• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

OMG! AC Schnitzer BMW 3-serie V10 op LPG

Auteur: autoblogger, gepost 7 september 2007 om 11:53 – 68 Reacties

BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10


We zagen onlangs al het nieuws over een LPG-powered Hartge 1-serie, nu is AC Schnitzel aan de beurt. En aangezien de IAA groen is (zucht) zal de Duitse tuner een 3-serie coupé op LPG presenteren. Maar dat is niet alles, onder de kap vinden we namelijk de getunede V10 uit de M5/M6!

Deze V10 heeft een ACS-upgrade gekregen naar 552 pk en 540 Nm. Naast de 60-liter benzinetank ligt er ook een 80-liter gastank in de dreier. Er kan op elk moment gewisseld worden tussen LPG/benzine, en qua acceleratie maakt het volgens de Duitsers niets uit! De sprint naar de 100 km/u gaat in 4,5 seconden, de 200 km/u wordt na 13,9 seconden aangetikt. Pas als de teller rond de 320 km/u staat stopt de auto met trekken.

Dit geeft aan dat LPG een zeer interessante toekomst heeft, jammer dat onze oh-zo milieubewuste regering daar niet aan mee wil werken.

Alleen de bodykit is wat twijfelachtig, maar dat is slechts een kwestie van smaak. Zie hieronder voor meer afbeeldingen en de exacte specs…

Performance Upgrade:
Replacement of the standard engine by an upgraded M5/M6 engine with 406 kW / 552 HP and 540 Nm; Control Unit programming including Vmax increase; bivalent combustion, full sequential LPG system with two parallel switched 5-cylinder vaporizers and 80 litres-LPG fuel tank

Exhaust:
AC Schnitzer exhaust manifold system with special catalyst; sports rear silencer incl. tailtrim, centrally placed

Brakes:
AC Schnitzer 8-pot fixed calliper brake system on the front axle with brake discs in 374 x 36 mm (perforated/ventilated)
AC Schnitzer 4-pot fixed calliper brake system on the rear axle with brake discs in 350 x 24 mm (perforated/ventilated)

Chassis:
AC Schnitzer racing suspension, height adjustable
AC Schnitzer special sway bar, set

Wheels/Tyers:
AC Schnitzer Racing Wheels Type VI
front: 9,0J x 20“ with tyres 245/30 ZR 20
rear: 11,5J x 20“ with tyres 315/25 ZR 20

Bodywork:
AC Schnitzer special paintwork mineral green
AC Schnitzer bonnet with integrated air outlets
AC Schnitzer front skirt with integrated air intakes for brake cooling
AC Schnitzer fenders front with air outlets and chrome ribs, enlargement: 50 mm
AC Schnitzer fenders rear, enlargement 60 mm
AC Schnitzer indicators in diode technic
AC Schnitzer side skirts with integrated air intakes
AC Schnitzer rear skirt with integrated diffuser
AC Schnitzer rear roof wing with carbon centre part
AC Schnitzer boot lid with special separation edge

Interior:
AC Schnitzer 3-spoke sports airbag steering wheel “Evo“, Nappa leather
AC Schnitzer interior of bicolor leather, Nappa-Nubuk combination
AC Schnitzer interior panels painted in mineral green
AC Schnitzer instrument display with speedometer up to 330 km/h
AC Schnitzer racing seats
AC Schnitzer aluminium pedal set
AC Schnitzer aluminium foot rest
AC Schnitzer aluminium handbrake handle, black eloxed
AC Schnitzer aluminium cover for i-Drive-System, black eloxed
AC Schnitzer floor mats with GP 3.10 logo

BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10
BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10
BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10
BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10
BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10
BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10
BMW 3-serie AC Schnitzer GP3.10

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk
  • Dit is NIET de krachtigste BMW 3-Serie ooit

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, ac-schnitzer, BMW, iaa-2007, lpg, tuning

Vorig bericht: « Porsche Cayenne GTS officieel
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, stiksels (uitslag bekend) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jonas zegt

    7 september 2007 om 11:56

    Ok niet mooi dus, specs spreken natuurlijk boekdelen desondanks het een hippiewagen is

    Login om te reageren
  2. Arnold_GT zegt

    7 september 2007 om 11:56

    apart issie wel, maar om hem mooi te vinden?

    dat LPG vind ik wel een beetje zo zo… blijft apart om dat om zo’n auto te hebben

    Login om te reageren
  3. z1p zegt

    7 september 2007 om 11:58

    Die uitlaat is geil:D
    en die spoiler mag weg dan is ie echt mooi

    Login om te reageren
  4. Barry330cd zegt

    7 september 2007 om 11:59

    Wat een afschuwelijke en goedkoop ogende bodykit. Wel fijn dat op gas rijden ook met een potente motor onder de huif nu mogelijk is. Nu nog graag even de accijnsverhogingen ongedaan please.

    Login om te reageren
  5. frits zegt

    7 september 2007 om 11:59

    Zohee zelden zo’n lelijk ding gezien, Alleen to kontje is op zoals z1p zegt spoiler na erg mooi.

    Die voorbumper en velgen :kotssmile: en de kleur is ook niet je van het.

    Login om te reageren
  6. niek zegt

    7 september 2007 om 11:59

    Op de eerste foto zie hij er geslaagd uit, maar voornamelijk de achterkant (de voorkant is niet mijn smaak maar kan ermee door) trekt mij niet zo.

    Verder is een lpg sportauto natuurlijk een zeer intressant project. Krijgen we hier wellicht millieusubsidie op?

    Login om te reageren
  7. Greg zegt

    7 september 2007 om 12:01

    Damnit… wat een brede banden zitten daaronder zeg!! (onderste foto)

    Login om te reageren
  8. Bramzel zegt

    7 september 2007 om 12:05

    Die Schnitzer kits worden ook steeds lelijker, erg jammer. Interessante techniek, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  9. MJ zegt

    7 september 2007 om 12:07

    Lelijke bodykit, en die uitlaat is wel een beetje wannabe-Bugatti-Veyron. Die velgen zijn wel vet…:-D

    Login om te reageren
  10. Diek zegt

    7 september 2007 om 12:08

    Die body kit is niet alles, maar die uitlaat is echt fout (met de velgen trouwens)!!

    Motortuning btw. is altijd welkom. Ben alleen benieuwd waar ze die 80(!) liter tank voor LPG gelaten hebben, want die past vast niet meer in het reservewielcompartiment.

    Login om te reageren
  11. P@ zegt

    7 september 2007 om 12:10

    Dit is een mooie bodykit voor onze ‘medelanders’! Die kunnen hun bmw ook altijd zo mooi verkrachten.

    Overigens is de CSL uitgevoerde achterklep wel weer mooier dan wat bmw op zn testmule had.

    Login om te reageren
  12. sjaak lombok zegt

    7 september 2007 om 12:12

    hahaha dat F1 ding op t dak. geniaal.
    vind t wel een bliste bak. alelen loopt de voorkant iet wat te schuin af/ of op, ligt eraan hoe je t bekijkt;)

    Login om te reageren
  13. Alec zegt

    7 september 2007 om 12:14

    Die pijp in het midden…….
    briljant!

    Login om te reageren
  14. rvo zegt

    7 september 2007 om 12:17

    hehe die bodykit vind ik inderdaad ook 3 x niks, maar er zal vast een markt voor zijn. feit is dat die prestaties er niet om liegen!

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    7 september 2007 om 12:18

    Grappig. Ze voorzien de 3 serie coupe van een ontzettend lelijke bodykit en om het af te maken doen ze er die ook ontzettend lelijke M3 spiegels op.

    Ik vraag me af waarom? Waarom die V10 er in proppen als de gewone M3 met V8 al te zwaar is om echt sportief te zijn? Waarom die bodykit? Waarom LPG?

    Login om te reageren
  16. OWD zegt

    7 september 2007 om 12:18

    1 zo’n poepgat in het midden vind ik lelijk. doe mij maar 4 subtiele 80 mm pijpjes links en rechts, komt veel sportiever over.

    Login om te reageren
  17. skip zegt

    7 september 2007 om 12:24

    prachtige body

    Login om te reageren
  18. clijde zegt

    7 september 2007 om 12:25

    Ik vind hem best gaaf, de kleur mag spierwit, de voorbumper mag wat minder, oogt een beetje goedkoop. De specs. zijn natuurlijk waanzinnig.

    Login om te reageren
  19. MarcO zegt

    7 september 2007 om 12:28

    Tja .. BMW.. ’t blijft toch een merk dat onvervalst in de sjonnie merken top 3 vastgeroest zit. En dan hebben we hier te maken met de übersjonniebak.
    Maar begrijp me niet verkeerd: op motorisch vlak zijn de heren van BMW wereldklasse.

    Login om te reageren
  20. RenJie zegt

    7 september 2007 om 12:29

    OMG! :D

    Tupperware kitje, alles erop en deran! Hoewel.. De specs zijn inderdaad goed, maar dat icm met die “bodykit” vind ik het toch een beetje slapjes, zeker van AC Schnitzer

    Login om te reageren
  21. stefan zegt

    7 september 2007 om 12:29

    nee die veyron look-a-like exhaust vind ik maar nix doen er dan 4 of 6 straid out of the pipe exhaust :P

    Login om te reageren
  22. pelezinho zegt

    7 september 2007 om 12:31

    die uitlaat is zo fout, wa is er nou mooier dan de 4 uilaatpuipen vn M-model
    en de bodykit zou passen bij een supra of weetikveel maar niet op een bmw
    bmw mag geen sjonniemerk zijn :(

    Login om te reageren
  23. gilein brouwer zegt

    7 september 2007 om 12:34

    ik vind die achterkant juist wel mooi maar de rest van die bodykit kan bij het vullis

    Login om te reageren
  24. bmw power zegt

    7 september 2007 om 12:40

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  25. Wout_pel zegt

    7 september 2007 om 12:44

    @iedereen: Het speciale aan deze auto is nauurlijk de LPG installatie en niet de bodykit :( Dit laat zien dat LPG zeker een brandstof van deze tijd is en ook geschikt is voor performance cars. Niks “jammer van die LPG”. Milieuvriendelijkere brandstof is natuurlijk top.

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    7 september 2007 om 12:47

    Wout_pel heeft gelijk!

    Login om te reageren
  27. R zegt

    7 september 2007 om 12:56

    Volgens mijn kennis heeft LPG een lagere energiewaarde dan benzine. Hoe krijgen zij het dan voor elkaar om hier wel hetzelfde vermogen uit te halen. Daar ben ik toch echt zeer benieuwd naar!

    Login om te reageren
  28. Bender zegt

    7 september 2007 om 12:59

    @ Wout_pel je neemt de woorden uit m’n mond!

    Login om te reageren
  29. De la marche zegt

    7 september 2007 om 13:00

    hoe is da mogelijk, als ik bij mijne maat zijne chevy de LPG uitzet en op naft ga, voel ik een groot verschil van kracht dat toeneemt, dus lijkt het mij niet logisch dat men het zelfde krijgt

    Login om te reageren
  30. mattie zegt

    7 september 2007 om 13:01

    wel jammer van die lpg. Want nu is de auto zwaarder geworden en heb je minder ruimte in de kofferbak. De actieradius wordt zo wel extreem groot. Zou zelf liever voor bio-ethanol gaan, geeft meer vermogen, is CO2 neutraal en je hebt geen extra brandstof tank nodig.

    Login om te reageren
  31. Biel zegt

    7 september 2007 om 13:01

    hah! Schnitzel! LOL

    Login om te reageren
  32. Henk Timmer zegt

    7 september 2007 om 13:08

    in het zwart mag die wel komen :)

    Login om te reageren
  33. Racer X zegt

    7 september 2007 om 13:09

    AC Schnitzel, hahahaha!

    Ik dacht dat LPG voor vermogensverlies zorgde in vergelijking met benzine?

    Login om te reageren
  34. Erik zegt

    7 september 2007 om 13:19

    Helemaal de weg kwijt, die Schnitzels… dit is echt een gevalletje ‘jammer’.

    Login om te reageren
  35. MrSelected zegt

    7 september 2007 om 13:21

    @Racer X: Tegenwoordig niet meer.

    Schnitzel heeft een mooie manier om met een dure auto goedkoop te rijden gevonden..

    Login om te reageren
  36. Rvh zegt

    7 september 2007 om 13:45

    hmmm niet echt geweldig mooi ofzo..maar die velgen!!!! jummie : )

    Login om te reageren
  37. bramwillemse zegt

    7 september 2007 om 13:53

    van neus tot (veel te grote) staart is ie lelijk.. De kleur staat ‘m ook totaal niet, geef ‘m dan een feloranje kleur oid, dan heb je tenminste nog een leuke kleur om tegenaan te kijken (met zonnebril op, of beter: oogkleppen).

    tsja.. schnitzer heeft nog altijd niet echt een gevoel voor stijl…

    Login om te reageren
  38. Jos zegt

    7 september 2007 om 13:55

    ik vind hem wel erg bruut! Met LPG is het brandstofverbruik nog enigszins te betalen

    Login om te reageren
  39. Vic zegt

    7 september 2007 om 14:00

    Brute bak hoor! Alleen de voorkant is wat minder..

    Login om te reageren
  40. Oul@ zegt

    7 september 2007 om 14:10

    Ik denk dat het meer met de kleur van de bodykit te maken heeft.
    Als je deze in het zwart zo neerzet is hij misschien nog steeds niet mooi maar misschien dragelijker om te zien.
    Daarnaast zijn de specs wel GRUUW. Om op Aardpuf zo hard te gaan is wel gezellig natuurlijk

    Login om te reageren
  41. Rogue zegt

    7 september 2007 om 14:30

    “Pas als de teller rond de 320 km/u staat stopt de auto met trekken.”

    Maar de bestuurder niet! :P

    Login om te reageren
  42. Luc zegt

    7 september 2007 om 14:48

    waar kan ik kotsen, trouwens hoezo we hebben even bij opc afgekeken met de uitlaat

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    7 september 2007 om 14:58

    Ooit vond ik AC Schmitzer de beste mooiste (whatever) tuner voor een BMW en dan heb ik het over de E30 periode.

    ……maja dat was dan ook een tijd geleden…..

    Login om te reageren
  44. Johan zegt

    7 september 2007 om 15:00

    Geef mij maar de looks van een gewone M3 met dit blok,

    Login om te reageren
  45. Eric zegt

    7 september 2007 om 15:25

    Wat me tegenzit is de antenne op het dak en de niertjes in de voorste wielkasten.
    Deze wagen zou beter staan in BMW-blauw en nog beter met mijn nummerplaat erop.

    De wielkasten zijn zoals bij de nieuwe RS6 van Audi en daar is niks verkeerd aan!!!

    Login om te reageren
  46. nick zegt

    7 september 2007 om 15:33

    die uitlaat is vreselijk verkeerd, doe dan 2 dikke pijpen aan elke kant, daar word de auto veel breder door, en dat spoilertje ziet er niet uit
    doe er dan gwoon een op de kofferbak, dat vind ik veel mooier, maar dat blijft mijn mening

    Login om te reageren
  47. danny zegt

    7 september 2007 om 15:57

    LPG is schoon, mileuvriendelijk, alleen maar voordelen en zet je dan zo een installatie in je auto gaat de hele motor en kleppengedoe naar de haaien
    daar moeten ze toch iets aan doen !

    Login om te reageren
  48. Antoon zegt

    7 september 2007 om 16:18

    Jammer van die vleugeltjes aan de antenne en de rare manier van opleggen van die zijverbreders. Als ze dat vloeiend vanaf de deur en op de heuplijn hadden gedaan had het er een stuk beter uitgezien. Voor de rest mag ie zo voor de deur.

    En idd het motorblok op LPG is goed, alleen vraag ook ik me af hoe ze er hetzelfde vermogen uithalen als met benzine. Iemand een idee??

    Login om te reageren
  49. R. zegt

    7 september 2007 om 16:23

    probeer aub een 3-serie niet op een bugatti te laten lijken!(achterkant)

    voor de rest>mooi

    Login om te reageren
  50. Xemurai zegt

    7 september 2007 om 16:28

    Pfff… TE mooi gewoon! Heeft iemand een vid van dees?

    Login om te reageren
  51. johan zegt

    7 september 2007 om 16:41

    vette voorkant, vette achterkant (vooral de uitlaat!!) en heeeeelllllllleeeee mooie velgen!!

    Login om te reageren
  52. Adriaan zegt

    7 september 2007 om 17:41

    V10 NICE! LPG, jammer..

    vind de bodykit minder geslaagd.. en die velgen kan je beter onder je 700pk skyline of supra zetten ipv deze bmw…

    Login om te reageren
  53. F430Rijder zegt

    7 september 2007 om 17:51

    Over 10 jaar is dit sjonnie-wagen nummer 1 wat betreft de body-kit, zelfde woonwagenkamp gehalte als die E36’s die nu helemaal verprutst zijn. De specificaties zijn natuurlijk om je vingers bij af te likken.

    Login om te reageren
  54. andries zegt

    7 september 2007 om 17:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  55. RScosworth zegt

    7 september 2007 om 18:20

    Aangezien ik werkelijk geen ervaring heb met LPG en ook totaal niemand ken die er op rijdt, hoe zit dat nu met die verhalen van snelslijtende motorblokken enz? Of is dat nooit geweest?

    Login om te reageren
  56. bmwF zegt

    7 september 2007 om 18:37

    haha dat spoilertje op het dak voor antenne fenomenaal:p

    Login om te reageren
  57. Donstil zegt

    7 september 2007 om 18:57

    ooh die veyron uitlaat is echt enorm lelijk

    Doe mij maar de specs
    maar dan in een normaal 330i jasje

    Login om te reageren
  58. Dennis zegt

    7 september 2007 om 19:02

    AC Schnitzel?? :-) Sarcasme of gewoon typfoutje?

    Login om te reageren
  59. Toby zegt

    7 september 2007 om 19:06

    Bugatti Veyron uitlaat. En een bodykit gestolen van een sjonnie met een oude 318Tds

    Login om te reageren
  60. Guus zegt

    7 september 2007 om 20:00

    Flinke vooruitgang zo’n gasinstallatie, enkel voor de kosten. Ben pro-gas, maar anti-sjohn. Wat een afgrijselijke wagen zeg, vooral die minivleugel er bovenop!

    Login om te reageren
  61. Bam_Margera zegt

    7 september 2007 om 20:32

    uitlaat à la LP640 :) past niet echt op een M3/3 vind ik persoonlijk :S

    Login om te reageren
  62. Paulus zegt

    8 september 2007 om 00:12

    lijkt wel een M3 met een “centenbak”

    Login om te reageren
  63. BMW E92 335i zegt

    8 september 2007 om 02:05

    Het mooiste vind ik het kofferbakdeksel . maar mayb deze keer is de bodykit wel een btje overdone … maar zeer apart ! jammer dat zij nie naar nederland komt :-( . De techniek is wel een applausje waard hoor .

    Login om te reageren
  64. Dragon16 zegt

    13 september 2007 om 19:33

    Helemaal met je eens. Ben zelf ook een BMW-fan en ik vind de M3 en de M3 van AC Schnitzer zeer geslaagd
    Een andere voorbumper is mijn voorkeur.

    Login om te reageren
  65. Bas zegt

    20 september 2007 om 13:34

    Waarom zit er een zeem op t dak?

    Login om te reageren
  66. evo zegt

    16 november 2007 om 21:38

    Op Nardo is inmiddels de officiële topsnelheid vastgelegd: 318 km/u. Ik bedoel maar….

    Login om te reageren
  67. w0o0dy zegt

    16 november 2007 om 21:48

    maar dan wel met een 550pk versie met de nodige (lelijke) aerodynamische aanpassingen….. valt toch nog wel een beetje tegen

    Login om te reageren
  68. M6 zegt

    1 juni 2008 om 19:30

    erg mooie auto.. alleen die spoiler lijkt nergens op..
    ook leuk dat die op gas loopt..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North