudt dat je nooit meer verandert gaat dat vroeg of laat tegen je werken.

    BMW (baldadig) en Mercedes (wat voorzichtiger) zijn beter in staat de verschillende modellijnen een ander gezicht te geven dat toch bij de familie hoort. En op 1 serie (3/5 deurs), Z4 cabrio, achterkant 3 sedan/station, E-klasse, achterlichten S-klasse en GL(K) vind ik dat ze nog mooi zijn ook!

    Van Audi vind ik de A4 avant en A5 wel mooi, maar ook erg veilig. De A5 is al gedurfd door de gewelfde taillelijn, die geen enkele ander Audi heeft.

    Login om te reageren
  20. Appieflappie zegt

    27 oktober 2008 om 16:48

    Het is gewoon een droge grap van autoblog. Het zijn in feite allemaal dezelfde schetsen alleen denkt autoblog dat ze grappig zijn.

    Audi bashen is zo 2006

    Login om te reageren
  21. Smokin zegt

    27 oktober 2008 om 16:53

    Hé Appieflappie,

    Niet schelden op Audiblog hè, ze kunnen er ook niks aan doen dat ze per ongeluk de schetsen van de S5 opnieuw gepost hebben.

    Login om te reageren
  22. denny zegt

    27 oktober 2008 om 16:58

    staan de foto’s in de volgorde van de modellen zoals jullie die noemen in het artikel, want ik vind ze erg op elkaar lijken.

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 oktober 2008 om 17:05

    @ Roland: Hofmeister-knik
    Bij Saab heet hetzelfde C-stijl designelement hockey-stick design.
    Is iets ronder maar het idee is hetzelfde: terughellende taillelijn.

    Ach, beter goed gejat…

    Login om te reageren
  24. Joost zegt

    27 oktober 2008 om 17:06

    We hebben dus A4, A4 Coupé (A5), A4 Cabrio (A5), A4 Sportback (A4 met een wat sportievere lijn), A7 (A4 met wat meer ruimte) en A8 (A4 met nog meer ruimte).. What’s the difference?

    Login om te reageren
  25. kowalsk zegt

    27 oktober 2008 om 17:12

    Even voor de duidelijkheid (een aantal mensen hier lijkt het niet te snappen):
    Schets 1: A7
    Schets 2 & 3: A5 Sportback
    Schets 4: A8

    Die eerste ziet er goed uit! Lekker stoere voorkant, en hoe de taillelijn doorgaat in een luchtinlaat vind ik ook erg mooi gedaan.
    De daklijn van de A5 Sportback doet mij iets te X6-ig aan, en over schets 4 valt niets te zeggen…

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 17:16

    Correctie:

    Schets 1: A8
    Schets 4: A7

    Ga er maar eens ff op staan met het pijltje. Bovendien is schets 1 ook niet echt een coupé, hij heeft enkel een HEEL ERG laag dak

    Login om te reageren
  27. kowalsk zegt

    27 oktober 2008 om 17:18

    Shit Windhoos, je hebt gelijk. Blijkbaar hoor ik bij dat aantal mensen dat het niet lijkt te snappen. ;)

    Login om te reageren
  28. Tinus zegt

    27 oktober 2008 om 17:31

    Vette shit man

    Ik wil ook 30″ velgen. Je hoort en niet bij als je geen blaren op je reet hebt als je ook je werk aankomt…

    Sta ik dan met mn bakkie koffie in de kantine

    “Nee nog steeds geen blaren op mn reet, te comfortabel mijn benz. Ik heb nog rubber om mn velgen”

    Heb jij al wintervelgen?

    “HAHAHA” roepen de collega’s met hun nieuwe Audi’s. “Wat moet je met een band als je op je velgen kan rijden?!”

    Login om te reageren
  29. roberto zegt

    27 oktober 2008 om 17:41

    een A5 sportback, of gwn de nieuwe A4, zal waarschijnlijk weinig verschil tussen zitten..

    Login om te reageren
  30. nico zegt

    27 oktober 2008 om 17:44

    Als ze deze op de markt brengen
    ewel dan nooit Audi!!
    eerst dacht ik aan een audi te kopen
    een A5
    maar als er een Sporback van uitkomt nen break :s infeite
    ewel dan hoeft het voor mij niet meer.
    Zo uitgemolken, ze lijken op elkaar
    Ben er zeker van dat er nog met deze mening zijn.
    Groeten vanuit Belgie
    nico

    Login om te reageren
  31. JagUar zegt

    27 oktober 2008 om 17:46

    Gaat die A5 Sportback in het rijtje van de VW CC en de Mercedes CLS passen?

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    27 oktober 2008 om 17:54

    whahahaha @ tinus

    Login om te reageren
  33. Mr_R zegt

    27 oktober 2008 om 18:02

    Wel grappig, bij Audi heb je inderdaad niet zo gek veel aan schetsen. Eigenlijk zijn droge cijfers (als in: de afmetingen) interessanter. Zie de koppen al voor me: ‘Afmetingen nieuwe Audi uitgelekt!’, ‘Onthullend: afmetingen nieuwe Audi A#’

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 18:03

    Daarvoor komt de A7 op de markt JagUar ;-)

    Login om te reageren
  35. Tommy zegt

    27 oktober 2008 om 18:09

    Kan iedereen getekend hebben, je wordt hier niets wijzer van, 0%, noppes, nada. Ik wacht wel tot er een concept verschijnt of officiele foto’s verschijnen tog ik conclussies ga trekken.

    Dat deze modellen in de pijp zitten is al een tijdje bekend, de A7 en nieuwe A8 mogen komen, maar schrap de A5 Sportback en A4 allroad alsjeblieft want die hebben volgens mij niet genoeg toegevoegde waarde aan de huidge modellen lijn. A7 en A5 Sporback zijn regelrechte kanibalen van elkaar, en waarom een A4 allroad kopen als je voor bijna dezelfde prijs een mooie technisch identieke Q5 kan halen? Trouwens die A5 Cabriolet is dan wel weer een goede zet.

    Login om te reageren
  36. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 18:31

    Daar ben ik het wel mee eens Tommy, A5 sportback is netzoiets als van aan A5 weer een A4 avant/A7 maken. Ik denk ook dat er maar weinig mensen staan te trappelen om een A5 sportback…..

    Login om te reageren
  37. Nick zegt

    27 oktober 2008 om 18:41

    @herke: Ja, de plagiaatneus die BMW van Volvo heeft geleend.

    De Audi A8 Saloon is zoals het word gezegd een saloon of wel sedan in het Brits-Engels.

    @Svenska Aeroplan AB: Dat Heras Hekwerk is wel het meest efficiente qua koelluchtdoorstroming, oppervlakte én cW-waarde.
    Je zou het niet zeggen aangezien het erg zo enorm en lomp uitziet.

    Login om te reageren
  38. Nick zegt

    27 oktober 2008 om 18:45

    Het lijkt mij dat de A5 Sportback de duurdere variant van de Passat CC word, en de A7 weer van de CLS.

    Login om te reageren
  39. edgar zegt

    27 oktober 2008 om 18:47

    Dit is weer precies zoals Audi het altijd doet!! pak een gegapte carroserievariant en plak er een audi front op! lijkt wel aftermarket-bumpertje te worden hè :twisted:

    Login om te reageren
  40. Majinstar zegt

    27 oktober 2008 om 18:49

    1ste foto. Audi heeft wederom de dag verlichting van Bmw gestolen. Die goedkope Audi prutsers leren het ook nooit af.

    http://foto.autozone.be/fotosartikelen/base_444237.jpg

    Login om te reageren
  41. Een betere ontwerper zegt

    27 oktober 2008 om 18:53

    Goh weer dezelfde neusen en achterkanten zo te zien, voor de modellen en hun designs gaat daar zeker op ”hoe meer zielen hoe meer vreugd”

    Login om te reageren
  42. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 18:58

    @Majinstar,

    Klopt, beide koplampen legen licht. Als jij nog meer overeenkomsten zie dan mag je mij dat wel laten weten, al verwacht ik van jou geen hoogstaand antwoord….

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 18:59

    zie+t

    Login om te reageren
  44. phantom zegt

    27 oktober 2008 om 19:11

    waarom a5 sportback?? ik dacht dat het een a7 was ofzo, ze komen gewoon met veel te veel modellen bij audi, dit is niet leuk meer.

    Het schijnt dus dat ze in de toekomst meer dan 40 modellen in hun gamma hebben staan.. pff

    Login om te reageren
  45. Tommy zegt

    27 oktober 2008 om 19:12

    @Majinstar: Wie zegt dat Audi dat gestolen heeft? Je bent veel te voorbarig het is niet eens zeker dat Audi deze simpele schetsjes heeft gemaakt. Misschien was het wel zo’n BMW-fanboy die om één of andere onozele reden Audi de grond in wil stampen. Al die ophef… Moet een keer afgelopen zijn met die jaloezie, zo makkelijk iets afkraken.

    Login om te reageren
  46. mashell zegt

    27 oktober 2008 om 19:13

    “Audi heeft wederom de dag verlichting van Bmw gestolen”
    Whoeha. Die BMW “Corona ringen” zijn kitsch, maar de LED slangetjes van Audi nog veel kitschiger. Audi heeft er zo’n success mee dat ze echt nog veel meer over the top ornamenten in die koplamp units gaan hangen.

    Dit zijn slechts schetsen, maar of het schetsen van huidige of toekomstige Audi’s zijn kan ik niet zeggen. Laat staan iets zinnigs over de details.

    Login om te reageren
  47. jantje zegt

    27 oktober 2008 om 19:54

    @Herke

    Je ziet het goed!:(

    Login om te reageren
  48. donovan zegt

    27 oktober 2008 om 20:55

    @Appieflappie

    Schijnt dat Autoblog niets anders kan. Valt mij ook al aardig op laatste tijd.

    Login om te reageren
  49. Jimmie zegt

    27 oktober 2008 om 21:04

    Haha, het mooiste is dat mensen gaan speculeren welke schets nou welke is, wat nou precies laat zien dat Audi een identiteitscrisis heeft.

    Login om te reageren
  50. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 21:11

    Dit zijn SCHETSEN Jimmy, die kloppen bij Audi zelden 100% (understate ment)……

    Login om te reageren
  51. autoblogger zegt

    27 oktober 2008 om 21:14

    @donovan & appieflappie: deze schetsen staan op zeer veel (internationale) websites, maar het zou inderdaad een grap kunnen zijn. Mocht je meer willen weten dan kun je de bron checken.

    En grappig dat fanboys meteen over de zeik gaan als we een keer een concurrent testen, dat gebeurde afgelopen weken al toen we de Q7 en RS6 hadden. Nu lijkt het weer te gebeuren met de BMW van deze week?

    Login om te reageren
  52. C70T5 zegt

    27 oktober 2008 om 21:16

    Citroën C5 iemand??

    Login om te reageren
  53. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 21:17

    Daar hou ik me dus afzijdig van ;-)

    Login om te reageren
  54. Bertus zegt

    27 oktober 2008 om 21:55

    @Otobloggert: HAHAHAHAHAAA…

    You rule!!

    Login om te reageren
  55. jeff zegt

    27 oktober 2008 om 22:28

    Sorry hoor,

    maaruh de zijkanten lijken nu wel een beetje op een BMW M6. al zeg ik het zelf..

    Login om te reageren
  56. Windhoos zegt

    27 oktober 2008 om 22:40

    C5 kan ik me zelfs nog wat bij voorstellen, maar BMW M6?……..

    Login om te reageren
  57. JH zegt

    27 oktober 2008 om 22:59

    A7 is A8 Coupe (dus wielbasis van de A8); de A5 heeft een kleinere wielbasis dan de A7/A8. De CLS is gebasseerd op een E-Klasse dus zal niet concurreren met de A7 (eerder met de A5). Die zijn maar een paar modellen naast de tig A3-varianten die Audi op stapel heeft, de A1 varianten en ga zo maar door. Of dat succesvol wordt zullen we wel zien…
    Leuk is altijd dat iedereen zegt dat Audi’s saai zijn; kijk maar eens naar de oppervlakken en lijnen en je begrijpt dat de Audi’s kwa design gewoon erg goed zijn; daardoor worden ze voorspelbaar maar een om een auto zoals een Audi te designen is moeilijk hoewel je dat (als leek zeker) niet zou zeggen.

    Login om te reageren
  58. Rick dos zegt

    27 oktober 2008 om 23:12

    Het leukste is juist dat de Audi-fanboys zélf niet meer weten wat wat is bij Audi! :lol:

    …..nouououou, dan weet je het wel…..

    Login om te reageren
  59. jasper zegt

    27 oktober 2008 om 23:35

    audi= saai en eentonig. behalve de dtm klasse die zijn wel gaaf;-)

    Login om te reageren
  60. primramessar zegt

    28 oktober 2008 om 07:52

    Wel leuk ingekleurd…

    Login om te reageren
  61. Majinstar zegt

    28 oktober 2008 om 10:42

    @t windhoos: Ben je ongesteld ? Je reageert wel heel erg emotioneel. Maar goed. De A7 concept is geheel op basis getekend en nagebootst van de Bmw CS. Het enige verschil is dat ze de A6 neus eraan toe hebben gevoegt.

    1ste foto: Vergelijk de lijnen van de ramen van de CS en de A7 concept hier boven.

    http://images.automobilemag.com/multimedia/photo_gallery/0707_a+2007_bmw_cs_concept+1.jpg

    2de foto: De ronde achterkant van de Bmw CS. Zie je terug in de A7 concept.

    http://carsmedia.ign.com/cars/image/article/782/782332/bmw-cs-concept-20070420044757969.jpg

    En de laatste schets. Heeft gewoon de verouderde Ford mondeo neus.

    Concept ideeën jatten van de hoger staande merken, kan je toch niet premium noemen. Iets wat Audi jaren lang al probeert te doen. Erken de feiten zoals ze zijn en ga niet huilen, omdat jij het een wereldwonder vindt wat Audi presteert op de tekentafel.

    @t Tommy: Ik kan me niet voorstellen dat een Bmw fanboy deze schetsen maakt voor Audi. Ik zou me dan echt minderwaardig voelen.

    Login om te reageren
  62. Beem bim bop zegt

    28 oktober 2008 om 10:55

    De beurskoers van VW gaat door het plafond…. niet alleen omdat porsche de tent wil overnemen mar ook omdat VAG de allerlaagste (geen) kosten voor design en ontwikkeling heeft?

    Login om te reageren
  63. emir zegt

    28 oktober 2008 om 11:18

    Hehehe saai of niet saai ze blijven goed verkopen hehehe

    Login om te reageren
  64. JH zegt

    28 oktober 2008 om 11:57

    @Majinstar: leuk verhaaltje over kopieren maar aangezien de A7 bijna produktierijp is en de ontwikkeling dus zo’n 4 jaar geleden (2004) gestart is kan het geen kopie van de CS zijn (concept uit 2007)

    Login om te reageren
  65. Majinstar zegt

    28 oktober 2008 om 12:06

    @t JH: Als de A7 bijna produktierijp zou zijn, waarom komt Audi dan met vernieuwde schetsen aan zetten. ? 4 jaar lang achter een tekentafel zitten om 1 auto te ontwerpen is toch wel schandelijk ( thans als je dit vergelijkt met de Bmw CS ).

    In die tijd hadden ze toch wel met wat beters aan kunnen komen zetten, dan dit soort zielige gekopieerde ontwerpen van andere merken die al tentoon zijn gesteld.

    Login om te reageren
  66. JH zegt

    28 oktober 2008 om 12:24

    @Majinstar: enig idee hoe een ontwikkelingsproces van een auto eruit ziet? dat duurt minstens 4 jaar van de eerste schets tot het productiemodel. De BMW CS is een concept en geen productiemodel; een concept maken ze in 9 – 12 maanden tijd (van eerste schets tot model) BMW heeft als gezegd dat als de CS komt het nog (minstens) 3 jaar duurt…
    Sommige van de Audi schetsen (zoals die van de A5 cabrio) zijn naderhand gemaakt op basis van het productiemodel. Deze schetsen zijn vrijgegeven om potentiele klanten te zeggen “er komen nieuwe modellen)
    Als je de schetsen van de A5 Sportback ziet dan zijn die gebasseerd op het productiemodel (veel te veel details in de schetsen) dus die zal binnenkort wel geintroduceerd worden…

    Login om te reageren
  67. Majinstar zegt

    28 oktober 2008 om 14:24

    @t JH. Daar ben ik van op de hoogte. Maar heb jij in die 4 jaar tijd een concept versie van de Audi A7 ergens gezien. Die een echte potentiële kandidaat zou kunnen zijn ? Ze komen elke keer met wat anders, omdat ze het niet meer weten daar. En elke uitvoering lijkt altijd op een bestaande uitvoering van een van de betere merken.

    Moet je nagaan dat Bmw al in 1 jaar tijd het model al heeft klaar liggen en voordat alles definitief gereed is, zijn we 3 jaar verder. Totaal som 4 jaar en waar is die A7 ( over 2 maanden is het alweer 5 jaar ).

    Maar goed genoeg over gekibbeld. Ik blijf bij mijn punt. Als Audi iets produceert duurt het veels te lang, is het te lelijk en gejat van andere merken.

    Login om te reageren
  68. Windhoos zegt

    28 oktober 2008 om 16:20

    Ok, en hoe zit het dan bijvoorbeeld met de lijnen van BMW E30 M3, de uitgebouwde wielkasten waren eerder te zien bij de Urquattro. Dus ook BMW is aan het kopieren, wil dat dan zeggen dat ook zij niet premium zijn. Dat lijkt me toch niet.

    Ik heb het al vaker gezegt, en zeg het nu weer; bepaalde lijnen veranderen met de tijd. Denk ook bv eens aan de Citroen C5 of aan de Mondeo, en als daarbij nog eens de A5 sportback/A7 of de BMW CS pakt, dan zul je zien dat het bij veel meer merken het geval is. “Mode” is tenslotte gebaseerd op verder uitgewerkte ideeen die al ruimschoots aanwezig zijn

    Bovendien valt het me ook op dat je nog meer in Audi onderwerpen reageert dan in BMW onderwerpen, voor een BMW “liefhebber” toch wel wat vreemd. Vind je ook niet?

    Login om te reageren
  69. BmwFreak68 zegt

    28 oktober 2008 om 17:08

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  70. emir zegt

    28 oktober 2008 om 17:39

    Mooi gezegd WINDHOOS, het feit dat er zoveel over Audi wordt gepraat zegt al genoeg… De reacties van BMW fans maken de audi al primium…iedereen heeft het er over hehehe ;)

    Login om te reageren
  71. Windhoos zegt

    28 oktober 2008 om 18:01

    hmmzzz, zo had ik het nog niet bekeken, al zit er uiteraard wel een groot kern van waarheid in ;-)

    Login om te reageren
  72. EnRiCo zegt

    28 oktober 2008 om 20:03

    hmm.. ziet er uit als n duitse bunker, maar uiteraard wel strak

    gr
    Schnautzi der wunder hund

    Login om te reageren
  73. Jaja zegt

    31 oktober 2008 om 02:12

    Zet maar voor de deur….

    Login om te reageren
  74. Scritti Politti '84 zegt

    10 november 2008 om 23:46

    Leuk om al die reacties te lezen. En een erg hoog anti-Audi gehalte.

    Nog spannender dan die schetsen… schetst ook wel iets over de persoon die schrijft.

    Maar denk echt niet dat Audi er mee zit hoor.. :-), hoe graag je het ook zou willen… hahaha

    Login om te reageren
  75. sven zegt

    17 november 2008 om 20:43

    Mooie auto. Audi is egt goed voor als je bij de tijd wil blijven

    Login om te reageren
  76. Grengo zegt

    19 januari 2009 om 20:32

    eerlijk gezegd….de anti-audi..ers zijn echt wel jaloers dat audi gewoon een betere merk is en pak duurder dan jullie stront auto’s (verdiend ook).
    persoonlijk vind ik dat audi bmw mercedes en vw de beste stijl heeft van auto’s!
    de rest is allemaal iets te overdreven voor een show en veel te slordig in afwerking en design.
    Voor mij zijn ze in alle faciliteiten beter.

    Trouwens, die mensen die audi proberen slecht naam te geven, zijn het eigenlijk maar een paar mensen die gewoon verschillende naam opgeven. Er zijn toch veel meer dingen die jij slecht erover kunt praten…laat ons beginnen met je vrouw?

    Login om te reageren
  77. weilap zegt

    26 maart 2009 om 15:18

    Ze hebben ook allemaal 4 wielen :|

    OMG

    Dudes, rij 1 keer een A8 4.2tdi, en je wil nooit meer iets anders.
    oh jawel, een NIEUWE A8..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North