Haast nieuwe Pagani Huayra kost “maar” 3 miljoen euro

Auteur: , 23 Reacties

Is niets, jongen.

Nieuwe miljonairs: opgelet. Willen jullie je verse vermogen graag direct uitgeven aan een auto die bijna niemand heeft? Kijk dan eens naar deze advertentie. Precies, dit is geen Ferrari, Lamborghini of zelfs zo’n doodnormale Porsche waarin iedereen rijdt, maar een heuse Pagani Huayra Roadster. Minpunt: hij kost je wel een vermogen.

De Huayra Roadster mag technisch gezien dan de goedkoopste Pagani zijn die je nieuw kunt kopen, de verkoper van de auto bewijst met dit praktisch ongebruikte exemplaar dat het absoluut een dure auto is. Bij het Amerikaanse CNC Motors, dat afgaande op de foto’s wel het een en ander over de betere supercar lijkt te weten, staat de auto momenteel te koop tegen de prijs van 3.650.000 miljoen dollar, ofwel 3,25 miljoen euro.

Voor dit geld koop je een snaarstrakke en haast gloednieuwe Pagani Huayra Roadster in een vrij simpele carbon zwarte kleur met rode accenten aan de binnen- en buitenzijde. De Roadster in kwestie heeft slechts 80 mijl (een kleine 130 kilometer) achter de rug. Net als het schitterende rood leren interieur zal de V12 dus amper zijn aangetast.

Over die V12 gesproken, de Huayra wordt aangedreven door een zesliter AMG-blok dat ruim 750 pk en precies 1.000 Nm aan koppel produceert. Hiermee snelt hij in ongeveer 3 seconden naar de 100 km/u. Zijn topsnelheid is minstens zo indrukwekkend, want de Roadster kan maximaal 370 km/u. Even oppassen dat je niet wegwaait, dus.



23 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Binnenkort een review van ons’ Doug, dit is z’n stamkroeg toch?
@volvo-s60-adept: ik val altijd zo lekker in slaap bij zijn videos dat ik ze vaak wel 3x kan kijken. Altijd vermakelijk maar zooo monotoon😁
@volvo-s60-adept: hij heeft de ‘gewone’ Huayra al behandeld, maar een mens mag hopen. Lijkt me erg vet als ie een Zonda doet ook!
Dus een 911 Turbo S zit sneller op de 100?
@wildewesten: Ja, niet vreemd toch? Meer pk’s koppel en lichter betekend niet meteen een snellere 0-100 tijd. Om met zulke cijfers een goede 0-100 neer te zetten heb je AWD nodig zoals de turbo s dus heeft. Overigens verbaas ik mij hoe goed mclaren haar achterwielaangedreven auto’s vanaf 0 zijn.
@wildewesten: pagani maakt niet een auto om “de snelste” te zijn, in tegenstelling tot Lambo, Koenigsegg, Bugatti, Ferrari enz. Pagani wilt gewoon de béste auto ontwerpen, dat is hun visie.
@dromedaris: Pagini wil niet de beste auto ontwerpen, dan waren ze wel de snelste, maar ze ontwerpt de meest opvallende. Daarom ook het kitsch interieur.
@mashell: dus de snelste auto is automatisch de beste auto in jouw opzicht dus? 🤔
@wildewesten: boeie! Ik heb 10.000x liever een Pagani dan een Turbo S, die laaste zie ik immers nagenoeg wekelijks.
Ik vind het interieur maar hysterisch en rommelig ogen. Maar goed, ik zal toch nooit 3 miljoen op een auto kunnen stukslaan.
@danmar: lijkt wel een hoerenkeet
@lekkerlinksrijden: precies zoals het hoort in een Italiaanse supersportwagen! :)
Wie doet het onderhoud in Nederland van Pagani?
@crosscabouter: goede vraag. Is dat Louwman oid? Of breng je hem gewoon bij de Mercedes?
@kuip: Wordt ie niet gewoon naar Italië vervoerd hiervoor? Gaat de eigenaar maar even een of twee weken met de fiets boodschappen doen..
@crosscabouter: ik denk Thijs timmermans
@crosscabouter: Jet Cars
@crosscabouter: Ik wil het best voor je doen. Wat heb je ervoor over?
Liever een Daganie Zonder. Geld
heb je daarvoor nodig. Veel.
Pfffrt, een 6-liter V12 met 750pk, kunnen ze er beter 3 blokken uit de nieuwe A45 in hangen, heb je 1260pk uit 6 liter! Die lui van AMG snappen er niets van joh.
Dat interieur wat is dat lelijk. Ik heb rode interieurs in auto’s nooit begrepen 1van de lelijkste dingen die je kunt doen
Doe me dan die Lexus LFA op de achtergrond maar. Mijn persoonlijke heilige graal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).