• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officiële specificaties van de GT-R SpecV

Auteur: autoblogger, gepost 12 januari 2009 om 13:36 – 75 Reacties

Afbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecVAfbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecVAfbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecVAfbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecVAfbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecVAfbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecVAfbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecVAfbeelding Officiële specificaties van de GT-R SpecV

Nissan GT-R SpecV
Zo te zien is er inderdaad niks veranderd aan het vermogen: 485 pk en 588 Nm max koppel. Het gewicht is echter wel naar beneden gegaan. De SpecV weegt 1680 kilo, terwijl de standaard GT-R een gewicht van 1740 kilo heeft…

Hieronder de overige specs (via rocketpunch):

Nissan SpecV Main Specification:

Name and Type:

  • Nissan CBA-R35

Transmission Type:

  • Type GR6 Dual Clutch transmission

Dimension:

  • Length x Width x Height (mm): 4650 x 1895 x 1370
  • Interior Length X Width x Height (mm): 850 x 1475 x 1095
  • Wheel Base (mm): 2780
  • Track [Front] (mm): 1590
  • Track [Rear] (mm): 1600
  • Minimum Ground Clearance (mm): 110

Weight, Capacity:

  • Curb Weight (kg): 1680
  • Passenger Capacity: 2
  • Gross Weight (kg): 1790

Performance:

  • Turning Radius (m): 5.7
  • Fuel Efficiency (Km/L): 8.3
  • Fuel Saving Strategy: Variable Valve Timing

Drivetrain:

  • Drive: 4 Wheel Drive
  • Steering: Electronically Power Assisted Rack & Pinion
  • Suspension: Front- Independent Double Wishbone
  • Suspension: Rear – Independent Multi-Link
  • Brake: Front & Rear – Ventilated Disk
  • Tire [Front, Rear]: 255/40 ZRF20 (97Y), 285/35 ZRF20 (100Y)

Engine Specification:

  • Engine: VR38DETT
  • Type, Cylinder: DOHC, V6
  • Bore & Stroke (mm): 95.5 x 88.4
  • Displacement (L): 3.799
  • Compression Ratio: 9.0
  • Power: 357 Kw (485 PS) / 6400 rpm
  • Torque: 588 N.m (60kgf.m) / 3200~5200 rpm
  • Fuel Delivery System: Nissan EGI (ECCS) Fuel Injection System
  • Fuel Type, Fuel Capacity(L): Premium unleaded, 74

Gear Ratio:

  • First: 4.056
  • Second: 2.301
  • Third: 1.595
  • Forth: 1.248
  • Fifth: 1.001
  • Sixth: 0.796
  • Reverse: 3.383
  • Final: 3.700

Ook interessant!

  • Nissan GT-R T-Spec
    Nissan GT-R T-Spec is de laatste der mohikanen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, v-spec

Vorig bericht: « Ferrari toont nieuwe F1-auto voor 2009: F60
Volgend bericht: Minder Googlen en meer rijden? (zonder thee) »

Lees Interacties

Reacties

  1. San Sebastiano zegt

    12 januari 2009 om 13:38

    Dat had ik niet verwacht. Minimaal 550 pk was logischer geweest…

    Login om te reageren
  2. Jan Rap zegt

    12 januari 2009 om 13:40

    Hmmpf, niet zoveel bijzonders dit. Doe mij de gewone maar!
    Dat wijnrood met zwart en carbon is trouwens wel heel vet!

    Login om te reageren
  3. Jaapschaap zegt

    12 januari 2009 om 13:41

    Ik vind het matig van het vermogen, enkele tunerts blaffen er zo honderd pk meer uit…

    Login om te reageren
  4. Webber zegt

    12 januari 2009 om 13:43

    Scheelt weinig inderdaad.

    Als je er een dik persoon in zet, zal hij dus weinig van de upgrade merken. ;)

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    12 januari 2009 om 13:48

    “Turning Radius (m): 5.7”

    Ja daaag. Dat lukt je met een Mini misschien net.
    De rx8 heeft een draaicirkel van minimaal 11m. Dit ding zal dat echt niet veel beter doen.

    Login om te reageren
  6. Breinstein zegt

    12 januari 2009 om 13:52

    joepie 80 kilo minder, daar doen we het voor! flikker op man, dit is de term specV niet waardig.

    Login om te reageren
  7. rotorhead zegt

    12 januari 2009 om 13:52

    @mx5/rx8bezitter: Er staat dan ook dat het de radius is..

    Login om te reageren
  8. Breinstein zegt

    12 januari 2009 om 13:52

    sterker nog, het gaat om maar 60 kilo.

    Login om te reageren
  9. Stephan zegt

    12 januari 2009 om 13:54

    Uiteraard zullen er wat dingen nog scherper zijn gesteld, maar de gewichtsbesparing lijkt me sumier. Vraag me af hoe dit wordt ingezet op de markt. Bedoel de gewone versie is al uiterst goed, ben je meer van het hardcore werk dan ben je beter uit bij een japanse tuner dan met deze versie denk ik. Per bodypanel moet wel tussen de 5-10 kg gewonnen kunnen worden door gebruik van carbon toch? Achterbankje eruit, titanium uitlaat en je hebt denk ik wel meer dan 60 kg bespaard..

    Login om te reageren
  10. Robertovicioro zegt

    12 januari 2009 om 13:55

    @mx5/rx8owner

    Lol… je zegt het zelf al 11 m draaicirkel bij de RX8 –> 5,5 m radius.. (komt al dichter in de buurt niet? ;))

    Login om te reageren
  11. Mean Green zegt

    12 januari 2009 om 13:55

    In de Autovisie stond dat de standaard versie al meer vermogen had dan opgegeven en heel veel meer koppel dan opgegeven. Dit was gemeten op de rollenbank. Dus deze cijfers zullen ook wel ‘understatements’ zijn…

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    12 januari 2009 om 13:56

    Eigenijk had ik wel wat meer van deze SpecV verwacht.
    Als de prijs daadwerkelijk 2 keer zo hoog is als die van de “normale” GT-R, vraag ik mij af waar dit precies in zit.

    Ik weet dat bepaalde onderdelen erg duur zijn, maar daarmee haal je die meerprijs nog niet.

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    12 januari 2009 om 13:58

    @moi…

    Lul, begrijpend lezen is ook een vak.. :x

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    12 januari 2009 om 14:02

    “Interior Length X Width x Height (mm): 850 x 1475 x 1095”

    85cm lengte? Welke meetpunten gebruiken ze hiervoor?

    Login om te reageren
  15. Renee zegt

    12 januari 2009 om 14:02

    Understatements of niet. Het verschil is niet extreem. De “Curb Weight” van 1680kg blijft veel.

    Login om te reageren
  16. Djivy zegt

    12 januari 2009 om 14:09

    Vergeet absoluut de banden niet, want die alleen blijken al goed voor een tijdswinst van 7 seconden op een rondje ‘Ring…

    Login om te reageren
  17. Mic zegt

    12 januari 2009 om 14:14

    @mx-5/rx8owner:

    De specs die jij noemt zijn van interieur niet exterieur
    Exterieur staat er boven:
    •Length x Width x Height (mm): 4650 x 1895 x 1370
    •Interior Length X Width x Height (mm): 850 x 1475 x 1095

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    12 januari 2009 om 14:18

    @Mic.

    Daar ben ik mij geheel bewust van. Mijn vraag gaat daar dus ook over. ;)

    Login om te reageren
  19. guzmann zegt

    12 januari 2009 om 14:21

    Hoe zat dat eigenlijk bij de R34?

    Login om te reageren
  20. VonStroke zegt

    12 januari 2009 om 14:24

    Vrij frappant om zien hoe ze dat immense prijsverschil willen rechtvaardigen. Zelf kan je er ook makkelijk andere banden op leggen. Met een duidelijk prestatieverschil als gevolg, zoals djivy vermeldde. Zelf kan je ook de achterbank slopen, bespaart je heel wat kilo’s. Datzelfde geldt voor de voorste stoelen, haal ze eruit, plaats kuipstoelen in de plaats en opnieuw zal je heel wat kg’s kwijt zijn.

    Ik vind 1680kg trouwens nog steeds (te) zwaar.

    Login om te reageren
  21. paul zegt

    12 januari 2009 om 14:24

    GRappig hoor,

    Cijfers zeggen nietsssssss bij jappanners.

    Weet uit betrouwbare bronnen dat de witte skyline van Visscher Amsterdam meer als 700 nm draaide op de testbank.

    En nee kom niet aanzetten ligt aan de testbank etc,etc. Ken de bank en de eigenaar en deze heeft zich in autosportland meer dan genoeg bewezen.
    Dit is geen gelul. Auto is en was toen ook volledig standaard.
    Time attack Assen heeft de auto zich bewezen.

    Dus als ik 1 tonnetje extra krijg weet ik het wel voor woon-werk verkeer
    2.5s sneller als een opgevoerde gt2 met 500+ pk’s over Asen

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 januari 2009 om 14:26

    Zo, best wel een zwaar apparaat dus!

    Die 80kg maakt dan ook niet bijzonder veel uit.
    Ik vind de foto van die SpecV trouwens VRE-SE-LIJK!
    De ‘normale’ vind ik niet verkeerd, maar hiermee trek je hem echt in een soort Foute Sjonnie-The-Fast-And-The-Furious hoek…

    Maarja, ook daar zijn er blijkbaar genoeg van.

    Login om te reageren
  23. guzmann zegt

    12 januari 2009 om 14:27

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline_GT-R#5th_generation_.281999.E2.80.932002.29

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    12 januari 2009 om 14:33

    @mean green: Motortrend heeft eerder op basis van 5 tests op rollerbanken geroepen dat het vermogen hoger lag dan Nissan claimde maar is op z’n eigen conclusie teruggekomen en zegt na de laatste dyno op een nieuw type rollerbank dat het vermogen van de gewone gt-r gewoon 485pk is en niet zoals eerder gedacht tegen de 520pk. Het koppel lag wel duidelijk hoger met 635nm. De gewichtsbesparing valt mij ook nogal tegen maar het zit wel op plekken waar het verschil veel uitmaakt (onafgeveerd gewicht) en wellicht moest het onderstel verzwaard worden met sterkere schokdempers? Het zwaartepunt zou ook omlaag moeten zijn gegaan. Ben benieuwd maar de nieuwe toptijd zal pas rond maart bekend worden… Als ze nog durven ;)

    Login om te reageren
  25. Tinus zegt

    12 januari 2009 om 14:44

    Nog steeds een zwaargewicht..

    Login om te reageren
  26. Laue zegt

    12 januari 2009 om 15:04

    mag hier de stempel: “Fail” op?

    Login om te reageren
  27. Mathieu Vantieghem zegt

    12 januari 2009 om 15:13

    Beetje teleurstelling vind ik.

    Login om te reageren
  28. Heyhuub zegt

    12 januari 2009 om 15:18

    Ik weet niet waar iedereen zich druk om maakt, want als je je een beetje in de geschiedenis van de GT-R verdiept kom je er achter dat van R32 tot R34 de V-Spec modellen ook niet heel veel van de basis modellen verschilden.

    Login om te reageren
  29. Silverarrow zegt

    12 januari 2009 om 15:18

    De V-Spec biedt onder meer:
    – Een versnellingsbak die niet na drie keer launch control kapot gaat.
    – Een lading extra elektronica waar je U tegen zegt, om je nog sneller de bocht om te laten gaan en zelfs de meest lompe idioot op de weg te houden.
    – Een titanium uitlaat (Omdat ze niet achter kunnen blijven bij de GT2)
    – 5 pk extra (Volgens Nissan, wat inhoudt dat er 20+ pk bij is gekomen)
    – Gewichtsbesparing: 0,0 (Daar hebben we de elektronica toch voor?)

    Ondanks dit alles toch een leuke wagen.

    Login om te reageren
  30. STJ zegt

    12 januari 2009 om 15:19

    @Breinstein

    Iedereen die zegt dat de GTR Spec V de prijs niet waard is weet echt niet waar over hij het heeft.

    Ga maar is een keer op GT-RR.com kijken hoeveel de meeste onderdelen die op de Spec V zitten apart kosten! De velgen en Bilstein veren kosten al alleen $20000.

    Login om te reageren
  31. Mies zegt

    12 januari 2009 om 15:21

    Nu nog wachten op de prestatiecijfers. Daarbij zijn deze gegevens niet bepaald volledig!? Bv bij de remmen staat alleen dat het geventileerde schijven zijn (zoals de standaard versie), terwijl deze keramisch zijn…. Zou haast zeggen dat het een HOAX is.

    Login om te reageren
  32. CRASH zegt

    12 januari 2009 om 15:25

    ik wil een handgeschakelde
    anders GEEN deal!

    Login om te reageren
  33. Kempenaer zegt

    12 januari 2009 om 15:25

    Veel te zwaar voor een een auto met sportieve pretenties.

    Rijdynamiek is voor een groot deel niet in cijfers te vertalen.

    Login om te reageren
  34. jan zegt

    12 januari 2009 om 15:27

    Ik denk dat de meeste mensen hierzo die zeggen dat “de V-spec de moeite niet waard is” verwachten wat NISMO deed met de R34, de Z-tune

    Login om te reageren
  35. Jesper zegt

    12 januari 2009 om 15:30

    Mensen, die 485pk is een fabrieksopgave he, de eerste beste eigenaar die m op de dyno zetten kreeg er geloof ik al 530pk schoon aan de haak uit…
    Ze zijn bij Nissan extreem voorzichtig met dergelijke dingen… Kijk niet gek op als Chris Visscher dit ding over een paar weken op de dyno zet en er een uitdraai van 580pk ofzo uit krijgt :P

    Login om te reageren
  36. 911gt2 zegt

    12 januari 2009 om 15:37

    Hij blijft natuurlijk intens lelijk

    Login om te reageren
  37. Volvo_440_turbo zegt

    12 januari 2009 om 15:38

    Hoi iedereen.

    De meesten hier zijn precies allemaal kenners en mensen met ervaring met de desbetreffende wagen zo te zien!
    Ik wacht liever eerst op de mening van iemand die met de beiden wel degelijk gereden heeft en een objectieve vergelijking kan maken

    Dat ie niet meer vermogen heeft wil zeggen dat de Japs blaken van zelfvertrouwen wat hun kennis van onderstelafstelling betreft…

    Om eventjes een voorbeeld te geven:

    Een kennis heeft (had? want ik heb hem lang niet meer gezien) een mazda mx5 turbo met 235pk, verlaagd en een race mx5 met een standaard ongeblazen 140 pk motor met slicks uiteraard.
    Op het circuit van Zolder is de race mx5 stukken sneller ondanks 100pk verschil.

    Dus menskes, niet blindstaren op vermogen!

    Login om te reageren
  38. KamerOlifant zegt

    12 januari 2009 om 15:40

    Zo, vreselijk bruut! Wat een monster…

    Vind het plotseling niet meer zo een ramp dat hij alleen voor Japan bestemd is, hij had toch wel minimaal 520 pk moeten krijgen, maar goed… Waarschijnlijk verbazen de Japanners ons met deze versie ook weer.

    Login om te reageren
  39. Volvo_440_turbo zegt

    12 januari 2009 om 15:49

    ps, dit wou ik nog kwijt,

    Rond de 500 pk vinden de meesten precies niet genoeg, maar geloof me, laat 9 op de 10 forummers hier met 300pk spelen en ze schijten al in hun broek… laat staan dat ze, ondanks de elektronica, dit onder controle kunnen houden.

    Ik heb zo’n flauw vermoeden dat dat SpecV gevalleke, méér dan rap genoeg zal zijn…

    ps, sorry dat ik weeral de advocaat van de duivel speel :p

    Login om te reageren
  40. johnny t-jet zegt

    12 januari 2009 om 15:51

    pk;s zit in ons hoofd.

    Login om te reageren
  41. rider zegt

    12 januari 2009 om 16:00

    dat had ik ook niet verwacht. dat er gewicht af ging is een zeer goede zaak maar ik had toch wel een peekaa of 40 extra verwacht. de transmissie kan die vermogenstoename makkelijk verwerken! maar aan de andere kant is een gewichtbesparing van een hele nette 60kg een puike prestatie! zeker als je de prijs in je achterhoofd houd. daar kunnen de duitsers en de italianen nog wat van leren. maar die doen er dan ook weer een handje vol peekaa’s bij! dus echt te vergelijken is het ook weer niet! maar wat, is de grote vraag, doet hij ten op zichte van de standaard versie beter!?

    Login om te reageren
  42. VonStroke zegt

    12 januari 2009 om 16:01

    Ik heb er helemaal geen probleem mee dat die SpecV hetzelfde aantal pk’s heeft als de gewone. Maar ik kan enkel vaststellen dat de auto voor een prijsverschil van €90,000 (in Japan) op papier niet bijzonder veel verschilt. Hij beschikt niet over meer pk’s en is niet belachelijk veel lichter. Onderhuids kan er inderdaad veel verschillen maar dat kan de GT-R moeilijk verkopen, nét omdat de gewone al zo spectaculair was.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    12 januari 2009 om 16:07

    Wat lezen mensen toch slecht… Echt jammer dat “iedereen” achter de meest wilde verhalen aan blijft rennen terwijl er betrouwbare gegevens zijn die de indianen verhalen weerleggen. De meest betrouwbare test is die van motortrend en staat op youtube. Daar komt uit dat de stnd gt-r gewoon 485pk heeft en 635nm. De rest van de claims zijn onzin/een sprookje en/of waardeloze metingen met absurde transmissieverliezen als omrekenfactor. Na de beschuldigingen van porsche denk ik niet dat nissan het aandurft om deze v veel meer vermogen mee te geven dan de claim, twee keer een beschuldiging en iedereen zal nissan met geen woord meer geloven. Of het nou waar is of niet. Hoe betrouwbaar is de bron van deze specs?

    Login om te reageren
  44. tibor zegt

    12 januari 2009 om 16:15

    dit moet je zien als de rs variant van de gt3. daar zit nog minder verschil tussen

    Login om te reageren
  45. madru zegt

    12 januari 2009 om 16:21

    @mx5/RX8/121/323/626/Xedos 6 en 9 owner…..r = radius of ook wel STRAAL…..

    Login om te reageren
  46. ikke_ferrari zegt

    12 januari 2009 om 16:50

    @madru, joh spuit 11, lees voortaan ff voordat je reageert… omg!

    On topic: uitermate teleurstellende specs voor een Vspec…
    Geen vermogen erbij, slechts 60kg er af.
    Ben benieuwd wat er verder allemaal gedaan is om em Vspec waardig te maken dan?!
    Ze zullen zondermeer het onderstel nog wat verbeterd hebben, maar is dat dan echt alles :(

    Login om te reageren
  47. Buyck zegt

    12 januari 2009 om 16:51

    485 pk voor een GT-R SpecV sorry maar is toch wat magertjes. Alhoewel nog altijd heel wat natuurlijk. Maar we spreken hier wel over een dure en uitzonderlijke wagen. Tja het had beter standaard 550 pk en optioneel tot 750pk gemogen. Het gewicht is in verhouding 485pk tegenover 1680 wel heel veel voor een zeer sportieve wagen.

    Login om te reageren
  48. Ollie zegt

    12 januari 2009 om 17:03

    Gevalletje FAIL! doe mij maar weer een Porsche Turbo / GT2 :P

    Login om te reageren
  49. STJ zegt

    12 januari 2009 om 17:18

    @Ollie

    Weet je wat pas FAIL is dat de normale GTR op de ring sneller is dan een Turbo en GT2. Wat zal de Spec V dan met ze doen!

    Login om te reageren
  50. MC zegt

    12 januari 2009 om 17:19

    Het blijft een lelijk hok. ben blij dat dat ie zo snel is, dan mag ie snel uit mijn ogen verdwijnen…
    Ik heb liever een iets minder snelle auto die er mooi uitziet, want ik denk dat menigeen hier niet de skills heeft om echt het volle potentieel uit zo’n auto te halen. Dus dan maar 200 pk minder, maar dan wel een mooie auto ;)

    Login om te reageren
  51. RGGR zegt

    12 januari 2009 om 17:41

    Nissan heeft eigenlijk maar een echte fout gemaakt met deze GT-R. Ze hebben hem 10% te groot gemaakt.

    R34 Skyline was natuurlijk alleen voor de Japanse markt, en met de R35 moesten er ook dikke Duitsers en Amerikanen in passen. Maar het is eeuwig zonde dat deze wagen niet binnen de 1450-1500kg is gebleven.

    Deze SpecV is gewoon een teleurstelling.

    Login om te reageren
  52. SimonMc zegt

    12 januari 2009 om 17:57

    Had eigenlijk wel een vermogenstoename verwacht, maar gewichtsbesparing is zeker zo goed als meer pk.

    Het is ook zoals W0o0dy zegt, verstevigingen en sterker materiaal wegen meer.Beste voorbeeld daarvan is de CLK63 amg black series.
    Ondanks al die gewichtsbesparingen, is hij er in geslaagd om zelfs meer te wegen dan de gewone CLK63 amg.

    En is die trager dan de CLK63 amg?Verre van…

    Login om te reageren
  53. madru zegt

    12 januari 2009 om 18:01

    @jij_ferrari….Wat heb ik dan wel gezegd dat niet juist is ?? Is r as in Radius niet straal dan ?? en wat mag een hollander dan wel bedoelen met “joh spuit 11” ??? Snap niet goed moja ik heb niet goed gelezen zeker ??

    Login om te reageren
  54. bozewolf zegt

    12 januari 2009 om 18:02

    ^ Boh, 33 en 34 wogen ook 1560 schoon aan de haak. GT-R’s zijn nooit lichtgewichten geweest.

    Specs zeggen niet veel met Japanners. Zet ‘em maar op de baan, kunnen we zien hoe snel ‘ie is.

    Login om te reageren
  55. Heyhuub zegt

    12 januari 2009 om 18:09

    @RGGR

    De R34 GT-R was anders ook al ruim 1650kg hoor.

    Login om te reageren
  56. tibor zegt

    12 januari 2009 om 18:18

    @ simon mc

    jij snapt het!

    Login om te reageren
  57. sebastianchubasco zegt

    12 januari 2009 om 18:51

    @wOoOdy
    635nm is natuurlijk ook extreem. duidt er ook op dat het geen specifieke toerenmotor is maar wel beresterk. precies wat je wilt met 4wielaandrijving.

    Login om te reageren
  58. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 19:36

    je betaald dus zoveel meer voor wat carbon(koolstofvezel) een lelijke lak kleur. oh en hij is maar 60 kilo lichter, dus daar zal je niet veel van merken. zijn dit wel de goede specificaties??????

    Login om te reageren
  59. Stovrik zegt

    12 januari 2009 om 19:47

    Wat is dit voor een upgrade? Ff bank achter eruit fl!kkeren, die 60kg besparen en huppa een Vspec? Dat kan toch niet..

    Login om te reageren
  60. RGGR zegt

    12 januari 2009 om 20:15

    Ik had graag een R35 GTR gezien het 10% kleinere buitenmaten.

    1740kg is gewoon een bakbeest. En stond elke KG gewicht niet gelijk aan een half PK???

    [img]http://www.carzi.com/wp-content/uploads/2008-nissan-gt-r-size-1-headonjpg.jpg[/img]

    Login om te reageren
  61. Citrofiel zegt

    12 januari 2009 om 20:59

    Absurd… :? Ik was fan van de GT-R, maar dit is vreemd. Zou ik het durven… Ja. Ik noem het uitmelkerij. :P

    Login om te reageren
  62. Mark zegt

    12 januari 2009 om 21:18

    jammer dat er geen vermogen bij is ik had zowieso op 500+ gerekend

    Jammer Nissan

    Login om te reageren
  63. RenJie zegt

    12 januari 2009 om 21:46

    @madru

    iets nog een keer zeggen wat door andere mensen ook al is gezegd (of al duidelijk is geworden..)

    Login om te reageren
  64. Maximus-GTR zegt

    12 januari 2009 om 22:10

    Valt inderdaad een beetje tegen. Ik ging eerlijk gezgd ook wel van minimaal 550pk uit. Ik weer blij dat ik niet gewacht heb op de V-spec en de ‘gewone’ versie maar besteld heb. Die 60kg gooien we er zelf ook van uit/af.

    Login om te reageren
  65. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 22:40

    @Maximus-GTR
    jaja.

    Login om te reageren
  66. Ikke zegt

    13 januari 2009 om 01:00

    iedereen staart zich blind op de pk’s en het gewicht, het gewicht is 1 ding dat is verbeterd, maar wat mensen niet snappen zijn de veranderingen die verder aan de auto zijn gedaan, bij de R34 zat er bijvoorbeeld een compleet nieuw achterdifferentieel in.

    wat ik nog even wil ophelderen over het vermogen en rollerbanken:
    De GT-R was getest op een rollerbank, en er werd rekening gehouden met een 15% verlies van vermogen door de aandrijving, dit getal bleek veel lager te liggen toen dit met een geavanceerdere rollerbank werd gemeten die ook aandrijf assen en differentieel weerstand meet, deze gaf aan dat de auto ongeveer 485 pk zou moeten hebben, maargoed.

    Naast het gewicht zijn de versnellingsbak, de ophanging en het motormanagement op de schop gegaan, als ik me niet vergis heeft hij ook andere remmen en is ook het differentieel aangepast, het is dan ook niet verwonderlijk dat hij weer een stuk sneller is dan de vorrige GT-R
    de V-spec versie van de r34 had ook hetzelfde vermogen als de normale r34 gtr.

    wat ik overigens wel erg grappig vind is dat dit lang niet de eerste keer is dat Nissan de concurrentie de ogen uit steekt met de GT-R, met de R34, R33 en R32 deden ze dat ook al, alleen werden die slechts in Japan verkocht, maar wel op de Nurburgring getest, toen Nissan voor het eerst de R32 ging testen eind jaren 80 reden ze op de Nurburgring de porsche 911 en bmw M3 zoek, en dat doen ze nu weer, tegen een fractie van de prijs.
    Helaas voelen sommige mensen zich dan op de tenen getrapt, ik vind het wel grappig leedvermaak.

    Login om te reageren
  67. BMW zegt

    13 januari 2009 om 04:02

    Beetje jammer dat iedereen weer zit te huilen over de specificaties, ik ben het met “ikke”‘ eens dat iedereen zich hier blind staart op specs.
    Meeste hier hebben geeneens een rijbewijs en denken te kunnen spreken over auto’s alsof ze er dagelijks in rijden.
    Je mening is nooit verkeerd om te geven maar hou je “expertise” a.u.b. in je broekzak als je nog nooit met je tiener lichaam op een circuit bent geweest.

    En dan bedoel ik ook daadwerkelijk de baan i.p.v. op een bank met een mars in je kadaver.

    Login om te reageren
  68. Rocket Punch zegt

    13 januari 2009 om 09:05

    “# Mies schrijft,
    12 January 2009 om 15:21

    Nu nog wachten op de prestatiecijfers. Daarbij zijn deze gegevens niet bepaald volledig!? Bv bij de remmen staat alleen dat het geventileerde schijven zijn (zoals de standaard versie), terwijl deze keramisch zijn…. Zou haast zeggen dat het een HOAX is.
    ”

    I can assure this is not a HOAX; Everything I posted were directly from Nissan Japan. Unless they are lying, this is as official as it gets.

    The article is what they called “base specification”. Special features like “HIGH GEAR BOOST” or NCCB are not part of this specification, which I did wrote a separate and very detailed article explaining all those features.

    Login om te reageren
  69. Knoopie zegt

    13 januari 2009 om 10:07

    Mooi hoor! Alleen wordt ik ondertussen een beetje kriegel van die GT-R.. Elke dag staat ie er 2 keer op. Om moe van te worden..

    Login om te reageren
  70. SJ zegt

    13 januari 2009 om 14:28

    Net zoveel pk als de gewone GT-R?

    Die bleek er ook omstreeks 520 te hebben, dus ik ga bij deze maar van zo’n 540 pk uit.

    Login om te reageren
  71. mugman zegt

    13 januari 2009 om 15:03

    mooie auto echt een hoe een GTR hoort te zijn, maar voor een specv had ik wel ietsjes meer motorvermogen verwacht zoals iedereen denk ik… (rond de 550 ofzow)

    maar dat is misschien wel een tip voor nissan als ze een gtr36 of iets als dat gaan maken.

    Login om te reageren
  72. phantom zegt

    13 januari 2009 om 21:16

    in het echt had de standaard gtr toch 497 pk en 712 nm?

    Login om te reageren
  73. Davidov zegt

    15 januari 2009 om 09:11

    1 ding begrijp ik niet: waarom opeens specV en niet V-spec?

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    28 maart 2009 om 13:19

    Eerste test van de SpecV….. 400m met staande start 11,5 sec en 124 mph eindsnelheid, 74mph slalom (da’s rap) en 1,12g op de Skidpad…..(very good indeed)

    Video: http://www.youtube.com/watch?v=_wL_KxV6q2c

    Login om te reageren
  75. w0o0dy zegt

    28 maart 2009 om 13:29

    BTW dat is dus 0,2 sec sneller over de standard drag dan de GT2 en maar liefst 3mph sneller door de slalom dan die gt2 en 0,1g meer dan de 2007 GT3….. best wel indrukwekkende cijfertjes en dus ook echt een stuk sneller/beter dan de gewone GT-R.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North