• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe A45 AMG met ruim 400 pk bijna zonder camouflage

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 april 2019 om 18:06 – 51 Reacties

Nieuwe A45 AMG met ruim 400 pk bijna zonder camouflage


Hij komt, hij komt.

Mercedes is even na de introductie van de gewone A-Klasse ook met de A35 op de proppen gekomen. Het model is in het leven geroepen om de relatief grote stap tussen de krachtigste A-Klasse en de A45 helpen overbruggen. Als we onze rijtest aanhouden als referentiepunt, dan blijkt dat Mercedes er redelijk in is geslaagd een goedkoper maar toch behoorlijk sportief alternatief te maken voor de A45.

Met de komst van de A35 geeft Mercedes zichzelf tegelijkertijd meer ruimte om de sterkste A-Klasse wederom naar een hoger niveau te tillen. Als we de berichten over de auto evenals de uitspraken van AMG-hoofd Tobias Moers mogen geloven, dan is het merk het gelukt om de A45 ongekend veel vermogen mee te geven. Naar verluidt zal de tweeliter viercilinder in de S-versie in de buurt van 420 pk produceren.

Nieuwe A45 AMG met ruim 400 pk bijna zonder camouflage

Nu het seizoen weer is aangebroken dat fabrikanten hun auto’s kunnen testen op de Nürburgring, zien we dat Mercedes geen doekjes windt om het aan de tand voelen van de binnenkort – we verwachten de officiële presentatie in Frankfurt – te onthullen A45 AMG. Instagram-gebruiker DCNCars, een 22-jarige Nederlandse fotograaf, legde de wagen vast toen deze recentelijk door een professioneel coureur over het meest uitdagende circuit op aarde werd gestuurd.

De fotograaf wist de nieuwe A45 AMG op een ongelukkig moment voor de camera te krijgen, want Mercedes had juist een exemplaar de ‘Ring op gestuurd dat amper nog gecamoufleerd was. Zodoende kunnen we duidelijk zien dat de nieuwe A45 stukken dikker wordt dan de instap-AMG. Zo is de A45 voorzien van een fikse spoiler, vier uitlaatpijpen, een andere grille en breder bumperwerk. Onderhuids zal de A45 nog een sportiever onderstel krijgen, zodat hij behendiger door de bochten kan komen.

Nieuwe A45 AMG met ruim 400 pk bijna zonder camouflage

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, A35, a45, amg, Mercedes, mercedes-amg, spyshot

Vorig bericht: « Lijstje! 8 fraaie Ferrari 488’s op Nederlands kenteken
Volgend bericht: Haast nieuwe Pagani Huayra kost “maar” 3 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. boss1 zegt

    22 april 2019 om 18:14

    lekker hoor

    Login om te reageren
  2. sirprize zegt

    22 april 2019 om 18:33

    Het blijft een 2-liter viercilinder… Meh…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      22 april 2019 om 18:47

      @sirprize: ach ja, in deze tijden waarin we massaal geacht worden om over te stappen naar elektromeuk, kan je ook niet meer zo gek doen als autofabrikant om 5/6-cilinders aan te gaan bieden. Zelfs bij Audi en BMW ligt dat zwaar onder vuur door de uitstoot/WLTP. En je betaalt er een forse prijs voor. Eigenlijk heeft niemand er echt nog een keuze in.

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        22 april 2019 om 18:49

        @ghost: de mensen die dit zo veel geld aan een auto kunnen spenderen liggen toch niet wakker van CO2, WLTP of BPM? En in de praktijk is een geblazen 5- of 6-cilinder maar weinig vervuilender en onzuiniger dan een 4-cilinder.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          22 april 2019 om 18:51

          @sirprize: het is wellicht niet de prijs voor mensen maar in algemeen wel het milieu dat de overheden willen redden. Niet dat dat kan, maar goed dat is een andere discussie.

          Login om te reageren
          • posthumus zegt

            22 april 2019 om 18:54

            @ghost: scheelt MB ook weer ontwikkelingskosten. Ze kunnen feitelijk hetzelfde blok in het halve gamma leggen, met een andere turbo en software.

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              22 april 2019 om 19:57

              @posthumus: deze AMG heeft een gans anders blok dan de 35 AMG en daaronder, en wordt ook in geen andere modellen gebruikt (CLA/GLA zelfde model, andere variant)…

              Login om te reageren
          • BaRa zegt

            22 april 2019 om 19:45

            @ghost: dan zijn ze beter af met het elektrificeren van hun vloot. Als we de nostalgie even buiten beschouwing laten, dan volstaat elektra voor 99% van alle autogebruikers. Natuurlijk zal Duitsland iets moeten doen aan z’n bruinkoolcentrales (onder andere). Maar als we naar een aardkloot zonder vervaldatum willen, dan is er geen andere keuze.

            Login om te reageren
            • theblazerunner zegt

              23 april 2019 om 00:58

              @BaRa: Maar dan ondertussen wel veel te veel vlees blijven eten, goedkoop vliegen naar Frankrijk of Duitsland en scheepvaart op stookolie door laten kachelen …

              Login om te reageren
    • posthumus zegt

      22 april 2019 om 18:48

      @sirprize: Yo, maar wel met een dikke spoiler ;-)

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      22 april 2019 om 19:09

      @sirprize: Ben ook eerder fan van een 5, 6, 8, 10 pitter maar in deze klasse vind ik het prima.

      Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      23 april 2019 om 00:00

      @sirprize: boeien, 5 en 6 cilinders in deze categorie zijn vaak minder goed in het bochtenwerk.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      23 april 2019 om 09:34

      @sirprize: had je liever een A-klasse gehad met V8 voor 100.000,-? Wat denk je zelf

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        23 april 2019 om 09:39

        @Gulli: overdrijven is ook een kunst. BMW levert toch ook compacte 6-cilinders? Met de F1-kennis van Mercedes zou het vrij eenvoudig moeten zijn om een zuinige en betrouwbare compacte V6 te bouwen.

        Login om te reageren
        • hallokroket zegt

          23 april 2019 om 22:04

          @sirprize:
          Een zes-in-lijn is niet echt compact.
          Een V6 is dat wel, maar Mercedes stapt daar net van af als ik het goed heb.

          Login om te reageren
  3. sezzz34 zegt

    22 april 2019 om 18:46

    Toont foto met gecamoufleerde front, titel = A classe zonder camouflage…

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      22 april 2019 om 19:27

      @sezzz34: er staat “bijna zonder”

      Login om te reageren
  4. janmetdelangeachternaam zegt

    22 april 2019 om 18:46

    Best idioot als je erover nadenkt dat de e9x m3 van een paar jaar geleden rond de 420pk heeft

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      22 april 2019 om 21:06

      @janmetdelangeachternaam: Dit is toch gewoon een M3? Alleen dan een klasse lager: de M1 van mercedes. Niet zo gek dat die jaren later op ongeveer hetzelfde vermogen uit komen.

      Login om te reageren
      • ozzytrk zegt

        24 april 2019 om 02:32

        @vondick: A klasse kan je vergelijken als een bmw M2

        Login om te reageren
  5. baklava zegt

    22 april 2019 om 18:47

    2 liter met 420 pk. Als je 50.000 km rijdt, kan ie naar de schroot.

    Toch veel leuker met 200pk en minder gewicht?

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      22 april 2019 om 18:52

      @baklava: Het zal je nog verbazen hoe lang dat heel blijft. Pk/gewicht ben ik dan weer wel met je eens.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      22 april 2019 om 19:20

      @baklava: Stuur anders eens een brief naar Mercedes om te vragen of ze hem goed getest hebben.

      Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      22 april 2019 om 19:20

      @baklava: een 1.0 3 cilinder met 200pk bedoel je?

      Login om te reageren
    • vroom11 zegt

      22 april 2019 om 19:34

      @baklava: 2l VAG S3 blokje met 370pk ging bij mij easy 120k mee. DSG ook trouwens. Geen groot olie verbruik en iets van 9l/100km benzine. Veel
      Autobahn en thuis in de bergen. Als je ze gewoon goed warm rijdt en afkoelt, gaat het eezy lang mee…

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        23 april 2019 om 01:02

        @vroom11: 120k kan ik nou niet bepaald lang noemen. Als auto’s vandaag de dag ‘beter gebouwd’ worden, vind ik dat alles wat niet minstens 300k mee kan, ondermaatse goedkope troep.

        Login om te reageren
        • vroom11 zegt

          23 april 2019 om 23:50

          @theblazerunner: huh? Ik heb geen idee hoeveel km‘s het autootje nu heeft gereden? Bij mij ging ie in de verkoop na 120k… ga er idd ook van uit dat ie nog probleemloos rond rijdt… ?

          Login om te reageren
    • BaRa zegt

      22 april 2019 om 19:46

      @baklava: hangt er maar vanaf hoe dat blok gebouwd is. Het blok in de originele Supra kan ook geschifte vermogens leveren, zonder dat de zuigers door het blok heen vliegen.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      22 april 2019 om 19:49

      @baklava:

      Ach, op constante snelheid gebruik je amper 75pk om dat ding op 130km/h te houden. Het is niet zo dat je constant gebruik maakt van 200,300 of 400pk.

      Login om te reageren
  6. gandini zegt

    22 april 2019 om 18:51

    Die achtervleugel lijkt er wel erg opgeplakt zeg, dat hadden ze designtechnisch wel wat mooier mogen oplossen…

    Verder trouwens wel een heerlijk dikke hot hatch zeg!

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    22 april 2019 om 18:57

    De A44 lijkt me een geweldig apparaat,

    Maar hier zal hij waarschijnlijk in prijsklasse terecht komen waar ook een hele hoop ander leuk spul voor te krijgen is.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 april 2019 om 18:58

      @moveyourmind: *A45

      Login om te reageren
  8. carsofnl zegt

    22 april 2019 om 18:58

    Thanks voor de credits. Moet mn naam nog veranderen naar dcn maar dat lukt niet :(

    Login om te reageren
  9. cortinaracing zegt

    22 april 2019 om 19:00

    Duuuuuuurt lang

    Login om te reageren
  10. jeroenwz zegt

    22 april 2019 om 19:01

    Echt? Ruim 400 pk? En dan natuurlijk begrensd op 250 km/uur! Tenzij je de AMG package neemt of zoiets. Dan kan je ineens 280 of misschien wel 290 per uur.
    Mijn reactie: nou en? Waar kan je dat in vredesnaam halen? Wanneer houdt deze waanzin met “ik kan veel verder piesen dan jij!” nu eindelijk eens op? Het interesseert me steeds minder dat soort vermogens en geeft voor mij alleen het onvermogen aan van fabrikanten om met leuk sturende auto’s te komen die niet 400+ pk nodig hebben als USP…
    Echt, ik heb 10x zo lief een derdehands Elise, Mazda MX5 NA of iets anders simpels dan zo’n vol met elektronica gedouwd bom(metje) met (naar mijn mening) te veel vermogen om te kunnen gebruiken op de openbare weg.
    Echt: je hoeft geen 250+ te rijden om lol te hebben.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      22 april 2019 om 19:08

      @jeroenwz: uit uitgebreid onderzoek blijkt dat jij niet tot de doelgroep behoort.

      Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        22 april 2019 om 21:41

        @sirprize: dat had ik je zo ook kunnen vertellen hoor. Misschien had je het zelfs al kunnen lezen in mijn reactie. Maar goed, jij hebt een diepgaand onderzoek laten uitvoeren.

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          22 april 2019 om 21:41

          @jeroenwz: ghehehe..

          Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      22 april 2019 om 19:12

      @jeroenwz: als je geregeld in duitsland komt dan is het toch wel aangenaam om comfortabel en vlot de 200-240 aan te kunnen tikken. Heb je daar nou 400 pk voor nodig? Nee, zo’n 300 en een beetje is dan ook wel voldoende. Daar heb je dan ook de a35 voor. Dit is gewoon de overtreffende trap, een bruikbare auto die ook zn mannetje staat op het circuit.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        22 april 2019 om 19:48

        @towi1989: bijzonder vermoeiend om zo snel te rijden over langere afstanden. Been there, done that (met een 911). Cruise control aan op 130 en je komt er ook wel.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          23 april 2019 om 00:44

          @BaRa: je moet het ook niet nonstop rijden, dan is de lol er ook zo van af. Maar even tussendoor de 300 aantikken is wel lekker hoor.

          Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        23 april 2019 om 06:56

        @towi1989: Ook als je met 260 in Duitsland aan komt rijden komen er genoeg idioten willekeurig maar links. Ik vinden iig niks meer aan 200+. Het is het me niet waard.

        Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      22 april 2019 om 19:21

      @jeroenwz: wat een zeurkous:-)

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      22 april 2019 om 21:18

      @jeroenwz: Amen!

      Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      23 april 2019 om 00:04

      @jeroenwz: de auto’s die jij opnoemt bekoren mij niet, ik behoor duidelijk tot de hot hatch doelgroep van Mercedes (alleen kwa budget niet)…

      Login om te reageren
  11. eirmakk zegt

    22 april 2019 om 19:21

    Die Bmw m8 is lekkerder.?

    Login om te reageren
    • cedio911 zegt

      23 april 2019 om 00:10

      @eirmakk: eindelijk iemand die het gezien heeft!!

      Login om te reageren
  12. str8six zegt

    22 april 2019 om 19:33

    Tja, dat spoilertje hè..

    Login om te reageren
  13. Onehp zegt

    22 april 2019 om 20:03

    380pk of 420pk, niet echt boeiend. Hoe het stuurt, des te meer. Ik zie op de foto’s duidelijk bredere velgen en banden als voorheen, een veel negatieve camber vanvoor. Als dit zo in productie gaat, wordt dit echt een circuitbeest…
    Heel misschien geïnteresseerd in de CLA SB versie…

    Login om te reageren
  14. basr32 zegt

    23 april 2019 om 21:47

    Dat zal ook wel heel lang heel blijven.

    Login om te reageren
  15. ozzytrk zegt

    24 april 2019 om 02:33

    A klasse blijft een wijven auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North