• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 11 moderne Pininfarina ontwerpen zijn schandalig lelijk

Auteur: willeme, gepost 22 april 2019 om 21:00 – 49 Reacties

Ferrari California


Jazeker, ook Pininfarina heeft weleens een offday.

Italianen kunnen over het algemeen goed ontwerpen. Het zit hen in het bloed. Zolang het er maar goed uitziet, dan is er niets aan de hand. Dat het letterlijk pijn doet Italiaanse kleding te dragen, doet daar niets aan af. Het gaat om de uitstraling. En kijk naar alle trouwe Alfa Romeo-, Maserati- en Lancia-eigenaren hier in Nederland: dankzij hen zien de vluchtstroken er altijd heel erg fraai uit.

Designhuizen die zich specialiseren in het ontwerpen van auto’s moeten wel de mooiste producten afleveren, toch? Nou, nee, dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. Tijdens de special van enkele weken geleden waren er lezers die de Peugeot 1007 een lelijke auto vonden, maar die auto is slechts het topje van de spreekwoordelijke ijsberg.

Pininfarina logo '19

De Peugeot 1007 is ondanks zijn Franse roots ontworpen door Pininfarina. Pininfarina geldt als een van de meest bekende Italiaanse designhuizen en carrossiers. Het repertoire van de Italiaanse studio barst uit zijn voegen van fraaie auto’s. Echter, ze hebben in het recente verleden ook wat drollen afgeleverd. Dit zijn 11 voorbeelden:

Mitsubishi Pajero Pinin ’99
Op zich had Mitsubishi hier een heel slim idee. Waarom ook niet de stoere eigenschappen van de mega-succesvolle Pajero overbrengen op een veel kleinere auto? Het autootje kreeg een kleine motor en compacte afmetingen, waardoor hij in theorie interessant moest zijn voor de Japanse en Europese markt. In werkelijkheid kwam de auto eigenlijk te vroeg op de markt, net als de Honda HR-V. De Pajero Pinin was vrij duur en, voor dat bedrag, niet voldoende verfijnd. Overigens was het basisdesign níet van Pininfarina, maar kwam het van Mitsubishi zelf. De Europese varianten werden lichtjes bijgepunt door het designhuis. De reden dat deze Pajero de naam van de Italiaanse grootmeester draagt, is desondanks vrij eenvoudig te verklaren: van 1999 tot 2004 rolden er maar liefst 68.555 exemplaren van de band in Turijn.

Mitsubishi Pajero Pinin '99

Hyundai Matrix ’01
Toegegeven, bovenstaande Pajero kunnen we dus niet geheel aan Pininfarina toerekenen. Met de Matrix kunnen we dat daarentegen wel. Deze auto komt namelijk “van de maestro himself” – althans, zo beweerde de folder. Grote kans dat een kansloze stagiair de opdracht kreeg. An sich was de Matrix niet eens zo’n verkeerde auto. De op de Hyundai Lantra gebaseerde ‘Midi-MPV’ was helemaal van zijn tijd en de prijzen waren zeer schappelijk, maar een typisch Pininfarina-ontwerp was het niet. Met name het verschil in hoogte bij de deuren en de carosseriestijlen zijn op zijn zachtst gezegd opvallend. Er is ook een soort ‘Gandini’-wielkast, maar dan aan de voorkant. Het is een groot mengelmoesje van Aziatische en Europese stijlen. Zelfs na de facelift was de Matrix nog altijd hondslelijk.

Hyundai Matrix '01

Daewoo Tacuma ’01
Je zou denken dat Pininfarina het na de Matrix wel gezien had met Zuid-Koreaanse Midi-MPV’s, maar niets is minder waar. Rond dezelfde periode kwam namelijk de Daewoo Tacuma op de markt. Ook dit was een Renault Scénic-interpretatie zonder de charme, het comfort óf de restwaarde. Het ding blonk absoluut nergens in uit, behalve goedkoop zijn. De Tacuma bleef erg lang leverbaar in Nederland; tot 2009 kon je je leven verrijken met een heuse Chevrolet Tacuma. Ontwerp-technisch was het waarschijnlijk precies waarvoor de Koreanen hadden betaald: niet al te veel.

Daewoo Tacuma '01

Ferrari 612 Scaglietti ’04
Nu beginnen we ons op glad ijs te begeven, want hoe kunnen we in hemelsnaam de 616 Scaglietti een lelijke auto noemen? Goede vraag. Uiteindelijk is de 612 Scaglietti uitgegroeid tot een zwaan. De laatst geproduceerde exemplaren waren het fraaist. Helaas zijn juist die maar mondjesmaat geleverd. De eerste serie, daarentegen, werd veelal in verkeerde kleuren gespoten en voorzien van véél te kleine wielen. Afzonderlijk zijn de details werkelijk bloedmooi, maar het geheel komt geknutseld over. Zeker in het geel doet ’t apparaat pijn aan de ogen.

Ferrari 612 Scaglietti '05

Peugeot 1007 ’05
Daar is ‘ie: de auto die ons het idee gaf voor dit lijstje. De Peugeot 1007 mag met recht een van de lelijkste auto’s aller tijden worden genoemd. Hij ziet eruit als een rijdende telefooncel en dat is geen compliment. Aan de andere kant: had Pininfarina hier wel een keuze? De keiharde eis was namelijk dat er twee enorme schuifdeuren in moest komen, en dan zit je nu eenmaal vast aan hele vreemde proporties, te meer omdat het een kleine auto moest worden die ook nog een hoge instap moest bieden. Tsja, dan wordt het zelfs voor de Italianen een taak van ongelooflijke proporties. Stel je voor hoe dit ding eruit gezien had als Zagato de opdracht had gekregen!

Peugeot 1007 '06

Mitsubishi Colt CZC (Z30) ’06
Uiteindelijk is Pininfarina ook gewoon een bedrijf dat winst moet maken. Niet alles draait om de mooiste ontwerpen, alhoewel ze doorgaans slagen in deze uitdaging. Om geld in het laadje te krijgen, moeten dit soort designhuizen opdrachten binnenkrijgen voor kleinschalige productie. Vaak gaat het om speciale carroserievarianten. Te veel aantallen voor een fabrikant om de markt te negeren, maar te weinig om er een eigen productielijn voor op te zetten. Denk aan de Peugeot 406 Coupé, bijvoorbeeld. Aanvankelijk wilde Pininfarina Fiat lekker maken met een concurrent voor de 206 CC, maar daar had het merk geen oren naar. In plaats daarvan gaf het de Barchetta doodleuk nog een facelift. Jaren later werd het ontwerp uit de mottenballen gehaald en daarna zelfs verkocht aan Mitsubishi. Het hele verhaal over deze auto kun je HIER lezen.

Mitsubishi Colt CZC (Z30) '06

Ford Focus CC (DB3) ’08
De best rijdende auto in zijn klasse: de Ford Focus CC was het zonder enige twijfel. Het zegt alleen bijster weinig. Met hun enorme klapdaken zagen de auto’s in deze klasse er niet alleen uit als badkuipen, ze reden precies zo! In principe was het onbegonnen werk om hier wat van te maken. De Focus CC kreeg een enorm lange en hoge kont, om het dak weg te kunnen klappen. Daarbij moest de auto plaats bieden aan vier mensen (en hun bagage) en mocht hij niet te duur worden. Na de facelift werd het nog erger en kreeg de Focus CC een front dat totaal niet overeenkwam met de achterkant. Pluspunt: als je een praktische en (relatief) goed rijdende cabrio voor weinig geld zoekt, tegenwoordig zijn ze (bijna allemaal) lekker goedkoop!

Ford Focus CC '06

Ferrari California ’08
Jazeker, we hebben gewoon nog een Ferrari in de lijst gezet. Hoewel de California met recht een draak van een auto genoemd mag worden, zal ons gezeur en gezever over het uiterlijk Ferrari totaal niet deren: voor het merk was het een bijzonder belangrijke auto. Dit was het design dat de betalende klanten konden waarderen dat was uiteindelijk hetgeen dat telde. Toch was het simpelweg teveel: die relatief smalle koets, die veel te grote koplampen, die dubbele achterlichten, die Lexus-style uitlaten, die enorme bochel achterop. We kunnen zo nog even doorgaan, maar u begrijpt: het was het allemaal nét niet. Gelukkig kwam het goed. Met de California T wist het designhuis bovengenoemde problemen behoorlijk netjes op te lossen. De opvolger, de Portofino, is misschien wel de mooiste auto die Ferrari op dit moment in de aanbieding heeft.

Ferrari California '08

Hafei Grand Overlord ’09
Omdat in China niet alle merken een designtaal hebben, wordt er relatief veel gekopieerd. Men weet immers niet beter. “Zo moet een auto er toch uitzien?” In het geval van de Hafei Grand Overlord kunnen we er heel veel over klagen, maar het simpele feit is wel dat we moeten waarderen wat ze hebben gedaan. In plaats van Europese designhuizen te kopiëren, huurden ze er een in. Jammer genoeg is het resultaat er niet altijd naar en dat is ook met deze Grand Overlord het geval. Dit komt met name door het feit dat het een klein busje moest worden met plaats voor een hoop inzittenden.

Hafei grand overlord '09

Bolloré Bluecar ’11
De Mercedes-Benz A-Klasse moest een van de meest vooruitstrevende auto’s in zijn klasse worden. De auto was voorzien van een dubbele bodem en kon zo relatief eenvoudig geschikt gemaakt worden voor alternatieve aandrijflijnen. Daar kwam het echter nooit van. Ook waren de verkoopcijfers te laag, waardoor als gevolg de derde (en nu ook de vierde) generatie A-Klasse qua layout vrij conventioneel zijn geworden. De Bolloré Bluecar is een Frans alternatief voor deze auto. In Parijs, Lyon en Bordeaux zie je ze geregeld rijden. Het idee is simpel, je hebt een abonnement en als je er eentje ziet en nodig hebt, kun je hem pakken. Vervolgens drop je ‘m weer als je zonder auto verder kunt. Om de auto een unieke uitstraling te geven, kreeg Pininfarina de opdracht een aparte creatie te maken van de A-Klasse. Oordeel zelf over het resultaat.

Bolloré Bluecar '11

Chery J3 (M12) ’11
China is een land waar sommige bevolkingsgroepen voor het eerst te maken krijgen met het fenomeen ‘automobiel’. Wij Europeanen kunnen nogal snobistisch zijn, maar liever een uiterst saaie hatchback dan een oude fiets, toch? Zo moet je de Chery J3 een beetje zien. Het is allemaal antieke techniek en het ontwerp lijkt uit 1995 te stammen – en toen al was het geen hoogstandje! De auto heeft een hoog ‘Daewoo Lanos’ gehalte en dat is waarschijnlijk volkomen terecht. Houd er wel rekening mee dat de Chery J3 groter is dan een Golf, maar minder kost dan een Polo.

Chery J3 (M12) '11

Meer lezen? Deze 11 Zagato-ontwerpen zijn ook bijzonder lelijk!

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari SF-90 Special Edition
    Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood
  • Pininfarina Battista
    Eerste Pininfarina Battista van klant heeft Nederlands tintje
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

1007, 612, bollore, Cabrio, california, chery, colt, Daewoo, Ferrari, focus, Ford, Hyundai, lijstjes, matrix, Mitsubishi, pajero, Peugeot, pininfarina, scaglietti

Vorig bericht: « Haast nieuwe Pagani Huayra kost “maar” 3 miljoen euro
Volgend bericht: Subaru WRX-rijder verliest motor én uitlaat bij crash »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    22 april 2019 om 21:08

    De California is niet lelijk.

    Login om te reageren
    • honeyhanger zegt

      22 april 2019 om 21:11

      @boomhauwer: De California is lelijk.

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        22 april 2019 om 22:25

        @honeyhanger: dan mag de Maserati GranCabrio ook wel in dit lijstje. Zeker met de kap dicht echt niet fraai.

        Login om te reageren
      • vondick zegt

        22 april 2019 om 23:15

        @honeyhanger: Nope, een van de weinige Ferrari’s die ik eindelijk wel mooi kon vinden. De rest was wel tof maar allemaal niet echt mooi. California wel. Jammer dat ze het met de T weer hebben verprutst.

        Login om te reageren
    • baklava zegt

      22 april 2019 om 21:11

      @boomhauwer: klopt. Hij is afschuwelijk. Lelijkste ferrari ooit gebouwd.

      Login om te reageren
      • chills zegt

        22 april 2019 om 21:37

        @baklava: vergeet de Mondial niet.

        Login om te reageren
        • baklava zegt

          22 april 2019 om 22:50

          @chills: De mondial is een plaatje vergeleken met de california

          Login om te reageren
    • dees zegt

      22 april 2019 om 21:12

      @boomhauwer: Inderdaad, heeft echt niets in dit lijstje te zoeken.

      Login om te reageren
    • steiger zegt

      22 april 2019 om 21:13

      @boomhauwer: Smaken verschillen. Ik vind die achterkant echt verschrikkelijk lelijk.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      22 april 2019 om 21:14

      @boomhauwer: Misschien is het zelfs de lelijkste. Bij de meeste ontwerpen moest Pininfarina er het beste ervan maken (zoals omschreven in de teksten). Met de California zou je er nog iets moois van moeten kunnen maken. De California T bewijst dat des te meer ;-).

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        22 april 2019 om 22:51

        @willeme: Die is juist minder mooi geworden. En de Portofino nog minder…

        Login om te reageren
    • amg9000 zegt

      22 april 2019 om 21:30

      @boomhauwer: De California is lelijk. Maar de California T niet

      Login om te reageren
    • frank2b zegt

      22 april 2019 om 21:59

      @boomhauwer: Zo is het. Er is gewoon niks mis met Lexus-style uitlaten.

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        23 april 2019 om 09:58

        @frank2b: wie kwam er eigenlijk eerst daarmee? Ferrari of Lexus? Beide brachten dit design van uitlaat uit in 2008 want zo oud is de California ondertussen.

        Login om te reageren
        • frank2b zegt

          24 april 2019 om 09:40

          @boomhauwer: De samenwerking tussen fabrikanten is altijd een mistig verhaal …

          Login om te reageren
  2. mopar zegt

    22 april 2019 om 21:13

    Pininfarina is een van die stylinghuizen wiens (moderne) creaties dikwijls of prachtig of gewoon hondslelijk zijn. Zit erg weinig tussenin. Ik snap dat er winst gemaakt moet worden maar dat je als befaamd ontwerpbureau geassocieerd wil worden met iets als die Bolloré Bluecar bus is iets dat er bij mij gewoon niet in gaat.

    Login om te reageren
  3. posthumus zegt

    22 april 2019 om 21:13

    De Samsung SGH-N400 mag ook wel in dit rijtje :-)

    Login om te reageren
  4. kle500 zegt

    22 april 2019 om 21:20

    Die 612 snap ik niet, zelfs in dit geel een fraaie wagen. Velgjes mogen wat groter, maar dat is geen onoverkomelijk probleem.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      22 april 2019 om 22:23

      @kle500: Kleine velgen is niks mis mee, 19 inch onder een 318 dat is pas geen gezicht.

      Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    22 april 2019 om 21:26

    Grand overlord is wel een fantastische naam. Maar niet voor zo’n fantasieloos busje. De Scaglieti is in de juiste kleur echt wel fraai. in metallic blauw en cognac interieur, met de juiste maat zilveren wielen echt een fraaie GT.

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    22 april 2019 om 21:26

    Is het niet een kwestie van geld? Hoe meer geld, hoe meer tijd voor een goed, overdacht design.

    Login om te reageren
  7. volvaudi zegt

    22 april 2019 om 21:28

    Wat een bak subjectiviteit. Die Ferrari’s horen echt niet in dit rijtje, zeker die 612 niet. Die California vind ik van voren gaaf, ze hebben alleen de remlichten verkeerd ontworpen.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      23 april 2019 om 09:57

      @volvaudi: komt door de Amerikanen. Daar moeten de remlichten op een vast deel van de auto zitten en niet op een bewegende “deur”.

      Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    22 april 2019 om 21:30

    Normaliter kan ik de artikelen van Willeme zeer waarderen maar een mening als waarheid verkondigen vind ik een beetje eng…over smaak valt niet te twisten…

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      23 april 2019 om 19:27

      @maarten020: tsja, het is een blog tenslotte. Dan mag dat.

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        24 april 2019 om 09:59

        @danmar: haha..touche..eens ;-)

        Login om te reageren
  9. shibby zegt

    22 april 2019 om 21:38

    “dankzij hen zien de vluchtstroken er altijd heel erg fraai uit.”, prachtig verwoord!

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    22 april 2019 om 21:48

    @Willeme: Wacht even. De Portofino is toch ontworpen door het Ferrari Styling Centre onder leiding van Flavio Manzoni?

    Login om te reageren
    • mvdd zegt

      23 april 2019 om 09:43

      @Edge: Hij zegt toch ook niet dat Pininfarina die ontworpen heeft?

      Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    22 april 2019 om 21:51

    Conclusie: het ontwerpen van een cabrio met harde kap is zo simpel nog niet.

    Login om te reageren
  12. frank2b zegt

    22 april 2019 om 21:55

    Er is een opvallende gelijkenis in raamlijn, grille en koplamppartij te zien bij de Ferrari 612 Scaglietti ’04 en de Deawoo Tacuma….

    Login om te reageren
  13. MAB zegt

    22 april 2019 om 21:57

    612 ga je met de tijd steeds mooier vinden.

    Login om te reageren
    • dper4mance zegt

      22 april 2019 om 22:32

      @mab: helaas wordt niemand oud genoeg voor zoveel “met de tijd”

      Login om te reageren
  14. dper4mance zegt

    22 april 2019 om 22:32

    De Ferrari Sergio mist nog in het lijstje. Is ook echt niet om aan te gluren…

    Login om te reageren
  15. sezzz34 zegt

    22 april 2019 om 22:46

    Ferrari’s zijn in de lijst geplaatst om voor commotie te zorgen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 april 2019 om 10:22

      @sezzz34: Nee. Juist met die Ferrari’s is het juist makkelijk om er wat moois van te maken. Wat dat betreft zijn de Hyundai Matrix en Daewoo Tacuma VEEL mooier. Ze voldeden aan de eisen van de fabrikant (ruim, hoog, goedkoop te produceren). Zo’n Ferrari konden vrij onpraktisch zijn en peperduur om te fabriceren. Daar hadden ze beter hun best op kunnen doen. De 612 is uiteindelijk iets fraaier geworden naarmate de tijd vorderde, maar die California niet ;-)

      Login om te reageren
  16. karaya zegt

    22 april 2019 om 22:52

    Vind de 612 één van de mooiste Ferrari’s van de laatste decennia.

    Grote klassieke GT in de geest van de Ferrari’s uit de jaren ’60.

    Je had beter de 456 erbij kunnen zetten, verwijfd ontwerp heb ik dat altijd gevonden.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      23 april 2019 om 06:31

      @karaya: het gaat hier niet om lelijke Ferrari’s maar om mislukte ontwerpen van Pinin.

      Login om te reageren
  17. jpsienen zegt

    22 april 2019 om 22:52

    Brrrr wat blijven die Colt en Focus CC’s toch onaangluurbare apparaten… De Bolloré lijkt een zware rip-off van de 107/ C1/ Aygo btw

    Login om te reageren
  18. jerry1950 zegt

    22 april 2019 om 23:02

    “Over smaak valt niet te twisten!”

    Login om te reageren
  19. snowbird zegt

    23 april 2019 om 03:22

    @willeme….He vreemd dat we allemaal dezelfde smaken moeten hebben volgens @willeme . Ferrari 612 is lelijk… andere auto’s lelijk…volgens @willeme…Duitse auto’s waarschijnlijk altijd mooi…want ja Duits…beter is er waarschijnlijk niet volgens @willeme. “Mooi al die banaan- Mercedessen”….Tesla mooi…ja want Tesla…enzovoort. Gelukkig …smaken verschillen. Het is juist goed dat er verschillende designs op de weg zijn. Laat de marktwerking z’n werk maar doen. Dan kan iedereen happy zijn.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 april 2019 om 10:16

      @snowbird: Dude… het is mooi weer buiten :-D. Geniet!

      Ik heb geen voorkeur voor een auto uit een bepaald land. Zeker niet als het aankomt op ‘design’. Ik vind het lief van je dat je mij vier keer benoemd, maar het is natuurlijk kolder.

      Pininfarina heeft over de afgelopen jaren bijna alleen maar schitterende auto’s gemaakt. Deze 11 waren minder geslaagd. Uiteraard is het een smaakkwestie, daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar roepen dat ik ‘Duits’ en ‘Tesla’ qua design het mooiste vind, is natuurlijk niet waar.

      Login om te reageren
      • snowbird zegt

        23 april 2019 om 16:10

        @willeme: Haha, OK we genieten van het weer…uiteraard. Ik wou alleen maar zeggen dat sommige modellen / designs misschien vandaag de dag niet helemaal je smaak zijn maar soms denk je jaren later als je een bepaalde auto tegenkomt…”eigenlijk is dit best heel mooi”….zo’n 612 heeft dat denk ik maar ik ben ook een grote fan van de bijvoorbeeld 365 GT4, 400 en 412. Mijn persoonlijke mening. En nu ik al een tijdje niet meer in Europa woon is foto van een Citroen CX Turbo bijvoorbeeld ook iets wat mij best blij kan maken. Of wat dacht je van een Mitsubishi Sapporo . Een beetje apart design hoeft niet verkeerd te zijn…uiteraard tot op zekere hoogte.. Waar ik vroeger als “teenager” eigelijk niks om gaf….geef het wat tijd is misschien het antwoord. Happy Easter !

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          23 april 2019 om 16:13

          @snowbird: Groot gelijk! Ik ben zelf een enorm groot fan van de 612, persoonlijk. Voor mij is het de laatste klassieke GT van Ferrari. Echt heel erg mooi vind ik ‘m niet, maar wel zeer interessant. Een lelijk auto vind ik zeker wat hebben. Zoals die Sapporo bijvoorbeeld. Geen standaard schoonheid, maar ik kijk altijd een keertje extra om als er zoiets voor bij komt rijden. Afwisseling maakt het wel leuker. Alleen maar mooie auto’s heb je ook niets aan ;-)

          Login om te reageren
          • snowbird zegt

            23 april 2019 om 16:22

            @willeme: +1

            Login om te reageren
  20. tmenges zegt

    23 april 2019 om 05:40

    Haha die focus cc, wat is die achterkant toch verschrikkelijk.

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      23 april 2019 om 06:31

      @tmenges: zusje van de Megane CC.

      Login om te reageren
  21. sirprize zegt

    23 april 2019 om 06:33

    @willeme typo: “616”

    Login om te reageren
  22. pa045 zegt

    23 april 2019 om 08:31

    Niet eens met de Pajero Pinin, Scagletti en de Matrix. Zeker de Matrix vind ik een prestatie. Een ontwerp van 18 jaar oud in dit segment welke ik er nog fris vind uitzien. Ik ken geen concurrent die dat beter deed.
    De rest is inderdaad niet veel soeps. En laat zien dat de CC constructie het grootste probleem is. Weinig ontwerpen met een stalen klapdak die de juiste verhouding achter heeft.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North