• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AC Schnitzer tilt de M440i naar 420 pk

Auteur: machielvdd, gepost 25 februari 2021 om 17:56 – 16 Reacties

De AC Schnitzer M440i vult het ‘gat’ tussen de M440i en M4.

Voordat de M4 werd geïntroduceerd mocht de M440i korte tijd de rol van topversie vervullen. Met 374 pk en 500 Nm was het allesbehalve een lullige auto. Totdat de nieuwe M4 kwam. Met 480 pk en 550 Nm deed deze de M440i enigszins verbleken. De M4 Competition schopt het zelfs tot 510 pk en 650 Nm. Dat is dus een behoorlijk verschil met de M440i. Uiteraard betaal je daar ook voor, maar toch.

Mocht je dit nu niet lekker zitten als kersverse M440i-bezitter, dan biedt AC Schnitzer uitkomst. Zij geven de M440i namelijk een behandeling die resulteert in 420 pk en 600 Nm koppel. Nog niet zoveel vermogen als een M4, maar wel mooi meer koppel. Ook voor de 430i biedt de Duitse tuner een upgrade. Die kan indien gewenst 300 pk en 470 Nm koppel krijgen, in plaats van de standaard 258 pk en 400 Nm. De sportieve dieselrijders worden ook niet vergeten: een boost voor de M440d zit er aan te komen.

Het kan zijn dat de auto op de foto’s bekend voorkomt. De optische tuning hebben we namelijk grotendeels al eerder behandeld. Voor de volledigheid zullen we dat gedeelte toch maar weer even meenemen.

  • AC Schnitzer M440i
  • AC Schnitzer M440i
  • AC Schnitzer M440i
  • AC Schnitzer M440i

Om te beginnen kan AC Schnitzer er voor zorgen dat de auto 15-25 mm lager komt te liggen. Verder zijn er de gebruikelijke aerodynamische upgrades. Een splitter, een side skirt en een spoiler dus. Twee spoilers zelfs: eentje op de achterruit en eentje op de kofferklep. Qua velgen is er de keuze uit verschillende 19 en 20 inch AC Schnitzer-sloffen.

Op de foto’s van de vorige keer had de AC Schnitzer M440i nog enkele uitlaatpijpen, maar dat zijn nu dubbele pijpen geworden. Daarmee komt de auto ook qua looks in de buurt van de M4. En qua geluid natuurlijk, want het hele uitlaatsysteem is aangepakt. Als een M4 dus net buiten het budget valt, kom je op deze manier toch een eind in de goede richting.

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • Dit is NIET de krachtigste BMW 3-Serie ooit
  • Loodzware BMW M4 Cabrio heeft lichtgewicht goodies

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, ac-schnitzer, BMW, g82, tuning

Vorig bericht: « Peugeot zoekt het hogerop met een nieuw logo
Volgend bericht: Deze Audi RS6 is één groot vraagteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Turbo S zegt

    25 februari 2021 om 18:22

    Yes AC Schnitzer!
    Ik heb ooit een E46 316 gehad met AC Schnitzer goodies. Ding was niet vooruit te branden maar het zag er wel cool uit en ze gingen destijds bij BMW Kohl in Aken (waar ook AC Schnitzer gevestigd is) als warme broodjes over de toonbank.
    Toen daarna het wereldwijde web tot ieders beschikking kwam en alle reaguurders je konden ontmaskeren heb ik hem maar snel weggedaan.

    Login om te reageren
    • ozzytrk zegt

      26 februari 2021 om 19:10

      @PanameraGTS: bij het lezen van e46 316i kreeg ik al kippenvel.

      Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    25 februari 2021 om 18:46

    Evenveel als een e92 m3 met een 6in lijn

    Login om te reageren
    • katoenboer zegt

      25 februari 2021 om 19:36

      @tortuga: 440i heeft toch ook een 6 in lijn?

      Login om te reageren
    • gecko zegt

      25 februari 2021 om 19:41

      @tortuga: das een V8 met idd 420pk

      Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      25 februari 2021 om 19:43

      @tortuga: Pardon? Je vergeet er 2!

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        26 februari 2021 om 13:39

        @jajeroenja: maar dan moest er tussen komen te staan 🤷‍♂️

        Login om te reageren
  3. ericd zegt

    25 februari 2021 om 18:48

    Ander openhaard rooster?

    Login om te reageren
  4. lexis zegt

    25 februari 2021 om 19:07

    De 4 serie heeft niet meer vermogen nodig maar een andere neus!

    Login om te reageren
  5. jmeverts zegt

    25 februari 2021 om 19:47

    AC schnitzer plugt gewoon een powerbox tussen. Die dingen werken gewoon prima dus als bmw er 3 jaar garantie op geeft.

    Login om te reageren
  6. Pascal zegt

    25 februari 2021 om 21:18

    Mwah ik weet niet, ik zou een M440i gewoon lekker standaard houden. Toch al vermogen zat. De optische goodies mogen ze ook houden!

    Login om te reageren
  7. wildbeest zegt

    25 februari 2021 om 21:24

    Ik weet niet of ik hem nu ineens mooi geworden vind,

    Login om te reageren
  8. mwti zegt

    26 februari 2021 om 07:52

    Koning afschrijving.

    Login om te reageren
  9. mwti zegt

    26 februari 2021 om 07:54

    Even wachten op de Gran Coupe. Dan ben je van die lelijke dikke heup af. (Boven achterste wielkast tot raam)

    Login om te reageren
  10. loggy zegt

    27 februari 2021 om 07:50

    Mijn BMW hart blijft bloeden met het zien van nieuwe bmw’s 😢
    Die gril… die belachelijke hoge heupen…. zucht. Ik hoop nog altijd dat er een tuner komt die er ineens wat moois van weet te maken.

    Over grillen gesproken, zag gisteren nog een gril van een 1 serie. Lijkt wel een bril. Dit een varkens neus. Nu nog een bever er we zijn compleet.

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      28 februari 2021 om 11:37

      @loggy: Ik zag gisteren een E38. En toen een de nieuwste, G11 facelift. Evolutie de verkeerde kant uit…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North